Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird

Re: Ik heb het gehad, met die onbekende bellers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:49

Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar ze bellen altijd met een anoniemnummer. ds ik neem per definitie geen anonieme nummers meer op. ben er klaar mee. Ik ken ook verder niemand die anoniem nummer heeft, dus vind ook geen reden om ze op te nemen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:51

Das ook zo rot, huisarts/ziekenhuis en nuttige instanties bellen ook anoniem.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 22:01

Daarom neem ik dus meestal wel op.. niet dat ik veel te maken heb met zulke instanties. Maar je weet het nooit...

Eerst dacht ik dat ik misschien een stalker had.. maar toen dacht ik: dat is wel heel suf, zo veel tijd en geld steken in iemand waar je een hekel aan hebt :')

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:04

Dieselpaard schreef:
Ik werd van de week gebeld dat ik een gratis verwenpakket had gewonnen en alleen maar de verzendkosten hoefde te betalen. Toen verder vroeg bleek dit zogenaamde verwenpakket uit supplementen te bestaan die ik moest innemen...
Daar ben ik dus helemaal niet van, dus ik zei ook dat ik dat niet wilde.
Begint die jongen toch een partij de zielenpoot uit te hangen!!! Het was z'n eerste dag, hij had nog niks verkocht, ik zou z'n dag echt goedmaken _-:(
Ik zou zoiets op mijn werk moeten doen ;) Te belachelijk van woorden. En nog erger...hij wilde niet ophangen ook... Dus toen zelf de verbinding verbroken :Y)

Door welk bedrijf werd je gebeld? Verhaal komt me erg bekend voor. Heb een paar weken bij een call center gewerkt en er was iemand die dit verhaal ook wel eens ophing. Ik verkocht ook voedingsupplementen. Vond het afschuwelijk werk en heb daarom na 2 weken ontslag genomen :+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:27

Irri is dat hè 8)7 vooral als ze zo door blijven drammen :x
In het begin nam ik nog wel eens op en probeerde toch altijd aardig te blijven omdat het idd ook maar mensen zijn die proberen wat geld (bij) te verdienen... maar idd vaak blijven ze dezelfde vraag herhalen of op andere manier zeggen en hangen ze uit zichzelf echt niet op ook niet na tig x "nee geen interesse" :roll: Dan moest ik soms echt tot 10 tellen (afhankelijk van hóe drammerig) en zei dan meestal gewoon in overdreven droge stem "ik ga nu ophangen" en dan ook meteen ophangen, meestal hoor je dan idd nog het begin van het verplichte zinnetje mbt bel me niet...

Ondertussen heb ik lange tijd onbekende nummers gewoon Nooit meer opgenomen :o als het belangrijk is spreken ze wel een Voicemail in :)*
en volgens mij denken ze nu dat mijn nr buiten bereik is := want krijg *even afkloppen* nooit meer telefoontjes :P
Ben ondertussen trouwens wel ook voorzichtiger geworden om mijn telnr ergens in te vullen op internet, ze moeten maar 1st mailen en als tel verplicht is hebben ze (of ik) pech :o

Weet trouwens dat KPN ze ook lekker doorgeeft/heeft gegeven, want die hadden toendertijd mijn voorletters verkeerd gespeld en ineens kreeg ik van een andere instantie post met die voorletters _O- "busted" :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:29

Ik vind het ook zo irritant, maar omdat ik een mobiel van de zaak heb kan me niet aanmelden bij het bel-me-niet register.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:29

ik word nu sins 2 dagen elke dag rond 6 uur gebeld door nummer onbekend... Ik mis hem steeds want mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:34

Wees blij dat je gebeld wordt door van die clowns die je zooi willen aansmeren. :+
Ik word gebeld door incassobureaus die iets willen hebben... Van de vorige eigenaar van mijn nummer!
En denk maar niet dat die lui snel opgeven :n
De Postcode-kloterij is stukken minder volhardend, die vertel ik gewoon dat ik 16 ben (klink gelukkig erg jong aan de telefoon) en dus niets mag kopen. :+
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 09-04-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:34

Hier vandaag rond etenstijd hetzelfde telefoontje van de lotto met de vraag of ze sprak met *naam*.
Gewoon nee gezegd en opgehangen.

In de afgelopen weken ook steeds gebeld door een bedrijf dat Provea(?) o.i.d heet.
De eerste keer dat ze belden, lag ik ziek op de bank, dus dat gezegd en dat ik geen belang bij ze had, bellen ze een week later weer (ander persoon)! Dus ik neem op en zeg dat ik de vorige keer al duidelijk heb gezegd er geen belang bij te hebben, krijg ik te horen:"Ja, maar toen lag je toch alleen ziek op de bank?"

Echt hondsbrutaal en daardoor zo vreselijk irritant. :x

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:35

hallo, spreek ik met *** ?
*snik* *snik* na een lange strijd heeft hij ons helaas verlaten *snik* weg bellers :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:36

Iemand die ik kende zei: wacht even, ga even koffie zetten. En liet ze vervolgens aan de lijn hangen. Niet meer gebeld.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:37

Ladybird schreef:
Ik ben er ook helemaal klaar mee, maar ze bellen altijd met een anoniemnummer. ds ik neem per definitie geen anonieme nummers meer op. ben er klaar mee. Ik ken ook verder niemand die anoniem nummer heeft, dus vind ook geen reden om ze op te nemen.

Ik heb anonieme nummers in mijn telefoon geblokkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:37

unihorses schreef:
*snik* *snik* na een lange strijd heeft hij ons helaas verlaten *snik* weg bellers :D
Ik ben zelf van plan om volgende keer te zeggen:"Even wachten hoor, ik moet even naar de wc!" en dan de telefoon ergens neer te leggen. :D

Edit: Zoiets als Nikka dus. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:38

unihorses schreef:

_O- _O- _O-
Ik denk dat ik dat nooooit zou kunnen zonder te gaan lachen, maar ik vind het wel briljant. _O-

Ik kan anonieme nummers helaas niet blokkeren, mijn werk belt altijd anoniem. -O-

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:39

KoudbloedKim schreef:
unihorses schreef:
Ik ben zelf van plan om volgende keer te zeggen:"Even wachten hoor, ik moet even naar de wc!" en dan de telefoon ergens neer te leggen. :D

Edit: Zoiets als Nikka dus. :j

Jaaaa en dan mooie geluiden maken met een schetenzak!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 01:27

Ik heb inderdaad op me mobiel gewoon een appje om nummers te blokkeren. Anonieme nummers kan dan ook. Thuis telefoon is wel weer lastig.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 02:37

Lees goed de voorwaarden voor je op internet ergens je telefoon nummer zet. Je hebt ze er namenlijk altijd op de 1 of andere manier toestemming voor gegeven ik ben laatst zelf ook weer zo stom geweest om met een actie mee te doen waar je iets kon winnen nu word ik ook weer dood gebelt. Nu haf ik op dit nummer nog geen bel me niet maar de vraag is of dit helpt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 03:11

Bel me niet is ook niet waterdicht. Ik stond er al een hele tijd ingeschreven- heerlijk rustig een paar maanden. Tot ik ineens weer een keer gebeld werd. En steeds vaker tot 2, 3, 4x in de week door verschillende bedrijven. Dus ik op een gegeven moment weer ingeschreven in het bel me niet register tot 3x toe, duurt 6 tot 8 weken. Prima, in de tussentijd tot 10 tellen en verder. Tot ik na 3 maanden nog steeds gebeld werd. Ik heb ze gezegd dat ze moeten stoppen me te bellen anders span ik een rechtzaak aan. Ik sta in het bel me niet register dus ze zijn gewoon sneaky bezig. Ik heb duizendmaal excuses gehad... En raad eens, door geen van de 4 bedrijven meer gebeld. Goeie communicatie hebben ze dan ineens.

Overigens een tip: nooit vragen beantwoorden met ja, of ja graag etc. Er was een bedrijf, volgens mij de NEM die had geknoeid met de opname waardoor mensen ineens ergens aan vast zaten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 03:54

In een periode dat ik thuis woonde of iig veel bij mijn moeder thuis was, werd er dagelijks gebeld door de Telegraaf, of mw H er ook was.
Ik telkens braaf antwoorden dat ze niet aanwezig was.
Aantal weken later, m'n moeders scheiding was er net die dag door en ze belden dus weer, of mw H er was.
'Nee, die bestaat niet meer.' :Y)
Werd vervolgens gecondoleerd en het nummer is uit hun bestand gehaald. :))

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 05:58

Het belmenietregister...... Daar kan ik me dus niet voor inschrijven! Raar maar waar, ik word altijd gebeld door bedrijven die vragen naar een bepaalde persoon, ik ben en niet. Er is dus iemand die mijn nummer opgeeft waardoor ik gericht gebeld word door bedrijven, heel irritant. Nog vervelender is dat ik volgens het register niet gemachtigd ben om dingen uit te zetten want...... Dit nummer is niet van mij. Gaat al 2 jaar zo, oplossing onbekend.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:45

Jorienn schreef:
[***] schreef:
Wat wel leuk is, is allerlei achterlijke antwoorden geven.
Bijv:
Zij: Mevrouw wilt u dan geen miljoen winnen?
Jij: Een miljoen? Man ik barst van het geld, weet nu al niet hoe ik het allemaal op moet krijgen voor ik doodga, wat heb ik nou aan nóg een miljoen?

Erg grappig om te doen. Dat staat nl niet in hun belscript en dan weten ze dus ook niet meer hoe ze moeten reageren.

Dan kan een €1 (of wat dan ook)er ook wel af was de reactie van de tegenpartij.

Bel me niet register werkt wel, maar in algemene voorwaarden van bedrijven (H&M bol.com etc) staat soms dat ze je gegevens door mogen geven aan derden. Dan word je dus gewoon weer gebeld, en is het callcenter niet fout. Het beste is zeggen ik ben niet geïnteresseerd en dan ophangen, officieel mogen ze je dan ook echt nier meer bellen.
En als je een klacht over een artikel indient bij Bol.com maar zeuren waarom je je telefoonnummer niet hebt ingevuld. Nou OMDAT DAT NIET NODIG IS. Grmbl. :7

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 11:22

pimaude schreef:
het makkelijkste: Sorry mevrouw/ meneer, ik sta onder bewind..

Dan zijn ze verplicht jou uit het systeem te halen :)

Maar even een vraag hier over. Onder bewind houdt toch in dat je geestelijk of lichamelijk niet in staat bent om dit zelf af te handelen en dat wordt toch bepaald door de rechter? Dan kan je dit toch niet zomaar als argumenten gebruiken?...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:28

Ik word al maandenlang gebelt door aanbieders.Het nummer verschijnt privé,maar er zijn ook andere instantie's die privé bellen,dus ik moet wel opnemen.
Elke keer krijg ik kado's,heb ik wat gewonnen,heb ik een enquete ingevuld [wat niet waar is], enz.
Ik heb geen zin meer om ze te woord te staan en hang voortaan gewoon op.Ik word er zó moe van,van die mensen.
Bel me niet register werkt helaas niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:36

Onder bewind is ook onder curatele. Schuldsanering dus. Je hebt geen bevoegdheid om degelijke aanschaffingen te doen. :) en de aankopen zijn niet rechtsmatig.

Ik word trouwens echt zelden gebeld..

Op m'n werk destemeer. Probeer altijd vriendelijk te blijven, zij doen immers ook maar hun werk. Al zitten er altijd wel een paar geinponems tussen :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:56

unihorses schreef:

En dan een héél lang verhaal vertellen over jullie tijd samen