Facebook en privacy issues

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:13

Ik open fb gewoon via internet. Die app vrat mb's en zo heb ik geen gedoe met privacy :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:20

Shadow0 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben er juist blij om dat mensen die wel dingen doen die niet mogen ook in de gaten worden gehouden en dat er op die manier dingen worden voorkomen en er een veiligere maatschappij wordt gecreëerd.

Dat is een misverstand. Er zijn absoluut geen aanwijzingen dat de maatschappij veiliger wordt.

Maar het risico is wel dat je, zelfs als je niets fouts doet, wel ten onrechte verdacht wordt. Dat kan je dus overkomen terwijl je onschuldig bent! En daarom is het verstandig dat we allemaal wel een beetje voorzichtig doen. Monopolies zijn altijd gevaarlijk.

Zijn er aanwijzingen dat het onveiliger wordt dan?

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat door de opkomst van Social Media en het hele privacy gebeuren er nog geen onderzoek naar is gedaan dat wat voor kant ook op zal wijzen.

Ik zit er ook niet over in dat ik ten onrechte verdacht zal worden van het een of het ander. Zou ook niet weten hoe en/of waarom ik verdacht zou moeten worden van iets. Want als ze je via dit soort wegen in de gaten gaan houden, wordt er zomaar ook geen bevel afgegeven om iemand aan te houden. Dat wordt heeel goed uitgezocht. Dus waarschijnlijk merk je er ook niets van dat iemand je ook maar eventjes heeft verdacht omdat het filter een of ander woord heeft aangemerkt als 'gevaarlijk'. Dan zullen ze dat eerst wel in een context gaan plaatsen en vervolgens een profielschets maken. Als ze dan toch zoveel van je weten ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:33

Janine1990 schreef:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die zich daar totaal niet aan stoort.

Ze mogen al mijn berichten gerust lezen. Het is niet interessant en zeker niet staatsgeheim.
Daarnaast is het niet zo dat Facebook een paar duizend man (wat waarschijnlijk niet voldoende zal zijn) in dienst heeft om je berichten door te spitten. Dit wordt allemaal gewoon gescand. En zoals al genoemd hoogstwaarschijnlijk voor marketingdoeleinden en het bepalen van de toekomst van Facebook.

Ik heb er geen problemen mee. Als ik dan ook zie dat mensen ineens een andere app willen gebruiken in plaats van Whatsapp, denk ik dat het probleem massaal verplaatst wordt en men over een paar jaar (wat waarschijnlijk een wel heeeeeeeeeeel ruime voorspelling is) loopt te mekkeren dat ze daar geen privacy meer hebben.

Wil je dat je gegevens niet worden gebruikt, rest je tegenwoordig weinig meer dan social kluizenaar te worden.

Helemaal niets aan toe te voegen. Ik heb niets te verbergen, en echte geheimen of dat soort dingen plaats ik toch niet op internet. Dat vertel ik liever tegen iemand IRL.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:35

Gelukkig werkt de FB app op mijn telefoon al maanden niet meer en gebruik ik FB dus alleen nog via internet op mijn mobiel. Verder heb ik niks te verbergen dus ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen denk ik dan..