Hoe kick ik af van snoepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:56

Uiteraard kon ik dat uit die ene regel niet opmaken. Dat jij daar verstand van hebt. Ik zeg ook absoluut niet dat je geen medicijnen hoeft te gebruiken. Ik vond het nogal cru geschreven en ja ik miste een paar letters in mn bericht sorry hoor. En ik zeg echt niet dat die ene kop thee alles oplost of zumba , ik geef alleen een tip wat ze misschien leuk vind om eens te ondrzoeken. En het was goed bedoeld , ik voelde me aangevallen. En dat vind ik niet nodig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 00:01

carr_friesje schreef:
Dan heeft t ook geen nut ;)

:?

Ik ga niet eerst een halve studie volgen voor ik mijn snoep patroon aan ga passen

Carr_friesje

Re: Hoe kick ik af van snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:04

Hoeft ook niet, ik heb er een lesuurtje scheikunde over gedaan.. als je wilt minderen met suikers is het wel handig als je ongeveer weet welke suikers je dan moet laten staan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:04

Ik wil ook minder suikers tot me nemen. Echter vind ik fruit ook behoorlijk prijzig en dan is het soms ook maar 2 dagen echt lekker rijp.daarbij heb ik na het eten van fruit gewoon nog veel honger.terwijl als ik 2 kleine krakelingen eet ik er echt weer even tegenaan kan. Ik heb mezelf wel beperkt tot het nemen van een klein glas cola per dag en twee in het weekend. Op de dag drink ik enkel water.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 00:08

carr_friesje schreef:
Hoeft ook niet, ik heb er een lesuurtje scheikunde over gedaan.. als je wilt minderen met suikers is het wel handig als je ongeveer weet welke suikers je dan moet laten staan.

Nee, want zoals ik zeg: ik ga er geen halve studie van maken. Ik wil minder snoepen, that's all....

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:09

Minder snoep in je mond stoppen dan maar.. problem solved. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 00:11

Zucht....
Als je niks constructiefs bij hebt te dragen, kan je je net zo goed het typen besparen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:12

carr_friesje schreef:
Minder snoep in je mond stoppen dan maar.. problem solved. ;)

Makkelijker gezegd...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:12

Blijft lastig hoor!

Afgelopen zomer ook in 1x gestopt met snoepen en snaaien en 10 kilo afgevallen. Mijn grootste verslaving - melkchocolade van de Aldi - ook laten staan gedurende 1,5 maand.
Veel fruit gegeten en water gedronken, maar in de zomer als het warm is gaat dat gewoon veel gemakkelijker. :j

Maar ging weer zo'n zin in chocola krijgen, dus toch weer begonnen met stukje chocola per dag. Nu moet ik oppassen dat ik niet een halve reep op eet!
Overige snacks probeer ik te beperken en blijf nog wel op gewicht. Maar door het snoepen voel ik me dikker, dus ik moet er ook weer vanaf, maar vind het niet meevallen .... :n
Ik neem vaak wel wat anders gezonds, maar de zin in chocola blijft dan nog .... :+

Ik heb geen ander advies, uit ervaring, dan: discipline! Een andere manier dan niet toegeven aan je snoepzin is er niet!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:22

ja in de zomer weer lekker meloen etc scheelt ook een hoop haha
ik kan er zo maanden vanaf blijven van snoep.. probeer je in te denken dat je het niet lekker vind :P werkt bij mij super zo heb ik jaaaaaaren geen eieren meer gegeten :) ik lust ze wel ben ik achter gekomen haha

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:27

SecretLIN schreef:
ik kan er zo maanden vanaf blijven van snoep.. probeer je in te denken dat je het niet lekker vind :P werkt bij mij super zo heb ik jaaaaaaren geen eieren meer gegeten :) ik lust ze wel ben ik achter gekomen haha

Proberen te denken dat je chocolade niet lekker vindt ... als je daar gek op bent?! :+ Hoe dan? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:31

Mijn discipline en opvoeding zegt doordeweeks geen cola -snoep of chips , ik haal koekjes voor het bezoek en daar dien ik niet aan te zitten mits bezoek er is. Ik drink limo en als ik me slecht voel haal ik wat lekkers , maar dat laat ik niet snel toe dan moet ik echt diep in de put zitten :P . In de winkel is het heel moeilijk het te vermijden maar je kan het , en verder drink ik thee zonder suiker met is nu echt vies en zoet :') Enige wat ik haal zijn appels die lust ik wel , en bij de buurvrouw krijg ik weleens wat lekkers maar ook gezond weleens :) (aardbeien lekker zoet oh heaven)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:07

TS is het misschien een idee om te beginnen met (groene) smoothies? Ja vers fruit en groente is duur, maar daarentegen ben je wel supergezond bezig. Misschien kan het je helpen met afbouwen van suikers. Eerst uit fruit halen en vervolgens fruit minderen/vervangen door meer groenten. Je kan er eindeloos mee varieren. Er loopt ook een topic ergens op VT over groene smoothies.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:17

simodi schreef:
SecretLIN schreef:

Proberen te denken dat je chocolade niet lekker vindt ... als je daar gek op bent?! :+ Hoe dan? :?

oh mij lukt dat wel hoor met marsepein hahaha loop er gewoon voorbij
zo eet ik ook al geen chips meer :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:18

xMendy schreef:
TS is het misschien een idee om te beginnen met (groene) smoothies? Ja vers fruit en groente is duur, maar daarentegen ben je wel supergezond bezig. Misschien kan het je helpen met afbouwen van suikers. Eerst uit fruit halen en vervolgens fruit minderen/vervangen door meer groenten. Je kan er eindeloos mee varieren. Er loopt ook een topic ergens op VT over groene smoothies.

goede tip ik ga eens zoeken :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:19

eenitraM schreef:
Zo erg is dit lijstje toch helemaal niet? :=

mijn gedachte ook :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 01:20

vind er best veel snoep en zoete drinken op staan :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:26

Ik mag van mezelf door de weeks na het avondeten gewoon geen eten meer alleen dus een klein glas cola

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:15

ik eet na het avond eten ook niks meer probeer veel te drinken..water of thee
als ik echt trek heb pak ik 2 van die droge tarwe koekjes

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:26

Bhriseis schreef:
Kuggur, als je denkt dat je me nu uit mijn schulp lokt, moet je met zwaarder geschut aankomen. Ik vind jouw reactie heel erg offtopic; de TS vraagt om tips of en hoe ze kan minderen met suikers. Volgens mij zijn er meer dan genoeg onderzoeken die uitleggen waarom sommige suikers slecht zijn, en andere niet. Jouw pc heeft ook google.
Om een of andere reden kan ik prima begrijpen waarom jij een andere mening hebt dan ik (mooi toch, elk zijn eigen ding?), maar is dat omgekeerd niet het geval.

Deze reactie komt bepaald niet onverwacht.
Je kunt het niet uitleggen want het is niet uit te leggen.
Net als ontgifting door dieetmaatregelen één van die vage mythes over voeding, wijd verbreid, en nergens op gebaseerd.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 17-02-14 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:26

Kuggur, verveel je je?

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:19

Fruit duur? In de winkel wel ja, maar als je op de markt kijkt...
Hier heb je op de markt met een beetje zoeken appels en peren voor een euro per kilo. Dus dan zou je per week voor het geld waar je nu snoep van koopt 5 kilo fruit in huis kunnen halen;)
Mango's die je bij de appie voor 1.80 per stuk koopt gingen afgelopen weekend voor 2.50 per 4 mee naar huis op de markt.

Dus als je de tijd hebt, lekker op zaterdagmorgen (of wanneer er markt is) een tochtje naar de markt maken, en met een beetje strategisch kiezen (fruit wat langer goed blijft en fruit wat minder lang goed blijft) kan je voor 5 euro fruit voor een week in huis halen!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:28

Astaloca schreef:
eenitraM schreef:
Zo erg is dit lijstje toch helemaal niet? :=

mijn gedachte ook :=

De mijne ook :')
Ik snoep veel meer, maar geen problemen mee (en kan het hebben ook qua gewicht gelukkig haha)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:48

Gezond eten duur valt best mee. Is maar net waar je prioriteit ligt. Havermout bijv kost helemaal niks. :))
Als je die troep een beetje vermindert zou je zien dat het best mee valt.
Daarbij doe je veel langer op goed voedzaam eten dan dat je nog trek hebt na een zak snoep.

Wat voor mij goed werkt is veel eten. Dus veel groente en veel fruit. Dan heb je geen tijd om troep te eten.
Ook leuke blogs vind ik leuk, met recepten en zo. Paleo bijvoorbeeld. Héérlijke brownies met alleen maar gezonde dingen erin. Dat zijn echt recepten die minstens zo lekker zijn als de reguliere met roomboter en suiker. Ook 'Bliss Balls' zijn lekker en leuk om te maken. (Essena O'neill, Deliciously Ella)

Ook kan je dingen kopen als gedroode abrikozen, dadels. Die zijn lekker zoet, maar dan natuurlijk zoet. Daar stil je die behoefte een beetje mee.

Bedenken dat je je veel lekkerder en beter voelt als je gezond eet is voor mij ook al genoeg reden. Geen suikerdips, veel energie, geen vreselijke hongerbuien.
En dan heb ik ook periodes dat ik heerlijk eet wat ik wil, en dat accepteer ik ook gewoon, ik ben geen robot. En als je over het algemeen goed eet kan je daar prima tegen.

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:29

Gewoon stoppen met suikers en snoep kon ik ook echt niet. Wat mij heeft geholpen is om me bij snaaidrang echt te beperken tot bepaalde soorten snoep die ik wel lekker vind maar snel genoeg van heb (pepermunt, extra zoute drop en minimaal 80% pure chocolade). Daarnaast eet ik standaard na elke maaltijd en bij het ontbijt wat zoet fruit, bijvoorbeeld twee mandarijntjes bij de lunch.

Ook een 'zoete' thee zoals caramel, kamille of rooibos honing zorgt ervoor dat ik minder snoep of fris wil. Ook kan je kokoswater met perzik kopen bij de AH, is wel zoet maar een stuk beter dan frisdrank.

Naar college en werk neem ik vaak wat ongezouten noten mee en na het sporten neem ik altijd een vanille whey shake, dat is gezond en zoet en beperkt mijn snaaigedrag een beetje.

Zo kan ik toch een beetje snoepen en houd ik mezelf een beetje voor de gek met dingen die wel zoet smaken, maar niet zo super slecht zijn. Ik houd het zo al veel langer uit zonder chips en ander snoep en fris.

Hopelijk heb je hier iets aan!