Gedumpt.. poging twee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Gedumpt.. poging twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:10

Fijn dat je he nu wat rustiger voelt. Hopelijk slaap je een stuk beter vannacht!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 02:10

Ook via hier een dikke knuf voor jou! :(:)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 06:12

Helaas lig ik nog steeds wakker. Na aan het denken over wat dingen die hij heeft gezegd, zoals dat hij het lastig vond dat we bepaalde dingen niet konden delen. Zoals bijvoorbeeld voetbal. In het begin hebben we best wel regelmatig samen gekeken, maar ik hou absoluut niet van voetbal, dus maakten we er een beetje een sport van erover te touwtrekken. Hij zegt nu dat ik niet naar hem toe wilde komen als er een wedstrijd was die hij wilde zien, en dat hij dan ook niet naar mij toe hoefde te komen. Dat de laatste keer dat we samen hadden gekeken ergens voor de zomer was.

Zoiets stoms. Ik ga daar dan over malen of het echt zo was als hij het zei. Kan het me voorstellen dat hij mijn stelligheid erin misschien vervelend vond, maar dat had hij dan ook kunnen zeggen? Verder wist ik de laatste wedstrijden die we samen hebben gekeken nog en ook hoe dat gegaan is.
In oktober zou ik oppassen bij mijn zus, hij wilde ook wel gezellig komen, maar wilde ook graag de wedstrijd zien. Daarop heb ik gereageerd met dat ik het fijn vond als hij kwam, en dat ik dan inderdaad maar voetbal moest kijken.
Eind november wilde ik hem graag komen knuffelen, hij wilde voetbal kijken, ik ben naar hem toegegaan en omdat voetbal kijken en knuffelen veel beter was dan niet knuffelen.
Tussendoor in ieder geval nog een keer gekeken toen ik ziek was (en half sliep) en afgelopen donderdag, ook zonder tegensputteren.

Vind het zo stom dat hij dat dan voelt als iets wat we gewoon niet konden delen, en wat (o.a.) voor hem maakt dat we toch niet zo goed bij elkaar passen.. Terwijl het ten eerste dus niet zo is als dat hij zegt, en ik ten tweede nooit de instelling gehad heb dat we nooit zouden kijken. Het viel me juist op dat hij er haast nooit meer over begon.

Hetzelfde met naar een wedstrijd toe: ik heb altijd gezegd dat het van mij niet zo hoefde, maar dat ik best eens mee wilde als het niet zo koud was. Ook wel eens over lopen geinen, natuurlijk.. Hij wilde nooitniet op een paard en ik nooitniet naar voetbal.. Nu zegt hij dat ik hem zo duidelijk heb gemaakt dat ik dat gewoon niet zou doen.

Hetzelfde met onze serie die ik niet meer zou willen kijken. Ik vroeg er juist steeds naar, maar wilde dan niet in bed op de laptop kijken omdat ik dan last van mijn nek kreeg en we steeds in slaap vielen.. Hij wilde dan naar bed, dus verschoven we het naar het weekeind.

Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waar ik over blijf malen, deze springen er voor mij omdat dat gewoon niet waar is..

Ik weet dat het allemaal niets meer uitmaakt, maar ik vind het zo naar dat ik die indruk bij hem heb gewekt, terwijl dat dingen waren die voor mij helemaal geen probleem waren? Voetbalfan.. Nee, maar af soms een wedstrijd kijken.. Zolang ik maar geknuffeld word!

Snap best dat deze uitspraken het voor zijn gevoel misschien ook meer 'rechtvaardigen' om uit elkaar te gaan, maar 't maakt me gewoon verdrietig.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 07:28

Sorry trouwens voor mijn lange posts. Het zit me gewoon zo dwars allemaal :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:38

Dat maken en nadenken is het ergst, zeker als jij nog denkt dat het nu goed zou komen...
Ik kan alleen zeggen zoek afleiding en probeer niet te veel aan hem te denken Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:00

Heel eerlijk , nu lijken jullie alle twee wel een stelletje pubers, we konden het voetbal niet delen!!! Waar kan een mens zich druk om maken. Het is uit, over. Ga door met je leven, val niet twee keer in dezelfde valkuil en laat gaan.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 16:35

Ik snap dat het overkomt alsof we een stel pubers zijn. Ik analyseer altijd alles tot in het oneindige, als iemand dan zoiets zegt terwijl ik het helemaal niet kan plaatsen dan zit dat me al snel heel hoog.

Het malen heeft wel geleid tot nieuwe inzichten :) Ik denk dat hij het gewoon niet beter kon verwoorden dan "we kunnen dingen niet meer delen, je wil niks met me" en dat hij zelf ook niet zo goed wist wat daarachter zat.

In november is hij begonnen met zijn eerste baan, dit vroeg veel energie van hem. Ik zat toen al niet lekker in mijn vel door mijn afstuderen. Hij kon niet meer zo makkelijk doordeweeks blijven slapen, dus probeerde de dagen dat hij normaal bij mij was bij hem te zijn. Dit resulteerde erin dat ik elke dag met mijn weekeindtas aan het slepen was, hield ik niet vol.
Begin december ben ik in elkaar geklapt en tijdelijk van mijn kamer terug verhuisd naar mijn ouders. Heb ook een tijdje de rust gepakt om (bijna) alleen in het weekeind ergens anders te slapen. Ondertussen werd definitief dat zijn ouders voor een paar jaar naar het buitenland zouden gaan en ging zijn focus (terecht) daarnaartoe. Hij kon er hierdoor niet echt voor mij zijn, maar ik ook niet voor hem. Als we samen waren deden we vaak wat leuks, een hapje eten, bios.. maar niet gewoon op de bank hangen, met elkaar praten. De weekeinden stonden in het teken van allerlei verplichtingen: sinterklaas, afsct heidsfeest van zijn ouders, kerst, oud en nieuw.
Begin januari vertrokken zijn ouders (daarin ben ik er wel voor hem geweest!) en moest hij thuis een nieuwe balans vinden. Logisch en terecht, maar ook hierin konden we er niet echt voor elkaar zijn. Hij wilde vooral veel thuis zijn, met zijn zusje zijn, wat logisch was. Maar ondertussen had ik hem ook nodig. En zo konden we er weer niet voor elkaar zijn.

In deze veranderingen zijn we elkaar kwijtgeraakt, uit elkaar gegroeid, hebben we elk ons eigen pad gewandeld. Alles heeft elkaar zo opgevolgd dat we niet de tijd hebben gehad om een nieuwe balans te vinden, elkaar weer te vinden. En dan houd het een keer op.
Het is jammer dat hij het helemaal kwijt was op het moment dat ik weer wat opkrabbelde, de energie kreeg om doordeweeks ook weer eens bij hem te slapen. Alleen deden we dan 's avonds ook wat leuks met zijn zusje en deelden we inderdaad niet de dingen die we samen hadden. Maar het is niet raar dat we elkaar zijn kwijtgeraakt, hier hebben we allebei niet zoveel aan kunnen doen. Bovenop de rest van de strubbelingen die we hadden was het gewoon teveel. Het is jammer dat de grens was bereikt op het moment dat dingen begonnen te stabiliseren, ik er meer voor hem kon zijn en hij ook meer voor mij doordat hij thuis een beetje gewend was.

Hij is het ermee eens dat dit eigenlijk in hoofdzaak is wat er is gebeurd. Voor mij maakt dit het wat behapbaarder. Nee, het maakt niet goed hoe oneerlijk ik tegen hem ben geweest en ja ik heb dingen kapot gemaakt. Maar aan het uit elkaar groeien hebben we allebei niet veel kunnen doen, omdat we even genoeg hadden aan onszelf, en allebei de ander nodig hadden.

Ik heb hem maar niet gezegd dat ik de laatste tijd soms voetbal op had staan omdat ik het samen kijken miste haha

We moeten nu allebei wéér een nieuwe balans gaan vinden, alleen dan zonder elkaar en dat is jammer :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 17:54

Giolli schreef:
Wat een rot tijd voor jou meid. Vreselijk... en wat heb je enorm hard aan je zelf moeten werken om een relatie te redden. Ik begrijp hem ook goed, daar niet van, maar vind het ook heel erg voor jou.

Je kunt je relatie niet meer redden zoals je zelf zegt, maar misschien lucht het voor jou op om je openingspost naar hem te sturen.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel vanuit hier.

De inhoud van de OP, en ook de latere updates heb ik ook met hem besproken :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:16

mag ik vragen hoe oud jullie zijn en hoe lang de relatie heeft geduurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:29

Hoe ben je vandaag doorgekomen ts? Beetje afleiding etc gehad?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:36

Heel veel sterkte, wat heb je het goed verwoord :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:09

Klote zoiets.. Gelukkig nog niet meegemaakt maar man wat voelt een mens zich rot als het even niet werkt!

Maargoed wat betreft het autisme verhaal en hormonen kan ik je de hand schudden helaas.
Ik was binnen twee uur, van ubervrolijk naar janken met de Nuvaring. :+
Na vijf dagen ben ik met dat ding gekapt, maar 1.5 maand nog zwaar depressief, toen een supplement om in balans te brengen toen werd het al snel beter.
Maar ik ben er 6 maanden doodmoe van geweest, 3 mnd veel pijn en na 10 maanden pas was alles weer normaal. :(

Dus ik zeg lekker van al die troep afblijven, voor mij ook de reden om naast dit niéts meer te willen expirimenteren! Helaas kom je dan uit op rubbers en desnoods tellen erbij, maar liever dat als mijn lichaam naar de gallemiezen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 09:29

@ Bliver: beide 23, jaar bij elkaar geweest. Zijn eerste relatie, waarin ie een stuk volwassener is geworden. Vrienden van mij beschreven hem eerst als "aaaw hij is wel nog een beetje baby<3 voorzichtig doen met hem!". Ik beschrijf hier veel details waarop het lijkt of we echt een kleuterrelatie hadden. Dat was opzich niet zo alleen viel ik door die boosheid wel over elk detail...

@ Moonfish: Ik wacht nu even af hoe het gaat, omdat die boosheid een stuk weg is gezakt de afgelopen weken. Samen met de buikpijn en het altijd ongesteld zijn. Zou mijn lichaam nu eindelijk aan het ding gewend zijn?

Update:
Woensdag was ik er op zich vrij rustig onder. Een beetje koetjes en kalfjes gesprek gehad, nog wat dingetjes afgehandeld (uitmaken op facebook enzo haha). Even gehad over onze ouders, er was echt niks aan de hand. Natuurlijk nog weinig minder verdrietig, maar wel veel meer rust.

's avonds ging ik paardrijden en ik voelde me al niet echt goed, een beetje een raar gevoel in mijn hoofd, alsof de wereld aan me voorbij ging en knallende koppijn. Heb een paar rondjes gereden maar was de controle over mijn handen en benen nogal kwijt, dus ik ben afgestapt. Kon op zich na 4 dagen geen hap door mijn keel krijgen wel begrijpen dat 't niet ging, dus ik dacht dat het wel bij zou trekken als ik even wat zou gaan drinken.

Deed het niet. Ik begon met dubbele tong te praten, kon zelfs met autocorrect geen leesbaar berichtje typen, raakte helemaal in de war. In de auto zakte ik een paar keer weg en als ik mijn ogen open deed wist ik echt niet waar ik was. Thuis een poos in de auto blijven zitten tot ik het zag zitten m'n paard op stal te zetten, dit ging slingerend, ik leek wel straalbezopen.
Poos onder de douche gaan staan in de hoop dat het bij zou trekken, maar zelfs daar raakte ik de weg kwijt, verder ook overgeven erbij. Naar bed gezwalkt en erin gekropen, maar vond het doodeng. Had het gevoel dat ik mijn armen niet voelde en niet kon bewegen, zakte weg, was echt van de wereld.

Een paar uur geslapen en afgezien van het slappe gevoel voelde ik me wel iets beter, maar toch naar de huisarts gegaan. En waar begin je dan? Ik voelde me echt heel ongemakkelijk haha. Hij heeft m'n verhaal over woensdagavond aangehoord en wat dingen nagekeken. Conclusie was dat het niet kunnen slapen en niet kunnen eten doorbroken moesten worden. Niet slapen kan leiden tot psychoses en wat er woensdagavond gebeurde leek daar verdacht veel op. Met een bloeddruk van 89/45 waar 130/90 normaal is was de beste man verbaasd dat ik nog zelf met de auto was.

Ik zit nu aan de oxazepam om de scherpe randen er vanaf te halen overdag en zodat ik 's nachts kan slapen. De verwachting is dat ik dan ook weer wat eten binnen kan houden omdat de stress minder is.

Heb gisteravond nog geprobeerd een update te typen, maar toen viel ik in slaap... 00.30 tot 06.00 geslapen :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 02:35

nou je maakt er wel een heel drama van zeg
liefdesverdriet is kaa uu tee maar er zo in blijven hangen is ook niet goed
geef jezelf een schop onder je hol.. je gaat er echt niet dood van ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:15

Ziet er naar uit dat je door de stress een fikse migraine aanval gehad hebben, symptomen kunne erg raar zijn ( bij mij: vlekke zien, uitval van hand, arm en deel gezicht, watten in mijnhoofd. Geen concentratie, niet meer kunnen praten,typen of lezen, na een tijd valt eend eel gezichtsveld weg, etc. Dat duurt zen uur of 3 en als dat over gaat heb ik extreme hoofdpijn . Enige dat helpt is het eraf slapen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:25

Limanade schreef:

Helaas werkt dat niet zo bij iedereen... Ze dacht dat ze nog samen de relatie konden redden en hij wilde ineens niet meet. Ook al ging het niet goed, hij wilde er in eerste instantie ook aan werken.
Als ik een down heb binnen een relatie eet ik ook nauwelijks... Dat lukt dan gewoon niet helaas. Zon drama maakt ze er niet van.

Ts, probeer nu wel stap voor stap meer te gaan eten.. al is het een bak ijs, fruit etc.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:06

Limanade schreef:

Nou goedenavond zeg, jij hebt vast niet de award voor meest meelevend persoon ooit ontvangen. :?

TS, wat naar voor je.. Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Niet kunnen eten, niet kunnen slapen.. :(:)
Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je je snel beter voelt. :*

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:07

was goed bedoeld hoor ;)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 23:17

@ limanade: als je een topic opent om je hart te luchten moet je ook je hart kunnen luchten. Dat ik niet kan eten en slapen kies ik niet voor, dat ik me zo klote voel ook niet. Als je gedumpt word door de man waarmee je dacht oud te gaan worden op het moment dat jij de oplossing voor je ziet is dat gewoon heel hard. Al helemaal als je net weer begint door te krijgen dat echt zijn enige gebrek was dat hij soms wat onhandig communiceerde.

Ik slaap nu wel een paar uur per nacht en voel me overdag ook iets rustiger met die oxazepam. Kan wel merken dat mijn hoofd weer op hol slaat zodra het uitgewerkt is 's nachts, dan ben ik dus wakker. Vanmorgen om 5u.
Ondertussen hebben we nogsteeds wel de hele dag door een beetje contact, en ik twijfel daar zo over. Enerzijds vind ik het fijn, en begint hij ook weer wat meer aan mij te vragen ipv dat ik het gesprek op gang probeer te houden. Andrzijds denk ik, doe maar een week geen contact, dan kan je me tenminste gaan missen.. Maar ik vind het doodeng om die knoop door te hakken, want als hij me niet gaat missen...
Op beide manieren kan ik mezelf in eigen voet schieten, en misschien komt het wel sowieso gewoon niet goed. Twijfels twijfels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 16:59

Dat is goed dat je wat meer rust hebt overdag. Ik zou doen waarbij jij je goed voelt. Contact hoef je nog niet te verbreken, als je maar.onthoudt dat het helaas over is en je concentreren op je eigen leven.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 23:42

Gisteravond een halve oxazepam genomen in plaats van een hele, en toen ik vanmorgen om half 5 wakker werd weer een halve. Half uurtje later sliep ik weer, tot 9 uur.

Verder tot het besef gekomen dat ik een hele harde schop onder mijn kont nodig had, al veel langer. Ex heeft me die gegeven. Nu voel ik me best dubbel: verdrietig dat ik hem daardoor kwijt ben, maar ook blij dat hij me die schop heeft gegeven.

Vandaag twee potstallen uitgemest, drie kwartier wezen wielrennen en ik zit nu al een paar uur op kantoor voor school te werken. Voel me ondanks alles best positief. Ik heb aan mijn ex laten weten dat hij het goede heeft gedaan, hoewel dat dubbel is. Hij werd nieuwsgierig en ik mocht hem even bellen. Eerst gezegd dat ik me even op studie wilde focussen, daarna toch gebeld, maar gezegd dat ik het gewoon fijn vond hem even te horen en dat we later maar een keer moesten praten. Een beetje gelachen, positief afgesloten en opgehangen. En daar ben ik blij mee :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:45

Wat fijn dat het een stuk beter gaat! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:19

Ts, ik kan je LTO3 aanraden.
http://www.lto3.nl

Heeeeeeeerlijk homeopatisch medicijn. Niet verslavend. Enige nadeel is dat het even duurt voor dat je er wat van merkt.

Rustgevend en geeft je even de tijd je hoofd leeg te maken.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 02:50

@ Muntdrop: Het verdriet is nog niet echt minder hoor, maar ik begin wel in te zien dat dit ook voor mij het beste was dat hij kon doen, al snapt hij er zelf nog niet zoveel van. Ik moet nu gewoon proberen er het beste van te maken en wie weet wat de toekomst brengt...

@ Giolli: de site doet het helaas niet! Ik probeer nu de oxazepam voor 's nachts te vervangen door valdispert en overdag ook af te bouwen. Iets nieuws proberen lijkt niet nodig, maar bedankt voor de tip!

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:12

En dat had dus tot gevolg dat ik vannacht weer niet heb geslapen en hem weer enorm zit te missen. Terwijl ik er wel nog achter sta dat dit het beste was dat hij kon doen. Hier ga ik even niet verder op in omdat ik het daar eerst met hemzelf over wil hebben en hij me vast wel weet te vinden op bokt als ie graag wil haha. Ik probeer mijn focus maar bij mijn studie te krijgen.