1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:30

Hilli schreef:
In sommige gevallen kun je beter niks zeggen als je geen positieve of behulpzame dingen kunt zeggen, Cassidy. Het is goed om je eigen mening te hebben en te delen, maar soms is gewoon niks zeggen ook genoeg.

Het wordt dinsdag mooi weer. Laat ze zwemkleren en een waterpistool meenemen :+

Ja dat vind ik een goeie!!! :D

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:31

Horwse schreef:
Onze leraar had ooit eens iets met dat we ineens op schoolreis gingen op 1april en dat zij het ook pas een dag van tevoren wisten, niemand geloofde het uiteraard, dus wij namen voor de grap allemaal trolleys en grote koffers mee. Bleek het inderdaad een grap te zijn. Helaas hebben we er de hele dag mee moeten sjouwen. :')

Het is dat onze klas niet zo naïef was, maar als ze het ook daadwerkelijk geloven krijg je leuke resultaten! Zeker als je ze wijs maakt dat jullie gaan zwemmen of iets dergelijks en iedereen natuurlijk met badpak en al aan naar school moet. Kan zeker leuk uitpakken. :')

Dit hadden ze bij mijn broertje op school gedaan. Daar baalde ze van, kregen ze gewoon les. Wat echt een poedersuiker grap :')
Laatst bijgewerkt door Fink op 29-03-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:31

Dieselpaard schreef:
Dat is leuk :D Dat je opeens een hele rare taal gaat leren?

Wahaja! Een bijzondere taal verzinnen...dat is ook leuk![/quote]

De P-taal! :D
in het 5e leerjaar ging mijn leerkracht lesgeven in de P-taal :') (na elke klinker een P en dan weer je klinker - vb: tafel > tapafepel)

als je, jezelf serieus kan houden, is het wel echt grappig _O-

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:34

[q
LOLLYYwood schreef:
Dieselpaard schreef:
Dat is leuk :D Dat je opeens een hele rare taal gaat leren?

Wahaja! Een bijzondere taal verzinnen...dat is ook leuk!

De P-taal! :D
in het 5e leerjaar ging mijn leerkracht lesgeven in de P-taal :') (na elke klinker een P en dan weer je klinker - vb: tafel > tapafepel)

als je, jezelf serieus kan houden, is het wel echt grappig _O-[/quote]
Ik vind 1 April vreselijk opgeklopt en beslist geen onderdeel van de Nederlandse Cultuur. Niet zoals Sinterklaas iig. En het wordt kunstmatig hooggehouden door iedereen. In tegenstelling tot Valentijn, Moederdag, Vaderdag, Secretaressedag en wat weet ik voor dag, in het leven geroepen en in het leven gehouden door de media en in geval van 1 April wat minder door de commercie.

Ik ben sowieso anti-maintstream, voor zover dat kan. Als iets hip is of in de mode, doe ik daar uit principe niet aan mee.
[/quote]

Prima dat je deze mening hebt, maar het is wel degelijk cultuur en ook bekend in andere landen.
Dat je ergens niet aan meedoet moet je zelf weten, maar ik begrijp niet dat je dit moet verkondigen in mijn topic...[/quote]

Als je het niet snapt kan ik het ook niet helpen. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon - heel saai - niets te doen. Dan val je ook op. Wedden?[/quote]

dan heb je die bij deze verloren, al mijn leraren deden nooit iets, dus nee, je valt niet op als je als leraar niets doet terwijl de hele klas jou wel pakt ;)

Maar ontopic: ts, die van die brieven met "je moet dit of dat worden" is wel echt geniaal, maar dat moet je dan wel ook met al je collega's afspreken, om het geloofwaardig te houden :)

ElineR

Re: 1 aprilgrap om als leerkracht bij een groep uit te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:38

Vriendin van mn zusje had een keer zo'n idiote.
Kregen ze allemaal een brief met dat ze nieuw meubilair gingen aanschaffen en dat iedereen een stoel mee moest nemen :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:39

Floriske schreef:
dan heb je die bij deze verloren, al mijn leraren deden nooit iets, dus nee, je valt niet op als je als leraar niets doet terwijl de hele klas jou wel pakt ;)

Als je het juist inkleed, bijv. door een verhaal te houden van iemand die altijd tegen de mainstream ingaat, die in andere kleren loopt dan op dat moment mode is, die niet meedoet aan de hype om met de laatste gadgets rond te lopen, zich niet in schulden steekt om toch maar erbij te horen, die zichzelf durft te zijn zonder zich te conformeren aan "de gevestigde norm", dan zou je zomaar van een dergelijke "grapjesdag" een dag kunnen maken die voor de individuele leerling meer impact heeft dan de normale dag met een of andere flauwe grap. Of je doet het op een andere dag dan 1 April, kans is groot dat ze je dan ook serieuzer gaan nemen. Moet je durven en moet je kunnen. Stukje opvoeding op school. Waardevol voor de rest van je leven. Of je doet het niet. De keus is aan de leraar.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:43

De kleuters zijn nog wel erg jong voor een goede grap. Maar wie weet bedenk ik nog iets.
Dacht wel eerst om de directeur in de maling te nemen. Maar meestal komt het er toch niet van...

Je kunt de kinderen ook vragen om iets mee te nemen die dag. Een aardappel?
En dan doe je er niets mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:43

Cassidy schreef:
Floriske schreef:

Als je het juist inkleed, bijv. door een verhaal te houden van iemand die altijd tegen de mainstream ingaat, die in andere kleren loopt dan op dat moment mode is, die niet meedoet aan de hype om met de laatste gadgets rond te lopen, zich niet in schulden steekt om toch maar erbij te horen, die zichzelf durft te zijn zonder zich te conformeren aan "de gevestigde norm", dan zou je zomaar van een dergelijke "grapjesdag" een dag kunnen maken die voor de individuele leerling meer impact heeft dan de normale dag met een of andere flauwe grap. Of je doet het op een andere dag dan 1 April, kans is groot dat ze je dan ook serieuzer gaan nemen. Moet je durven en moet je kunnen. Stukje opvoeding op school. Waardevol voor de rest van je leven. Of je doet het niet. De keus is aan de leraar.

Word jij nou nooit moe van jezelf? :')

Ik lees gewoon een leuk topic waarin tips worden gevraagd en ja hoor daar komt er weer eentje klagen en zagen. Ga iets leuks doen, het is zaterdagavond. Als je alleen maar zuur kunt doen heb je het vast niet naar je zin op het moment en kun je beter iets anders gaan doen dan in topics komen zeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:45

takkie_muis schreef:
Op het werk moeten we wc papier meenemen in kader van bezuinigen , misschien in die trand wat?

Wij ook, als klas! Toen we erachter kwamen dat het een grapje was hebben we de stoel van de directeur ingewikkeld in WC papier. Was echt lachen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:45

Ach zullen we on-topic blijven :))

Btw misschien een leuk idee om apart gekleed voor de klas te gaan staan?
En dan doen of het de normaalste zaak van de wereld is?

(om maar een positieve draai te geven aan het commentaar).

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 23:48

Ik heb een eerste meewerkende collega al gevonden en enkele van jullie grappen voorgesteld. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Nieuwe ideeën zijn natuurlijk nog steeds welkom ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:50

Wat een leuke ideeen komen er langs!
Ik ga misschien ook wel wat uithalen bij mijn gr. 8, al vrees ik dat ze het snel doorhebben.

Ts: we kunnen haast collega's zijn. ;)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:52

Oe hou je ons wel op de hoogte? :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 23:53

marleen_88 schreef:
Wat een leuke ideeen komen er langs!
Ik ga misschien ook wel wat uithalen bij mijn gr. 8, al vrees ik dat ze het snel doorhebben.

Ts: we kunnen haast collega's zijn. ;)

Ja, echt! Je woont erg dichtbij ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:56

Omgekeerd dag invoeren? Schrijven van rechts naar links wordt dé trend :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:00

De hele dag achterstevoren lopen en doen, dus toetscijfers opnoemen, dan na gaan zitten kijken, ze een ingevuld (met potlood) blaadje geven en een gum, de toetsen innemen en vertellen dat er een toets is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:29

Voor nu hiet meer mogelijk, maar als je bang bent dat ze door hebben dat het een grap is moet je er vroeg mee beginnen.
Bijvoorbeeld 1 januari een brief sturen dat over 4 maanden het scholensysteem wordt verandert. Niemand die bedenkt dat het dan op 1 april valt :D

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:00

Doanique schreef:
De hele dag achterstevoren lopen en doen, dus toetscijfers opnoemen, dan na gaan zitten kijken, ze een ingevuld (met potlood) blaadje geven en een gum, de toetsen innemen en vertellen dat er een toets is.

deze is echt geweldig.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:40

Hilli schreef:
Het wordt dinsdag mooi weer. Laat ze zwemkleren en een waterpistool meenemen :+

Of misschien dat wegens onderhoudswerken de verwarming op dinsdag gaat worden afgesloten en ze een sjaal en muts moeten meenemen om in de klas aan te doen? :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:48

Dat het verwen de juf dag is.En dat ze allemaal iets lekkers mee moeten brengen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 16:51

Britta31 schreef:
Dat het verwen de juf dag is.En dat ze allemaal iets lekkers mee moeten brengen.

Hihi, dat is ook leuk, ja!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:56

Zit je dadelijk wel met 30 repen chocola.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:57

Als jullie bog een krijtberg hebben, snoepkrijt neerleggen

Scheefzak op de stoel

Ben slecht in grappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:02

ZeSteigert schreef:
Wij hadden ook een keer een 'toets' allemaal heel verontwaardigd natuurlijk, op 1 april zeg dat kan niet. Was het zo'n rare toets, met 20 vragen en het ging zo ongeveer:
Schrijf je naam op je blaadje, lees alle vragen goed door. Succes! En dan 20 vragen die nergens op sloegen enzo, zoals 'Sta op als je vandaag iets roods aan hebt'
En op het einde: Je moest de vragen alleen maar doorlezen kids, niet uitvoeren :))

HAHAHAHAHA jaaaaaaaaa, ik was zo boos bij deze toets in de brugklas! Ik stond vreselijk voor banketstaaf en ik snapte het maar niet, waarom de helft van de klas gewoon lekker zat te chillen en de toets niet maakte. :')

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:05

Wij hadden een keer dat een docent "zogenaamd" heel erg shagerijnig was.
En toen stuurde ze de halve klas, de een na de ander, eruit om zich te melden, om allemaal onzin redenen.

Maar op de plek waar je je normaal moet melden, stond een grote taart met "1 april" erop gespoten met slagroom :D

Met de helft klas die nog over was zijn we daar toen heen gelopen :+