Tattoo bij minderjarigen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariekekroon

Re: Tattoo bij minderjarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:02

ik wil ook een tatoo op me rechteronderarm, maar ik weet nog niet wat ik wil, dus ik wacht nog rustig een paar jaartjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:09

Als ik op mijn 15e een tattoo had gemogen, dan had ik nu Hello Kitty op mijn voet staan. Nondeju :') Achttien is jong genoeg om zo'n beslissing te nemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:46

lieveli schreef:
Als ik op mijn 15e een tattoo had gemogen, dan had ik nu Hello Kitty op mijn voet staan. Nondeju :') Achttien is jong genoeg om zo'n beslissing te nemen.

_O-

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:55

lieveli schreef:

Vind ik ook!

Gelukkig voor jou heb je het niet gedaan. :+

Toen ik 13/14 was had ik ook al grootste plannen voor een tattoo; duisteren quotes, doodskoppen en weet ik het allemaal. Mijn ouders hebben altijd nee gezegd en daar dank ik ze nog steeds voor :') nu ik 18(bijna 19) ben mag ik het wel zelf bepalen maar het worden toch echt niet meer zulke uitgesproken tattoos :')

Nee hoor, wacht maar gewoon tot je 18 bent! je mening zal misschien veranderen!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:58

Ik had op mijn 15e mijn eerste tattoo, gekregen van mijn ouders omdat ik al jaren aan het zeuren was erover. Zij hebben eisen gestelt aan de grootte en de locatie.

Heb er nooit spijt van gehad dat ik hem toen heb laten zetten, het is een tribal dus dat is makkelijk. Waarschijnlijk met een plaatje als Hello Kitty zou ik nu wel dikke spijt hebben :)

Wel zou ik hem graag willen laten aanpassen/veranderen.

Mijn advies dus, wacht nog een paar jaartjes tot je echt zeker weet wat je wilt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:59

mariekekroon schreef:
ik wil ook een tatoo op me rechteronderarm, maar ik weet nog niet wat ik wil, dus ik wacht nog rustig een paar jaartjes

Dit vind ik dus de domste beslissing die je kunt maken, een tattoo op een plek waar je hem ziet als je nog niet verzekerd bent van een vaste baan. Je word er daadwerkelijk op afgewezen als je hem hebt, neem dat maar van mij aan. Ik werk nu 6 jaar in hetzelfde bedrijf en er is niemand die een zichtbare tattoo heeft, dat willen hun gewoon niet hebben. De kans op jou droombaan kan gewoon langs je neus gaan door zo'n tattoo. Daar zou ik dus mee wachten tot je een vaste baan hebt en eens met je werkgever overleggen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:04

Ik denk dat het heel persoonlijk is een tattoo. Een 'leuk' plaatje zetten zal ik nooit maar dan ook nooit doen en al helemaal niet als je minderjarig bent. Ik heb wel tattoo maar met een betekenis (ook van toen ik minderjarig was, met toestemming ouders) En ik heb er nooit spijt van gehad! Sterker nog iemand vroeg me laatst of ik tattoo had.. toen zei ik serieus nee 8)7 Het hoort gewoon zo bij mij dat ik niet meer weet hoe het er zonder uit zal zien :=

Snollygoster ik vind het echt een vreemde conclusie. Ik vind het erg kortzichtig.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:05

Ik wilde ook heel graag een tattoo toen ik 16 was, ik wist al precies wat het moest worden en was daar al 3 jaar heel erg zeker van.. Ben ik blij dat mijn ouders me tegen gehouden hebben. Nu moet ik er echt niet meer aan denken en zeker niet het ontwerp dat ik toen in mijn hoofd had.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:06

Ik heb een koe, veel mensen denken dat het ook maar een random plaatje is maar voor mij zit er wel een betekenis achter. Dus vergis je daar niet in, soms kan een hello kitty op een volwassen kerel staan voor een overleden dochter...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:30

Heb mijne nu 2 jaar en nog vragen mensen die ik dagelijks zie of ik er een had haha. Ben wel blij dat mijn moeder toen zei dat het op een makkelijk te bedekken plek moest.

Maar dat lijkt me sowieso iets wat wel handig is, ook na je 18e haha

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:26

KimD schreef:
Ik heb een koe, veel mensen denken dat het ook maar een random plaatje is maar voor mij zit er wel een betekenis achter. Dus vergis je daar niet in, soms kan een hello kitty op een [url]volwassen[/u] kerel staan voor een overleden dochter...

Precies, volwassene.

Waarom zul je op je 16e al iets willen laten zetten terwijl je midden in de groei zit,
zowel geestelijk als lichamelijk.

Ik heb pas iets laten zetten toen ik 20 was en zeker wist dat ik het wilde.
En niet omdat het stoer is, status geeft oid.