Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vealosz schreef:Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.

mika11 schreef:Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn.![]()
(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)
Gillbo schreef:Vealosz schreef:Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.
En het dus blijkbaar ook niet willen leren.......
TeSs2411 schreef:mika11 schreef:Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn.![]()
(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)
Vaak als ik dat soort topics open, denk ik dat een 8 - 12 jarig meisje de tekst heeft geschreven. Kijk ik in het profiel, gaat hem om meiden ( excuus vrouwen) van 25 tot zelfs 40 jaar..

Vealosz schreef:Gillbo schreef:En het dus blijkbaar ook niet willen leren.......
Het heeft niks met niet willen leren te maken. Het is en blijft internet. Zolang het spreken goed af gaat, zie ik geen reden om via internet mensen te verbeteren. Luiheid vind ik beetje dubbel. Dat is jullie mening, maar oké. Mijn mening is toch echt anders. Als je mensen continu wilt gaan verbeteren, en er zelfs een topic over maakt... Dan heb je toch vrij weinig te doen, denk ik.
mayday schreef:Gisteren een sollicitatiebrief binnen gekregen, het regende spelfouten " op mij opleiding" etc.
Dat is dus meteen een gevalletje afvalbak....

Renee1991 schreef:mayday schreef:Gisteren een sollicitatiebrief binnen gekregen, het regende spelfouten " op mij opleiding" etc.
Dat is dus meteen een gevalletje afvalbak....
Zonde is dat hè... Ik zie het bij klasgenoten ook heel vaak, maar dan denk ik 'wie ben ik om dat te moeten corrigeren?' Nederlands is toch echt belangrijk op Hbo-niveau
stunning schreef:Zal niet zeggen dat ik het nooit heb gedaan en dat ik perfect Nederlands spreek en schrijf, maar begin me er nu ook meer aan ergeren. Ik doe nu de opleiding International Business & Languages, waarbij ze onze Nederlandse taal ook willen verbeteren. In eerste instantie dacht ik: wat een onzin, allemaal stof die we op de basisschool geleerd hebben. Maar toen maar 27% van de hele opleiding die toets gehaald had, word je toch wel bewust gemaakt over hoe veel fouten er worden gemaakt in de Nederlandse taal. En nou zijn er in de Nederlandse taal ook dingen wat Nederlandsleraren niet eens uit kunnen leggen waarom het zo werkt en dat je reacties krijgt als: dat is nou eenmaal zo, leer het gewoon. Maar bij sommige dingen denk ik echt: kom op! Zo moeilijk is het niet (dyslecten en mensen die echt moeite met de taal hebben daar gelaten..).
En inderdaad die interpunctie. Tegenwoordig worden er op de meeste scholen wel typediploma's uitgegeven, waardoor meeste mensen behoorlijk snel met 10 vingers kunnen typen, is het dan zo moeilijk om nog even een extra punt of komma aan te slaan?
LovingTweety schreef:Mijn grootste irritatiepunt is de zij/hun fout. Die hoor ik zelfs op mijn werk bij directies en leidinggevende constant fout gaan.