Russen hebben meeste medailles...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:04

Fennee schreef:
Ook de andere landen hebben op de banen kunnen oefenen, dag in dag uit.
Als de WK sprint in Heerenveen is en Nederland wint, praat je dan ook zo?

Jurysporten: Er zitten verschillende landen te jureren dus ook dat is geen goed argument.

Dit is zeker niet waar.

Andere landen hebben alleen in de internationale trainingsweken op de banen mogen trainen.
Terwijl de Russen van de banen gebruik mochten maken zodra ze klaar waren.

Echter zou dit niemand moeten verbazen want dit is altijd zo.

Thuisland heeft nou eenmaal vele voordelen zoals eerder kunnen trainen, meer afgevaardigden mogen sturen(zonder kwalificatiewedstrijden). enz

OS organiseren kost een godesvermogen, en daar staan o.a. bovenstaande voordelen tegenover.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 23-02-14 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:04

Celiien schreef:
Klopt had ik idd ook al gelezen. laatste zin was een grapje :')

Miscommunicatie :D

KozieZ

Re: Russen hebben meeste medailles...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:15

Er zijn ook Nederlanders die een andere nationaliteit aangenomen hebben om voor een ander land uit te komen en er nemen ook mensen de Nederlandse nationaliteit aan om voor ons uit te kunnen komen. Dat gebeurt nu eenmaal (Bart Veldkamp die voor België uitkwam, net als Jos Lansink bijvoorbeeld) De gouden medaille winnaar van de 10km (Jorrit Bergsma) heeft overwogen om Kazachstan te worden, zodat hij 4jr geleden al naar de spelen kon, omdat er op dat moment hier geen plek was in het team voor hem.

En dat vaker oefenen. Tja... Dat is nu eenmaal zo als het je thuisbaan is. Dat is bij iedere spelen en andere wedstrijden ook zo. Als je op wedstrijd gaat bij een andere vereniging en je rijdt tegen iemand van daar, dan zijn zij ook al veel vaker in die hal geweest en is er dus een kans dat zij ergens niet van schrikken, terwijl dat voor jouw paard nieuw is...

Vind het leuker om er aan te denken hoe geweldig ons Nederlandse team het gedaan heeft. Zoveel medailles, zoveel oranje op de podia. Geweldig toch!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:19

fleurtjeuh schreef:
Ik moest het even van me af schrijven :p
Onder andere op de bobslee baan hebben de russen al als enige op de baan mogen oefenen voor de wedstrijd. En zeker met zoiets als bobsleeen is het kennen van de baan echt een mega voorsprong.

Dat zouden de Nederlanders toch ook doen als het hier zou zijn en het wordt ze aangeboden? :+ Of de Amerikanen of de Oostenrijkers of de Koreanen. :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:20

Dit is met afstand toch het meest de debiele topic dat ik ooit ben tegengekomen. En dan tel ik me penny- en reltopics mee. Ts, denk de volgende keer alsjeblieft 3 keer na voordat je zoiets post.. Gelukkig maar dat niet alleen de Russen, maar ook Nederland het hartstikke goed heeft gedaan, te goed om ook maar te mogen spreken van valsspelen van een ander.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:29

miss_lizje schreef:
Ik vind het "aparter" dat de volgende OS winterspelen weer in een land worden gehouden waar de mensenrechten niet optimaal zijn.... :Y)

Ik ben blij dat NL geen geld uitgeeft aan het organiseren :')

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:40

miss_lizje schreef:
Ik vind het "aparter" dat de volgende OS winterspelen weer in een land worden gehouden waar de mensenrechten niet optimaal zijn.... :Y)

Dan kun je nergens spelen organiseren, want in elk land worden wel mensenrechten geschonden.
Lekker westerse visie op het gebeuren, imo voor de TS.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:53

SdaphneS schreef:
miss_lizje schreef:

Dan kun je nergens spelen organiseren, want in elk land worden wel mensenrechten geschonden.
Lekker westerse visie op het gebeuren, imo voor de TS.

Natuurlijk is er nergens een Utopia, maar als ik even terugkijk op de laatste jaren. In Canada is het niet zo dat je als je een andere visie heb in een gevangenis word gegooit. De veelbesproken anti-homo wet etc. Persoonlijk vind ik dat de hoge heren van de OS weinig hebben laten horen wat zij vonden van het gedoe in Rusland. Zeker voor zo'n evenement vind ik persoonlijk wel dat er naar dat soort omstandigheden gekeken mag worden en waar mogelijk is, iets aan gedaan worden. Door helemaal niks van je te laten horen stem je of zwijgend mee in de omstandigheden of laat het je totaal koud. Maar zoals ik al zij, dat is mijn persoonlijke opinie. En ik hoop dat misschien juist door de Spelen misschien sommige omstandigheden verbeterd gaan worden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:56

In Canada word je in de gevangenis gegooid als je een andere mening hebt? :?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:00

Ze zegt juist van niet ;)

Maar zoek eens op mensenrechtenschending Nederland, bij voorkeur bij Amnesty International - je schrikt je de tandjes. De manier waarop wij hier bv met asielzoekers omgaan is ook mensonterend. Goed, wij kunnen tegen homoseksualiteit - een beetje tenminste - maar onze handen zijn ook niet schoon hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:01

Gefeliciteerd Russische sporters! Goed gedaan! :)
Die hebben het echt niet bij een pakje boter gekregen, die gouden medaille :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:07

miss_lizje schreef:
Natuurlijk is er nergens een Utopia, maar als ik even terugkijk op de laatste jaren. In Canada is het niet zo dat je als je een andere visie heb in een gevangenis word gegooit. De veelbesproken anti-homo wet etc. Persoonlijk vind ik dat de hoge heren van de OS weinig hebben laten horen wat zij vonden van het gedoe in Rusland. Zeker voor zo'n evenement vind ik persoonlijk wel dat er naar dat soort omstandigheden gekeken mag worden en waar mogelijk is, iets aan gedaan worden. Door helemaal niks van je te laten horen stem je of zwijgend mee in de omstandigheden of laat het je totaal koud. Maar zoals ik al zij, dat is mijn persoonlijke opinie. En ik hoop dat misschien juist door de Spelen misschien sommige omstandigheden verbeterd gaan worden.

Het IOC (Olympisch comité) willen politiek neutraal blijven, begrijpelijk ook. De Olympische Spelen zijn er net om landen met elkaar te verbinden, internationale connecties te verbeteren en sporters van alle landen een kans te geven. Om dan als Olympisch comité een politiek standpunt in te nemen is bijzonder gevaarlijk. (Wat helemaal niet betekent dat ik de omstandigheden in Rusland goedkeur, laat dat duidelijk zijn.)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:08

Ik zeg ook niet dat onze handen brandschoon zijn. Maar ik zie wel een verschil tussen wat er bijvoorbeeld in Rusland/Korea (noord-Korea laatst nog met een heel stuk in de krant waar werd gesproken over nazipraktijken) gebeurt en wat er in Nederland gebeurt. Daarmee praat ik totaal niet goed hoe Nederland met asielzoekers omgaat, want dat is ook gewoon belachelijk en mag flink verbeterd worden.

Edit: Ik snap wel dat het comité daar voor kiest omdat ze ook geen "ruzies" willen uitlokken. Maar gevoelsmatig voor mij zou ik het aanmoedigen als ze wel een beetje mening zouden laten zien. Ik begrijp al te goed dat ze dat niet gebeurt doordat ze neutraal willen blijven.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:15

Noord-Korea en Zuid-Korea is natuurlijk ook wel een groot verschil. Het is niet omdat het allebei Korea heet, dat het hetzelfde land is.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:26

Tussen noord en zuid zit inderdaad wel veel verschil. Ik haalde het artikel van noord er enkel even bij als voorbeeld dat ik wel een verschil zie tussen wat er in dat soort landen gebeurt en wat er in Nederland gebeurt. Wat wij met asielzoekers doen is al bizar als je er over nadenkt, maar wat er dus in dat soort landen gebeurt staat helemaal al boven de verbeelding.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:53

De twee import Victors hebben wel geholpen aan de eerste plaats. Maar als je niet door je eigen land gesteund wordt, dan bied Rusland graag de helpende hand :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:01

Waarom zo afgunstig op de Russen? :o? Ik heb er niet eens wat van meegekregen, ik zat te juichen bij het schaatsen, elke dag werd weer het wilhelmus afgespeeld :)F

Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:39

Yasmine schreef:
miss_lizje schreef:

Het IOC (Olympisch comité) willen politiek neutraal blijven, begrijpelijk ook. De Olympische Spelen zijn er net om landen met elkaar te verbinden, internationale connecties te verbeteren en sporters van alle landen een kans te geven. Om dan als Olympisch comité een politiek standpunt in te nemen is bijzonder gevaarlijk. (Wat helemaal niet betekent dat ik de omstandigheden in Rusland goedkeur, laat dat duidelijk zijn.)

Precies wat ik wilde zeggen over de OS.
Kijk even naar het WK in Brazilië. Dat is ook geen zuivere koffie, maar voor die problemen is minder aandacht dan de homo's in Rusland.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:43

Wat een vaag topic zeg. Als je niet de beste bent heeft de rest maar valsgespeeld? Wat laag.

Is toch logisch dat zij de meeste medailles hebben als zij de meeste sporters daar hebben xD

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:49

Lekker boeiend, het zijn goddomme maar wat spelletjes in de sneeuw hoor :')

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:57

Als je hier al om wakker gaat liggen, tja... Dan heb je een heleboel slapeloze nachten!

Even serieus, ik snap het probleem niet zo?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:11

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe er dan vals gespeeld is?
Vaker op de banen geoefend dat is een voordeel maar vind ik nog geen vals spelen.
Dus TS?
Verder is het toch logisch dat ze op banen mochten dat is toch niet zo vreemd.
Dat moet je inderdaad zien als een voordeel voor het land dat de kosten draagt.
Mogen ze toch ook iets voor terug krijgen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 01:19

fleurtjeuh schreef:
Ik moest het even van me af schrijven :p
Onder andere op de bobslee baan hebben de russen al als enige op de baan mogen oefenen voor de wedstrijd. En zeker met zoiets als bobsleeen is het kennen van de baan echt een mega voorsprong.

Dat is hetzelfde als met wedstrijden in bv. Thialf. Daar trainen Sven en Wüst ook gewoon op, die hebben toch ook geen voorsprong? :')

Rusland is gewoon een heel groot land, met veel wintersporters. Niet zo gek dat ze veel medailles winnen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 01:25

offe.... Thuisvoordeel? :+ Da's toch niet zo vreemd in de sportwereld?

Zou het niet zo gauw op complottheorieën gooien.

Het oranje schaatssucces was ook een soort thuisvoordeel want het ijs leek op dat van Thialf riepen de commentatoren op de eerste dagen :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 01:49

miss_lizje schreef:
Ik zeg ook niet dat onze handen brandschoon zijn. Maar ik zie wel een verschil tussen wat er bijvoorbeeld in Rusland/Korea (noord-Korea laatst nog met een heel stuk in de krant waar werd gesproken over nazipraktijken) gebeurt en wat er in Nederland gebeurt. Daarmee praat ik totaal niet goed hoe Nederland met asielzoekers omgaat, want dat is ook gewoon belachelijk en mag flink verbeterd worden.

Edit: Ik snap wel dat het comité daar voor kiest omdat ze ook geen "ruzies" willen uitlokken. Maar gevoelsmatig voor mij zou ik het aanmoedigen als ze wel een beetje mening zouden laten zien. Ik begrijp al te goed dat ze dat niet gebeurt doordat ze neutraal willen blijven.

Imo zou het echt zonde zijn om de olympische spelen te gaan gebruiken als politiek podium, als het ergens niet om draait is het toch wel je westerse mening lekker elitair op een ander land te projecteren :? . Als mensen over van alles en nog wat willen neuzelen enzo dan zoeken of maken ze daar toch lekker een geschikt podium voor, de olympische spelen gaan juist absoluut niet over politiek/onenigheid etc.

Mooi artikel van de speld in dat thema trouwens:
http://www.speld.nl/2013/09/08/ioc-laat-turkse-homos-in-de-kou-staan/