Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:42

Ik heb een hele lieve Scous (Liverpoolse) met grote spierballen en een sixpack gescoord :D We zijn nu 1,5 jaar samen.

Nijna

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:01

ohhh bij ons gaat nu ook dat centrale alarm af, eerste maandag vd maand test..
dat leverderde ook hilarische taferelen op, hij ging nog net niet onder de tafel zitten :p WTF is dit!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:11

Mijn vriend is zelden thuis. Eten wel samen en hij kookt meestal. Helpt waar hij kan helpen, maar ik ben in de avond altijd thuis, dus het huishouden enz doe ik zelf :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:22

marijn84 schreef:
ohhh bij ons gaat nu ook dat centrale alarm af, eerste maandag vd maand test..
dat leverderde ook hilarische taferelen op, hij ging nog net niet onder de tafel zitten :p WTF is dit!

Haha. Mijn vriend dacht een keer dat het het brandalarm was en was uit het gebouw gegaan waar hij toen was. Hij is gewoon Nederlands overigens :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:48

marijn84 schreef:
Ja klopt, mijn ex was ook eerst totaal niet van zijn familie... tot dat hij in nl kwam wonen en besefte hoe erg hij ze ging missen...
Mijn fam was mijn fam, en daar wilde hij niet zo veel mee temaken hebben, en ging zijn fam vergelijken met het mijne...
(t was ook wel een bijzonder geval hoor :p ) dit gold ook voor vrienden, hij maakte wel wat vrienden ging naar de rugby ect, maar allemaal oppervlakkig, totdat hij weer alleen over bleef zeg maar en alles alleen deed.
Ik heb ook mn paardje nog en ben pas rond half 8 thuis... Ik was het enige in zijn leven... das nie best... ik voelde me schuldig als ik uit ging met vriendinnen ect ect ...

t is lastig om zo'n relatie echt te laten werken. ** tenminste vond ik dan :) **

Nou, die van mij rent juist graag weg voor zijn familie. Zijn moeder spreekt hij heeel soms over de telefoon, zijn vader heeft hij al jaren niet gezien. Mij ook prima, ik doe niet aan schoonfamilie :D
Hij heeft hier al ontzettend veel vrienden en is vaak drukker in zijn afspraken dan ik. Hij heeft het gewoon onwijs naar zijn zin in Nederland en heeft een groot sociaal leven. Erg belangrijk.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:50

_Ekenna schreef:
@Exponent, hij is erg bazig. Die Russen krijg je niet onder de duim. _O-
Daarnaast zal hij nooit zomaar zijn fouten toegeven, want dan zit z'n trots in de weg. Wij Nederlanders vertellen het als we iets leuks hebben gedaan, iets gaan doen, of ergens mee zitten. Zij niet. Bij hun moet je 't er echt uit trekken, ze zullen zulke dingen niet uit zichzelf vertellen. Ik heb 'm wel zo ver gekregen dat ie kookt! Maar verder mag de vrouw het huishouden doen. :Y)

Als ik het programma meet the russians mag geloven, zijn ze wel super vrijgevig tegenover hun vriendin.
Vraag me dus af of dit echt waar is, veel cadeautjes enz. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:50

Leuk dat dit topic zo loopt trouwens :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:01

Ik heb een relatie gehad met een Argentijn (woonde zelf in Argentinië). Toen mijn visum verliep en ik terug moest naar Nederland hebben we het nog geprobeerd, maar het werkte niet. Hij sprak overigens ook geen Engels dus als hij überhaupt naar Nederland was gekomen had hij in eerste instantie niet kunnen communiceren met de buitenwereld hier. Bijkomend puntje is, achteraf, dat hij het niet zo nauw nam met trouw zijn :+ dus uiteindelijk is het maar goed dat we uit elkaar zijn gegaan.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:04

Furrow schreef:
Als ik het programma meet the russians mag geloven, zijn ze wel super vrijgevig tegenover hun vriendin.
Vraag me dus af of dit echt waar is, veel cadeautjes enz. :D

Ik denk dat dat wel klopt! Maar heb er nog vrij weinig van gemerkt.. Hij is namelijk even werkloos. :')
Al praat ie er wel steeds over om een auto voor me te kopen.. Maar volgens mij is dat meer zodat hij er een bak bij heeft om aan te sleutelen. _O- <<)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:22

Ik meld me ook! :D ik woon samen met mijn Bosnische vriend. Hij is in Bosnië geboren en met de oorlog zijn zij naar Nederland gevlucht. Hij kan zich de oorlog nog heel goed herinneren..

Echte verschillen kan ik zo niet bedenken, alleen dat de feestjes aan zijn kant van de familie altijd heel uitbundig en groots zijn :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:43

Wat een verschillende nationaliteiten, leuk zeg maar soms ook wel lastig denk ik? Kan me voorstellen dat jullie cultuur ook best verschilt en dat best wennen zal zijn voor beide of valt het mee?

Mijn vriend is veel meer op familie gericht dan ik. Dat is het grootste verschil denk ik. Maar goed, Engels is ook niet zo heel veel vreemder dan Nederlands. Zijn ouders zijn overigens beide Nieuw-Zeelanders. Hij hoort ook eigenlijk zwart te zijn maar is gewoon licht gebleven :)) Zijn broertje is wel heel donker.
Ik heb er zelf nog wel eens moeite mee als ik echt iets geweldig grappigs heb meegemaakt en dat wil vertellen, mijn Engels is best aardig maar de hele grappige toon mist in mijn verhalen :') Of als ik echt heel kwaad ben begin ik wel eens te roepen in het Hollands. Dan kan ik even niet op het Engels komen. Dan weet 'ie wel weer dat ik echt boos ben :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 14:33

Uit Bosnie?
Leuk!

Mijn vriend kon ook de oorlog herinneren. Maar niet van heel dichtbij alwaren de bommen wel van veraf te zien en te horen.

Heel leuk al jullie ervaringen te lezen.
Exponent: op concours? Rijdt hij ook?

Mijn vriend vind het fijn dat nederlanders dus ook vrouwen zo zelfstandig zijn.
Hij was helemaal verbaasd dat ik de vloer destijds in mijn eigen appartementje gelegd had.
Het verschil is idd familie. Toen ik in Servie was moest iedereen aan mijn haar zitten en praatten ze met drie tegelijk tegen me. Gelukkig had hij het door en zijn we ook een aantal dagen in een hotel in de bergen gaan zitten om paard te rijden. En wat was hij bang haha

Exponent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:46

Loes, dat gedrag is ook eigen aan braziliaanen hoor.. hun fout absoluut niet toegeven en inderdaad niets vertellen. Nu merkik het wel aan hem als er iets "ergs" is gelukkig, en dan krijg ik het er ook wel uit.

Heb ook dat probleem om grappige verhalen om te zetten in engels of frans.. dan kijkt ie mij altijd aan met een blik van "wat was nou de mop?"..

Jess, hij is de showgroom van s.tphex s.tables hier in Belgie!
Ik mag hier geen handige dingen doen hoor. Hij is in alles zoveel beter ook gewoon.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 15:09

Nee op veel grapjes mn sarcasme wordt serieus ingegaan haha

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:14

Jess_vH schreef:
Nee op veel grapjes mn sarcasme wordt serieus ingegaan haha

:') Hier idd ook. "Nevermind" is een dagelijks woordje hier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:43

Cultuurverschillen kunnen erg grappig zijn;
mijn vriend vroeg enige tijd terug of hij eens lekker konijn met groente en wijn uit de oven zou bereiden voor me. Nou ben ik niet zo van konijn, geef me maar gewoon onherkenbare lappies vlees uit de supermarkt, maar het klonk erg lekker en hij kan goddelijk lekker koken dus ik zei ja.
Waarop hij vervolgens antwoordt dat hij dan aan een konijn moest komen en dat hij hem wel bij mij thuis wel slachten en villen want ik heb een tuin en grotere keuken.......
Uhhhhh say what?? Ik uitgelegd dat ik vroeger konijnen had als huisdier en dat ik helemaal geen levend konijn binnen wil zien komen en dood in de oven wil zien verdwijnen omdat ik zo niet opgegroeid ben en toen was hij lichtelijk beledigd omdat hij juist opgevoed is met 'alles zo vers mogelijk eten'.
Leverde een hilarische discussie op dus :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 15:45

Oh echt aaah nee stampertje hoef ik ook niet eerst ademend in huis.
Daar lagen de voormalige huisdierkonijnen in de vriezer.

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:46

hahaha idd hilarisch

zo had ik een keer haring uit de oven :p hij dacht heel lief visje voor me klaar te maken... was nie zo lekker :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:47

sashafierce schreef:
Ik meld me ook! :D ik woon samen met mijn Bosnische vriend. Hij is in Bosnië geboren en met de oorlog zijn zij naar Nederland gevlucht. Hij kan zich de oorlog nog heel goed herinneren..

Echte verschillen kan ik zo niet bedenken, alleen dat de feestjes aan zijn kant van de familie altijd heel uitbundig en groots zijn :D

Wow, dat lijkt me dan weer wel lastig; een relatie met iemand die een oorlog heeft mee gemaakt. Dat moet hem wel echt gevormd hebben of niet?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 15:48

Dit wordt wel een steeds leuker en vooral herkenbaarder topic :P

Wij hebben trouwens een huis gekocht...nou ja hij doet de hypotheek. Ik ben er net vanaf.
Het wordt eind aug gebouwd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:50

Ja, vind het ook wel leuk zo'n topic :D

Zag dat je in Waterland woont? Ben daar ook wel bekend, een vriendin woonde daar tot enkele jaren terug.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 15:52

Ja daar had ik samen met mijn ex een hoekwoning gekocht. Deze woning had ons ook eigenlijk te lang samen gehouden. Vandaar mijn keuzr nu dat ik geen gezamelijke hypotheek heb. Als het mislukt betrek ik wel weer een huurapp. Hoef dan niet weer te lang door te gaan omwille van het huis.
Salamanderveen was het

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 15:55

heeeel verstandig :P
die fout heb/had ik dus ook gemaakt... ;( hoop narigheid
vlinderveen hier btw

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:02

'k heb een Nederlander, telt dat ook? ^^ 't is wel een klassiekertje, over de 2m ghihi
Ben van origine Belgische, maar omwille van administratieve redenen toch maar even NLse geworden. Ook niet zo moeilijk met een NLse mama. Dus eigenlijk is dat wel totaal niet exotisch :p
Maar hij's wel lief en doet eh 98% van het huishouden =D

Woon nu ook in NL en op zich valt dat allemaal best goed mee, kan alleen niet helemaal aan jullie 'open en bloot'-geloof wennen. Dat doen ze bij ons over de grens in Brabant niet en in België is dat iets wat je thuis doet, dus dat is nog steeds wel iets wat me blijft opvallen. Zit ook in Capelle of all places, dus hello zwarte kousen/hoedjes! Niet dat 'k me er aan stoor, maar eerder 't gevoel of je tussen de Jehovagetuigen woont. Voor de rest vind 'k 't wel chill, die Rotterdammerts vallen best mee :p

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:09

Ik meld me ook, ik ben ondertussen al weer 6 jaar samen met een Italiaan. Ontmoet toen ik daar woonde en werkte, nu wonen we in Nederland. We hebben twee kids samen.