Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rebeccaa schreef:Jij sliep als meisje zijnde met je zus op een slaapkamer. Ik sliep met mijn tweelingbroertje op één kamer. 2 Pubers, een jongen en een meisje, dat is toch de ideale formule tot ellende en ruzie.

_Nadia_ schreef:Rebeccaa schreef:Jij sliep als meisje zijnde met je zus op een slaapkamer. Ik sliep met mijn tweelingbroertje op één kamer. 2 Pubers, een jongen en een meisje, dat is toch de ideale formule tot ellende en ruzie.
Dat willen wij ook niet, vandaar een jongens en meidenkamer.
In leeftijd zit er hier ook weinig tussen, de oudste is nu 6, dan een van 5, een van 4, een van bijna 3 en dan nu de jongste geboren in Januari
Ik denk dat ik het helemaal niet erg had gevonden om mijn kamer te delen met een ander meisje, maar het verschil tussen jongens en meisjes is gewoon te groot. kallipooh schreef:wowIk heb zelf maar 1 zus, maar mijn opa heeft maar liefst 10 zussen en 5 broers! Ze waren dus met 18 thuis, ik moet er niet aan denken![]()
Foto van onze familiereünie: http://www.polderke.com/2012/09/15/fami ... r-dan-200/

Dat, plus aanhang, komt volgens het artikel op 224 familieleden.
Wel leuk om een keer te doen natuurlijk. Zeker voor die oudere generatie want die kennen elkaar nog allemaal 
Rebeccaa schreef:takkie_muis schreef:Ik sliep bij mijn zus tot mijn 13 a 14de , broer op zolder zus een kamer en voor mij hebben ze de douche verplaatst en dat werdt mijn mini kamer (zo groot als een 2 persoons bed)Is maar wat je gewend bent
Jij sliep als meisje zijnde met je zus op een slaapkamer. Ik sliep met mijn tweelingbroertje op één kamer. 2 Pubers, een jongen en een meisje, dat is toch de ideale formule tot ellende en ruzie.
Wij hebben verder best een groot huis, maar gewoon "maar" 4 slaapkamers.
Mijn eigen kamer is het beste 'cadeau' dat ik ooit gekregen heb.
Ik mocht niet bij mijn broer komen , ook geheid ruzie op jonge leeftijd al
Sammie schreef:_Nadia_ schreef:De kinderen willen ook niet apart slapen, we hadden in gedachten om tijdelijke wandjes te maken, maar dat kwam op groot verzet van allemaal te staan.
Het is ook maar net wat ze gewend zijn natuurlijkTegenwoordig iedereen op z'n minst een eigen slaapkamer en daarnaast het liefst nog een aparte speelkamer. Vroeger lag iedereen gewoon op de open zolder
Ik zou zelf nooit zo'n groot gezin willen, maar als ik dit soort foto's zie van vroeger denk ik Lekker gezellig

ruimte was écht op.
vuurneon schreef:mijn tante heeft het altijd vreselijk gevonden de kamer te delen en mijn moeder was op de dag dat ze 18 was uit huis puur om ruimte voor zichzelf te krijgen. Dus 'het is maar net wat je gewend bent' gaat niet altijd op
Een andere tante had heel veel pech; die moest bij haar ouders op de kamer slapenruimte was écht op.
Logistiek vind ik zoveel kinderen ook niet handig; ik haat fietsvakanties dus dan moet je met de auto en heb je weer een grotere auto nodig. T is ook vrij duur allemaal