"Me paard is me liefde"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purple

Re: "Me paard is me liefde"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:50

En ken en kan is ook een veel gemaakte fout :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:50

Vealosz schreef:
Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.

Het is ergeren! :D

Maar hoe moeilijk is het om gewoon een paar regeltjes te leren en je autocorrect aan te zetten, kleine moeite toch?

En van die topics die zo beginnen:
Ik heb een probleem met me paart, hij stijgert de hele tijt.
Als ik hem een sgop geeft dan beit hij me.

Nou en als je wat van zegt, dan krijg je een pb van een mod want.. TS hep dyslekxctie. (is ook een moeilijk woord an sich.)

Ammahoele, de groeten en drie bier.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:51

mika11 schreef:
Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn. :+

(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)

Vaak als ik dat soort topics open, denk ik dat een 8 - 12 jarig meisje de tekst heeft geschreven. Kijk ik in het profiel, gaat hem om meiden ( excuus vrouwen) van 25 tot zelfs 40 jaar..

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:52

Gillbo schreef:
Vealosz schreef:
Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.

En het dus blijkbaar ook niet willen leren.......

Het heeft niks met niet willen leren te maken. Het is en blijft internet. Zolang het spreken goed af gaat, zie ik geen reden om via internet mensen te verbeteren. Luiheid vind ik beetje dubbel. Dat is jullie mening, maar oké. Mijn mening is toch echt anders. Als je mensen continu wilt gaan verbeteren, en er zelfs een topic over maakt... Dan heb je toch vrij weinig te doen, denk ik.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:52

TeSs2411 schreef:
mika11 schreef:
Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn. :+

(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)

Vaak als ik dat soort topics open, denk ik dat een 8 - 12 jarig meisje de tekst heeft geschreven. Kijk ik in het profiel, gaat hem om meiden ( excuus vrouwen) van 25 tot zelfs 40 jaar..

Dit! :j
Dan moet je je echt gaan schamen inderdaad. Maar kom het best vaak tegen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:53

Afschuwelijk ja!
Erger me ook mateloos.

Briefje bij mijn overbuurman op het raam:

Asjeblief geen auto's voor me raam meer zetten

Al vast bedank

Na ipv naar vind ik ook enorm kansloos.

Of - plaats hier een foto van jou paard ....

Echt, zó moeilijk is die regel niet.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 18-02-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:53

Oh ja, daar irriteer ik me aan! _O-

Ook zoiets wat ineens geaccepteerd wordt :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:54

Ik ben echt zo'n gramma nazi.
In spreektaal vind ik het niet zo erg, maar gewoon geschreven..
'ja, het is maar bokt/facebook/etc dus hoeft niet perfect' ..
Laatst bijgewerkt door Selina op 18-02-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Of mensen die jy, mun of nii schrijven.
Word ik spontaan ziek van :')

Mijn vader is zelf ook een grote grammaticale misdadiger.
Als groep 5-er stond ik achter hem als hij brieven typte naar de gemeente ofzo, en corrigeerde ik al die spelfouten. Ik ergerde me er mateloos aan, dingen als 'jouw' en 'jou' door elkaar halen.
Hartstikke irritant dat ik hem corrigeerde :')

Mijn moeder is Frans en kan goed Nederlands spreken, maar niet schrijven, dus ik typ alle mails ed naar allerlei mensen, waaronder ook officiële mails.
Ik ben nu 13 :')

vuurneon

Het zou ons als bedrijf ook aan de bips oxideren waarom iemand een bagger sollicitatiebrief schrijft; op spelfouten worden ze afgewezen. Ook al is het voor een simpele functie. Maar als je een brief schrijven al niet serieus genoeg neemt, hoe moet het dan met het werk? :+

Zou er haast een bloemlezing van maken :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-02-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Vealosz schreef:
Gillbo schreef:
En het dus blijkbaar ook niet willen leren.......

Het heeft niks met niet willen leren te maken. Het is en blijft internet. Zolang het spreken goed af gaat, zie ik geen reden om via internet mensen te verbeteren. Luiheid vind ik beetje dubbel. Dat is jullie mening, maar oké. Mijn mening is toch echt anders. Als je mensen continu wilt gaan verbeteren, en er zelfs een topic over maakt... Dan heb je toch vrij weinig te doen, denk ik.

Het is een kleine moeite om mensen er op te wijzen, vaak sluipen dit soort foutjes er in. Dat komt vooral door dialecten / versimpeling van de taal.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:55

Gisteren een sollicitatiebrief binnen gekregen, het regende spelfouten " op mij opleiding" etc.
Dat is dus meteen een gevalletje afvalbak....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:55

Renee1991 schreef:
Oh ja, daar irriteer ik me aan! _O-

Ook zoiets wat ineens geaccepteerd wordt :(

... erger. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:56

mayday schreef:
Gisteren een sollicitatiebrief binnen gekregen, het regende spelfouten " op mij opleiding" etc.

Zonde is dat hè... Ik zie het bij klasgenoten ook heel vaak, maar dan denk ik 'wie ben ik om dat te moeten corrigeren?' Nederlands is toch echt belangrijk op Hbo-niveau :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:57

Toch blijft mijn favoriet de verassing en verrassing. Crematoria hebben het er maar druk mee met al die verassingen die mensen krijgen :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:58

Mijn grootste irritatiepunt is de zij/hun fout. Die hoor ik zelfs op mijn werk bij directies en leidinggevende constant fout gaan.

stunning

Zal niet zeggen dat ik het nooit heb gedaan en dat ik perfect Nederlands spreek en schrijf, maar begin me er nu ook meer aan ergeren. Ik doe nu de opleiding International Business & Languages, waarbij ze onze Nederlandse taal ook willen verbeteren. In eerste instantie dacht ik: wat een onzin, allemaal stof die we op de basisschool geleerd hebben. Maar toen maar 27% van de hele opleiding die toets gehaald had, word je toch wel bewust gemaakt over hoeveel fouten er worden gemaakt in de Nederlandse taal. En nou zijn er in de Nederlandse taal ook dingen wat Nederlandsleraren niet eens uit kunnen leggen waarom het zo werkt en dat je reacties krijgt als: dat is nou eenmaal zo, leer het gewoon. Maar bij sommige dingen denk ik echt: kom op! Zo moeilijk is het niet (dyslecten en mensen die echt moeite met de taal hebben daar gelaten..).

En inderdaad die interpunctie. Tegenwoordig word op de meeste scholen wel typediploma's uitgegeven, waardoor meeste mensen behoorlijk snel met 10 vingers kunnen typen, is het dan zo moeilijk om nog even een extra punt of komma aan te slaan?
Laatst bijgewerkt door stunning op 18-02-14 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

mayday

Renee1991 schreef:
mayday schreef:

Zonde is dat hè... Ik zie het bij klasgenoten ook heel vaak, maar dan denk ik 'wie ben ik om dat te moeten corrigeren?' Nederlands is toch echt belangrijk op Hbo-niveau :')

Ging nog om een winkelbaan, maar als je tig spelfouten hebt in 5 zinnen heb ik het al gehad, ook bij ons moet je netjes kunnen werken, daar hoort fatsoenlijk Nederlands schrijven ook bij.....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:59

Over correct typen gesproken, ik ga weer verder met mijn pws, gelukkig is de leraar die het na gaat kijken dyslectisch. :+
Want hoe hard ik ook mijn best doe, een d/t foutje sluipt er nog wel eens in. :P

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:01

Ik kan me er totaal niet druk om maken.
Ik maak ook best vaak fouten. Niet omdat ik lui ben maar omdat ik te snel typ op de iPad. Ach.
Breezah was veel erger vroeger :Y) .

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:01

stunning schreef:
Zal niet zeggen dat ik het nooit heb gedaan en dat ik perfect Nederlands spreek en schrijf, maar begin me er nu ook meer aan ergeren. Ik doe nu de opleiding International Business & Languages, waarbij ze onze Nederlandse taal ook willen verbeteren. In eerste instantie dacht ik: wat een onzin, allemaal stof die we op de basisschool geleerd hebben. Maar toen maar 27% van de hele opleiding die toets gehaald had, word je toch wel bewust gemaakt over hoe veel fouten er worden gemaakt in de Nederlandse taal. En nou zijn er in de Nederlandse taal ook dingen wat Nederlandsleraren niet eens uit kunnen leggen waarom het zo werkt en dat je reacties krijgt als: dat is nou eenmaal zo, leer het gewoon. Maar bij sommige dingen denk ik echt: kom op! Zo moeilijk is het niet (dyslecten en mensen die echt moeite met de taal hebben daar gelaten..).

En inderdaad die interpunctie. Tegenwoordig worden er op de meeste scholen wel typediploma's uitgegeven, waardoor meeste mensen behoorlijk snel met 10 vingers kunnen typen, is het dan zo moeilijk om nog even een extra punt of komma aan te slaan?

Zelfs als je het goed beheerst, sluipen er nog foutjes in. :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 16:03

LovingTweety schreef:
Mijn grootste irritatiepunt is de zij/hun fout. Die hoor ik zelfs op mijn werk bij directies en leidinggevende constant fout gaan.

Ik moet wel zeggen dat ik hier soms schuldig aan ben :o

Voor mij klinkt het heel raar als ik in sommige zinnen zij neerzet in plaats van hun. Het komt onder andere uit het Gronings, dus dat is er bij mij ingegroeid, maar ik probeer wel zoveel mogelijk zij te gebruiken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:03

Helemaal mee eens.
Naast "me" valt het me de laatste tijd ook op dat veel mensen "lekker na me paard" gaan, dus na ipv naar >;) .

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:04

Slina, Die klopt wel, want het onderwerp is typediploma's, meervoud dus ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:05

Iolanthe schreef:
Slina, Die klopt wel, want het onderwerp is typediploma's, meervoud dus ;)

Er stond 'word'
onderstreepte heb ik neergezet :P