Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:58

claudiadvx schreef:
of ze de film spijt laten zien. ik vond deze heel grijpend naar emoties

Hebben we al gezien. Helaas, mijn klas heeft nergens begrip voor.. Alles wat maar ''anders'' is of een ''kneusje'' moet gepest worden. Zo gaat het ook met mijn vrienden S en L, alleen in mindere maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:59

claudiadvx schreef:
of ze de film spijt laten zien. ik vond deze heel grijpend naar emoties

De pest is dat pesters vaak denken: ja uh zo ver ga ik niet hoor, zo ver komt het toch niet.

Anoniem

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:01

Brr, krijg weer de kriebels van je verhaal. Wat een... ***
Wat mag hij ook weer snel de klas in, even 'excuses' maken en dan is het weer goed?
Is er nu wel iemand die op je let? Leerkracht, vertrouwenspersoon etc?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:02

[***] schreef:
Brr, krijg weer de kriebels van je verhaal. Wat een... ***
Wat mag hij ook weer snel de klas in, even 'excuses' maken en dan is het weer goed?
Is er nu wel iemand die op je let? Leerkracht, vertrouwenspersoon etc?

Morgen mag hij helaas weer de klas in. De afspraak was eerst excuses, en ouders op gesprek.. en die zijn nog niet eens geweest en die gaan volgens mij niet komen ook.
Nu wel Ik denk een stuk of 3 mensen. Terwijl ik daar een hekel aan heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:03

Is er ook iets besproken, wat er gaat gebeuren als hij weer zo doet? Wat jij moet doen bijv. naar iemand toe gaan?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:04

[***] schreef:
Is er ook iets besproken, wat er gaat gebeuren als hij weer zo doet? Wat jij moet doen bijv. naar iemand toe gaan?

Ja. Elk ding wat hij zegt, wat het dan ook is en het is negatief, gelijk melden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:14

Ach ach het is echt vreselijk wat sommige mensen elkaar kunnen aandoen. En dan ook nog via internet . Je mag ook aangifte doen he, voor mishandeling geestelijk en lichamelijk. Heel goed van je dat je hem een dreun hebt gegeven. Niemand hoort dit te doen. En probeer niet bang te zijn voor hem. Houd op de manege een zweep bij de hand.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:19

Goed om een dreun te geven :roll: zweep mee?
Volgens mij is TS een meisje, als er toen niet ingegrepen was...hoe was het dan afgelopen?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:20

Volgens mij is TS een meisje, als er toen niet ingegrepen was...hoe was het dan afgelopen?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:22

Het doet me echt pijn om te lezen hoe schofterig sommigen met elkaar omgaan. Ik heb diep respect voor je dat je hier zo goed mee om kan gaan.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:28

ThreeFingers schreef:

TS Is geen meisjes meisje :o
Als er niet ingegrepen was, was ik goed inmekaar getimmerd. Ik was niet eens van plan om hem nog een mep te geven. Behalve als niemand ingreep, dan had ik hem een flinke kopstoot gegeven ~~}>

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:32

Ik ken het volkomen, niks van aantrekken en gewoon met je vriendinnen optrekken.
Als jou klas niet volwassen is, leer ze volwassen te zijn en probeer er boven te staan, zodra ze weer beginnen gewoon weglopen en negeren hoe lastig het ook is maar uiteindelijk zal jij de laatste zijn die nog lacht. Geweld is nooit de oplossing en als jij daadwerkelijk harder had geslagen was jij de 'boosdoener' geweest terwijl, het in jouw situatie volkomen logisch is dat je zo reageert.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:33

Ik heb je verhaal gelezen TS, maar jeetje wat een klote situatie.
Ik vind ook echt dat je school veel harder moet ingrijpen.
Hoelang moet je nog op deze school blijven in principe?
Als het echt niet beter erop wordt, zou je altijd kunnen kijken voor een andere school natuurlijk, maar eigenlijk is dat zo onrechtvaardig..
:(:)

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:38

Ik vind het ontzettend knap van je dat je voor jezelf opgekomen bent! Heel goed ook dat je nu probeert om zo veel mogelijk met school en je moeder te delen, je kunt dit niet alleen oplossen en dat moet je ook vooral niet willen. Ik hoop dat het allemaal snel goed komt.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik dacht te lezen dat je in het verleden wel eens suïcidaal bent geweest. Of zijn dat alleen gemene opmerkingen die ze maken en die nergens op slaan? In ieder geval, mocht je hier mee ooit nog lopen; 113Online is een anonieme stichting waar je hier via telefoon of chat over kunt praten/je verhaal kwijt kunt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:42

Jeetje man, ik wordt hier helemaal stil van. Als ik dit soort dingen lees verlies ik soms wel een beetje mijn hoop in de mensheid :(.

Heel veel sterkte ts, hoop echt dat het binnenkort beter zal gaan. :(:)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:51

xBerber schreef:
ThreeFingers schreef:

TS Is geen meisjes meisje :o
Als er niet ingegrepen was, was ik goed inmekaar getimmerd. Ik was niet eens van plan om hem nog een mep te geven. Behalve als niemand ingreep, dan had ik hem een flinke kopstoot gegeven ~~}>

Ik wil ermee zeggen dat geweld geen oplossing is, en je het ook erger kunt maken.
Zou je graag willen helpen, want ik kan erg slecht tegen dit soort dingen

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:02

Wat verschrikkelijk voor je TS. Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe erg ik het soort gedrag van die mensen vind.
Om die klap die je hem hebt gegeven zou ik alleen maar heel blij zijn, dat soort rotkinderen verdienen niets anders dan een klap voor hun arrogante smoel.
Vooral het feit dat ze je van beneden af naroepen om te springen, daar krijg ik gewoon kippenvel van.

Misschien kun je toch aardig blijven richting de vrienden van de pester? Als voor hen uiteindelijk duidelijk wordt dat jij best oké bent, zullen ze misschien ook met een objectiever oog naar de situatie gaan kijken.
Je kunt beter niet op ze afstappen, maar als je ooit met hen in contact komt, zou ik zeker niet kortaf naar ze doen. Wees gewoon rustig en vriendelijk naar ze, that's it.
Wat de pester betreft zou ik me qua fysiek geweld wel inhouden, maar zeker niet verbaal.
Als hij dingen naar je roept zoals dat je dood mag vallen, vind ik dat je best wel een snijdende opmerking mag maken over zijn walgelijke neus ofzo :') Je kunt vast wel iets bedenken wat heel erg lelijk of raar of dom aan hem is, buiten dat hij een vreselijke persoonlijkheid heeft?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:53

Wat een slappe school, sorry hoor %)
Ik ben op de basisschool gepest en in de grond gestampt, voor naar een psycholoog geweest en wou er een einde aan maken, niet gedaan zoals je kan lezen. En nu 4 jaarnlater heb ik er weer nachtmerries over. Als school had doorgepakt, was er helemaal niets aan de hand geweest.

Een slap handje en een binnensmonds excuus? Bah, bah, bah %)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:55

Wat een ongelofelijke tokkie school zeg. Krijgen die kinderen van huis uit al geen normen en waarden mee. Lopen ze dat op school ook nog eens mis.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:02

Wat erg dat je dit moet meemaken. Vreselijk dat mensen zo naar kunnen doen tegen de medemens.
Als ik dit hoor, word ik gewoon woest.

Mijn nichtje heeft het ook gehad toen ze 13/14 was. ik was toen 17/18.
Ze kwam elke dag huilend thuis en bij de paarden. Was er helemaal klaar mee.
Heb haar destijds 2 weken lang 's ochtends naar school gebracht, 's middags in de pauze met haar gegeten (op haar school!) en na schooltijd opgehaald. Een van de pesters enorm bij de kladden gegrepen in die weken, ze heeft nooit meer last gehad.
Ik wou dat ik dat ook voor jou kon doen :(:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:08

Allereerst, respect dat jehier op deze manier mee omgaat.
Ik weet dat het pesten een mens heel veel schade toe kan richten en dat het jou niet niks doet.. Maar dat je je zo kunt beheersen als die jongen zulke vreselijke dingen over je zegt.

Ten tweede, waar is je moeder in dit verhaal?
Wat zou jij doen, als jij moeder was van jouw dochter en die word zo gepest als jij nu gepest wordt. Er wordt tegen jouw dochter gezegt dat ze maar van de trap moet springen, dood mag en kanker mag krijgen. Sorry maar ik zou hem opwachten met een ijzeren knuppel..

Ik zou hem elke haar uit zn kop trekken, hem vastbinden aan een paal buiten in min 20 en hem zn kleren uittrekken en een bordje boven hem hangen met: ik ben een zielige loser die mensen erge dingen toewenst ofzo.

Ik zou ook een zeer hartig gesprek hebben met zijn ouders en als zij niet met een oplossing komen dat ik het dan regel als moeder zijnde.

Ik denk dat een oplossing zoeken voor dit probleem buiten jouw macht ligt.
Ik denk niet dat er iets is wat jij zelf kunt doen om dit te stoppen.
Je moet echt hulp van je ouders hebben.

En de politie.

Ik denk, dat als ik in jouw situaatie zou zitten, denk ik, dat ik zou overwegen om naar een andere school te gaan.. Omdat dit echt heftige dingen zijn die je naar je hoofd krijgt..
Maar ik zou hem het leven zuur maken.
Ik zou hem pakken op de manege. Daar is ie in JOUW omgeving in de plek waar jij je veilig en sterk voelt. Ik zou daar proberen met hem te praten alleen, dus neem hem apart en wijs hem op zijn daden.
Als ie weer iets tegen je zegt pak je hem gewoon even flink tegen zijn strot.. Even flink duwe tegen de muur.. Ooh je bent zo sterk als je boos bent.
Vraag desnoods wat vriendinnen mee of je moeder/vader ofzo.
Ik zou die gast zo hard pakken als ie zwak is.. En dus als ie alleen is.
Je moet laten zien dat je dit soort dingen niet laat zeggen en dat je hem blijft achtervolgen als ie je niet met rust laat.. Maar goed, misschien is dit laatste idee een beetje teveel fantasie vauit mij. Ik zou dat doen zonder nadenken want ik laat me niet belazeren.

Veel succes in ieder geval meid! Desnoods trommel je bokt op om die gast een koppie kleiner te makrn.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:14

Wat moet jou nichtje blij met je zijn zeg Nikeyy !

En inderdaad wat een slappe school..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:08

Hoe is het vandaag gegaan?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:13

Jeetje meis dat is niet niks is er geen mogelijkheid om van school te veranderden wil je je verhaal kwijt mijn pb box staat open :(:)

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:14

wat een poedersuiker situatie zeg