Dilemma. Samsung of Iphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:05

RoyceMack schreef:
samsung s3, echt een absolute aanrader.
Bij Iphone(mooie telefoon hoor) maar niks is gratis. voor heel veel apps moet je betalen.
het enige voordeel dat ik heb voor de iphone is dat er veel hoesjes voor te krijgen zijn..

samsung is heel fijn te hanteren, heel snel, veel meer functies, geen aparte dingen zoals een nanosim oid.
ik heb m een jaar geleden bij mijn abo genomen(de s3) en normala ben ik binnen 4 maanden uitgekeken op een tleefoon en koop een nieuwe.. maar deze vind ik nogsteeds heel gaaf.

Bij de nieuwste Samsung zit een microsim. Heel handig voor mensen die hun sim toch al per ongeluk hadden gebroken :=

Reeltje_5

Re: Dilemma. Samsung of Iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:27

Ik heb pas een iphone 4s, super fijn ding! Hiervoor had ik een samsung galaxy s2
iphone typt echt 100x beter, dat is mijn mening. Maar op de samsung kon ik er echt gewoon 5 minuten over doen als ik een bericht wilde typen van 10 woorden, om het spelfoutloos neer te zetten :') En mijn batterij ging al snel heel snel leeg, goed kan je een nieuwe accu kopen maar vond de mobiel zelf toch niet heel fijn.
Ik kon ook niet typen met 1 hand (nu heb ik geen hele grote handen), laat staat met de samsung s3 of 4, die zijn nog groter :')
Groot scherm is leuk, maar het maatje van de iphone vindt ik echt heel praktisch :D Hij werkt super makkelijk en typt lekker, kan met 1 hand alles doen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:18

Renee1991 schreef:
MyHorseGirl schreef:
Mijn batterij is binnen een paar uur leeg.. (iPhone 4S) Sluit altijd al mn apps af, locatievoorziening uit bij de meeste apps, 3G uit, dataroaming uit...

Dan is er echt iets mis met je telefoon. Of er zit een bug in de software, of de accu is kapot geladen. Dit is in ieder geval niet 'gemiddeld' voor een iPhone. Heb je nog garantie? Misschien even naar de winkel gaan er mee :-)

Oh... Ik ben altijd wel vrij actief, facebook, whatsappen, nu.nl, instagram etc. alles tegelijk! Dit doet geen (enorme) afbreuk aan je accu? Dwz enorm snel leeg gaan? Ik weet niet of ik nog garantie heb.. Meestal heb je dit twee jaar toch?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:26

Het snelle leeg gaan van de batterij heeft te maken met dat je steeds de apps door laat gaan. Als je die regelmatig uitzet en je internet ook, als je het niet gebruikt. Zal al heel veel schelen in de duur van de batterij. Ik hoef pas om de 3 of 4 dagen mijn batterij op te laden van mijn samsung.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:39

Ik heb eerst een iphone gehad... prima ding, jammer dat ze 'm niet meer ondersteunde en ik er niks meer mee kon. Zat een scheurtje in het scherm en achterkant ook stuk ingescheurd. Na 1x vallen met goed hoesje er rond. Maar kan ook puur pech zijn natuurlijk.

Nu al een tijd de oude samsung van mijn pa overgenomen. Vreselijk in het begin! Maar dat went, want als ik nu thuis de ipad pak blijf ik telkens weer rechtsonderin de rand drukken op zoek naar de terug knop :') Deze doet ook alles het gewoon nog ondanks het oude model. Groot voordeel itt iphone, waar ik noodgedwongen een vervanging voor moest zoeken, terwijl er in principe niks mis mee was. Deze heeft een minder beschermend hoesje rond, is al zeer vaak op harde ondergrond gevallen. En niks aan te zien nog, puur geluk dan misschien in dit geval :+

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:59

Ik heb mij laten vertellen dat als je apps open laat staan bij een iphone het geen invloed heeft op de batterij, dit zit anders in elkaar dan bijvoorbeeld samsung (of andere). Omdat de app niet doorgaat op de achtergrond. Dat zei mijn vriend tenminste en hij is best een elektronica geek :+
Ik zit ook enorm veel op facebook en bokt ed en speel veel spelletjes maar ik doe er gewoon makkelijk een dag mee (4s). Als ik een dag thuis zit en dus niet veel op mijn mobiel zit dan gaat er ook niet veel batterij af en zou ik er veel langer mee kunnen doen :P

idinn, dat deed ik ook altijd toen ik nog een samsung had en ik ging even op de iphone van mijn vriend _O- hahaha. Ben het nu wel afgeleerd :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:03

Ik houd echt van mijn Samsung S3. Heb hem nu al meerdere keren vol op de stenen laten vallen... :') Maar er zit tot nu toe 1 klein barstje helemaal bovenin, boven de camera zelfs nog, dus geen last van. En verder zijn van de zijkant een paar chipjes afgesprongen, maar hij doet alles nog en werkt heel fijn. Plus het is android, en dat is voor mij echt al een hele dikke plus. En je kan makkelijk van je telefoon dingen op je computer zetten, mensen die ik ken met een iphone hebben toch meer moeite met dingen op hun windows-computer zetten.

Maar ik ben ook wel een beetje bevooroordeeld aangezien ik echt een schijthekel heb aan de ios systemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:04

Aurelia schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat als je apps open laat staan bij een iphone het geen invloed heeft op de batterij, dit zit anders in elkaar dan bijvoorbeeld samsung (of andere).

Ook bij iPhone draaien de apps op de achtergrond mee hoor.. Druk maar eens twee keer kort na elkaar op de thuisknop. Kost zeker wel batterij ;)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:57

Ja dan staat daar een snelkoppeling naar de dinges waar je was maar het gaat niet verder ermee :P Kan het niet goed uitleggen :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:05

Ik kan je vertellen dat dat echt wel batterij kost bij een iphone, mijne heeft vannacht namelijk 30% leeggetrokken :+

Ik wil echt in geen 100 jaar meer iets anders als iphone, heerlijk stukje apparatuur. Afhankelijk van hoe die valt zijn ze nog best stevig :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:07

Absoluut de iPhone!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:42

Da's dan niet zo handig :+ ik heb altijd 101 apps open staan en merk geen verschil :P

Ik heb hem nog niet laten vallen gelukkig hihi dus daar kan ik niets over zegge :=

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:08

Misschien weet een bokker dit;

Voorheen heb ik de Iphone 4 gehad en kon ik middels mijn MSN e-mailadres gebruik maken van een takenlijst. Heel simpel.
Veranderde ik op mijn tel iets in de takenlijst, werd dat automatisch meegenomen in de takenlijst op MSN. Heel overzichtelijk!

Nu heb ik dus de Sony Xperia Z, en krijg ik geen gebruiksvriendelijke takenlijst gevonden.
En al helemaal niet die gekoppeld staat met mijn MSN e-mailadres.
Weten jullie een app die ik kan stellen hierop??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:23

Renee1991 schreef:
Aurelia schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat als je apps open laat staan bij een iphone het geen invloed heeft op de batterij, dit zit anders in elkaar dan bijvoorbeeld samsung (of andere).

Ook bij iPhone draaien de apps op de achtergrond mee hoor.. Druk maar eens twee keer kort na elkaar op de thuisknop. Kost zeker wel batterij ;)

Die apps die onder de thuisknop zitten, draaien niet door.
Het zijn gewoon een soort snelkoppelingen die hij daar neer zet.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:27

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:41

Klopt, maar ze staan wel "in de wacht".
Ik heb er soms heel veel open staan (tja kids hè, die veel spelletjes spelen/filmpjes kijken enz), en ik heb nog geen 1x gehad dat mijn batterij daardoor veel eerder leeg was dan normaal.
Het spelletjes spelen zelf kost wel veel vermogen, maar dat is bij alle telefoons zo.

Ik moet wel zeggen dat (ik persoonlijk ervaren heb dat) de batterij van een Iphone 4S sneller leeg gaat dan die van de Samsung S4.
Ik heb nu een I-phone 4S, maar mis mijn Samsung wel :o

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:48

Ik heb nu de galaxy s2 nog. Over twee weken komt mn s4 mini. Ik ben van de samsung. Prima kwaliteit en gebruiksvriendelijk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:59

Samsung... IPhone hoor ik alleen maar veel "laten vallen, barst in het scherm" verhalen over...
Mijn Samsung is 2 jaar oud, net de batterij laten vervangen, maar hij werkt nog super. Dus voor mij geen andere meer!

IPhone is leuk, maar eerlijk is eerlijk, qua "levensverwachting" is het voor mijn idee korter, en qua toekomst... Android groeit steeds meer... Dat vraag ik me bij Apple een beetje af...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:56

Ik heb jaar na jaar na jaar Samsung gehad, maar na de klaptelefoontjes werd het al snel minder. Smartphones blijven hangen, scherm barst om het minste of geringste (bij mijn vriend viel plotseling zijn hele scherm eraf, aan diggelen). M'n iPhone heb ik onlangs van de zoldertrap naar beneden laten vallen, niets stuk ofzo. iPhone blijft ook niet steeds hangen, waar ik wel last van had met Samsung.

Ik zweerde bij Samsung, tot ik een iPhone nam!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:16

Zeker weten Samsung. Ik heb nu mijn 3de samsung en nog nooit problemen mee gehad. Ik ben er zelfs perongelijk mee gaan zwemmen in de zee, na even laten drogen dee die het gewoon weer! Ik laat mijn telefoon haast dagelijks vallen. Nog nog een krasje gehad op mijn telefoon.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:12

Ik zou gaan voor de iPhone! Het is misschien even wennen maar als je eraan gewent ben wil je echt niet anders meer. Ik vind de S4 van mn vader zoveel onoverzichtelijker dan mijn iPhone 5. De batterij van mijn iPhone gaat alleen uiterlijk een dag mee en echt niet langer. Tenzij ik er helemaal niks mee doe, dan gaat ie zo 2/3 dagen mee. Het laten vallen valt me ook heel erg mee, hij is al vaak zat gevallen en t beeldscherm is nog niet een keer stuk gegaan *klopt af* .
Nog een nadeel is dat bij mij (en ook wel meerdere mensen) de mb's veel sneller erdoorheen gaan dan bij samsung bijvoorbeeld.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:59

MissYvette4u schreef:
Misschien weet een bokker dit;

Voorheen heb ik de Iphone 4 gehad en kon ik middels mijn MSN e-mailadres gebruik maken van een takenlijst. Heel simpel.
Veranderde ik op mijn tel iets in de takenlijst, werd dat automatisch meegenomen in de takenlijst op MSN. Heel overzichtelijk!

Nu heb ik dus de Sony Xperia Z, en krijg ik geen gebruiksvriendelijke takenlijst gevonden.
En al helemaal niet die gekoppeld staat met mijn MSN e-mailadres.
Weten jullie een app die ik kan stellen hierop??

Niemand?? B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:05

Ik heb eigenlijk al sinds ik ben begonnen aan smartphones een iPhone. Ik zit ondertussen aan mijn 4e, ivm diefstal heb ik een los toestel gekocht. Dit is de iPhone 5C (met plastic achterkant) en ook met deze ben ik weer hartstikke blij. Ik vind iPhone heel erg gebruiksvriendelijk en ongecompliceerd. Ik heb zelf een paar keer een Samsung in mijn handen gehad en een tijdje een leen-HTC gehad, maar ben hier toch altijd minder blij mee geweest dan met mijn iPhone.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje bevooroordeeld ben, wij hebben thuis allemaal een iPad erbij, Apple TV aangesloten op de TV en er liggen ook nog eens twee Macbooks in ons huis. Wij zijn allemaal een beetje Apple-fans en als je dan een Samsung hebt sluit dat niet helemaal lekker aan. Vooral als je dus geïnteresseerd bent in andere software van Apple zou ik absoluut voor een iPhone gaan.

En met het vallen valt het best mee. Ik heb mijn eerste twee iPhones nooit kapot laten gaan, de derde heb ik van mijn zusje gekregen, was haar oude, en die heeft zij een aantal keer laten vallen. Dat scherm was wel helemaal kapot. Mijn iPhone 5C heeft een sterk hoesje en ik laat hem echt regelmatig stuiteren, maar hij is echt niet kapot :n In het plastic aan de achterkant zitten een paar krasjes en aan de bovenkant zit een deukje, maar dat is alleen omdat ik hem echt keihard op de stoep heb laten stuiteren toen ik uit de auto stapte