Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:44

Ik heb de ideale bh nog steeds niet gevonden ik heb vooral last van afzakkende bandjes.
Ik ben al bij zoveel zaken geweest en allemaal laten meten, komen ook allemaal met een andere maat.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:47

Ik heb onlangs ook 2 BH's bij de Triumph gehaald, ze zitten heerlijk!

Ik had daarvoor vaak gewoon Hunkemöller, maar die gingen na een tijd ook irriteren. Met de BH's van Triumph heb ik dit niet.
Wat ik ook meestal doe is elke dag een andere BH aan, dat ontlast inderdaad de gevoelige plekken. Dan heb ik het wel over een ander model BH natuurlijk, als je 2x dezelfde hebt zal dit niet werken ;)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:49

Koop mijn bh's in de uitverkoop. Ik heb 85E en nu 2 fijne gewone bh's een Chantelle en een Prima Donna. Verder draag ik ook overdag graag mijn Shock Absorber sportbh. Dit lijkt net een gewone bh. Voor paardrijden gebruik ik een triumph sportbh, maar die is voor gewoon gebruik minder geschikt omdat ie alles plet en daardoor een minder mooi decolleté.

joyce2

Re: Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:26

Wat Daffieduck zegt, de uitverkoop in de gaten houden!

@Jesito: Het kan dat ze allemaal met een andere maat komen, want opmeten is gewoon een richtlijn, zodat de verkoopster weet rond welke maat ze ongeveer moet beginnen met zoeken. Per merk en per model kan het verschillen welke maat je nodig hebt en sommige BH's zullen misschien zelfs helemaal niet passen. Daarom is het ook zo belangrijk om naar een speciaalzaak te gaan (en ze mee te laten kijken, hoe eng dat ook is), omdat zij naar het totaalplaatje kijken en zich niet vasthouden aan de maat die ze op hebben gemeten.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:30

IK heb voor het sporten van de Action een BH die helemaal in vorm is zeg maar. Dus geen haakjes, los verstelbare bandjes enz. Zitten heerlijk! Heb ik vooral voor het paardrijden omdat ik daar altijd wel afzakkende bandjes, schurende haakjes of gewoon irritatie had zeker bij de langere bosritten:) Nu heb ik deze daarvoor en zitten heerlijk! Kosten bijna niets;) En onderbroek met pijpjes heb ik daar ook van:) Zitten heerlijk bij het rijden. Kosten bijna niets en ideaal voor sport.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:34

Zoals al meerdere zeggen: Freya :j
Betaalbaar en zit super stevig, heb er zelfs een bikini van gekocht!
Ook het enige merk met mijn maat (60E/F) :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:45

LizMD schreef:
Ik heb een 75F. In verschillende winkels bevestigt en klopt met passen ook.

@Marie: Bedoel met na een tijdje dat ze zeg na een uur of 2 echt gaan schuren en knellen. Voornamelijk waar de beugel eindigt onder mn oksel, maar ook waar de cup overgaat in de bandjes, achterkant bij het schuifje/ringetje. Meest vervelende plek wisselt per bh, dus ik wissel meestal per dag van bh om de gevoelige plekken een beetje te ontlasten.

En misschien is het eigenwijsheid hoor, maar ik vertik het gewoon om 70/80 euro voor een BH te betalen... Vind dat gewoon echt teveel geld.

De BH van de H&M die ik heb is een 75D, maar errrg groot. Ooit ergens tussen gevonden. Hema dweepte ik mee, maar daar gaan de voorgevormde ook maar tot D.

Hoe kan ik hier dan een voorgevormde F hebben liggen van de HEMA?!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:48

Kostolany schreef:
IK heb voor het sporten van de Action een BH die helemaal in vorm is zeg maar. Dus geen haakjes, los verstelbare bandjes enz. Zitten heerlijk! Heb ik vooral voor het paardrijden omdat ik daar altijd wel afzakkende bandjes, schurende haakjes of gewoon irritatie had zeker bij de langere bosritten:) Nu heb ik deze daarvoor en zitten heerlijk! Kosten bijna niets;) En onderbroek met pijpjes heb ik daar ook van:) Zitten heerlijk bij het rijden. Kosten bijna niets en ideaal voor sport.

Heb je jezelf al eens gefilmd met dat ding aan? Ze zitten inderdaad heerlijk en het is echt een uitkomst als je zweet maar het ziet er niet uit... Vooral niet met die goedkope. Ik heb mezelf een keer gefilmd toen mijn vader zei "dadelijk heb je een blauw oog." Heb hem meteen weggegooid en een fatsoenlijke gehaald, €30,- armer maar nu blijven ze daadwerkelijk stil hangen tijdens het sporten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 10:52

KimD schreef:

Omdat jij beter kan zoeken dan ik? Ik heb ze hier niet gezien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:53

KimD schreef:
LizMD schreef:
Ik heb een 75F. In verschillende winkels bevestigt en klopt met passen ook.

@Marie: Bedoel met na een tijdje dat ze zeg na een uur of 2 echt gaan schuren en knellen. Voornamelijk waar de beugel eindigt onder mn oksel, maar ook waar de cup overgaat in de bandjes, achterkant bij het schuifje/ringetje. Meest vervelende plek wisselt per bh, dus ik wissel meestal per dag van bh om de gevoelige plekken een beetje te ontlasten.

En misschien is het eigenwijsheid hoor, maar ik vertik het gewoon om 70/80 euro voor een BH te betalen... Vind dat gewoon echt teveel geld.

De BH van de H&M die ik heb is een 75D, maar errrg groot. Ooit ergens tussen gevonden. Hema dweepte ik mee, maar daar gaan de voorgevormde ook maar tot D.

Als ik op hun website kijk staat er geen F tussen, alles gaat echt alleen maar tot D. Er zijn er een paar in E maar dat is natuurlijk pas vanaf 85 of 90... :roll:

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:53

hahah.... @KimD, dadelijk heb je een blauw oog... hhaha.. Moest hard lachen. Maar ik herken het 'beeld', heb die BH's ook meteen weggegooid...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:56

Tja denk dat dat het verschil is...ik heb geen grote cubmaat...dus die van mij bewegen niet echt. Is meer een spier bijna dan borst zeg maar.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:56

Heb zaterdag deze gekocht voor 30,90€
http://www.etam.com/lingerie/la-collect ... -noir.html

Zit geweldig en is toch elegant.
Ik koop mijn lingerie eigenlijk altijd bij Etam. Betaalbaar en goede kwaliteit. Vind ze eigenlijk allemaal goed passen daar, maar het bovenstaande model is toch de meest comfortabele die ik al heb gehad.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:01

Ik heb helaas ook dit probleem, met nog eens het feit dat ik niet eens echt weet wat nou mijn juiste maat is. Ooit bij Hunkemöller laten passen, maar heb niet echt het gevoel bij dat het juist is. Welke winkel kan ik heen gaan waar ik zeker weet dat ze goed opmeten en goed advies geven?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:04

Of wellicht dat ze nu uit de collectie zijn bij HEMA? Dat zou wel balen zijn want die dingen kosten maar rond de €20,- zitten heerlijk en gaan lang mee...

@Kostolany dat zou dan inderdaad het verschil kunnen zijn. Maar ik moet zeggen dat zelfs voor een grote cupmaat die sport BH's effectief zijn. :j Heb hem ook vaker aan als we op het werk veel moeten vullen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:05

betadine schreef:
Heb zaterdag deze gekocht voor 30,90€
http://www.etam.com/lingerie/la-collect ... -noir.html

Zit geweldig en is toch elegant.
Ik koop mijn lingerie eigenlijk altijd bij Etam. Betaalbaar en goede kwaliteit. Vind ze eigenlijk allemaal goed passen daar, maar het bovenstaande model is toch de meest comfortabele die ik al heb gehad.

Ik zie alleen maar grote omtrekken ( > 80/85) Of rekenen ze in andere maten? Aangezien de Franse maat net iets anders is. Geloof dat 85 daar 70 is bij ons.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:13

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:16

Oké dacht ik al idd, er zitten wel leuke tussen!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:23

Ik draag een primma donna, hele fijne bh, alleen bij mij kosten die wel tegen de 100 euro.
maar gaan wel lang mee en zitten heel fijn. Ook de eerste dag wel een drukplek maar eenmaal gewent echt heel fijn.
De bh's van hunkemoller zijn er wel tot grotere maten. Maar hierbij vergroten ze alles dus een standaart model bij alle bh's. Terwijl er wel degelijk meer als alles 1 stukje groter achter zit. Ik kan daardoor nog geen uur mee z'n bh rondlopen of ik verga van de pijn. Als ze al een 70H hebben.
ik verkies liever een andere winkel als de grote bh winkels gewoon waar je goed geholpen word. En langer de tijd voor je nemen als 10 minuten (heb ooit gehoord dat ze bij hunkenmoller niet langer als 10 minuten per klant mogen besteden als het heel druk is)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:25

Ik koop al jaren dezelfde beugelloze bh's bij de makro.
Ik kan niet tegen het metaal dat gebruikt wordt voor de beugels dus ik ben genoodzaakt zonder beugel te kopen.
En omdat ik ook geen kleine maat heb is het nog eens extra moeilijk een leuk model te vinden.
De bh's die ik nu heb zitten comfortabel maar toch stevig, kan er prima mee paardrijden, geen slagroom :D
Even een linkje

http://www.promofolder.nl/nl/winkels/ma ... n-bh-56100

Het merk van de bh's is Elbrina en ik ben er zeer tevreden mee, na 20 keer wassen zien ze en nog als nieuw uit.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:27

Ik zweer bij de bh's van calvin klein. In de opruiming gekocht dus koste maar 30 euro geloof ik. Maar hij zit echt heerlijk en ik heb nergens last van. Ik heb ook hunkemoller alleen deze gaan vrij snel irriteren.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:32

Suus___ schreef:
Freya is erg fijn :j
Heb nu toevallig een Victoria secret maar ook die zit niet optimaal..
Ik heb zelf een 70F en vooral de omvang is t drama :=

Herkenbaar, ik heb 70E en uberhaupt een BH vinden met een 70 omtrek valt niet mee. Vooral van die verkoopsters die dan met een 75D aankomen kan ik soms wel schieten. 75 is gewoon te groot, punt. Voor mij zit BH's kopen bij de H&M zit er dus ook niet in. Al vind ik nou niet dat ik zoveel heb :=, kleine omtrek he :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:05

Ben ook nog steeds op zoek naar beha's die echt fijn zitten. Heb er verschillende van Prima Donna maar de beugel gaat na een tijdje toch irriteren. En dat is niet leuk als je 80 euro hebt betaald voor een beha :+ . Ben helaas wel aangewezen op speciaalzaken door de maat.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:20

Zelfde probleem hier, 75E en niks te vinden. Verkoopsters proberen me steeds niet-voorgevormde beha's aan te smeren, maar die vind ik echt afschuwelijk :+ Triumph past op zich wel, maar die cups zijn altijd zo slap en dat vind ik ontzettend lelijk. En de kwaliteit van Hunkemoller vind ik om van te huilen, randjes van cups die helemaal omkrullen, stof die na 2x wassen ontzettend gaat schuren...

Een paar jaar geleden had ik de ideale beha gevonden bij Victoria's Secret, BioForm, maar blijkbaar is die lijn afgeschaft -O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:22

Ik zwéér bij de BH's van de New Yorker.

Ik had ook altijd last van plekjes, welke BH ik ook droeg, waar ik ze ook kocht. Een aantal jaar geleden een BH gekocht bij New Yorker voor 2,95 in de uitverkoop en ik was om! Koop er nu elke uitverkoop een BH bij, geweldige dingen! Vanaf cupmaat C zitten er 3 sluithaakjes ipv 2 voor de stevigheid. Ik weet overigens niet tot welke maat ze verkopen.