Boete!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:03

Kun je een rare opmerking vinden maar de politie wordt altijd afgezeken en kan nooit iets goed doen. Maar als je ze nodig bent hang je aan de telefoon. Dat is toch hypocriet?

Natuurlijk kun je een agent treffen die je maar een rara vent vindt maar om dan gelijk te zeggen dat de politie stelletje naaiers zijn? Dat vind ik pas een rare opmerking.

femo

Re: Boete!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 20:07

Ik heb het over DEZE agenten. niet over ALLE agenten! tuurlijk zitten er veel idioten tussen! maar ook net zoveel, of zelfs meer hele goede mensen!

ik ben blij dat ze er zijn, en als ze goed voor mij zijn, ben ik ook goed voor hun.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:15

er zitten wel aardige agenten tussen, maar de meeste zijn 3x niks....
en ik spreek vanuit eigen ervaring....

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:06

femo schreef:
ik rijd nooit zonder licht! dat had ik al gezegd.

het is precies wat lieveli zegt (bedankt ;) ) en in dit geval waren het kakkerlakken.
ik was in de eerste instantie supernetjes, maar op een gegeven moment had ik geen zin meer om aardig te doen tegen mensen die niet naar je luisteren en eigelijk moeten lachen omdat ze jou zien balen.

nogmaals, ik snap dat ik fout zat etc etc, dus dat hoeft niet meer gezegd te worden.

Waarom moeten ze naar jou luisteren?

Je was in overtreding PUNT.

Er is geen enkel smoesje wat je kan verzinnen dat het rechtvaardigt.

En agenten horen 300 000 verschillende smoesjes die ze op geen enkele manier kunnen controleren.

Ik rijdt zelf op een brommer. Een hele oude. Soms doet hij niks meer, soms doet het licht het niet. En daarom hangt er ALTIJD een ledlampje aan mijn stuur. Ik zie er niks mee, maar automobilisten zien mij wel.
Ik woon op het platteland, en hier op de wegen zijn geen lantarenpalen en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat een automobilist van schrik de sloot in rijdt als ik ineens in zijn licht opduik.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:16

Mooi! je hebt je CAPS LOCK gevonden. hoe moeilijk is het om te begrijpen dat ik weet dat ik in overtreding was.
dat had ik toch al 30 x gezegd?

die agenten waren gewoon naar, om hoe ze met mensen om gingen. snap je het nu? ga aub niet weer tachtig keer dingen herhalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:20

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:26

Ik heb ook altijd lampjes op mijn fiets en die worden ook altijd gestolen, ik fiets dus ook wel eens zonder licht als ze -weer- gestolen zijn. Ik moet toch thuis komen hè. Ik vind het zo asociaal, mensen die je lampjes stelen.

Overigens denk ik dat je geluk hebt gehad met je boete! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:49

femo schreef:

het is precies wat lieveli zegt (bedankt ;) ) en in dit geval waren het kakkerlakken.
ik was in de eerste instantie supernetjes, maar op een gegeven moment had ik geen zin meer om aardig te doen tegen mensen die niet naar je luisteren en eigelijk moeten lachen omdat ze jou zien balen.

nogmaals, ik snap dat ik fout zat etc etc, dus dat hoeft niet meer gezegd te worden.

Waarom zouden ze naar jouw excuus moeten luisteren. Je was gewoon fout. Klaar daar kan je nog 100 jaar over door banketstaaf maar je blijft fout. Denk jij dat agenten er op zitten te wachten dat er weer iemand met smoezen aankomt waarom ze geen licht hebben. Je zal ze echt niets nieuws verteld hebben. Gek hé.

Heel logisch dat ze geïrriteerd raken van een persoon als jouw als je met smoezen aankomt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 04:48

Wat een onzin dat je geen 112 meer mag bellen als je één politie agent afzeikt.
Sommige zijn gewoon echt verschrikkelijk. die inderdaad misbruik maken van hun macht.
Die weer een streepje extra nodig hebben.

Ik heb ze 3 keer nodig gehad voor echt nood.
En 20 keer niet :+ waarvan 5 echt van mij terplekke ontslagen mogen worden.

Als een agent gewoon positief overkomt op iemand,maar dat meer indruk dan gezeik van ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 07:07

Wat een moraalridders weer hier zeg.

Ik behandel mensen zoals ze mij behandelen. Ongeacht hun functie baan etc.

Dus al een agent gelijk minachtend tegen mij gaat praten. Hoeft ie niet te verwachten dat ik super vriendelijk terug ga doen. Je hebt met stappen hier echt van doe chaggo's lopen. Als je al gewoon iets aan hun vraagt krijg je al te horen van doorlopen anders nemen we je mee naar het bureau.
Nu ben ik van die agenten niet zo onder de indruk. Want ze zijn te lui om iets te doen.

Maar er zitten ook hele vriendelijke agenten tussen. En als er iets is. Stap ik altijd op hun af.

Maar er komen al zoveel terechte klachten binnen hier. Dat binnenkort de buurtbewoners en politie samen om de tafel gaan.

Ik heb liever de politie van stad verderop. Durven met stappen tenminste wel op te treden. En pakken de daders ipv slachtoffers.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:05

mariekekroon schreef:

[ sarcasme aan ] Dat is met burgers idem dito, en ik spreek ook vanuit eigen ervaring.

Ze hebben allemaal wel wat te zaniken over je werk. Ik vraag me af of die bij de bakker ook zo staan te zeuren over de korstjes van het brood of hoe lang het wel niet duurt voor de krentenbollen klaar zijn? Mijn vorige stukadoor was ook een leipo, dus ik denk dat het gros van de stukadoors gewoon leipe mensen zijn. Om nog maar te zwijgen over tandartsen!

8)7

[ / sarcasme uit ]

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:14

love_western schreef:
Ik behandel mensen zoals ze mij behandelen. Ongeacht hun functie baan etc.

En zo hoort het ook!

love_western schreef:
Je hebt met stappen hier echt van doe chaggo's lopen. Als je al gewoon iets aan hun vraagt krijg je al te horen van doorlopen anders nemen we je mee naar het bureau.
Nu ben ik van die agenten niet zo onder de indruk. Want ze zijn te lui om iets te doen.

Ik moet zeggen dat ik, als ik een horecadienst heb, op een gegeven moment ook wel klaar ben met mensen die komen vragen waar de McDonalds is. Ten eerste, omdat we dan meestal recht voor de McDonalds staan, en ten tweede, het gros van de vragen dat je krijgt tijdens een horeca dienst zijn gewoon oprecht ontzettend domme vragen. Van die zatte pubers "M.. maa... mag ik een vraag stellen?" Of ze willen met je op de foto, of je pet op. Ik sta daar niet ter entertainment, ik sta daar om mijn werk te doen. Als er iets aan de hand is, dan luister ik, maar van die dronkelappen die vooral zichzelf heel grappig vinden staan gewoon mijn en andermans tijd te verdoen. Dus dan ben ik inderdaad kortaf en kan je wieberen. Om nog maar te zwijgen over alle mensen die, bij het zien van een agent, de plotselinge noodzaak voelen om al hun ervaringen met de politie te ventileren. Maar als er iets aan de hand is, dan heb ik een luisterend oor en dan handel ik naar de omstandigheden.

Vervelend dat je geen goede ervaringen hebt met de agenten uit je eigen stad, hopelijk lost het iets op door om de tafel te gaan zitten. Het begint met luisteren naar elkaar: de agenten naar de burgers, maar ook andersom!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:15

Snadrem schreef:
mariekekroon schreef:

[ sarcasme aan ] Dat is met burgers idem dito, en ik spreek ook vanuit eigen ervaring.

Ze hebben allemaal wel wat te zaniken over je werk. Ik vraag me af of die bij de bakker ook zo staan te zeuren over de korstjes van het brood of hoe lang het wel niet duurt voor de krentenbollen klaar zijn? Mijn vorige stukadoor was ook een leipo, dus ik denk dat het gros van de stukadoors gewoon leipe mensen zijn. Om nog maar te zwijgen over tandartsen!

8)7

[ / sarcasme uit ]

Hahahah waar is de vind ik leuk- knop

Zoals ik al eerder zei in ELK beroep zitten rotte appels.
Maar Mariekekroon, als jij al zulke eigen ervaringen hebt met politie agenten zal je zelf ook geen lieverdje zijn...

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:12

ik heb positiefe en negatieve ervaringen met die goofys....
ik ben niet altijd lief, dat klopt, maar zo als hun tegen mij gedaan hebben is volgens mij buiten hun boekje

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:23

Inderdaad respect moet je verdienen. En als ze d'r niet tegen kunnen tegen dronken jongeren.
Zoek dan een andere baan denk ik dan...
het is echt op de manier hoe je iemand aanspreekt.
Maar als zo'n figuur tegen mij begint te schreeuwen ook al zat ik fout.
En me nog vast pakt, terwijl ik niks deed. Nou dan heb je aan mij de verkeerde hoor !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:40

mariekekroon schreef:
ik ben niet altijd lief, dat klopt, maar zo als hun tegen mij gedaan hebben is volgens mij buiten hun boekje

''Goofys...''
Respectloos, dat ben je over ze. :) En dat zal je dan wel uitstralen.

Zal wel meer aan de hand zijn als ze volgens jou zo vervelend doen....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 13:57

Tigra_ schreef:
femo schreef:

Waarom zouden ze naar jouw excuus moeten luisteren. Je was gewoon fout. Klaar daar kan je nog 100 jaar over door banketstaaf maar je blijft fout. Denk jij dat agenten er op zitten te wachten dat er weer iemand met smoezen aankomt waarom ze geen licht hebben. Je zal ze echt niets nieuws verteld hebben. Gek hé.

Heel logisch dat ze geïrriteerd raken van een persoon als jouw als je met smoezen aankomt.

Nogmaals, ik was fout. dat wist ik toen, en dat weet ik nu. het gaat erom hoe bot en achterlijk die agenten tegen mij deden. Snap je het? moet ik het nog vaker gaan uitleggen?

verder, het is inderdaad net als met andere vakken. je hebt er rotte appels inzitten. alleen bij politie agenten is dat wel dubbel zo vervelend, want die hebben een hele boel over je te zeggen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:49

femo schreef:
Tigra_ schreef:

Nogmaals, ik was fout. dat wist ik toen, en dat weet ik nu. het gaat erom hoe bot en achterlijk die agenten tegen mij deden. Snap je het? moet ik het nog vaker gaan uitleggen?

verder, het is inderdaad net als met andere vakken. je hebt er rotte appels inzitten. alleen bij politie agenten is dat wel dubbel zo vervelend, want die hebben een hele boel over je te zeggen.

Draai het eens om:

Hoe zou jij het vinden als jij je werk aan het doen bent, doet wat je moet doen. Als 3000 smoesjes hebt gehoord, afgebekt, verrot gescholden.
En er weeeer eens student huiliehuilie zielig komt doen, maar dit is niet eerlijk boehoe ik heb altijd licht boehoe en dit verdien ik niet boehoe en ik ben maar arme student boehoe

blijf jij dan nog vriendelijk en aardig.

Als jij ze de volgende keer hun werk laat doen, dan heb je ook geen last van.

Niet zeiken maar slikken

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 14:57

ja, ik denk dat ik dan inderdaad vriendelijk blijf.

En bovendien waren ze niet alleen onvriendelijk, maar ook lacherig over dat iedereen baalde als een stekker. heerlijk vonden ze het.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:52

Ik denk dat omdat je zo baalde je ze verkeerd begrepen hebt, er zijn weinig agenten die het heerlijk vinden. En ja ik zou ook lacherig van worden, 100000e die altijd met licht fietst, alleen nu even toevallig niet.
Je boete is gewoon terecht, je had kunnen zeggen ja sorry overmacht dit en dat. Maar zoals ik het begreep bleef je proberen er onder uit te komen, kan me voorstellen dat ze daar niet vriendelijker van worden.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:07

Jildau schreef:
mariekekroon schreef:
tsja, de politie zijn ook een stelletje naaiers

Dan ook geen 112 bellen als jij of een dierbare een zwaar ongeluk heeft gehad.

Zelfs dat heeft soms geen zin dat bellen naar 112. Woonde eerst in een klein dorpje en heb toen eens meegemaakt dat er iemand een hart (stilstand/infarct) had. 112 was gebeld maar dat was niet nodig geweest aangezien ze pas twintig minuten later aankwamen.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:30

Jolliegirl schreef:
mariekekroon schreef:

''Goofys...''

ik ben inderdaad respectloos over ze.... klopt, ik ben zelf 2x zonder reden opgepakt door ze, ruim 6 uur vastgehouden... inclusief de blauwe plekken van de handboeien en van t busje waar ze me ingooide(niet overdreven, 7 blauwe plekken op 2 knieen...) en over de andere ervaringen zullen we t maar niet hebben, die waren ook niet zo positief, in 1x snachts binnen staan....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 19:41

VeraPopeye schreef:
Ik denk dat omdat je zo baalde je ze verkeerd begrepen hebt, er zijn weinig agenten die het heerlijk vinden. En ja ik zou ook lacherig van worden, 100000e die altijd met licht fietst, alleen nu even toevallig niet.
Je boete is gewoon terecht, je had kunnen zeggen ja sorry overmacht dit en dat. Maar zoals ik het begreep bleef je proberen er onder uit te komen, kan me voorstellen dat ze daar niet vriendelijker van worden.

Als ik zeg dat ze respectloos waren, dan waren ze dat. Ik was er altijd nog zelf bij. Beetje apart dat je daar je eigen invulling van maakt. Ik was supernetjes, dat ben ik overigens altijd, want dit was mijn aller eerste boete ooit.
Alleen als ze vervelend lacherig blijven doen, en botte opmerkingen blijven maken, dan word ik het op een gegeven moment wel zat.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 19:42

Bovendien heb ik het netjes uitgelegd, en daar namen ze niet de moeite voor om te luisteren.;)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:45

mariekekroon schreef:
Jolliegirl schreef:

''Goofys...''

ik ben inderdaad respectloos over ze.... klopt, ik ben zelf 2x zonder reden opgepakt door ze, ruim 6 uur vastgehouden... inclusief de blauwe plekken van de handboeien en van t busje waar ze me ingooide(niet overdreven, 7 blauwe plekken op 2 knieen...) en over de andere ervaringen zullen we t maar niet hebben, die waren ook niet zo positief, in 1x snachts binnen staan....

Misschien eens naar je eigen gedrag en acties kijken i.p.v. de vermoorde onschuld spelen.

Als je met 17 jaar al 2 keer opgepakt bent incl. handboeien en ze een keer in jouw huis hebben gestaan. Dan ben jij vast niet zo onschuldig als je nu wilt doen lijken