Zwerte schreef:Ik heb een vraagje voor de kassadames hier:
Beseffen jullie je wel dat er heel wat mensen zijn die totaal geen besef hebben van hoe het werkt met wisselgeld, regels etc? Voordat ik dit soort topics had gelezen, wist ik bijv totaal niet dat er maar een bepaald bedrag in je lade zit en dat je dat niet overal gewoon kan laten bijvullen. Dat soort beperkingen in je werkzaamheden wordt dus echt niet openbaar gemaakt, wat volgens mij de grootste oorzaak is van irritaties tussen cassiere en klant. Leggen jullie wel eens uit dat je anders door je wisselgeld heen bent en geen nieuwe krijgt?
Ik bewaar bijv mijn kleingeld het liefste omdat ik dat op andere plekken nogal eens nodig heb (wc's enzo). Ik zou dus ook zo'n type kunnen zijn die met 50 betaald, terwijl er genoeg muntjes in mn portemonnee zitten. Voor mn eigen gemak maar ook zeker omdat ik eerder dus dacht dat jullie gewoon nieuw wisselgeld krijgen als het op is. Nu ik dit weet, zal ik sneller mn kleingeld in een winkel uitgeven.
Ja dit besef ik heel goed, maar mensen intresseert het over het algemeen niet dat ik dan door al mijn briefjes/kleingeld heen ben want "dan moet ik maar nieuwe gaan vragen".
Ook mensen die het niet snappen dat ze niet met 200 euro kunnen betalen voor een bedrag van minder dan 5 euro. "Want we hebben toch zeker wel genoeg geld in de lade na 9 uur". Nee dus, dat zit allemaal in de koker.
Sommigen mensen weten het inderdaad oprecht niet, maar sommige mensen wíllen het ook gewoon niet weten