Help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:49

Ah... ik weet niet hoe het is om zo bang te zijn voor spinnen. Ik vind die dikkerds niet echt fijn om te vangen of in huis te hebben maar met een bakje en een kaart red ik me altijd wel. Mijn man sloeg ze vroeger altijd dood van mij mag dat niet. Met een glas vangen vond hij nogal eng dus heb ik hem laatst heel goed aangemoedigd vanaf de bank. Hij moest hem van mij in de tuin zetten. Dat heeft hij dan ook braaf gedaan. Drie keer raden wat de kat mee naar binnen nam een paar minuten later en wat hij weer liet ontsnappen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:51

HorseLove28 schreef:
Hahaha, eigenlijk best wel zielig dat we zon eng klein beestje laten op eten door onze hond...... Ben wel benieuwd of zij de spin wel lekker vinden smaken :P

Aan de manier waarop hij er op liep te kauwen te zien niet :')
Hij at ze ook niet op, pakte ze een paar keer in de bek, schudde met z'n kop en spuugde ze weer uit.
Mijn kleintjes spelen er mee maar die laten ze leven als de spin lang genoeg speelt dat ie dood is.

Ibanez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:54

En TS, heb je je enge huisgenoot nog gezien/geplet?

Ik ben altijd bang dat ie weer uit de stofzuiger komt kruipen :( Die grote dikke huisspinnen blijkbaar wel. Toch maar platslaan dus..
http://www.nrcnext.nl/blog/2011/10/11/o ... tofzuiger/

Elektrische vliegenmepper, werkt dat ook voor die grote? Het beest bewusteloos maken en buiten loze lijkt me een schone methode.

Overigens heb ik het idee dat hoe meer ik over die beesten weet, hoe enger ik ze vindt. Heb er ooit een moeten ontleden, en een huge sprinkhaan. Onder een binoculair. Aliens zijn het, grof gewapend en beschermd met een ongelofelijk sterk exoskelet. Daarom hoor je ze als ze op grond vallen, of hoor je en voel je ze kraken als je ze plet. UUgghhh!!! Helpt niet!!

Anoniem

Re: Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:57

Ieeuuww,, kraken??!!!
Heb medelijden met je Ibanez, zou meteen uit de ruimte zijn gerend :P
Ik zou echt nooooiiitt iets meer willen weten over spinnen..... Wel hoe je ze op een vriendelijke manier het huis uit kan krijgen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:59

Boself schreef:
Mijn hond is een watje :Y)

Katten hier ook. Loopt er heel casual een spin MIDDEN in de woonkamer, meteen 3 katten eromheen. Ik dacht nog bij mijzelf !YES! dus ik moedig de katjes aan... pak hem dan pak hem dan! en ze druipen gewoon 1 voor 1 af, bang van de spin. Toen kon ik alsnog zelf de spin opruimen. Het had wel een groot voordeel: de katjes waren er zo bang van, dat ze ernaar bleven kijken en hem bleven volgen. Ik kon rustig de kamer uit om tissues te halen, en toen ik terug kwam wezen de katjes de spin aan.

Watjes :')

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:00

Uhg eng heh ik ben er ook echt doods en doodsbang voor. En we moeten op school verplicht een horror film met super grote mega dikke zwarte moordende spinnen kijken :(
Maar even ontopic buren ofzo er bij halen en groot licht aandoen kan ook werken
Laatst bijgewerkt door xDaphnexx op 30-03-14 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:00

Ik ga nu slapen met de mond dicht.Ik hoop niet dat Anansie vannacht langskomt.Slaap lekker allemaal.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:05

ieeek waarom lees ik dit net voordat ik ga slapen :') ik pak altijd de elektrische vliegenmepper nadat ik gegild heb. Weet niet of t voor grotere ook werkt dus dat durf ik niet en vind ik dan weer zielig :')

Laatst liep er een spin in de kast dus heb er een bakje opgezet en een briefje opgeplakt of m'n vader hem wilde weghalen. Briefje op tafel gelegd dat ie in de kast moest kijken hahaha :p uur later vond ik het zielig omdat ik zelf ook claustrofobisch ben :') toch maar laten zitten haha :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:09

Misschien waren het wel 2 afzonderlijke spinnen en hebben ze los van elkaar een vriendje of vriendinnetje meegenomen. Wat dus betekend dat het er in totaal 4 zijn, waarvan 1 nu dood is :)).

Nee hoor, zonder dollen. Erg lastig, maar ik vind het knap dat je hem überhaupt hebt doodgeslagen. Als ik een muis zie lopen (wel bang voor muizen, niet voor spinnen) zou ik daar echt niet zo dichtbij durven te komen om hem dood te maken.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:11

Ik moet wel lachen om de reacties , al ben ik ook doodsbenauwd voor spinnen.
Het gaat wat beter sinds ik wat landelijker woon en overal de meest gekke ongedierte zag zomers, toen heb ik mezelf toegesproken dat als ik hier wilde wonen ik ook wat stoerder moest worden.
Nu sla ik de kleintjes gewoon dood, maar als er een grote zwarte grond spin door mijn slaapkamer gaat dan pak ik wel de stofzuiger. ( tot ergernis van de buurvrouw want die klaagde tegen een andere buuf dat ik snachts om 2 uur uitgebreid aan het stofzuigen was boven :o )

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:12

Kruipen ze dan nooit weer úit de stofzuiger? :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:14

Prop keuken papier in ingang stofzuigerbuis doen.
En in je neusgaten en je mond dichtplakken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:18

Gister zelfde probleem, zat lekker op de pc... dan zie je wat groots op de grond rennen... nouja kijken want kan ook muisje zijn... nou nee het was echt een 8 potige dikke zwarte spin... Toen ie echt naar mij toe ging, sprong ik van bureau stoel af, pakte mijn mobiel en ging daar verder... nouja voordat ik verder op mob ging zitten, liet ik mijn dappere hond natuurlijk jagen... Popcorn + hond = je leven is gered :')

Pas vandaag durfde ik er weer op _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:19

Sjolvir schreef:

Dan ben je zelf ook wel dood de volgende dag, nooit meer last van spinnen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:21

dees_daan schreef:
Boself schreef:
Ik snap het wel hoor. De laatste keer dat hier een spin in het midden van de kamer zat heb ik de hond er op af gestuurd. :Y) Ik zei heel lief: 'Kijk eens, wat lekker.' (zoals ik altijd doe als ik hem eten geef) terwijl ik ernaar wees. Hond eropaf, heel voorzichtig snuffelen, zoef, spin rent weg.

Durfde het zelf niet, out of sight, out of mind. :D

Je had beter kunnen zeggen pak em!!
Dat riep ik de eerste 2 keer ook, daarna wist hij wat hem te doen stond.
De eerste keer stond ie me een beetje raar aan te kijken, pakken? :\ Toe nou!! Hap, ja goedzo, koekje er in en de spinnen overleefden hun wandeltocht niet meer.

Dat heb ik ooit met een kat van ons geprobeerd, alleen had die schijnbaar ook arachnafobie want die kijk me aan of ik gek was en rende heel hard naar boven.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:21

Altijd positief blijven.

Dit zijn de huisspinnen in Australie:
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:24

@rap
waarom vind ik deze leuk en die zwarte niet die toch wat kleiner zijn? Of komt het omdat hij op een hand staat en op een foto staat en niet in mijn buurt? :')

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:33

Wilke93 schreef:
Kruipen ze dan nooit weer úit de stofzuiger? :o

Daarom zuig ik na de spin wat potgrond uit n plantenbak mee. :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:35

Sjolvir schreef:

Je eet geen spinnen in je slaap hoor.. Dat is echt een fabel. Spinnen hebben namelijk de grootst mogelijke hekel aan luchtverplaatsing en zullen dus niet snel ergens naar binnen gaan waar dat gebeurd.

Vind sowieso al die doodgeslagen beesten een beetje sneu := Ze doen niks en zijn banger voor de mens dan andersom.. Buiten zetten is ook sneu, die spin zat niet voor niets binnen en gaat buiten dus gewoon een langzame dood sterven. Laat spinnen gewoon zitten waar ze zitten..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:40

_O- ineens ben ik weer heeeeeel blij met onze katten :') Hero en Sam (en dan vooral sam) zijn onze spinnenjagers. Alles wat op de grond zit overleefd het niet lang. Laag op de muur? ook niet.
Op het plafond? Dan tillen we Sam gewoon op, balanceren haar kontje op onze hand, en ondertussen speurt zij het plafond af naar de spin die ze mag pakken :') Ideaal. Sinds dat Hero en Sam weer bij mij in huis wonen ben ik zo goed als spinloos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:41

Hhilde: tot ze wegkruipen en je ze niet meer ziet :') :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:42

Tigress schreef:
_O- ineens ben ik weer heeeeeel blij met onze katten :') Hero en Sam (en dan vooral sam) zijn onze spinnenjagers. Alles wat op de grond zit overleefd het niet lang. Laag op de muur? ook niet.
Op het plafond? Dan tillen we Sam gewoon op, balanceren haar kontje op onze hand, en ondertussen speurt zij het plafond af naar de spin die ze mag pakken :') Ideaal. Sinds dat Hero en Sam weer bij mij in huis wonen ben ik zo goed als spinloos :')

Mag ik ze s lenen?! :P
Ik ben ook bang voor spinnen :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-03-14 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:42

Boself schreef:
Ik snap het wel hoor. De laatste keer dat hier een spin in het midden van de kamer zat heb ik de hond er op af gestuurd. :Y) Ik zei heel lief: 'Kijk eens, wat lekker.' (zoals ik altijd doe als ik hem eten geef) terwijl ik ernaar wees. Hond eropaf, heel voorzichtig snuffelen, zoef, spin rent weg.

Durfde het zelf niet, out of sight, out of mind. :D

Dat doe ik ook, maar die van mij eet 'm op :Y) opgeruimd staat netjes, vers vlees voor hondjelief _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:43

_O- echt ideaal hoor. Zijn ze even 5 minuten zoet mee (want ja...voordat het word opgegeten moet het eerst een paar tikken krijgen om het ''dood'' te maken _O-)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:54

Laat spinnen lekker zitten waar ze zitten is makkelijker gezegd dan gedaan wanneer de adrenaline door je lijf giert en je blijft janken van paniek tot het beest veilig exit is :+