Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sabini schreef:RoyceMack schreef:Maar aanbellen en vragen wat er aan de hand is vind ik zo bemoeierig. Of hoe zeg je dat.. niet netjes.Als ik dat zou horen zou ik waarschijnlijk even aanbellen.
Ik zou het er dan op gooien dat ik last heb van het geluid en of alles wel goed gaat.
Dan weten zij in ieder geval dat jullie op de hoogte zijn en een vermoeden hebben(zo van: leek wel of er iemand geslagen werd, laat ik het niet merken hoor. haha).
Zoiets zou ik brengen.
Het zijn over het algemeen aardige mensen en ik wil geen buurvrouw zijn die gaat klagen omdat er teveel lawaai is. Als het een muziekje was geweest op hetzelfde volume had ik namelijk niet aangebeld. Ik wil ze dan liever 'te vriend' houden zeg maar.
En ik ben ook niet iemand die om 23.00 uur of 4.00 uur snachts hop uit bed springt om zoiets te gaan doen
dmuts schreef:zou jij tegen je buren vertellen dat je mishandeld of geslagen wordt thuis? ik niet. Zeker niet als je ze nog niet goed kent.
dus ernaar vragen zal waarschijnlijk niet heel veel uithalen
Sabini schreef:RoyceMack schreef:Ik woon alleen.Ik zou even met vaderlief aangaan bellen.
Nieuws over het Steunpunt:
Ik ben zojuist teruggebeld. Momenteel heeft het Steunpunt Huiselijk Geweld geen tijd om mijn melding in behandeling te nemen. Ik word morgen teruggebeld en dan gaan ze samen met mij bespreken wat we het beste kunnen doen.
Arc_En_Ciel schreef:En dan?Kun je niet iets vragen van, 'Ik hoorde geluiden uit jullie huis komen, dus ik vroeg me even af of alles goed gaat?'
En als ik daarna alsnog het Steunpunt bel weten ze direct dat ik; die bemoeierige buurvrouw, dat heeft gedaan.
dmuts schreef:zou jij tegen je buren vertellen dat je mishandeld of geslagen wordt thuis? ik niet. Zeker niet als je ze nog niet goed kent.
Sabini schreef:Arc_En_Ciel schreef:En dan?Kun je niet iets vragen van, 'Ik hoorde geluiden uit jullie huis komen, dus ik vroeg me even af of alles goed gaat?'
Ik zou niet weten hoe ik dan moet handelen als ik dat vermoeden wel heb/houd. Het antwoord "ja buurvrouw, ik mishandel mijn zwangere vriendin" zal ik toch niet krijgen te horen denk ikEn als ik daarna alsnog het Steunpunt bel weten ze direct dat ik; die bemoeierige buurvrouw, dat heeft gedaan.
Nee, wat betreft de relatie met mijn buren doe ik het liever anoniem
belle_boef schreef:dmuts schreef:zou jij tegen je buren vertellen dat je mishandeld of geslagen wordt thuis? ik niet. Zeker niet als je ze nog niet goed kent.
Door er naar te vragen laat je zien dat het niet normaal is. En dat je iets in de gaten hebt, dat kan leiden tot aanpassing in hun gedrag of voor het slachtoffer een signaal om hulp te zoeken.
Sabini schreef:Arc_En_Ciel schreef:En dan?Kun je niet iets vragen van, 'Ik hoorde geluiden uit jullie huis komen, dus ik vroeg me even af of alles goed gaat?'
Ik zou niet weten hoe ik dan moet handelen als ik dat vermoeden wel heb/houd. Het antwoord "ja buurvrouw, ik mishandel mijn zwangere vriendin" zal ik toch niet krijgen te horen denk ikEn als ik daarna alsnog het Steunpunt bel weten ze direct dat ik; die bemoeierige buurvrouw, dat heeft gedaan.
Nee, wat betreft de relatie met mijn buren doe ik het liever anoniem
belle_boef schreef:Maar ze weten toch vast wel dat het niet normaal is..Ik zeg niet dat het vanzelf stopt maar als je laat zien dat het duidelijk is dan bestaat de kans dat er van hun kant uit dader of slachtoffer actie wordt ondernomen doordat zij bevestigd krijgen dat huislijk geweld niet normaal is. Anders zou buuf niet aan de deur komen als het zo normaal was
) Marjo89 schreef:DankjeZijn het nederlandse mensen, of weet je verder niet zoveel van hun af ?
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

Sabini schreef:belle_boef schreef:Maar ze weten toch vast wel dat het niet normaal is..Ik zeg niet dat het vanzelf stopt maar als je laat zien dat het duidelijk is dan bestaat de kans dat er van hun kant uit dader of slachtoffer actie wordt ondernomen doordat zij bevestigd krijgen dat huislijk geweld niet normaal is. Anders zou buuf niet aan de deur komen als het zo normaal was
Ik denk niet dat mijn bezoek bij hun veel zou uithalen. En misschien krijg ik wel een dreun of een snauw van die man en stort hij zich daarna uit woede alsnog op zijn vriendin..
Maargoed, er kunnen zoveel scenario's worden bedacht. Ik denk dat het vragen van deskundige hulp of advies bij het Steunpunt in geen enkele mogelijke situatie kwaad kan. Aanbellen daarentegen kan eventueel wel verkeerd uitpakken..
En daarom wilde ik ook wat doen. Het voelt niet goed om niks te doen.