Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dieselpaard schreef:Ik zou juist geen tussenjaar adviseren. Je gaat dan je levensstijl aanpassen, omdat je dan gaat werken. Dat betekent vaak meer salaris en van dat salaris ga je jezelf een andere levensstijl aanmeten. Wanneer jij dan weer naar school wilt, wil je liever die levensstijl niet missen en werken en leren is behoorlijk pittig (ik heb ervaring). Bovendien liggen de banen op dit moment niet voor het oprapen en heeft TS nog meer dan genoeg tijd om een beslissing te maken.
Anoniem schreef:muntdrop schreef:Is, zoals iemand al zei beveiliging niet iets voor jou?
ik vraag me altijd een beetje af wat ik daar nou bij moet zien zeg maar? wat doet zo iemand nou en hoe zit zo'n opleiding in elkaar? wat leer je er?
Anoniem schreef:heb ik inderdaad over nagedacht, maar dan ga ik op m'n 18e een MBO doen, en dat werd me zelfs door de school zelf ook afgeraden, omdat er dan een best groot verschil tussen mij als 18-jarige van de havo & tussen de 16-jarige van het VMBO
ik ben in september ingestroomd in het 2e jaar van n mbo opleiding, de leeftijd is 17-21 gemiddeld. En ik ben bijna 26, gaat prima
hiervoor zou ik n tussenjaar niet laten

Justico schreef:Ik vind een goede opleiding volgen heel belangrijk. Paardrijden kun je je hele leven nog doen.
Maar waarom kun je het niet combineren? Want waar een wil is, is een weg. Ik combineer mijn studie met momenteel met drie paarden. Twee daarvan lopen in de sport & ik geef nog lessen om mede mijn studie te kunnen betalen. Daarbij moet ik totaal twee uur reizen om op school te komen. Het is niet altijd makkelijk & soms moet je voorrang geven aan school maar het kan wel. Succes met je keuze!
Probeer niet teveel te piekeren en eerst al je zinnen te zetten op je eindexamens! Een jaartje er tussen uit lijkt mij ook een heel goed plan, of kijk eens of je ergens van de zomervakantie kunt werken op een stal. Ik herken mezelf goed in jouw verhaal, ik wilde ook altijd heel graag verder in de paarden en heb er speciaal een paard voor gekocht. Ik heb ongeveer een jaar op een sportstal gewerkt, het was leuk! Maar ik ben er uiteindelijk achter gekomen, dat werken met paarden toch helemaal niks is voor mij. Leuk en zwaar werk, ik vond het helemaal niks om de rest van mijn leven te doen!!! Heb mij daar zo op miskeken. Ik zou dat jou ook aanraden
ga het allemaal eens bekijken met je eigen ogen en zelf ervaren. Daar leer je zoveel van!