Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Schaduw13 schreef:Dat is ook weer zo, maar ik ben er gister toch nog even geweest (ik moest toch nog wel even afscheid nemen)
En ik heb hem ook alles verteld wat mij dwars zat en dat ik er heel erg mee zat.
Het leek daarna ook helemaal een andere jongen als die ik normaal zag, heel behulpzaam, lief, rustig en ik kon zelfs zien aan hem dat hij er pijn van had toen ik dit allemaal vertelde.
Hij heeft zelfs aangeboden om mee hulp te gaan zoeken! (zonder dat hij wist dat ik dit al wilde doen)
En hij heeft me ook echt met respect behandelt, als hij mij een knuffel gaf en ik wilde dat hij stopte, stopte hij ook meteen!
Ik weet echt niet wat ik er nu nog mee moet.. Mijn hoofd zegt dat ik het niet moet doen, maar mijn hart is nog sterker aan het roepen doe het wel.
het enige wat ik nog wel kwijt wil is leer van jezelf te houden dan worden bepaalde beslissingen namelijk ineens een stuk makkelijker.

bigone schreef:Waarschijnlijk heeft hij nu door dat hij je kwijt aan het raken is, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Nog een keer: Zorg dat je eerst je eigen leven op de rit hebt en dan kun je zonder voorbehoud ruimte maken voor iemand erbij. Jij weet helemaal niet wie je eigenlijk bent omdat je een heel verkeerd beeld hebt van jezelf. Ik vind het heel vreemd dat je vriend nu in één keer wel de nodige aandacht kan geven aan je en al die keren daarvoor alleen voor zijn eigen gerief ging.

Willl65 schreef:Je kunt het de bokkers niet kwalijk nemen.
ik heb idd een aantal zaken meegemaakt waar TS ook mee te maken heeft, dat klopt.Citaat:Velen weten waar jij vandaan komt omdat ze het zelf meegemaakt hebben.
???Citaat:Velen proberen jou te behoeden voor datgene waarvan zij al weten hoe het (naar alle waarschijnlijkheid) gaat eindigen.
Kom op, zeg! Wat een kolder.Citaat:Helaas is het zo dat ook jij er doorheen zal moeten voor de erkenning komt en de wetenschap komt.
Citaat:Zolang jij ervan overtuigd bent datje niet beter verdiend zal het ook niet veranderen.
Dus.... Nog 1 keer Antwoord op de titel vsn je post..wanneer stopt het? Jij weet wanneer het stopt. Het is meer de vraag... Wanneer laat jij het niet langer toe.
Janneke2 schreef:Willl65 schreef:Je kunt het de bokkers niet kwalijk nemen.
??ik heb idd een aantal zaken meegemaakt waar TS ook mee te maken heeft, dat klopt.Citaat:Velen weten waar jij vandaan komt omdat ze het zelf meegemaakt hebben.???Citaat:Velen proberen jou te behoeden voor datgene waarvan zij al weten hoe het (naar alle waarschijnlijkheid) gaat eindigen.
Wat een raar gepraat!
Hoe kan je ooit van te voren weten wat een ander mens gaat doen?
Wel herken ik laten we zeggen dilemma's waar TS over schrijft - en met die herkenning/ info kan zij haar voordeel doen.
Ik zie geen enkele reden voor defaitisme: "Natuuuuurlijk gaat het zo en zo". (Bovendien: dat is zeer nadrukkelijk TS niet serieus nemen, dus minder ideaal gedrag. )Kom op, zeg! Wat een kolder.Citaat:Helaas is het zo dat ook jij er doorheen zal moeten voor de erkenning komt en de wetenschap komt.Citaat:Zolang jij ervan overtuigd bent datje niet beter verdiend zal het ook niet veranderen.
Dus.... Nog 1 keer Antwoord op de titel vsn je post..wanneer stopt het? Jij weet wanneer het stopt. Het is meer de vraag... Wanneer laat jij het niet langer toe.
BRrrr!
Je verwart wel heel erg veel.
Dat TS vanuit haar verleden niet de boodschap heeft meegekregen dat zij de moeite waard is - dat is een ding.
Maar dat wil NIET zeggen dat ze dus geen einde aan deze relatie kan maken, de hemel beware ons.
(En dan laat ik dat flauwe verhaal over 'niet langer toelaten maar even voor wat het is. Er zijn wel een paar andere dingen nodig, ipv de instelling van "dit kan niet meer", al is die op zich niet fout. )
Degene die het wel aangaat begrijpen waar ik vandaan kom.
Bhriseis schreef:Ik sluit me helemaal aan bij de bovenstaande reacties; maak eerst tijd voor alleen jezelf. Je bent sterker dan je zelf denkt, je hebt helemaal niemand nodig om je aan op te trekken. Natuurlijk was je vriend poeslief en zelfs gekwetst. Maar dat verandert helemaal niets aan het feit dat hij je heel slecht behandeld heeft.
Zoek gewoon meteen hulp, en sluit je af van negatieve invloeden zoals je vriend. Leer vrede vinden met jezelf en voor je het weet heb je een hele leuke, lieve en respectvolle vriend (of kameraad, of vriendin) die jou wél verdient.
Ik wens je heel veel sterkte toe!
Janneke2 schreef:Willl65 schreef:Je kunt het de bokkers niet kwalijk nemen.
?? Oke.... Lees bokkers als in ons als in mijik heb idd een aantal zaken meegemaakt waar TS ook mee te maken heeft, dat klopt.Citaat:Velen weten waar jij vandaan komt omdat ze het zelf meegemaakt hebben.???Citaat:ik heb het niet specifiek over jouw maar over diegene die het moeilijk vinden patronen los te laten waar ze mee bekend zijn
Velen proberen jou te behoeden voor datgene waarvan zij al weten hoe het (naar alle waarschijnlijkheid) gaat eindigen.
Wat een raar gepraat!
Hoe kan je ooit van te voren weten wat een ander mens gaat doen?
Dat is niet wat er staat. Iedereen die een relatie mee heeft gemaakt waarbij haar verstand zei...houd ermee op diegene is niet goed voor je maar waarvan het hart niet wil loslaten omdat het zoveel pijn ervaart bij het wegvallen zal weten dat het niet altijd meteen lukt los te laten. Dat het makkelijker is weer te geloven dat het dit keer anders zou zijn
Wel herken ik laten we zeggen dilemma's waar TS over schrijft - en met die herkenning/ info kan zij haar voordeel doen.
Ik zie geen enkele reden voor defaitisme: "Natuuuuurlijk gaat het zo en zo". (Bovendien: dat is zeer nadrukkelijk TS niet serieus nemen, dus minder ideaal gedrag. )Kom op, zeg! Wat een kolder.Citaat:ik neem ts heel serieus waar haal jij het vandaan dat ik dat niet doe?
Helaas is het zo dat ook jij er doorheen zal moeten voor de erkenning komt en de wetenschap komt.
Vind je? Ik ben ook veel gewaarschuwd en toch deed ik toch datgene wat anderen van een afstand konden zien dat het gedoemd was te mislukkenCitaat:Zolang jij ervan overtuigd bent datje niet beter verdiend zal het ook niet veranderen.
BRrrr!
Je verwart wel heel erg veel.
Weer ben ik het niet eens met je. Ik verwar niets. Haar titel luid wanneer stopt het en als je al mijn posten in deze topic zou hebben gelezen dan begrijp je misschirn waar deze post vandaan komt. Ik post niet in reactie op jou maar in reactie op alle posten die hetzelfde zeggen als ik
Dat TS vanuit haar verleden niet de boodschap heeft meegekregen dat zij de moeite waard is - dat is een ding.
Maar dat wil NIET zeggen dat ze dus geen einde aan deze relatie kan maken, de hemel beware ons.
Waar heb je mij horen zeggen of zien typen dat zij niet bij hem weg kan? Wat ik zeg is dat we allemaal nog zulke goede adviezen kunnen geven (omdat we dus zien dat deze relatie niet goed is voor haar) maar zolang ze zelf denkt dat hij bij haar hoort zal zij dasr dus niet naar luisteren
(En dan laat ik dat flauwe verhaal over 'niet langer toelaten maar even voor wat het is. Er zijn wel een paar andere dingen nodig, ipv de instelling van "dit kan niet meer", al is die op zich niet fout. )
Janneke2 schreef:@ Will: ik snap tot op heden geen laars van je eerste posting (en hetzelfde geldt voor de rest,
Nee dat blijk wel. Overigens is de post waar jij op reageert niet mijn eerste post naar TS toe. Ik reageer op haar antwoorden op oa mijn posten
zoals gemeld heb ik de nodige levenservaring -
Ehhhh waar heb ik aangegeven dat jij die niet hebt? Ik ben hier niet degene die problemen met jouw postingen naar TS heeft hoor
en een posting op een topic mag een ieder tot zich nemen, ook als schrijver W niet staat te juichen).
Het is jammer dat je mijn bijdragen zo heftig in ontvangst neemt. Overigens heb ik geen moeite met het feit dat mijn postings jouw blijkbaar als een rode lap op een stier zijn hoor. Het verbaasd mij alleen maar he....ook ik leer nog steeds
En svp niet te veel het meest misbruikte woord "liefde" in de mond nemen, zonder er nadrukkelijk bij te vermelden dat het (....dat zou mijn keuze zijn....) gaat over de noodzakelijke liefde van TS voor haarzelf.
Als jij mijn posten in dit topic zou hebben gevolgd zou dat wel duidelijk zijn. Het gaat hier om zelf liefde zoals ik duidelijk in mijn posten aangeef. Ik probeer me juist NIET te bemoeien mrt wat TS voelt voor haar vriend.
Want in wat ze vertelt over haar vriend, daar zit van zijn kant toch wel erg weinig liefde.