Wie komt er nog meer uit een groot gezin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Wie komt er nog meer uit een groot gezin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:13

Da's ook niet slim ook. Jongens en meisjes moet je op een gegeven moment eigenlijk wel uit elkaar halen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:13

Rebeccaa schreef:
Jij sliep als meisje zijnde met je zus op een slaapkamer. Ik sliep met mijn tweelingbroertje op één kamer. 2 Pubers, een jongen en een meisje, dat is toch de ideale formule tot ellende en ruzie.

Dat willen wij ook niet, vandaar een jongens en meidenkamer.
In leeftijd zit er hier ook weinig tussen, de oudste is nu 6, dan een van 5, een van 4, een van bijna 3 en dan nu de jongste geboren in Januari

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:15

Ik heb 6 broers en 3 zussen :D :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:17

Ja, mijn ouders hebben er gewoon nooit echt over nagedacht. Als je beide klein bent, kan het prima natuurlijk. Mijn oudste broer is 10 jaar ouder, dus eigenlijk hadden ze verwacht dat hij al lang de deur uit zou zijn en mijn broertje zijn kamer zou krijgen. M'n ouders hebben ook wel plannen gehad om mijn broertje zijn slaapkamer in het kleine "rommel"hok te maken en zijn kleding dan bij mij op de kamer te laten, of om op de garage zolder iets te doen bijvoorbeeld, maar mijn moeder was ook ziek, dus dat heeft nooit echt de prioriteit gehad zeg maar. Maar toch, ik ben wel heel erg blij met de privacy van een eigen slaapkamer nu haha. :')

_Nadia_ schreef:
Rebeccaa schreef:
Jij sliep als meisje zijnde met je zus op een slaapkamer. Ik sliep met mijn tweelingbroertje op één kamer. 2 Pubers, een jongen en een meisje, dat is toch de ideale formule tot ellende en ruzie.

Dat willen wij ook niet, vandaar een jongens en meidenkamer.
In leeftijd zit er hier ook weinig tussen, de oudste is nu 6, dan een van 5, een van 4, een van bijna 3 en dan nu de jongste geboren in Januari

Ja ideaal als je kinderen zo dicht op elkaar zitten! :) Ik denk dat ik het helemaal niet erg had gevonden om mijn kamer te delen met een ander meisje, maar het verschil tussen jongens en meisjes is gewoon te groot.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:18

Jeetje! Mijn hele, nog levende, familie is op twee handen te tellen haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:19

kallipooh schreef:
Ik heb zelf maar 1 zus, maar mijn opa heeft maar liefst 10 zussen en 5 broers! Ze waren dus met 18 thuis, ik moet er niet aan denken :')

Foto van onze familiereünie: http://www.polderke.com/2012/09/15/fami ... r-dan-200/ :=
wow :D

Dus dit zijn allemaal nakomelingen uit die 18 broers/zussen?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:22

Mijn overgrootouders kregen 16 kinderen (mijn opa is de 5e), zij kregen dan weer 51 kinderen (mijn moeder is er één van), die kinderen kregen 80 kinderen (daar ben ik er één van), daar kwamen dan weer 5 (ondertussen 7) kinderen uit := Dat, plus aanhang, komt volgens het artikel op 224 familieleden.

Ik kende ook de meeste mensen niet, we hadden allemaal naamkaartjes om te zien waar je precies vandaan kwam. Zo stond op mijn naamplaatje: Lore van Manu (mijn mama) van Paul (mijn opa) :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:26

Ongelooflijk :D Wel leuk om een keer te doen natuurlijk. Zeker voor die oudere generatie want die kennen elkaar nog allemaal :D

Toen mijn oudoma nog leefde kwamen we ook regelmatig bij elkaar, maar sindsdien is het ook niet veel meer.

Zo ken ik iemand met een stuk of 9 kids en daar heb ik wel eens tegen gezegd dat als die op hun beurt ook aan de 9 kids beginnen dat je een probleem heb met verjaardagen :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:35

Ik kom ook uit een groot gezin. 7 kinderen. Waarvan 5 meisjes en 2 jongens. Manlief komt uit een gezin met 5 kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:51

Mijn opa komt uit een gezin van 10, de oudste broer daarvan heeft een kind dat een kind heeft dat ouder is dan de kinderen van de jongste uit mijn opa's gezin. Ook zo bizar, haha. Sommigen zijn dus kleinkinderen en anderen al achterkleinkinderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:26

Rebeccaa schreef:
takkie_muis schreef:
Ik sliep bij mijn zus tot mijn 13 a 14de , broer op zolder zus een kamer en voor mij hebben ze de douche verplaatst en dat werdt mijn mini kamer (zo groot als een 2 persoons bed) :) Is maar wat je gewend bent

Wij hebben verder best een groot huis, maar gewoon "maar" 4 slaapkamers.

Mijn eigen kamer is het beste 'cadeau' dat ik ooit gekregen heb. :o

:') Ik mocht niet bij mijn broer komen , ook geheid ruzie op jonge leeftijd al :')

Mijn ouders hebben een vrij klein huis en tot mijn kamer gemaakt werdt hadden we 3 slaapkamers en zolder , in het begin sliepen mijn 2 zussen op 1 kamer dan ik en mijn zus en mijn broer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:32

Sammie schreef:
_Nadia_ schreef:
De kinderen willen ook niet apart slapen, we hadden in gedachten om tijdelijke wandjes te maken, maar dat kwam op groot verzet van allemaal te staan.

Het is ook maar net wat ze gewend zijn natuurlijk :) Tegenwoordig iedereen op z'n minst een eigen slaapkamer en daarnaast het liefst nog een aparte speelkamer. Vroeger lag iedereen gewoon op de open zolder :))

Ik zou zelf nooit zo'n groot gezin willen, maar als ik dit soort foto's zie van vroeger denk ik Lekker gezellig :D

mijn tante heeft het altijd vreselijk gevonden de kamer te delen en mijn moeder was op de dag dat ze 18 was uit huis puur om ruimte voor zichzelf te krijgen. Dus 'het is maar net wat je gewend bent' gaat niet altijd op :D
Een andere tante had heel veel pech; die moest bij haar ouders op de kamer slapen :(:) ruimte was écht op.

Logistiek vind ik zoveel kinderen ook niet handig; ik haat fietsvakanties dus dan moet je met de auto en heb je weer een grotere auto nodig. T is ook vrij duur allemaal :o

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:42

Ik heb 6 zussen en 6 broers.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:46

Ik ben de 5de van 8 kinderen, wij waren dus met 10 thuis :)

Het heerlijkste aan uit een groot gezin komen is dat je altijd wel iemand hebt waar je bij terecht kan :D

Toen ik net met mijn man ging samenwonen heb ik me toch een potje gejankt de eerste nacht, het was TE rustig :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:48

vuurneon schreef:
mijn tante heeft het altijd vreselijk gevonden de kamer te delen en mijn moeder was op de dag dat ze 18 was uit huis puur om ruimte voor zichzelf te krijgen. Dus 'het is maar net wat je gewend bent' gaat niet altijd op :D
Een andere tante had heel veel pech; die moest bij haar ouders op de kamer slapen :(:) ruimte was écht op.

Logistiek vind ik zoveel kinderen ook niet handig; ik haat fietsvakanties dus dan moet je met de auto en heb je weer een grotere auto nodig. T is ook vrij duur allemaal :o

Fietsvakanties zit er hier sowieso niet in gezien ik door lichamelijke problemen niet kan fietsen.
Op het moment hebben we ook geen auto. Dit jaar gaan we niet op vakantie, maar volgend jaar (als ik niet zwanger ben) gaan we een weekje naar Spanje, gewoon met het vliegtuig (ryanair of easyjet) en dan een appartement. Dan zijn we voor ca 550 euro wel klaar hoor.

Na een jaar niet meer bij ons op de kamer aub dat is lang genoeg.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:50

bij mijn vriendin thuis hebben ze 11 kinderen..:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:50

Mijn tante tot ze 9 was... Ze heeft er geen fijne herinneringen aan... :(:)

Toch lijkt mij het logistiek wel lastiger; met zwemles, sport etc. Als elk 1 sport heeft is het maken van een rooster wel handig :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-04-14 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:51

vuurneon schreef:
Mijn tante tot ze 9 was... Ze heeft er geen fijne herinneringen aan...

Ze was zeker wel de laatste?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:53

Ja, gelukkig wel :=

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 16:50

Toch nog een hoop mensen die uit een groot gezin komen.
Wel leuk om te horen. :D
Ik vond het wel iets hebben.
Wij sliepen met z'n 3e in een 2 persoons bed.
Je had het nooit koud. :P

.