Ja, we zijn gisteren inderdaad wezen kijken!
De benedenverdieping is heel fijn. Hoeft eigenlijk nagenoeg niets meer aan gedaan te worden. Goed, de sierlijsten maken het net een klein beetje kitsch en bij de overkapping zitten wat schoonheidsfoutjes, maar niet onoverkomelijk.
In de bovenverdieping zit wel wat meer werk. Het stuucwerk is in de gang ronduit slecht, veel scheurtjes die kris kras over het plafond en de muur lopen. En de badkamer is echt heel erg klein (met verlaagd bad). Wij zouden dan in de toekomst een slaapkamer willen doorbreken om die bij de badkamer te betrekken, maar het plafond naar zolder is van hout en heeft ook houten draagbalken, dus daar zou dan staal in moeten. De trap naar zolder is zo'n enge vlizotrap waar je je nek op breekt, dus dan zouden we ook een vaste trap willen laten maken. In het dak zit -als het goed is- geen asbest, maar wel veel houtwerk en dat moet nagekeken worden, evenals de staat van het platte dak. Er zat ook een ketel in van 20 jaar. Die moet ook vervangen worden. De vloerverwarming etc was nog wel vrij nieuw, lag er pas een paar jaar in.
Verder was er erg veel kast en opbergruimte, heel fijn! De keuken was prachtig en ik ben ook heel blij met de kelder waar ik -vriendlief niet
) rechtop kan staan en waar het ook koel is en met veel bergruimte. Vond dat een absoluut pluspunt van het huis.
De ligging viel ons ook mee. Vlakbij het centrum van het dorp maar wel heel rustig.
Het gevoel zit bij ons nog goed, eigenlijk nog precies hetzelfde als van de advertentie af, dus het was zeker geen teleurstelling. In principe heeft het huis ook geen hele grote gebreken, maar wel dingen die echt opnieuw moeten worden bekeken. Met name de staat van het hout op het dak en het platte dak zit ik nog wel een beetje in.
Vandaag een gesprek met een financieel adviseur
We laten uiteraard -als we zover komen
) ook het huis helemaal ondersteboven keren dmv een bouwkundige inspectie.
Sonja_VR, waar zit jullie bouwkundige?