op vakantie gaan, wie heeft er nog meer zo'n hekel aan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:40

Fijn dat ze het kunnen betalen. Maar dat geld zou beter besteed kunnen worden dan.
En elke vergelijking die "niet in het kraampje past" of niet geloofwaardig weerlegt kan worden gaat een rare zijn. _O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:42

naomi_1998 schreef:
romyloverrr schreef:
Ze wilde bijvoorbeeld een cap van 200 euro voor mji kopen, maar ik vond die van 100 duur zat.
Ben ik dan ook ondankbaar omdat ik die van 100 heb gepakt?
Sorry maar dat vind ik echt een héle rare vergelijking? :? Lijkt er meer op dat je daarmee nog even wilt duidelijk maken hoeveel geld jullie hebben.

We hebben niet eens veel geld hoor :')
Ze vinden alleen mijn kop belangrijker dan 100 euro.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:42

Ik vind op vakantie gaan erg leuk. Maar niet meer dan 10 dagen.
Wij gaan niet elk jaar op vakantie. Toevallig gaan we komende zomer naar Duitsland.
Voor zoon van 13 zijn er allemaal activiteiten (rodelen, zwembad, boogschieten, wildpark) te doen.

Ik snap best dat er mensen zijn doe liever thuis blijven, niks mis mee.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:45

Vroeger vond ik op vakantie gaan heerlijk. Ook met mijn ouders mee, later met de jeugdkampen in binnen en buitenland en nog later lekker met mijn man een weekje weg.
Echter sinds wij 2 kinderen hebben is dat drastisch veranderd. Een hotel met kids alles inclusief is te duur en vaak zit je dan aan tijden vast. Huisje huren is net zo goed als gewoon thuis blijven. Elke morgen kids aankleden, eten geven dag volplannen en dan weer terug voor boodschappen om nog te kunnen koken (uiteten zijn ze nog te jong voor) en in de avond niet weg kunnen want de kids liggen al op bed (als ze al makkelijk gaan slapen want dat is ook nog maar de vraag in vreemde omgeveing).
Wij zien de toegevoegde waarde dus niet meer van nu op vakantie gaan en de kids uit hun ritme halen. Wij doen dan bijvoorbeeld wel meer daguitstapjes en zo. Dan weet je zeker dat je in de avond weer thuis bent en kan je voor de kinderen de dag met hun normale ritueel afsluiten. Dat is veel rustiger. Zowel voor ons als voor de kids. En hebben ze geen zin in een uitstapje dan blijven we gewoon lekker thuis. Geen geld verspilt aan een huisje waar je de hele dag binnen blijft omdat de kids niet naar buiten willen.

Over een paar jaar verandert dat wellicht nog maar nu zijn ze echt nog te jong om een relaxte vakantie te kunnen houden.
Laatst bijgewerkt door Milord op 21-02-14 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:46

Ik vind op vakantie gaan heerlijk! In een straal van 150 km, een weekendje en ook pas als ik er ben :D
De paar dagen ervoor loop ik alleen maar te stressen, ik heb een hekel aan autorijden (vliegen doe ik al helemaal niet) en een paar dagen vind ik lang genoeg. En dan vind ik het wel echt super!
En owja, wel in een huisje, want kramperen vind ik vreselijk :+
Misschien omdat mijn ouders vroeger nooit echt op vakantie konden ivm eigen bedrijf en ik opgegroeid ben met eens per 4 jaar een weekje weg en later alleen weekendjes?
Wel ga ik regelmatig op vakantie, in het voorjaar en najaar altijd weekend met vriendje, in de zomer een week met m'n vriend en een midweek met mijn ouders en we pakken ieder jaar nog wel een keer een hotelletje :))
Maar nee hoor, mij maak je niet blij met een lange autoreis/vliegreis en veel dagen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:48

Ik vind vakantie wel leuk. Ik ga 1 keer per jaar op vakantie, in de zomer. Meestal ongeveer 10 dagen. Ik vind 8 dagen ook genoeg, vriend heeft liever 3 weken maar dat zie ik echt niet zitten. Na die 8 dagen heb ik het wel weer gezien en ben ik wel klaar met de hele dag niks doen. Bovendien wil ik inderdaad ook liever niet lang weg ivm paard en ik vind het pokkeduur. En ik kan niet goed tegen de hitte en het reizen. :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:51

Mhm, ik hou er ook niet zo van.

Wij gaan meestal elk jaar een weekendje naar Center Parks en dat vind ik wel heel leuk :) Dan heb je niet zo'n stress van inpakken. Lekker 3 dagen zwemmen in een relaxed tropisch zwembad met sauna e.d. en dan weer naar huis. Ik vind het prima :+
Dit jaar gaan we 5 dagen omdat m'n ouders 35 jaar getrouwd zijn.

Maar echt op vakantie ga ik verder nooit eigenlijk.

Jampuppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:56

Haha, ik vond het wel een hele leuke topic-titel.

Ikzelf van absoluut van op vakantie gaan. Maar ik moet zeggen dat het heel afhankelijk is met wie.
Ik hou gewoon van rust. Voor, na en tijdens mijn vakantie. Dus geen stresskippetjes en vooral niet mijn moeder (gaat echt mis bij ons, haha :o )

Maar ik pak meestal rustig de avond van te voren mijn spullen in, ga lekker op vakantie en doe gewoon aan relaxen. Maar ik denk dat het echt allemaal puur afhankelijk is van met wie je op vakantie bent.

Heb ook 6 weken op Skiathos gewoond in de zomer van 2012, was geweldig.

Wat ik wel haat zijn mensen die 3 koffers voor 4 dagen nodig hebben of zo. Haha. Ik ben altijd 'licht' bepakt. Is het niet 100% nodig, gaat het niet mee. Dat scheelt veel stress.

verootjoo

Re: op vakantie gaan, wie heeft er nog meer zo'n hekel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:43

Ik vind vakantie wel leuk :D maar wij doen altijd relax twee weken op het strand of zwembad liggen, heerlijk. Moet er ook niet aan denken om bijzondere dingen te bekijken of door de bergen te wandelen :+
maar stress?? Nee, dat snap ik echt niet. Ik doe meestal gewoon de dag van te voren de spullen inpakken, in de auto proppen, proviand inslaan en dan gaan we lekker rijden richting de zon :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:08

Ik vind t ook een gedoe om alles ingepakt te krijgen, en de paarden achter te laten.
Vorig jaar ging t zo goed, heb ze niet eens gemist. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:36

Vakantie is heerlijk, of dat nu in eigen huis is of in een ander land. Zolang ik maar zelf inspraak heb gehad in de bestemming is het goed :D

Vroeger ging ik steeds met mama en broer op vakantie (alleenstaande moeder en gehandicapte broer) en dat was steevast dezelfde camping in Uzès (Avignon/camargue) Zuid-Frankrijk. Ook al sprak ik de taal niet, heb me meer dan genoeg vermaakt met ploeteren in het zwembad, rondjes wandelen, dagdromen, genieten van het mooie weer en massa's boeken lezen. Gelukkig voor mij hield mama ook van relaxvakanties met marktjes doen, lui genieten en ontstressen, zon en mooi weer :+

Dit jaar ga ik terug waar ik 2 zomers geleden ook ben geweest (en paar keer voordien) en da's bij mijn tante in Zuid-Frankrijk, maar nu in de voorlopers van de Pyreneeën, in departement Aude en tussen Toulouse en Carcassonne. Heerlijke streek en daar MOET je ontstressen. In haar eigen huisje heeft ze radio, tv en fax en ze heeft een mobiel, maar verder is er niks. Ze verhuurt plekken voor tentjes en mobilhomes/caravans, ze heeft zelf ook 3 caravans ter beschikking en 2 huisjes, en een klein gemeenschappelijk zwembad. En je zit kilometers van de bewoonde wereld. Echt, daar 's ochtends de deur van je huisje/caravan/tent opendoen en kilometers om je heen kunnen kijken met alleen de wind, opkomende zon en krekels, da's me immens veel waard.

Je kan er nog goedkoop lekker gaan eten, enorm veel dingen te doen zowel voor sportievelingen (rotsklimmen, hiken, speleologie, wandelen, fietsen, paardrijden...) als voor kids (bamboelabyrint, watervallen, speelterreinen) als voor de cultuurliefhebbers (wijnproeven, volksfeesten, ruïnes met hopen van de Katharen tot zelfs WOII).

Daar laat ik de paarden graag 2 weekjes voor achter, die vinden dat heus niet erg om ook 2 weken weidevakantie te krijgen en niks te moeten uitvreten :Y)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:22

Later als je groot bent... * Zo oma-modus uit. *
Meid ik snap dat je tegen Oostenrijk en Zeeland bleeeh zegt! Ik ben jaar in en uit ieder weekend, dagen vrij en vakanties naar onze caravan in Zeeland gesleurd. Mijn lichtpuntje waren de paarden (het was op een opfokstal met daarnaast eigen paarden). Ik mocht als ik deed mesten, voeren etc. paarden poetsen en rijden. Misschien heb ik daarom nooit een hekel aan mesten gekregen ;) Maar nee mij blij maken met een museum ofzo :n echt niet.

Maar nu ik groter ben ;) ga ik gerust 3 weken weg, lekker naar Amerika of een ander ver land en ja het is lang vliegen en je krijgt een houten kont. Maar alle dingen die ik inmiddels gezien heb van de wereld pakt niemand mij meer af. Nu scheelt het natuurlijk dat je dan zelf kunt kiezen. Maar schrijf op vakantie gaan voorlopig nog niet af! Geloof mij als je zelf mag kiezen dan kan het een stuk leuker zijn dan gezellig met het gezin op de camping -O-

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:20

Ohhh niks mooiers dan de wereld bekijken. Hoe meer je reist hoe meer je wilt zien :):)
Wij hebben een grote wereld kaart in de kamer hangen met vlaggetjes waar we zijn geweest en waar we nog heen willen (Australie <3 )
De wereld is zoooo mooi en anders, heerlijk even uit je comfortzone en je mengen onder andere culturen. Nieuwe mensen ontmoeten..... iets leren over hoe andere mensen leven. letterlijk je blik verruimen.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:07

Ik ga niet graag op vakantie, ben al overspannen voor ik op de plaats van bestemming ben. Weekendje gaat nog wel, maar 2 a 3 weken vind ik niks.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:48

Ik ben vroeger letterlijk de hele wereld over gegaan, heb half Azië gehad, amerika, europa. Jou name it, ik ben er geweest. Heb erg veel geleerd over verschillende culturen, mensen en gewoontes, en dit heeft mij absoluut gevormd tot wie ik ben.
Stress? Mwah.. Valt mee, het leuke weegt daar veel zwaarder tegenop voor mij.

Wel heb ik sinds enkele jaren dat ik de zorg van mijn paarden aan anderen over moet laten, en tot op heden is dat altijd gepaard gegaan met kapotte spullen of standaard minimaal direct erna de dierenarts erbij, dus dat is het enige echte stresspunt die ik elk jaar heb en wat mij gevoelsmatig tegenhoudt om te gaan. Maar goed.. Even een weekje of drie uit de sleur van 7 dagen per week een eigen bedrijf en een stal vol paarden en verantwoordelijkheid.... Ik kom er altijd weer heerlijk ontspannen van terug zodat ik er weer tegenaan kan :j

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:54

Ik heb er niet een hele erge hekel aan, maar wel hekel met een rede.
Ik heb heel erg snel last van heimwee, en nee, ik mis mijn ouders niet, maar mijn trouwe omgeven ( thuis etc ) en ga daardoor erg stressen. Ik heb dus sowieso 2/3 dagen van mijn vakantie last van buikgriep. ( Niet echt door een virus, maar door de stress ) en dat is dus zolang op bed, niks doen, alleen maar overgeven zelfs als je maag leeg is (Doet zeer!!) en daarna de rest van de vakantie slapjes zijn. Het leuke is nog, dat we elk jaar naar spanje gaan met de bus ( +-20 uur rijden. Ligt eraan waar je heengaat. Meest zuidelijke is 24 uur ) en dat is niet echt fijn als je stuitjesproblemen hebt :') Daarbij kunnen mijn ouders niet echt goed overweg met elkaar en met mijn broer en mij als we te lang samen zitten.. We hebben niet echt onze eigen ruimte, waardoor er vaak ruzie is.

De enige keer dat ik me echt fijn heb gevoelt op vakantie was afgelope zomer, toen gingen we naar zeeland. Eerste keer dat we 'n hond meenamen op vakantie, heeft me van heel wat stress afgeholpen en ben voor het eerst niet ziek geweest op vakantie.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:58

Dacht dat ik de enige was die ''op vakantie gaan'' niks vond. :')

Vind het opzich niet erg om van huis weg te zijn, maar buiten Nederland op vakantie hoeft van mij niet zo, ben al gelukkig als ik in een hutje op de hei in Drenthe zit. Ben graag een beetje in de buurt van mn huis, moet anders altijd veel te lang wennen voor ik het naar mn zin kan hebben en wil mezelf die onrust besparen, dus voor mij geen wekenlange vakanties naar Spanje of waar dan ook :P

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:00

Ik heb er geen hekel aan maar het is ook geen eerste levensbehoefte voor me. Ik hoef niet elke vakantie de halve wereld over om "tot me zelf te komen" en uit te rusten. Dat kan ik prima thuis. Als ik een dagje of weekend weg ben vind ik het allang mooi.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:05

TS, ik herken het!

Wij gingen ieder jaar weer naar zo'n suf resort ergens in een bloedheet land.
Ik heb geen broers of zussen dus ik moet vrienden zien te maken, nou hartstikke leuk en aardig maar hoe spreek je iemand aan en hoe vind je iemand van je leeftijd, tussen die honderden mensen in een gigantisch resort? En dan heb je een vriendin gevonden, leuk, maar die vind je nooit meer terug.

Mijn vader deed ook altijd moeilijk, want hij wilde hele dagen aan het strand liggen terwijl ik me doodverveelde. Dan hadden mijn moeder eens een keer zin, wilde mijn vader weer niet omdat hij er genoeg van had.

Iets van de stad bezoeken deden we niet. We huurden een paar dagen een auto om door de bergen te rijden en het landschap te bekijken, dat vond ik dan nog wel leuk, maar na een dag of 3 was de pret voorbij en konden we weer aan het zwembad liggen met 40 graden celsius in je gezicht.

Zomer 2012 hadden we geboekt in een gigantisch 5-sterren resort in Turkije.
Was echt een prachtig resort en ik dacht dat ik het dit keer wel zou redden.
Zou redden, het werd uiteindelijk een verhaal van leven en dood, hele vakantie in het ziekenhuis gelegen met twee voedselvergiftigingen en 42.1 graden koorts.
Mei erna zijn mijn ouders gescheiden, en in zomer 2013 zijn we in NL gebleven.
Was echt een topvakantie :') heb de hele vakantie met een supershet aan het werk kunnen gaan, heel veel bereikt, op het superdeluxe huis van mijn oom en tante gepast, was echt heel erg leuk!

Dit jaar ga ik gelukkig met mijn moeder naar Frankrijk, naar familie, en ik heb een superlieve neef die ik als mijn broer beschou, dus dat wordt sowieso heel gezellig :)

Hopelijk ga ik op vakantie gaan dus in de toekomst wel weer leuk vinden maar voor nu sluit ik me compleet bij je aan :))

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:17

Mijn leven is 1 grote vakantie :Y) Ik verhuis naar andere landen en daar woon ik dan, op dezelfde plek blijven? Neuh moet er niet aan denken!

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:44

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 05:23

Zolang ik niet moet vliegen, heb ik geen stress voor de vakantie. Ik ga al jaren met auto en tent naar Frankrijk, ik zie wel waar ik uitkom. Portefeuille en medicatie mee en al de rest kan je in geval van nood ter plaatse wel kopen. Ik mag er niet aan denken om níet op reis te gaan. :)

Voordeel is ook dat ik steeds buiten de schoolvakanties kan weggaan en dus niet in die grote drukte zit.

Maar ik kan er wel inkomen dat niet iedereen dat leuk vindt. En ik vind dat niet eens kwestie van ondankbaarheid, niet iedereen vindt nu eenmaal dezelfde dingen leuk.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:29

Ik ben afgelopen herfst voor het eerst van mijn leven 4 dagen op vakantie geweest ( ik ben nu 30) :D .
Lekker na een vakantiepark samen met mijn 3 kinderen.
Was wel heel erg zwaar moet ik zeggen want ik moest in mijn uppie 3 kinderen onder de 8 jaar oud 4 dagen lang vermaken.
Maar desondanks heb ik genoten!
Ik ben ook twee keer daarvoor bij vrienden een avondje logeren geweest en ik wil weer! :')
Nu wil ik in mijn uppie na Engeland en dan de Harry Potter studio's......ik iwl de wereld zien! :D