het zit me tot hier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:54

Niet normaal dit !
Wegwezen, zo snel je kan, voordat de dingen nog erger worden.
Je hebt geen enkele verplichting tot een 62 jarige zuipende man die jou zonder respect behandelt.
Zelfs je hond lijdt er dus onder.
Makkelijk zeggen van hieruit, maar ik zou hulp zoeken in mijn familie en als dat niet lukt idd naar een blijf van mijn lijf huis of zo gaan uitkijken.
Hond meenemen of tijdelijk ergens plaatsen waar ze goed zit.
Ze zou desnoods ook wel een tijdje naar hier mogen komen, maar ik weet niet of wij bij jullie in de buurt zitten.
Moest dat niet zo zijn, dan is er vast wel iemand op bokt te vinden die haar een tijdje kan opvangen.

Zet alles op pootjes om je eigen leven in handen te nemen.
Laat je absoluut niet wegdrukken door zo'n man ...

Veel sterkte xxx

MarliesV

Re: het zit me tot hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:58

TS, wat houdt je tegen om weg te gaan? Je zegt zelf dat een relatie er niet meer in zit en dat het houden van er niet meer is.

Ben je financiëel afhankelijk van hem? Emotioneel zo te lezen nog wel, dat is geen schande maar maakt het niet makkelijker.

Heb je vrienden of familie waar je tijdelijk terecht kan? Of bv tijdelijk naar een vakantiewoning zodat je van daaruit verder kan zoeken?

Stalken kan echt heel ver gaan maar moet geen reden zijn om bij hem te blijven. Als hij zo'n ernstige vorm van Korsakov heeft dat hij het huis bijna in de fik steekt zou ik mij over dat stalken ook niet al te druk maken, je adres aan niemand geven die hem kent of hem wil helpen en hem echt in z'n sop gaar laten koken.
Die man is niet jouw verantwoordelijkheid ook al voelt het wel zo. Als hem wat gebeurd terwijl jij weg bent dan is dat niet meer jou probleem.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:16

Ik ben bij mijn ex weg gegaan vanwege zijn drank probleem (althans er waren meer dingen maar dit sprong er uit) Ik heb heel veel aan deze site gehad:
http://www.relatietip.nl/relatietips/le ... olist.html

Waar het op neer komt is dat je als partner van, echt voor jezelf moet kiezen want ze sleuren je mee in de ellende.. Mijn ex was niet eens agressief anders was ik al veel eerder weg geweest, maar de drank creeërde zoveel problemen. En overal moest ie kunnen zuipen, avondje uit of gewoon gezellig ergens wat eten... Altijd die verrekte alcohol. Ik heb hem laten kiezen, hij vond dat hij geen probleem had dus toen ben ik gegaan.

Kies voor jezelf, het lijkt nu voor jezelf alsof je vast zit maar dat is echt niet zo. Overal is een oplossing voor!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:30

leestmee schreef:
hij schreeuwt tegen de hond en als ze niet direct aan de kant gaat of doet wat hij zegt kan ze een klap of schop verwachten.
Wanneer ik boodschappen doe en ik dus even niet thuis ben heb ik er geen zicht op. Maar ik vind haar geregeld onder de tafel als ik terug kom. En ze gaat hem ook uit de weg, als hij haar roept komt ze wel maar je ziet de angst in haar ogen.

Als je het niet voor jezelf kan, doe het dan voor je hond. Jij bent verantwoordelijk voor haar en haar welzijn.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:34

chocobroodje schreef:
Ik ben bij mijn ex weg gegaan vanwege zijn drank probleem (althans er waren meer dingen maar dit sprong er uit) Ik heb heel veel aan deze site gehad:

Waar het op neer komt is dat je als partner van, echt voor jezelf moet kiezen want ze sleuren je mee in de ellende.. Mijn ex was niet eens agressief anders was ik al veel eerder weg geweest, maar de drank creeërde zoveel problemen. En overal moest ie kunnen zuipen, avondje uit of gewoon gezellig ergens wat eten... Altijd die verrekte alcohol. Ik heb hem laten kiezen, hij vond dat hij geen probleem had dus toen ben ik gegaan.

Kies voor jezelf, het lijkt nu voor jezelf alsof je vast zit maar dat is echt niet zo. Overal is een oplossing voor!

ik heb de site bekeken en het is zo gruwelijk herkenbaar.
En jouw laatste zin dat had hij kunnen zeggen.
en ook ik ben schuldig aan loze dreigementen
als je nu niet stopt dan ga ik bij je weg.
al meerdere keren kleren gepakt en op het punt gestaan weg te gaan. Maar dan hield hij me fysiek tegen en werd hij heel erg kwaad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:36

Ga dan weg als hij niet thuis is. Bel de politie als hij je gijzelt in je huis... Doe iets. Je wil geen slachtoffer meer zijn van deze situatie. Hij is verliefd op de drank.... Dat blijft. Dat is de enige garantie die je wel hebt.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:38

maar wat houd je nu dan echt tegen om nu bij hem weg te gaan ts?

is het huis van jou(hij eruit) of van hem(jij eruit)?
samen? (hij of jij eruit)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:46

En hij is natuurlijk altijd thuis? Ja ik ken het, mijne werkte wel nog (in de Horeca achter de bar, hoe cliche..) maar was verder altijd thuis.

Weet je spullen kun je later halen, je kunt een aantal dagen wat kleren meenemen als je boodschappen gaat doen en die achter laten bij emand die je vertrouwt. Net zoals belangrijke papieren die je nodig gaat hebben. Die kun je uitzoeken als hij zijn roes ligt uit te slapen ;)

Hond mee en naar een vriendin/vakantiehuisje/familie. Zorg dat je gelijk een afspraak maakt bij de gemeente of een maatschappelijk werk(s)er. Je Psych heeft als het goed is ook wel een overzicht van waar je terecht kunt.

Meid hij doet het zichzelf aan, je kunt dit niet (nooit!!) oplossen. Het is vrouw eigen om te denken dat je een man kunt veranderen maar dat is gewoon niet zo. Iemand veranderd alleen als hij/zij dat zelf wilt. En als je geen probleem hebt hoef je ook niks op te lossen....

Geef jezelf een schop onder je kont en ga. Ik weet hoe moeilijk het is echt waar, maar dit zijn uitzichtloze situaties waar je met de beste wil van de wereld niks tegen kunt doen.Ik heb het 7 jaar geprobeerd en ging van kwaad tot erger (steeds meer zuipen) Hij vertelde me wel eens dat hij out is gegaan op de keukenvloer (heb ik niks van gemerkt anders was ik ook al eerder weg geweest) en heb hem wel eens s'ochtends in een ijskoud bad gevonden... Hij kon rustig een heel krat bier weg drinken op een avond/nacht.

leestmee schreef:
chocobroodje schreef:

ik heb de site bekeken en het is zo gruwelijk herkenbaar.
En jouw laatste zin dat had hij kunnen zeggen.
en ook ik ben schuldig aan loze dreigementen
als je nu niet stopt dan ga ik bij je weg.
al meerdere keren kleren gepakt en op het punt gestaan weg te gaan. Maar dan hield hij me fysiek tegen en werd hij heel erg kwaad.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:18

Huurcontract staat op beide namen.
Hij werkt niet en omdat hij een rijverbod van de arts heeft gekregen heb ik de sleutels van zijn scooter afgepakt.
En hij komt nu dus nergens tenzij opgehaald.
Hij is dus altijd thuis.
We zitten beide in de schuldsanering en onze inkomsten zijn dus ook met elkaar verweven.
Dus dat is ook nog een punt wat opgelost moet worden.
Maatschappelijk werk neem ik vandaag nog contact mee op en ik hoop dat zij me verder kunnen helpen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:21

Wat een heftig verhaal... Als eerste heel veel sterkte TS :(:)

Ook ik denk dat je beter af bent in je eentje, met mogelijk een stalkende ex, dan met hem. Hij vergeet alles zeg jij, voor het zelfde geld vergeet ie straks dat jij weg bent of waar je nu woont... Als het alleen maar erger wordt volgens het ziektebeeld is de stap om weg te gaan steeds moeilijker. Hij zal steeds agressiever reageren op je pogingen. Ben je op zo'n moment sterker dan dat je nu bent?! Ik vermoed dat jij veel sterker bent dan je zelf beseft, want je ziet al onder ogen wat er aan de hand is en noemt hem niet voor niets je bijna-ex...

Misschien heb je iets aan dit topic: [LZP] vertrekken bij vriend TS heeft ook de stap gemaakt om weg te gaan bij haar vriend en hier kun je praktische tips vinden over het organiseren van je vertrek, zodat het voor jou zo gemakkelijk mogelijk is en met zo min mogelijk risico. Maar zou als eerste op zoek gaan naar een plekje voor je hond. Je schrijft niet of je nog familie of vrienden in de buurt hebt wonen. Maar echt, er is vast wel íemand die in de bres kan springen. Want jij verdient dit niet, maar je hond ook niet...

Sterkte :(:) En zet hem op meid, durf de sprong te wagen!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:31

Jeetje wat heftig om te lezen dit! Was hij ook al zo toen je de relatie met hem begon? Want ik kan me echt niet voorstellen hoe je in zo'n situatie kan belanden! Dan moeten er toch al eerder alarmbellen zijn gaan rinkelen?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:40

Pearlx schreef:
Jeetje wat heftig om te lezen dit! Was hij ook al zo toen je de relatie met hem begon? Want ik kan me echt niet voorstellen hoe je in zo'n situatie kan belanden! Dan moeten er toch al eerder alarmbellen zijn gaan rinkelen?

In het begin was het nog niet zo en kon hij beter acteren.
Het werd steeds erger. Het sluipt er als het ware in.
En ik heb hem te veel kansen gegeven toen ik nog hoop had dat hij kon stoppen.
Hij zegt ook dat hij prima zonder kan en dat hij er zo mee kan stoppen.
Ik heb dat heel lang geloofd.
Hij heeft zijn eigen versie van de werkelijkheid die niet strookt met de waarheid ben ik achter.
Maar hij kan het verdomd overtuigend brengen.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:41

maatschappelijk werk kan je misschien ook naar een blijf-van-mijn-lijf huis sturen.
Die hond kan je vast wel ergens laten eventueel iemand op bokt, onderneem nu actie !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:42

Confabulaties horen er volledig bij helaas... En dat gaat ook erger worden zolang ie drinkt.

Ik hoop dat maatschappelijk werk je echt gericht kan helpen :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:44

leestmee schreef:
Hij werkt niet en omdat hij een rijverbod van de arts heeft gekregen heb ik de sleutels van zijn scooter afgepakt.
Hij is dus altijd thuis.
We zitten beide in de schuldsanering en onze inkomsten zijn dus ook met elkaar verweven.
Maatschappelijk werk neem ik vandaag nog contact mee op en ik hoop dat zij me verder kunnen helpen.

Geef hem zijn sleutels terug en bel de politie als hij lazarus op zijn scooter weg rijd.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:12

hij schreeuwt tegen de hond en als ze niet direct aan de kant gaat of doet wat hij zegt kan ze een klap of schop verwachten.
Wanneer ik boodschappen doe en ik dus even niet thuis ben heb ik er geen zicht op. Maar ik vind haar geregeld onder de tafel als ik terug kom. En ze gaat hem ook uit de weg, als hij haar roept komt ze wel maar je ziet de angst in haar ogen.[/quote]

Ik vind dat jij alleen al naar je hond verplicht bent haar leefomgeving leefbaar, stresloos, zorgeloos te maken!! Dat jij nou een slappeling bent dat je bij iemand blijft die je alleen gebruikt. Maar laat je hond niet MISHANDELEN!!

Edit:was niet duidelijk mn berocht

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:13

Goh, met zo een advies kan je wat, misschien een lesje tactisch praten?
Ik zou die opmerking dan ook totaal negeren als ik jou was, ben je er al over uit hoe je dit aan gaat pakken meid?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:10

bigone schreef:
Geef hem zijn sleutels terug en bel de politie als hij lazarus op zijn scooter weg rijd.

Briljant…tot hij iemand aanrijdt...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:22

melissa_b schreef:
Wanneer ik boodschappen doe en ik dus even niet thuis ben heb ik er geen zicht op. Maar ik vind haar geregeld onder de tafel als ik terug kom. En ze gaat hem ook uit de weg, als hij haar roept komt ze wel maar je ziet de angst in haar ogen.

Ik vind dat jij alleen al naar je hond verplicht bent haar leefomgeving leefbaar, stresloos, zorgeloos te maken!! Dat jij nou een slappeling bent dat je bij iemand blijft die je alleen gebruikt. Maar laat je hond niet MISHANDELEN!!

.
Edit:was niet duidelijk mn berocht[/quote]

doe jij eens even heel gauw normaal.. denk dat het wat gecompliceerder in elkaar zit dan dat jij kunt begrijpen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 16:17

Ik heb met maatschappelijk werk gebeld. Zij bellen mij terug voor een intake gesprek waarbij gelijk gekeken gaat worden naar hoe er hulp geboden kan worden. Heb gezegd dat ze niets per post moeten sturen aangezien hij ook nog wel eens de post uit de bus haalt en dan zijn de gevolgen niet te overzien.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 16:19

bigone schreef:
leestmee schreef:
Hij is dus altijd thuis.

klinkt misschien stom maar ik wil niet dat hij nog meer slachtoffers maakt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:26

TS: als hij stopt blijven de problemen.
Haal geen illusies in je hoofd.
Korsakoff blijft. Met of zonder alcohol.

Ga weg. Kies voor je leven op je 30.
Haal hulp.
Er is hulp voor vrouwen zoals jou.
Neem het aan.
Laat ze jou helpen.

Bel vandaag nog de gemeente.. Maatschappelijk werk en eventueel de politie.

Je kunt het!!
Je leven is weer begonnen met dit topic! Want je beseft dat je weer gaat kiezen voor jezelf!
En dat kun jij!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:34

Groot gelijk TS :j Je kunt wel zijn sleutels ergens verstoppen waar hij ze toch nooit vind. Het is een proces waar je inzit ik snap je helemaal.. Als hij zo vanaf het begin was geweest was je ook allang weg geweest. Maar zo werkt het gewoon niet. Ik ben een heel nuchter persoon en had ook niet verwacht ooit in een dergelijke situatie terecht te komen en toch gebeurt het.. Zeg dus nooit nooit :n

Ts zorg dat je een actie plan gaat maken, waar ongeveer woon je in NL? noorden midden of zuid? Misschien kun je idd via bokt een tijdelijk opvang adres vinden voor hondje, want dat scheelt je al een berg stress. Heb je vrienden/kennissen/familie? Of is dat vangnet weg gevallen?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:35

wat afschuwelijk.. Ik weet niet wat ik zou doen in jouw schoenen, maar geweld hoef je op geen enkele manier te accepteren.. Als hij Korsakov heeft, begrijp ik niet dat zijn huisarts niet ingrijpt en hem uit huis laat plaatsen. In de jaren '90 was er in Laren, NH een centrum voor mensen met Korsakov; ik weet alleen niet meer de naam en of het nog bestaat. (kan zijn Stichtse Hof). Heel veel sterkte en ik vind het absoluut ok dat je voor jezelf kiest! (vooral omdat hij in zijn gedrag blijft hangen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:38

sanne1221 schreef:
wat afschuwelijk.. Ik weet niet wat ik zou doen in jouw schoenen, maar geweld hoef je op geen enkele manier te accepteren.. Als hij Korsakov heeft, begrijp ik niet dat zijn huisarts niet ingrijpt en hem uit huis laat plaatsen. In de jaren '90 was er in Laren, NH een centrum voor mensen met Korsakov; ik weet alleen niet meer de naam en of het nog bestaat. (kan zijn Stichtse Hof). Heel veel sterkte en ik vind het absoluut ok dat je voor jezelf kiest! (vooral omdat hij in zijn gedrag blijft hangen)

Gedwongen opname is heel moeilijk, bovendien als hij zich redt krijgt hij geen indicatie meer. Dus kan hij nergens worden opgenomen.

Ts, je bent al goed op weg zo! Wat je ook doet; zet het door meid!!