Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: Hoge hakken, ik hou het nog geen dag vol.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:34

Ik heb ook hakken met plateau ja, dat scheelt wel omdat je voet dan veel minder stijl staat.
Ik heb hakken van iron fist, maar ook van de van haren... Je merkt het verschil wel :')
Onder het mom van: als ik goedkope schoenen koop, kan ik meer schoenen kopen... Je gaat er alleen kwalitatief niet altijd op vooruit hahaha.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:35

Eerder kon ik zelfs hardlopen met mijn hakken van 12,5 cm :))
tegenwoordig... sinds ik in september de pees van mijn rechterenkel heb afgescheurd...
gaat dat toch iets lastiger :') _O-
de laagste hakken doen me nu al zeer...
maar, langzaam aan beginnen, steeds iets hoger en dan zal het vast vanzelf wel weer lukken :))

wat heel erg bepalend is voor de pijn die je in je voet krijgt, is de overgang van de hak naar de zool...
als dat in eens met een hoek is, is het vaak lastiger en pijnlijker om er op te lopen dan wanneer het met een mooie boog gaat...
aldus Cristian Louboutin... <3

verder schelen gel zooltjes inderdaad wel iets :)
en ik doe alleen panty's aan als het echt niet anders kan en alleen met de pumps die een stroeve zool hebben...

Waarom draag ik pumps met een zo hoog mogelijke hak?
omdat het mooi is... je wordt er eleganter door en je krijgt optisch langere benen <3

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:36

Tja, je lijf probeert je te vertellen dat die dingen reteongezond zijn...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:39

Ik heb van de pads die je voor in de schoen kan doen om de druk wat te verminderen
Zo hou ik het langer vol
Maar ik draag ze ook alleen met een concert (van mn orkest) of een keer met kerst oid
Heel soms naar school maar dan moet ik wel een korte schooldag hebben en geen praktijk :P
Op sleehakken hou ik het trouwens wel langer vol :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:51

Doorbijten en niet uitdoen ;) Ik denk altijd aan ballerina's als ik een beetje pijn krijg ;)

En ook goede pumps kopen, sommige zitten echt totaal niet en zijn op voeten gebaseerd die ik nog nooit heb gezien :j

Ik doe soms zo'n gelpad onder de bal van mijn voet en vooral als ik ze 's avonds aandoe een flinke wodka! 8-)

Succes!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:54

Fred_Kroket schreef:
Doorbijten en niet uitdoen ;) Ik denk altijd aan ballerina's als ik een beetje pijn krijg ;)

En ook goede pumps kopen, sommige zitten echt totaal niet en zijn op voeten gebaseerd die ik nog nooit heb gezien :j

Ik doe soms zo'n gelpad onder de bal van mijn voet en vooral als ik ze 's avonds aandoe een flinke wodka! 8-)

Succes!

moet je alleen niet zoveel drinken dat je begint te wankelen en je enkels verzwikt...
dan ben je nog verder van huis :') _O-

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:55

Hier hetzelfde!

Heb ene paar laarzen met een hak van 10 cm en daar kan ik prima de hele dag op lopen.
Echter heb ik ook een paar met ene zelfde hak en dar kan ik dan weer bijna niet op lopen.

Denkd at het een kwestie van doorbijten is in combi met de goede schoen :j

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:58

Als het echt zoveel pijn doet, draag je dan wel kwalitatief goede hakken die ook nog eens goed bij jouw voet past?

Zelf draag ik vaak gelpads in mijn hakken, scheelt heel veel.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:59

M_D_H schreef:
Fred_Kroket schreef:

Succes!

moet je alleen niet zoveel drinken dat je begint te wankelen en je enkels verzwikt...

Hahaha! Nee gewoon eentje en daarna rustig aan! En verder nog even serieus, ik doe heel veel oefeningen met mijn enkels en voeten. Rekken strekken, buigen, rondjes draaien etc. Dat helpt echt het beste om je voeten sterk te maken.

Dus als je toch je schoenen uit hebt gedaan kun je meteen even die voetjes aan het werk zetten ;) Ik heb er echt een gewoonte van gemaakt om dat heel veel te doen als ik even niet sta maar zit.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:00

Ik kwam toevallig net dit bericht tegen:
http://www.wtf.nl/stijl/15029/eindelijk ... akken.html
Moest gelijk aan dit topic denken haha!

Ik heb laatst hakken van Clarks geprobeerd, dat zijn sowieso schoenen met een gelvoetenbed.. Nou, ze zaten heeeerlijk!! Helaas was de prijs daar ook naar en heb ik ze terug gezet :p Maar mocht ik nou eens een flink bedrag kunnen/willen uitgeven, dan ga ik zeker terug!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:07

Fred_Kroket schreef:
M_D_H schreef:

Hahaha! Nee gewoon eentje en daarna rustig aan! En verder nog even serieus, ik doe heel veel oefeningen met mijn enkels en voeten. Rekken strekken, buigen, rondjes draaien etc. Dat helpt echt het beste om je voeten sterk te maken.

Dus als je toch je schoenen uit hebt gedaan kun je meteen even die voetjes aan het werk zetten ;) Ik heb er echt een gewoonte van gemaakt om dat heel veel te doen als ik even niet sta maar zit.

wat voor een oefeningen gebruik je daarvoor?
Ik moet mijn enkel sterker maken nadat ik de volledige pees van mijn enkel afgescheurd heb...
gaat super... not... de oefeningen die ik mee kreeg gaan om balans etc, maar ik wil meer doen aangezien ik de enkel nu te vaak en snel verzwik (net van de trap afgestuiterd omdat mijn enkel dubbel klapte :(...)

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:10

ik loop altijd op slee hakken dat loopt het lekkerst

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 13:11

Tis niet zo dat ik echt heel veel pijn heb hoor. Ja misschien als ik er echt op ga winkelen maar dat doe ik dus al niet ;) Maar gewoon elegante hakken naar het werk aan moet toch kunnen :j

Blijkbaar heb ik nu toch goede hakken gekocht want ik heb eigenlijk nergens last van (ja ze zijn ook nog eens nieuw). Heb alleen een plekje bij die knobbel van mijn grote teen, de rand is nog een beetje hard en stug denk ik. Maar ze lopen verder echt heerlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:22

Gewoon investeren in goede hakken en goedkope rotzooi laten staan :)
Ik heb een keer de fout gemaakt om kwalitatief slechtere hakken te kopen (onder de 100€), en die kan ik nu weg gooien omdat ik het er geen hele dag op uithoud.
Als ik hakken aan heb van Fred de la Bretoniere, Tods, Boss etc heb ik nergens last van. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Het zijn tenslotte toch je voeten en je rug waarmee je nog lang vooruit moet :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:39

Nou excuus maar heb in mijn hele leven nog niet meer dan 100,- uitgegeven aan pumps. Zelfs al zou ik ervoor sparen ben ik effe bezig.
Nee dat wordt hem echt niet.

Ik heb alleen maar pumps onder de 50,-, het ene pasar zit nu eenmaal fijner dan de andere. Gewoon goed passen en evt zooltjes erin en verder wennen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:41

M_D_H schreef:
wat voor een oefeningen gebruik je daarvoor?
Ik moet mijn enkel sterker maken nadat ik de volledige pees van mijn enkel afgescheurd heb...
gaat super... not... de oefeningen die ik mee kreeg gaan om balans etc, maar ik wil meer doen aangezien ik de enkel nu te vaak en snel verzwik (net van de trap afgestuiterd omdat mijn enkel dubbel klapte :(...)

Ik draai rondjes, 10 keer links 10 keer rechts en bij elke voet natuurlijk. Ik strek mijn enkels en als laatste mijn tenen (dat doe ik met mijn grote tenen tegen elkaar en met ongeveer 45 graden tussen mijn hak en teen (alsof je op je tenen staat als een ballerina) als ik zit "sta" ik op mijn tenen als een ballerina en buig mijn enkel.

Zoiets :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:42

ooh, ik voel wat je bedoeld ja...
Thanks!!!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:00

Het maakt ook wel een beetje uit hoe groot je voeten zijn ;) Ik het voetjes van maatje 36 en dan zijn hakken van 10 cm echt heel hoog. Als je maat 39 hebt scheelt dat al flink. Ik heb dan ook veel schoenen met een klein plateautje, dan kan ik toch hoge hakken aan zonder op het topje van m'n tenen te lopen.

En verder vooral veel doen. Ik heb een tijd gehad dat ik bijna elke dag op hakken liep en er dan ook zo hele dagen op door de stad kon slenteren. Nu heb ik veel minder vaak hakken aan en dat merk ik ook meteen, het kost een stuk meer moeite en mijn voeten worden veel sneller moe. Ook klappen mijn voeten sneller om bij een ongelijke ondergrond. Je spieren moeten toch ook een beetje wennen.
Goede schoenen helpt ook. Ik merk echt dat ik op mijn duurdere schoenen veel beter en langer kan lopen. En pumps het liefst van leer of suede. Niet van kunststof, dat vormt zich minder naar je voet en gaat sneller schuren.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:06

Sanned schreef:
Het maakt ook wel een beetje uit hoe groot je voeten zijn ;) Ik het voetjes van maatje 36 en dan zijn hakken van 10 cm echt heel hoog. Als je maat 39 hebt scheelt dat al flink. Ik heb dan ook veel schoenen met een klein plateautje, dan kan ik toch hoge hakken aan zonder op het topje van m'n tenen te lopen.

En verder vooral veel doen. Ik heb een tijd gehad dat ik bijna elke dag op hakken liep en er dan ook zo hele dagen op door de stad kon slenteren. Nu heb ik veel minder vaak hakken aan en dat merk ik ook meteen, het kost een stuk meer moeite en mijn voeten worden veel sneller moe. Ook klappen mijn voeten sneller om bij een ongelijke ondergrond. Je spieren moeten toch ook een beetje wennen.
Goede schoenen helpt ook. Ik merk echt dat ik op mijn duurdere schoenen veel beter en langer kan lopen. En pumps het liefst van leer of suede. Niet van kunststof, dat vormt zich minder naar je voet en gaat sneller schuren.

Dat sowieso idd, ik heb ook maar maatje 37 en dan loop je nog onderhand alleen op het puntje van je tenen als er geen dikke zool onder zit

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:09

Ik vind het juist makkelijk lopen heb maat 37 en meestal hakken aan van 10-12-14 cm.
Wel met een zooltje bij de meesten.

Heb eigenlijk nooit zere voeten, ligt denk ik ook aan de binnenkant of die lekker zit.
Ik heb meestal hakken van Blink die vind ik persoonlijk erg lekker zitten.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:11

Ik pas dus echt geen een paar pumps, al zoveel merken e.d. geprobeerd maar ze doen me allemaal zeer en maat 40 is dan net te krap en 41 weer te groot :roll:
Ben blij dat het straks weer open schoenen weer is, dan kan ik wel open sandaaltjes met hak e.d. aan..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:21

AronenLoutje schreef:
Ik pas dus echt geen een paar pumps, al zoveel merken e.d. geprobeerd maar ze doen me allemaal zeer en maat 40 is dan net te krap en 41 weer te groot :roll:
Ben blij dat het straks weer open schoenen weer is, dan kan ik wel open sandaaltjes met hak e.d. aan..

Dat heb ik inderdaad ook altijd zeg!
Word daar zooo gek van!
Ik heb nu gelukkig wel een paar kunnen vinden, maar dat is er nog steeds maar eentje :(

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:25

Mijn voeten gaan echt onwijs pijn doen als ik een tijdje op hakken loop, bijvoorbeeld over straattegels, maar ik vind hakken wel onwijs mooi, dus misschien maar eens gelpadjes aanschaffen of kijken voor wat duurdere pumps, als het comfort dan ook hoger is...

Wat ik ook hoorde is dat je het best je hakken kan aandoen en het eerste halfuur gewoon gaan zitten, dus niet op lopen, zodat je spieren rustig kunnen uitrekken.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:29

je hebt van sholl van die gelzool dingen. die plak je in je schoen op de plak waar de bal van je voet zit.

voor pumps die te groot zijn kun je bij de schoenenwinkel hielverkleiners kopen. werkeb ook goed

ik kan hele dagen lopen op schoenen met een fikse hak.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:38

Ja laarzen ofzo dat gaat nog wel en sleehakken ook maar pumps nou pfff....en het is tegenwoordig allemaal hoog/hoger/hoogst dus als ik die aantrek lig ik gegarandeerd binnen 10 mtr in de spagaat +:)+

Respect voor de vrouwen die er de hele dag op rondlopen zonder klagen!