Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Janine1990 schreef:Ik ben er juist blij om dat mensen die wel dingen doen die niet mogen ook in de gaten worden gehouden en dat er op die manier dingen worden voorkomen en er een veiligere maatschappij wordt gecreëerd.
Dat is een misverstand. Er zijn absoluut geen aanwijzingen dat de maatschappij veiliger wordt.
Maar het risico is wel dat je, zelfs als je niets fouts doet, wel ten onrechte verdacht wordt. Dat kan je dus overkomen terwijl je onschuldig bent! En daarom is het verstandig dat we allemaal wel een beetje voorzichtig doen. Monopolies zijn altijd gevaarlijk.
Janine1990 schreef:Volgens mij ben ik een van de weinigen die zich daar totaal niet aan stoort.
Ze mogen al mijn berichten gerust lezen. Het is niet interessant en zeker niet staatsgeheim.
Daarnaast is het niet zo dat Facebook een paar duizend man (wat waarschijnlijk niet voldoende zal zijn) in dienst heeft om je berichten door te spitten. Dit wordt allemaal gewoon gescand. En zoals al genoemd hoogstwaarschijnlijk voor marketingdoeleinden en het bepalen van de toekomst van Facebook.
Ik heb er geen problemen mee. Als ik dan ook zie dat mensen ineens een andere app willen gebruiken in plaats van Whatsapp, denk ik dat het probleem massaal verplaatst wordt en men over een paar jaar (wat waarschijnlijk een wel heeeeeeeeeeel ruime voorspelling is) loopt te mekkeren dat ze daar geen privacy meer hebben.
Wil je dat je gegevens niet worden gebruikt, rest je tegenwoordig weinig meer dan social kluizenaar te worden.