Eten aan eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:01

Doordat ik toch al heel vaak alleen eet, eet ik nooit aan tafel.. Sinds we verhuisd zijn eten we ook samen gewoon op de bank met bord op schoot :+

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:03

Ik eet met mijn ouders en zus altijd aan de eettafel, vind ik ook wel net zo lekker eten ;)

Pasamba

Re: Eten aan eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:07

Aan de eettafel. Behalve als ik alleen ben, dan eet ik met mijn bord op schoot voor de tv. :))

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:08

Toen ik nog kleiner was aten we vrijwel altijd aan de eettafel gezamenlijk.
Tegenwoordig zit iedereen bij de tv en ik in mn uppie aan de eettafel, elke ochtend en avond :+ .
Ik heb geen zin in dat geneuzel voor de tv. Ik eet m'n eten op en ga naar m'n paard :P .

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:09

Over het algemeen eet ik gewoon met mijn ouders aan de eettafel. Maar als we bijv. friet eten op zondag dat zitten we met z'n allen voor de tv. Als mijn moeder en ik alleen zijn dan zitten we meestal ook op de bank en als ik alleen ben ook. :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:14

Toen ik samenwoonde, probeerde ik zoveel mogelijk aan de eettafel te eten áls we samen waren. We zagen elkaar namelijk niet zo veel (lees: hij was vrachtwagenchaffeur met idiote werktijden) en voor de tv ben je toch geneigd om in je programma op te gaan. áls we samen aten, wilde ik het aan de eettafel, omdat je dan gewoon even je momentje hebt om de dag door te spreken, wat ik zelf wel belangrijk vond. Maarja, dat kwam welgeteld 1x per week voor :').

Nu ik alleen woon, eet ik eigenlijk altijd met bord op schoot voor de tv, behalve als er visite is.
Vind eten aan de eettafel toch een stuk gezelliger. Deden we bij mijn ouders nooit, wat ik altijd erg jammer vond :).

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:16

Wij eten maar zelden aan de eettafel. Meestal niet eens tegelijk :( Iets dat ik persoonlijk heel erg jammer vind, maar heeft zo zijn redenen. Als we tegelijk eten is het 9 v/d 10x op de bank voor de tv :') :')

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:17

Thuis aten we echt altijd aan de eettafel in de keuken. Wel zo handig met 5 personen als de bank een verdieping hoger staat :') En gezellig vind ik. Nu ik op mezelf woon eet ik regelmatig met mijn huisgenootje aan ons eettafeltje, en ook wel op de bank op mijn kamer. Als ik alleen eet, doe ik dat altijd op de bank.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:22

Ibbel schreef:
Ik weet niet hoe laat iedereen eet, maar voor 8 uur 's avonds is er volgens mij niets op de TV dat de moeite waard is :+ Dus bord op schoot en de TV aan? Dat gebeurt sowieso nooit.

Journaal en Een Vandaag vind ik wel de moeite waard om te kijken. Na 20u vind ik juist dat er maar weinig leuks op tv is. Behalve Pauw en Witteman maar dat kijk ik in bed :))

Overigens zijn we vandaag braaf aan de eettafel gaan zitten, met soep en crackers is dat ook wel zo handig.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:22

Thuis altijd al aan de eettafel.
En nu samenwonend ook aan de eettafel, behalve met pizza of patat, dan op de bank.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:36

Ik eet met man en zoon aan de eettafel.
Uitzondering is als we pizza eten.

Bij mijn ouders, zusje, schoonzusje en schoonmoeder wordt ook aan de eettafel gegeten.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:43

Altijd op de bank voor de tv :') We zijn maar met zijn tweeën thuis en ben ook regelmatig alleen, dan vind ik het de moeite niet aan de eettafel te gaan zitten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:45

In de zetel want wij hebben geen eetkamer momenteel dus ook geen eettafel :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:46

ik eet altijd naast de laptop :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:48

Bij mijn ouders hebben we altijd aan de eettafel gegeten, alleen eens een keer als we friet hadden ofzo niet. Maar sinds we samen wonen eten we altijd op de bank voor de TV, we hebben alletwee zo'n schootkussen om vanaf te eten. Daardoor kunnen we ook snijden zonder alles op schoot te hebben. :j Ik vind het heerlijk!

Wel heb ik gezegd dat zodra we een kind hebben en die aan tafel gaat mee eten we wel aan de eettafel gaan zitten. Vind ik toch bij de opvoeding horen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:54

Aan de eettafel, die staat in de keuken. Ontbijt, lunch en avodetenj. Eerste 2 wel met de krant/laptop erbij.
Bij hoge uitzondering in de woonkamer aan de salontafel, maar dat is echt niet handig met 3 kinderen... Knoeien op mijn lichte karpet }:) Word ik niet vrolijk :n

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:55

Toen ik nog thuis woonde meestal aan de eettafel.
Nu altijd op de bank, ik heb geen ruimte voor een eettafel. Maar ik denk dat ik sowieso niet in mijn eentje aan tafel zou gaan eten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:58

als we gewoon bij mij (op mijn kamer) eten dan zitten we aan mijn bureau/eettafel/strijkplank/dumpplaatsvoorkleren :+ bij mijn ouders hebben we 3 tafels, maar dan zitten we of in de keuken aan de grote tafel of in de woonka,er aan de grote tafel. Voor de tv vind ik zo ongezellig en dan eet je teveel heb ik gehoort

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:59

Meestal aan tafel, 2 kleine kinderen in huis, dan is dat toch wel makkelijker en ik vind het ook veel gezelliger. Je aandacht blijft ook beter waar hij op dat moment hoort te zijn, namelijk bij je eten :)

Als het lekker weer is, eten we vaak in de keuken voor de open deur, anders in de huiskamer aan de eettafel.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:07

Avondeten al-tijd eettafel. Ik kan niet eten op de bank/salontafel, gewoon zo onhandig. Als we eens een patatje halen dan eten we vaak wel bij de TV, maar dan zit ik op de grond bij de salontafel.
Ontbijten (maar doe ik amper) en lunch vaak achter de computer. :+

Overigens zit ik ook vaak gewoon aan de eettafel met de iPad of laptop ofzo.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:11

Aan de eettafel, ik heb kinderen dus ik vind wel dat het opvoedkundig zo hoort :+

En anders ligt er meer eten op de bank dan op het bord.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:13

Eigenlijk altijd aan de eettafel met mijn ouders en broer, behalve bij bepaalde gerechten. Patat en pizza is eigenlijk altijd op de bank voor de TV, en boerenkool of macaroni ook wel eens. (dat wordt trouwens vaak gekookt als er geen zin is om te koken, en dus ook niet tafel te dekken :+).

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:26

Wij eten gewoon altijd aan de eettafel. Als er visite is aan de grote eettafel in de woonkamer.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:37

Aan de salontafel kijkend naar het journaal en 1vandaag.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:48

Warm eten aan de eettafel. En lunch op schoot.