Muur bekleden met takken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:18

Heel leuk idee! Gewoon doen. Ik zou de takken wel op een raamwerk van hout bevestigen en niet zo op de muur. Dus een paar panlatten/ raggels/regels of hoe je ze ook noemt aanschaffen en die aan de zijkanten en in het midden van je muur bevestigen en dan daar je takken op vastschroeven. Succes met je idee en uitvoering ervan!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:21

ik heb een boom in huis, was afgezaagd en ik vond het erg decoratief eruit zien. Dus staat die nu in mijn woonkamer.
Ooit wil ik nog een halve knotwilg om tegen de muur te zetten en de takken laten uitlopen over het plafon

En ja heb wat spinnetjes en hier en daar een tor, maar de katten hebben er een leuk speeltje bij :+
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 19-02-14 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:22

Whahaha ik heb hier nog een grasparkiet :P wil je die ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:25

Arrabel schreef:
Dus de klimop nep en de bloemetjes natuurlijk ook, alleen de vogeltjes die wil ik echt, dan bind ik de voetjes en de vleugeltjes bij elkaar en dan duw ik ze ergens tussen de takken dan kan ik nog wel naar hun gefluit luisteren. :')

_O- Dit klinkt zó ontzettend zielig, vastgebonden vogeltjes ;( Hoe verzin je het :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:27

Ik zou er nog niet eens aan denken dat je geen takken mee zou mogen nemen... (uiteraard niet die je zelf van boven af zou trekken :P )
Persoonlijk zou ik het wel op iets bevestigen (als bijvoorbeeld betongaas of dat groene gaas), zodat je niet tig gaatjes in je muur hebt en het er makkelijk af kunt halen wanneer je het zat bent.
Ben ook heel erg benieuwd naar foto's straks als het af is!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 12:29

Het is inderdaad een goed idee om eerst iets van gaas te bevestigen, dankjewel voor de tips!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:42

Ik zou wel echte planten nemen, gewoon in kleine potjes aan de takken bevestigen. Wil je een bosmuur, neem je nepplanten....dat snap ik dan weer niet. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:45

Iolanthe

Re: Muur bekleden met takken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:51

Ooooh, Kentaro, die lampjes zijn zo leuk!! En gemakkelijk zelf te maken :) Die ga ik proberen te onthouden!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:54

Die zijn leuk he!?! (alleen dat makkelijk zelf maken zie ik nog niet zo.... :o )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:57

Arrabel schreef:
Haha, jij maakt er een soort horror film van!
Dan kom ik smorgens beneden en dan krioelt het van de beesten die me ook nog gaan aanvallen en omdat ze van de pokon hebben gegeten zijn ze zo groot als Labradors en dan kom ik op het journaal : Dame door reusachtige insecten opgegeten omdat ze een "bosmuur" had gemaakt, hoe kon ze ook zo stom zijn!! :')

Ooit was er bij dat programma van Martijn Krabbe waarbij ze complete huiskamers verbouwden etc ook iemand die een bosmuur wilde. Bij hem hadden ze allemaal stukjes boomstam en takken op de muur geplakt, maar alles onbewerkt.
Toen ze een paar weken later opnieuw gingen filmen om te vragen of alles nog beviel, waren de takken etc alweer van de muur af. Het zag er best heel leuk uit, maar 's avonds kwam er een heel leger aan spinnen, torren en vliegjes tevoorschijn. Vreselijk!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:57

Men neme een lampje, zaag het "dopje" gedeeltelijk af, gaatjes erin prikken/boren en een draadje / ijzerdraadje erdoor :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:02

Shirley schreef:
Men neme een lampje, zaag het "dopje" gedeeltelijk af, gaatjes erin prikken/boren en een draadje / ijzerdraadje erdoor :D

:j Zoiets dacht ik ook aan.

Edit: of helemaal geen gaatjes maken, gewoon ijzerdraad eerst rond het dopje voor je het "kapje" maakt, nog gemakkelijker :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:04

Maar zouden dit wel echt oude gloeilampjes zijn?? Dit ziet er veel steviger uit dan de gloeilampen die ik heb liggen :+ (waarbij ik me ook afvraag als ik daarmee aan het werk ga, ze heel blijven :P )

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:05

Wat zou het anders zijn? Ja, misschien breken ze, maar het lijkt mij wel de moeite van het proberen waard :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:06

Glaasjes in de vorm van een lampje :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:06

Cayenne schreef:
Arrabel schreef:
Haha, jij maakt er een soort horror film van!
Dan kom ik smorgens beneden en dan krioelt het van de beesten die me ook nog gaan aanvallen en omdat ze van de pokon hebben gegeten zijn ze zo groot als Labradors en dan kom ik op het journaal : Dame door reusachtige insecten opgegeten omdat ze een "bosmuur" had gemaakt, hoe kon ze ook zo stom zijn!! :')

Ooit was er bij dat programma van Martijn Krabbe waarbij ze complete huiskamers verbouwden etc ook iemand die een bosmuur wilde. Bij hem hadden ze allemaal stukjes boomstam en takken op de muur geplakt, maar alles onbewerkt.
Toen ze een paar weken later opnieuw gingen filmen om te vragen of alles nog beviel, waren de takken etc alweer van de muur af. Het zag er best heel leuk uit, maar 's avonds kwam er een heel leger aan spinnen, torren en vliegjes tevoorschijn. Vreselijk!

Oh de horror!! Ik vind het idee heel mooi, maar dat is wel een afknapper:p ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat van ts

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:07

Los van alle overige insecten en beestjes, hou echt rekening met houtworm! Een kennis van ons had een mooi stuk hout in huis staan,
dacht dat het houtworm vrij was, toch niet. Heel stuk van het huis weggevreten door houtworm! :=

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:08

Arrabel schreef:
Ik gebruik wel kunst klimop, want als de klimop zicht gaat "vasthouden" aan de muur dan krijg je dat er heel moeilijk weer vanaf.
Je kent wel die huizen waar de klimop van de muur is verwijderd, dan zie je altijd nog een heel spoor waar de plant heeft gelopen.
Dus de klimop nep en de bloemetjes natuurlijk ook, alleen de vogeltjes die wil ik echt, dan bind ik de voetjes en de vleugeltjes bij elkaar en dan duw ik ze ergens tussen de takken dan kan ik nog wel naar hun gefluit luisteren. :')

Even contact opnemen met de Efteling, of ze ergens nog een reserve ''chineese nachtegaal'' hebben liggen. :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:10

In Holland staat een Huis heette het programma, en die aflevering staat me dus juist nog zo bij omdat de eigenaren vol afschuw vertelden over de honderden insekten die uit het hout kwamen kruipen :x

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:11

Gaat het overigens om een huur of koophuis? Want dan ben je natuurlijk wel beperkt in wat je gaat doen. Ik zou in een huurhuis wel oppassen met wat je aan de muur hangt of laat groeien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:23

Cayenne schreef:
In Holland staat een Huis heette het programma, en die aflevering staat me dus juist nog zo bij omdat de eigenaren vol afschuw vertelden over de honderden insekten die uit het hout kwamen kruipen :x

Ja ik zou dit dus echt nooit doen. Met nephout misschien wel maar nooit met echte takken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 13:47

Ik heb een huurhuis maar ik maak niks kapot en ik laat niks tegen te muur groeien.
Die insecten vallen denk ik wel mee, anders spuit ik de takken eerst in met anti insecten zooi ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:52

Hier iemand die boomstammen heeft gehaald uit het bos voor een terrarium. Zie geen enkele insect erin. Heb het wel even goed afgespoeld met heet water en toen zo de terrarium in.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:52

Is het niet mogelijk om de insecten eruit te roken ofzo? Ik weet nog dat ik ooit op een regenachtige dag in de stal rookte (in de zadelkamer boven een emmer water), maar de spinnen kwamen masaal uit de strozolder toen de rook opsteeg. Nog nooit zo hard naar buiten gerend :P .