Wat móét er in je auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:39

Ik heb overigens nog nooit een auto gehad die aangaf dat de ruitenwisservloeistof leeg was.. Heb alleen een laag brandstof en oliepeil indicator middels een piepje en oranje lampje ik heb overigens geen reserve diesel bij me. Als de dicator gaat piepen, kan ik nog 80 km rijden

Overigens koop ik geen auto zonder airco.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:13

DianneM schreef:
Ik heb overigens nog nooit een auto gehad die aangaf dat de ruitenwisservloeistof leeg was.. Heb alleen een laag brandstof en oliepeil indicator middels een piepje en oranje lampje ik heb overigens geen reserve diesel bij me. Als de dicator gaat piepen, kan ik nog 80 km rijden

Dan was je auto niet luxe genoeg. De mijne zeurt over alles (behalve dat de verlichting nog brandt) en nee, het is geen nagelnieuwe auto! Ik hoef geen airco, doe mij maar een open dak, heeft meer nut, zelfs een gewoon schuif/kanteldak. Diezelfde auto heeft zowel open dak als airco en dat open dak gebruik ik vaker dan de airco.....

Zo ongeveer alles is al wel genoemd, echter: als je een brandblusser in je auto legt, let er dan op dat ie bestand is tegen lage temperaturen of haal 'm in de winter binnen!!
Nee, dit is geen flauwekul; er zijn vorige winter bij mijn baas twee brandblussers opengescheurd omdat ze bevroren waren in de nacht. En geloof me, dat geeft een gigantische paasei!!

DianneM

Re: Wat móét er in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:23

Poederblusser ook regelmatig omschudden, anders gaat de poeder vastkoeken. ;)
Realiseer je je ook goed dat àls je de poederblusser inzet, je alle electronica van je auto vroeg of laat kan laten vervangen. De poeder bestaat uit zoutkristallen die alle electronica uiteindelijk aantast. Dat is ook de reden dat ze binnen in huis ook nauwelijks meer gebruikt worden, maar vervangen zijn door schuim of CO2

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:42

ikke schreef:
DianneM schreef:

Dan was je auto niet luxe genoeg. De mijne zeurt over alles (behalve dat de verlichting nog brandt) en nee, het is geen nagelnieuwe auto! Ik hoef geen airco, doe mij maar een open dak, heeft meer nut, zelfs een gewoon schuif/kanteldak. Diezelfde auto heeft zowel open dak als airco en dat open dak gebruik ik vaker dan de airco.....

Zo ongeveer alles is al wel genoemd, echter: als je een brandblusser in je auto legt, let er dan op dat ie bestand is tegen lage temperaturen of haal 'm in de winter binnen!!
Nee, dit is geen flauwekul; er zijn vorige winter bij mijn baas twee brandblussers opengescheurd omdat ze bevroren waren in de nacht. En geloof me, dat geeft een gigantische paasei!!

Ja, want een open dak heeft nut als het regent, of het open dak helpt snel als je ruiten beslaan. Interessante denkwijze ook. We hebben dit net op school gehad. Airco is naast een klein beetje luxe ook vooral een stukje veiligheid, daar waar je met je arko-autootje nog 5 minuten moet blazen als de ruiten beslaan, verhelpt een goed onderhouden airco dit in seconden. Ook is het een stukje passieve veiligheid, het verbeterd de luchtkwaliteit in de auto, haalt het vocht er uit en koelt hem iets (ja ook als je de temperatuurregeling normaal hebt staan), het concentratievermogen stijgt wat weer positief bijdraagt aan de veiligheid.

Zelf had ik altijd schuifdaken of een cabrio, heerlijk, ook nu met mijn 'dichte' auto vaker de ramen open dan de airco aan. Maar beweren dat dat meer nut heeft, nee dat is onjuist. Ik maak in specifieke situaties graag gebruik van mijn airco. Is ook geen 'persoonlijke' keuze, maar gewoon een feit dat het bijdraagt aan de veiligheid. Maargoed ik wou hier geen discussie over starten, DianneM heeft in ieder geval groot gelijk dat ze een airco in haar auto wil.

Poederblussers zijn echt rommel, heb je pech heeft je auto totaalschade, het poeder kruipt werkelijk overal in, dus ook in je hele dashboard, de deuren en hun elektronica etc. Laatst nog ééntje van bij de carrosserie gehad, was een hele dure auto overigens, (had vlam gevat na een frontale botsing waarbij het oudere autootje als eerste vlam vatte) maar vanwege die rommel besliste de expert dat weggooien een betere optie was.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:47

De airco gebruik ik met name om mijn ruiten condensvrij te maken en in de zomer om fit te blijven tijdens lange ritten als het 35 graden is buiten. Ik haat herrie en trillingen van open ramen en open daken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:59

DianneM schreef:
Poederblusser ook regelmatig omschudden, anders gaat de poeder vastkoeken. ;)
Realiseer je je ook goed dat àls je de poederblusser inzet, je alle electronica van je auto vroeg of laat kan laten vervangen. De poeder bestaat uit zoutkristallen die alle electronica uiteindelijk aantast. Dat is ook de reden dat ze binnen in huis ook nauwelijks meer gebruikt worden, maar vervangen zijn door schuim of CO2

Poederblussers zijn voor randdebielen en idioten! Als je daar een keer de resultaten van gezien hebt, wil je nooit meer een poederblusser. Anders gezegd: als je een poederblusser op je autobrand leeg spuit had je 'm net zo goed uit kunnen laten branden, verloren is ie dan toch........
Het is namelijk niet alleen de electronica maar alle metalen van je auto worden aangetast en daar valt niet tegenop te verven, op geen enkele manier.

Lara_Silver schreef:
Ja, want een open dak heeft nut als het regent, of het open dak helpt snel als je ruiten beslaan. Interessante denkwijze ook. We hebben dit net op school gehad. Airco is naast een klein beetje luxe ook vooral een stukje veiligheid, daar waar je met je arko-autootje nog 5 minuten moet blazen als de ruiten beslaan, verhelpt een goed onderhouden airco dit in seconden. Ook is het een stukje passieve veiligheid, het verbeterd de luchtkwaliteit in de auto, haalt het vocht er uit en koelt hem iets (ja ook als je de temperatuurregeling normaal hebt staan), het concentratievermogen stijgt wat weer positief bijdraagt aan de veiligheid.

Zelf had ik altijd schuifdaken of een cabrio, heerlijk, ook nu met mijn 'dichte' auto vaker de ramen open dan de airco aan. Maar beweren dat dat meer nut heeft, nee dat is onjuist. Ik maak in specifieke situaties graag gebruik van mijn airco. Is ook geen 'persoonlijke' keuze, maar gewoon een feit dat het bijdraagt aan de veiligheid. Maargoed ik wou hier geen discussie over starten, DianneM heeft in ieder geval groot gelijk dat ze een airco in haar auto wil.

Ze hebben je goed geindoctrineerd over die airco!
Als je een goed werkende ventilatie hebt, eventueel gecombineerd met een standkachel, dan heb je helemaal geen last van condens! Als jij tijdens het rijden last hebt van condens dan deugd je ventilatie (beleid) niet of je hebt ergens een dijk van een waterlekkage waardoor je auto veel te vochtig is van binnen. Oudere Land Rovers zijn hier berucht om; niet zonder reden do they have the turningcirkel of the Titanic and are they just as watertight }:)

Fris blijven op lange ritten heeft meer van doen met comfortabele auto's dan met airco. Airco kan helpen, maar het kan niet de gebrekkige constructie van je zetels en afmetingen compenseren. Met mijn Range Rover kan ik probleemloos een trip van 3 uur in een keer rijden, ook zonder airco; moet je eens komen doen met onze Pinda, zelfs al zou ik daar airco in zetten........

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:22

Ik kan ook prima lange ritten maken zonder airco met een normale buitentemperatuur hoor, maar ik kan niet zo heel goed tegen 35+ temperaturen. Dan gaat de airco toch echt een tandje aan. Mij zie je geen 600 km rijden met de raampjes open.. De herrie die dat geeft en de trillingen op mijn trommelvliezen zijn voor mij onuitstaanbaar. Kwestie van persoonlijke voorkeur, maar mij hoef je niet in de file te zetten in een auto zonder airco op hete zomerdagen.

Helaas hebben sommige auto's nog standaard een poederblusser in de kofferbak. Sterker nog, die ondingen worden nog steeds verkocht. Echt ALLES kan je weggooien als je het gebruikt. Ik heb geen brandblusser in de auto. Ik ga mn leven niet riskeren om een brand te blussen die feitelijk te gevaarlijk is. Evacueren is belangrijker.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:28

Parkeerschijf, zonnebril!!, iphoneoplader en een fles water(altijd wel een nieuwe als ik op pad ga natuurlijk).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:35

Eigenlijk is alles wel genoemd, ook de minder noodzakelijke maar wel belangrijke dingen :+

Wat voor mij vooral ook noodzaak is, medicijnen. Maar dit heb ik sowieso al bij me, auto of niet. Daarnaast heb ik altijd schoonmaakdoekjes, wcpapier, zonnebril, blauwe kaart, kentekenbewijs, schadeformulier etc.
Ook een EHBO koffer, dekens en hesjes.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:40

Tip voor mensen die ook veel in landen waar sneeuw ligt rijden. Wachinelichtjes en lucifers. Ooit deze tip gekregen voor als je insneeuwd ben of in een file staat. Je hebt je auto zo warm met een enkel wachinelichtje.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:43

ikke schreef:
Als je een goed werkende ventilatie hebt, eventueel gecombineerd met een standkachel, dan heb je helemaal geen last van condens! Als jij tijdens het rijden last hebt van condens dan deugd je ventilatie (beleid) niet of je hebt ergens een dijk van een waterlekkage waardoor je auto veel te vochtig is van binnen. Oudere Land Rovers zijn hier berucht om; niet zonder reden do they have the turningcirkel of the Titanic and are they just as watertight }:)

Fris blijven op lange ritten heeft meer van doen met comfortabele auto's dan met airco. Airco kan helpen, maar het kan niet de gebrekkige constructie van je zetels en afmetingen compenseren. Met mijn Range Rover kan ik probleemloos een trip van 3 uur in een keer rijden, ook zonder airco; moet je eens komen doen met onze Pinda, zelfs al zou ik daar airco in zetten........

Het is de provinciale school met een slagingspercentage van tot nu toe 100% (en daarmee nummer één landelijk in deze branche), die doen aan objectief onderwijs, niet aan indoctrinatie. Als je niet het fijne van de functie en de onderdelen van een airco weet, is dat niet erg. Maar gooi niet zo'n onzin als indoctrinatie in de groep, geeft je geloofwaardigheid een aardige knauw. Kom dan liever met correcte argumenten waarom arko echt meer nut heeft dan airco? Ik ben benieuwd. :')

Tot dan I rest my case, mij (en nog een hoop mensen met mij) hoef je niet te overtuigen. Zoals ik al zei, ik begin geen discussie, en nogmaals geef ik aan dat ik de keuze van Dianne erg logisch vind. Ik heb in tunnels wel degelijk last van condens, onder het normale rijden niet, tenzij ik met regen of sneeuwkleren in de auto ga zitten, maar in mijn kleine auto is dat dan ook niet verwonderlijk. Zeker voor kleine auto's heeft airco veel nut, voor grotere auto's is het minder noodzakelijk, maar dat is pure fysica, lijkt mij dat ik het fijne daarvan niet hoef uit te leggen, iets met volume en vochtigheidgehalte. Ik laat het hierbij, voor mij is er geen discussie over nodig, ik weet waar ik over praat en weet dat een airco objectief een positieve bijdrage heeft voor een auto, die gedachte gaat ook niet veranderen.

Mocht je goede argumenten tegen de airco hebben, dus geen 'indoctrinatie' of persoonlijke voorkeuren, maar dus echt technische argumenten, dan staat mijn pb box open! :) Zo niet dan ga ik er niet meer op in.

Paola33: Lijkt me best gevaarlijk? Maargoed ik ben een ware kluns, ik kan dat nog aanstoten en laten vallen. :o Ben nog wat vergeten in mijn lijst, ik heb wel altijd van die warmtezakjes (met die zoutoplossing) in de auto, geeft maar beperkte warmte maar warmt vingers wel heel snel op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:59

Lara_Silver schreef:
ikke schreef:

Het is de provinciale school met een slagingspercentage van tot nu toe 100% (en daarmee nummer één landelijk in deze branche), die doen aan objectief onderwijs, niet aan indoctrinatie. Als je niet het fijne van de functie en de onderdelen van een airco weet, is dat niet erg. Maar gooi niet zo'n onzin als indoctrinatie in de groep, geeft je geloofwaardigheid een aardige knauw. Kom dan liever met correcte argumenten waarom arko echt meer nut heeft dan airco? Ik ben benieuwd. :')

Tot dan I rest my case, mij (en nog een hoop mensen met mij) hoef je niet te overtuigen. Zoals ik al zei, ik begin geen discussie, en nogmaals geef ik aan dat ik de keuze van Dianne erg logisch vind. Ik heb in tunnels wel degelijk last van condens, onder het normale rijden niet, tenzij ik met regen of sneeuwkleren in de auto ga zitten, maar in mijn kleine auto is dat dan ook niet verwonderlijk. Zeker voor kleine auto's heeft airco veel nut, voor grotere auto's is het minder noodzakelijk, maar dat is pure fysica, lijkt mij dat ik het fijne daarvan niet hoef uit te leggen, iets met volume en vochtigheidgehalte. Ik laat het hierbij, voor mij is er geen discussie over nodig, ik weet waar ik over praat en weet dat een airco objectief een positieve bijdrage heeft voor een auto, die gedachte gaat ook niet veranderen.

Mocht je goede argumenten tegen de airco hebben, dus geen 'indoctrinatie' of persoonlijke voorkeuren, maar dus echt technische argumenten, dan staat mijn pb box open! :) Zo niet dan ga ik er niet meer op in.

Ik heb niks tegen airco's; ik het iets tegen het ophemelen van van funkties met oneigenlijke argumenten. Het gebruik van oneigenlijke argumenten waar je ook nog heilig van overtuigd bent, is een vorm van indoctrinatie. Heeft niks met slagingspercentages te maken!

Als jij tijdens het rijden last van condens hebt, heb je te veel water in je auto en dat komt ergens vandaan. Als dat verklaarbaar is, is airco een prima oplossing (mits gebruikt in de juiste stand) maar als je enerzijds vergeet dat je moet ventileren, JUIST in een kleine auto, dan moet je niet aan de andere kant die stommiteit proberen op te lossen middels symptoombestrijding!

Als namelijk jouw uitgeademde waterdamp zorgt voor condens op je ramen, dan speelt er nog een ander, veel crucialer punt: het zuurstofgehalte in je auto neemt dan af!! Daar wordt je moe en slaperig van en maakt lange autoritten tot een vermoeiende bezigheid.

Over het omdraaien van oorzaak en gevolg gesproken...........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:03

Tenzij de lucht van buiten ook een vochtigheidspercentage heeft van 90% of meer. Dan doet ventilatie niet zoveel natuurlijk :) Daar kun je dan je kachel wel voor inzetten maar dat is niet principieel beter dan een airco.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:06

ikke schreef:
Ik heb niks tegen airco's; ik het iets tegen het ophemelen van van funkties met oneigenlijke argumenten. Het gebruik van oneigenlijke argumenten waar je ook nog heilig van overtuigd bent, is een vorm van indoctrinatie. Heeft niks met slagingspercentages te maken!

Als jij tijdens het rijden last van condens hebt, heb je te veel water in je auto en dat komt ergens vandaan. Als dat verklaarbaar is, is airco een prima oplossing (mits gebruikt in de juiste stand) maar als je enerzijds vergeet dat je moet ventileren, JUIST in een kleine auto, dan moet je niet aan de andere kant die stommiteit proberen op te lossen middels symptoombestrijding!

Als namelijk jouw uitgeademde waterdamp zorgt voor condens op je ramen, dan speelt er nog een ander, veel crucialer punt: het zuurstofgehalte in je auto neemt dan af!! Daar wordt je moe en slaperig van en maakt lange autoritten tot een vermoeiende bezigheid.

Over het omdraaien van oorzaak en gevolg gesproken...........

Lara_Silver schreef:
Zelf had ik altijd schuifdaken of een cabrio, heerlijk, ook nu met mijn 'dichte' auto vaker de ramen open dan de airco aan. Maar beweren dat dat meer nut heeft, nee dat is onjuist. Ik maak in specifieke situaties graag gebruik van mijn airco.

Nog steeds geen goede argumenten, jammer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:47

Lara_Silver schreef:
Gelukkig maar dat ik een flesje spul met compressor heb, en geen reservewiel. Alles behalve de papieren kan ik lekker in die plek stouwen, koffer helemaal vrij en netjes en toch alles mee!

Bedoel je nu dat je een flesje lucht voor de banden op te pompen bij je hebt, ipv een reservewiel? Dit zou ik zelf echt niet willen of durven, als je banden een beetje leeg zijn kan je die ook gratis bijvullen bij een tankstation, dat scheelt ook weer geld :D
Maar als de band kapot gaat onderweg, dan bedoel ik letterlijk kapot zoals een klapband, of een scheurtje die uitscheurt of wat ook, dan heb je aan een beetje extra lucht echt helemaal niks. Dan loopt de band net zo hard weer leeg. Niet om je bang te maken maar ik heb eens schade aan 1 band gehad, op de snelweg, 's avonds laat, ik kon niet 123 de auto stilzetten dus daar ging wat tijd overheen.... resultaat, de band was compleet gescheurd, leeggelopen, en de auto reed op de velg. En ik moest nog 80 km naar huis :) ik was toch wel erg blij met mijn reservewiel :o anders had ik de auto achter moeten laten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:52

Telpeva schreef:
Lara_Silver schreef:
Gelukkig maar dat ik een flesje spul met compressor heb, en geen reservewiel. Alles behalve de papieren kan ik lekker in die plek stouwen, koffer helemaal vrij en netjes en toch alles mee!

Bedoel je nu dat je een flesje lucht voor de banden op te pompen bij je hebt, ipv een reservewiel? Dit zou ik zelf echt niet willen of durven, als je banden een beetje leeg zijn kan je die ook gratis bijvullen bij een tankstation, dat scheelt ook weer geld :D
Maar als de band kapot gaat onderweg, dan bedoel ik letterlijk kapot zoals een klapband, of een scheurtje die uitscheurt of wat ook, dan heb je aan een beetje extra lucht echt helemaal niks. Dan loopt de band net zo hard weer leeg. Niet om je bang te maken maar ik heb eens schade aan 1 band gehad, op de snelweg, 's avonds laat, ik kon niet 123 de auto stilzetten dus daar ging wat tijd overheen.... resultaat, de band was compleet gescheurd, leeggelopen, en de auto reed op de velg. En ik moest nog 80 km naar huis :) ik was toch wel erg blij met mijn reservewiel :o anders had ik de auto achter moeten laten.

Het is geen flesje lucht, het is een flesje vloeistof dat het gat moet dichten en een mini compressor die je in de sigarenaansteker aansluit waarmee je kan pompen. Er is geen ergere rommel als dat spul, het prikt zo hard in je ogen als je die band moet demonteren in de garage, echt vies. Toch heb ik er al een paar gezien die met dat spul goed thuis gekomen zijn, of tot de garage iig. Maar als je band gescheurd is doe je met dat spul ook niets meer idd. Ik ben wel blij met de extra plek en ik kan gelukkig altijd bij mijn collega's terecht voor de vrachtwagen om de auto te halen. Maar een wiel is en blijft het beste hoor, is ook veel makkelijker om zelf even te doen, zonder hulp van anderen. Maargoed een speciaal wiel kost voor mijn auto 500,- omdat een normale velg te hoog is en mijn mini kofferbak nog kleiner word, anders had ik al lang een van onze oude velgen gepakt met een goedkope winterband erop, maar helaas.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:10

Jeetje wat een bedrag, dan kan ik het mij ook wel voorstellen inderdaad dat je dan liever voor een alternatief kiest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:24

ikke schreef:
Als je een goed werkende ventilatie hebt, eventueel gecombineerd met een standkachel, dan heb je helemaal geen last van condens! Als jij tijdens het rijden last hebt van condens dan deugd je ventilatie (beleid) niet of je hebt ergens een dijk van een waterlekkage waardoor je auto veel te vochtig is van binnen.

Zeker nog nooit in koude auto gestapt met een natte jas doordat het buiten toevallig regent?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:58

2 dekens
veiligheidshesjes
dropjes
kauwgom
reservebril
Billendoekjes
luiers (als je kleine kinderen hebt)
telefoonoplader
noodhamer
parkeerschijf
zakdoekjes
pijnstillers

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 02:07

Één heeeeel belangrijk ding... Kijk of je auto een sleepoog heeft! En zo niet, of je er een losse in kunt draaien. En als dat kan, die dus in je auto leggen.
En als hij geen sleepoog heeft en geen losse, dan informeren of er een mogelijkheid er een op te maken.

Mijn auto heeft namelijk geen sleepoog... En ook geen mogelijkheid om er een losse in te draaien. Vorige week is mijn auto kapot gegaan (Koppelingsplaten) en hij rijd dus helemaal niet meer... Toen kwam dus het probleem, hoe krijgen we hem eerst maar eens thuis en later naar de garage. Want slepen kon dus niet en ook op een auto ambulance krijgen is lastig als hij niet rijd en je de lier nergens aan vast kunt maken.

Gelukkig uiteindelijk wel aan de draagarm(?) kunnen slepen, maar dat heeft wel 2 dagen geduurd. Niet handig als je op een gevaarlijke plek tot stilstand komt.... :n

En flesjes water. Altijd handig als je dorst hebt, maar ook bij EHBO kan schoon water heel goed van pas komen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:07

Daphne__ schreef:
Één heeeeel belangrijk ding... Kijk of je auto een sleepoog heeft! En zo niet, of je er een losse in kunt draaien. En als dat kan, die dus in je auto leggen.
En als hij geen sleepoog heeft en geen losse, dan informeren of er een mogelijkheid er een op te maken.

Mijn auto heeft namelijk geen sleepoog... En ook geen mogelijkheid om er een losse in te draaien. Vorige week is mijn auto kapot gegaan (Koppelingsplaten) en hij rijd dus helemaal niet meer... Toen kwam dus het probleem, hoe krijgen we hem eerst maar eens thuis en later naar de garage. Want slepen kon dus niet en ook op een auto ambulance krijgen is lastig als hij niet rijd en je de lier nergens aan vast kunt maken.

Gelukkig uiteindelijk wel aan de draagarm(?) kunnen slepen, maar dat heeft wel 2 dagen geduurd. Niet handig als je op een gevaarlijke plek tot stilstand komt.... :n

En flesjes water. Altijd handig als je dorst hebt, maar ook bij EHBO kan schoon water heel goed van pas komen.

Ik kan mij niet voorstellen dat een auto geen sleepoog heeft. Ik ben ook nog geen enkele auto tegen gekomen zonder sleepoog. Sterker nog; ik zou niet verbaast zijn als een afsleeppunt een wettelijke verplichting is!

Ik denk dus eerder dat jij niet goed genoeg gekeken hebt, danwel dat het sleeppunt zodanig verstopt zit dat je het niet gevonden hebt.....
Je hebt wel een punt dat je moet controleren of alle basisspullen die bij de auto horen (zoals dat sleepoog), ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:20

Ik mis nog iets, staat nog nergens.

Een waxinelichtje.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:29

Vicky_88 schreef:

Een waxinelichtje.

Is al iets boven jou genoemd. :P

Paola33 schreef:
Tip voor mensen die ook veel in landen waar sneeuw ligt rijden. Wachinelichtjes en lucifers. Ooit deze tip gekregen voor als je insneeuwd ben of in een file staat. Je hebt je auto zo warm met een enkel wachinelichtje.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:31

Vicky_88 schreef:

Een waxinelichtje.

Ja hoor die is reeds genoemd. evenals lucifers of een aansteker!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:09

jorika1986 schreef:
Vicky_88 schreef:

Een waxinelichtje.

Ja hoor die is reeds genoemd. evenals lucifers of een aansteker!

Nou ja -O-
Lees je het hele topic door... Zal nog wel niet wakker zijn geweest :')