Scouting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Scouting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:59

Ik ben echt blij met de bevers, die gaan maar een nachtje met jaar weg, maar binnenkort familie kamp en misschien nog leiding kamp :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:01

Mm valt mee hoorr, hoe dihard :p. Hebben ook high tea opkomsten en make-up opkomsten. Zijn naar de film geweest met kamp. O en ik kan alleen woellen en de mastworp. Pionerne is niet aan mij besteed. Een keuken lukt nog net.

Ik lag voor de sherpa's ook op z'n matje, wat was dat koud als je om 5 uur wakker werd metde dauw.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:02

Ben ook jarenlang scout geweest, stamlid, stamvoorzitter, kabouterleiding en later R/S begeleiding (nu heet dat explorers geloof ik?). Ik heb wel de leukste herinneringen aan primitief kamperen, moet er nu alleen niet meer aan denken sinds we een caravan hebben :+ . Ben destijds gestopt ivm werk en relatie, en omdat ik de sfeer in de groep niet meer fijn vond. Maar het heeft me een hoop leuke ervaringen opgeleverd :D

Ada's hoeve ligt bij Ommen :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:03

Jaa, leuk een scouting topic! Ik ben inmiddels 6 jaar bij de scouting en ben net begonnen met leiding geven bij de kabouters. Gotta love scouting. Gaan jullie ook altijd mee op hikes? *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:04

Wel gedaan, maar dan als posthouder :') ik ga écht geen heel stuk lopen haha, heb het altijd na 8 km helemaal gehad :')

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:06

vuurneon schreef:
Wel gedaan, maar dan als posthouder :') ik ga écht geen heel stuk lopen haha, heb het altijd na 8 km helemaal gehad :')

Hahah hier ook. Lang leve de terrasjes en de snackbars. Als wilde vaart en al als zeeverkenners waren wij de leuksten niet voor de leiding :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:06

Noooh, het is altijd zo gezellig! Al is post staan ook zeker leuk. Ik ben dit weekend weer op hike geweest en het was echt super gaaf, we hebben weer prachtige stukjes van de natuur gezien. Al denk ik tijdens het lopen wel altijd: Mochten we dit maar te paard doen :P.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:08

Chantalla schreef:
vuurneon schreef:

Hahah hier ook. Lang leve de terrasjes en de snackbars. Als wilde vaart en al als zeeverkenners waren wij de leuksten niet voor de leiding :+

'De eersten komen toch pas over 2 uur aan, tijd voor een ijsje op het terras :D'

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:08

Zijn er hier ook waterscouts? :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:09

Ghahaha wij hadden het dit keer andersom. Bij de laatste post kon je soep krijgen, maar 100 meter verder was er een snackbar :').

Gaan jullie op zomerkamp dit jaar? Waar naartoe?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:09

Susan, bij ons heet het nog steeds rowans en sherpa's. Denk dat je dat bedoeld met r/s?

Oo volgens mij ben ik daar dan geweest als kabouter, er is daar ook een clubhuis toch? En in de buurt nog een ander terrein. Dan ben ik er ook nog 2 jaar geleden in de buurt geweest.

Lollieloes, we hebben niet echt vaak een hike, wil wel heel graag mee doen met de winterhike alleen waren we dit jaar te laat :(
Zijn er bij jou in de regio vaak georganiseerde hikes?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:10

Wij hadden om het jaar de GG hike, alleen voor leiding en bestuur. GG stond voor Geen Gezeik. Je kreeg ook puntenaftrek als je ergens over mopperde. Kunst was om tweede te worden, omdat je als winnaar de volgende GG hike moest organiseren. Ik liep altijd mee, post staan vond ik niks. Veel te lang wachten in de kou (werd altijd in maart georganiseerd).

Heb ook 1 keer de AOT mee gelopen, Ardennen Orientatie Tocht. Dat is pas echt afzien. Heb hem ook niet uit kunnen lopen, de eerste dag zijn we zo faliekant de kaart af gelopen en hebben we zoveel extra kilometers gemaakt, dat ik de tweede dag halverwege gewoon op was.

Idd rowans en sherpa's :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:11

kosseh schreef:
Susan, bij ons heet het nog steeds rowans en sherpa's. Denk dat je dat bedoeld met r/s?

Oo volgens mij ben ik daar dan geweest als kabouter, er is daar ook een clubhuis toch? En in de buurt nog een ander terrein. Dan ben ik er ook nog 2 jaar geleden in de buurt geweest.

Lollieloes, we hebben niet echt vaak een hike, wil wel heel graag mee doen met de winterhike alleen waren we dit jaar te laat :(
Zijn er bij jou in de regio vaak georganiseerde hikes?

Dé winterhike in Twente? Ik woon zelf in Twente nl, daar heb ik ook aan meegedaan! :D. Wij organiseren van de scouting uit 1 hike voor de hele scouting en 1 hike als oefening voor het zomerkamp met alleen de rowans/pivo's (roverscouts is dat geloof ik). Verder wil ik dit jaar mee gaan doen aan de midwintersurvival in eiffel, lijkt me super gaaf :D.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:12

Lollieloes: als je dat leuk vindt, vindt je de AOT ook leuk :j weet niet of scouting Oosterbeek het nog steeds organiseert maar dat is echt gaaf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:14

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:15

Hartjeponys schreef:

Jazeker! :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:17

SusanH *checkt de site* je mag pas meedoen vanaf 18. Nog 1,5 jaar wachten! Klinkt wel hartstikke leuk trouwens, met de bonusposten heb ik dit weekend voor 't eerst gedaan en ik vond het wel een geslaagde manier van hiken, lekker zelf bepalen hoeveel fut je nog hebt enzo. Thanks voor de tip! ^_^

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:18

Lollieloes, nee bedoel die in Haarlem. Om zoiets in twente te lopen lijkt me ook leuk. Ken daar echt niks ban de omgeving dus dan moeten we het echt doen op de info die we hebben.

Die aot lijkt me ook echt gaaf :D
Heb het gelijk even in de groep gegooid, hoop dat ze mee willen :)

Posten is voor mij ook niks. Heb het altijd koud dan. En kan niet stil zitten.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:36

Wat leuk om al die ervaringen en verhalen van iedereen te lezen.
Ik vind het nu wel echt jammer dat ik nooit eerder iets met scouting gedaan heb haha

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:46

In onze regio hebben wij de AWH: Arnhemse WinterHike. Vorig jaar was het echt super koud. In een tent slapen met -7 en de volgende dag met snijdende wind en sneeuw over de dijk was geen pretje, maar we hebben doorgezet en we werden 2e. Dit jaar was het gelukkig niet zo koud en ook geen regen, maar gewoon droog met 7/10 graden 1e geworden.

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:01

Chantalla schreef:
Hartjeponys schreef:

Jazeker! :j

Oh leuuuk :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:08

Leuk topic om te lezen, doet me ineens ergens aan denken en dit is vast een goede plek om meteen maar een paar vragen te stellen.
Ik ben een tijdje geleden verhuisd en zou het eigenlijk wel leuk vinden mijn kennissen/vrienden kring in de omgeving wat uit te breiden. Heb ooit eens bedacht dat ik misschien wel leiding zou willen zijn van een jeugdorganisatie bv (ook omdat ik dat heel leuk vind met de jeugd uiteraard, maar daarnaast ook voor mijn eigen contacten). Nou zit er oa een scoutinggroep bij ons in de buurt maar kan je daar überhaupt leiding van worden als je zelf nauwelijks ervaring hebt met scouting? Ik ben ooit wel lid geweest maar dat was niet zo'n actieve groep volgens mij en is ook echt heeeel lang geleden.
En, wat is de gemiddelde leeftijd van de leiding zo'n beetje? Ik ben 26, vind het wel leuk om een beetje in mijn eigen leeftijdscategorie te blijven dan...Go or no go?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 22:14

Ik zeg go
Bij ons verschillend de leiding van 16 tot 40 meeste in de 20 dus leeftijd zit wel goed
Ookal heb je niet op scouting zelf gezeten zijn ze waarschijnlijk wel heel blij met je :)
Gewoon doen dus :D
Heel leuk en gezellig

Wij hebben ook verschillende leiding die niks met scouting hadden en wr zelfs niks mee te maken wilde hebbe. Tot ze besmet werden met het scouting virus :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 23:17

Ik zeg ook doen!

Over het hike, ik heb ernstige knie en voet klachten en kan amper trap lopen, dus nhaaa :P

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:15

De Twentse Winterhike is zeker aan te raden, ook als je niet uit de buurt komt :j Daar sta ik al een aantal jaar trouw op post, en onze groep neemt ook regelmatig de prijs voor beste post mee naar huis.

Ik loop zelf graag, maar het idee wat ik samen met een stel vrienden een paar jaar terug heb gelanceerd blijft beter. We organiseren voor de HIT een hike (met alle bekende technieken) in de auto, dit jaar al voor de 6e keer en al voor de 6e keer vol! Dus ik zit nu vol in de voorbereidingen voor aankomend weekend.

0000 bij onze groep zou je van harte welkom zijn, dus daar vast ook!