Nee joh, jij gaat in je pauze gewoon een extra groot stuk taart pakken en oppeuzelen met de doos voor je en als iemand je opmerkt zeg je : 'Tsja, dan feliciteer ik alleen mijzelf wel'
Ik zou het gewoon neerzetten met een briefje erbij dat het voor je verjaardag is. Het kan gewoon gebeuren dat mensen het vergeten. Ik heb daar zelf ook last van, dus ik zet dan altijd een alarm op mijn mobiel .
Ik zou gewoon trakteren, je hebt het nu toch al mee, bij mij vergeten wel meer mensen om me heen mn verjaardag. Maar de echt belangrijke mensen onthouden het wel hoor
Winged
Geplaatst: 13-02-14 14:28
CK88 schreef:
Zo gaat het bij ons ook. Ik stuurde altijd een mailtje, er staat taart in de koelkast omdat ik vandaag jarig ben, tast toe!!
Dit
Enne: Gefeliciteerd!
Syberdepiep
Geplaatst: 13-02-14 14:32
Joh lekker trakteren, ik weet ook weinig verjaardagen te onthouden van mijn collega's en zodra ik dat hoor feliciteer ik ze zeker wel. Vond het alleen niet zo leuk dat m'n 12,5 jaar jubileum 'vergeten' is (werk er nu al 14,5 jaar), en m'n baas niet eens op de hoogte was ervan, vind het best een tijd hoor. Jaren terug kreeg een collega voor dezelfde jubileum nog een bos bloemen en mocht uit eten met haar man op kosten van de zaak. Paar collega's werken net iets langer dan ik en zijn ook 'vergeten'. Sindsdien trakteer ik ook niet mee voor m'n verjaardag op het werk. Wordt schijnbaar toch weinig waarde aan gehecht of zo.
Hihi, wij zijn vorig jaar met de hele afdeling zo ongeveer de verjaardag van onze leidinggevende vergeten.. Heel banketstaaf, maar ik onthoud echt niet al die verjaardagen hoor.. Ik heb hem nu in mijn agenda gezet op t werk
Jilly
Geplaatst: 13-02-14 21:23
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Op mijn werk was het de gewoonte om 's morgens de traktatie in de refter te zetten en een mailtje rond te sturen dat je jarig bent. Daar zaten op bureau alleen al een 40-tal mensen, dus je kan het moeilijk van iedereen onthouden. Heb wel een keer gehad dat een collega naar de refter liep (voorbij mij!) om een traktatie te nemen en weer naar boven ging. Toen had ik wel zoiets van 'ik hoop dat je er in stikt, boer!'
F_Orumster
Geplaatst: 13-02-14 21:27
Refter? = kantine?
Hier allemaal vrouwen. Per mail wordt meestal aangekondigd dat er gebak is ivm verjaardag of publicatie. Zonder dat zouden ze hooguit door hun kantoorgenoot een felicitatie ontvangen.
Niet te moeilijk doen joh, tis maar een verjaardag!
Jilly
Geplaatst: 13-02-14 22:18
F_Orumster schreef:
Refter? = kantine?
Inderdaad! Wist niet dat het woord in NL niet gebruikt wordt
itsmi
Geplaatst: 13-02-14 22:25
Joh waar maak je je druk om?
Maakt het je dag zoveel mooier als iemand je feliciteerd? Ik vind het altijd akelig beleefd als mensen mij feliciteren. Van mij mogen ze het juist vergeten! Geen probleem mee. Het is altijd zo'n verplichting.... Al dat verplichte felicitatie-gedoe...
Wat zegt zo'n woord nou eigenlijk? "gefeliciteerd?".
Maar gefeliciteerd nog hoor met je verjaardag! Hopelijk heb je ondanks dit alles, wel nog een leuke dag gehad!
Goed dat je gewoon getrakteerd hebt. Was best " zielig" overgekomen als je zuur gereageerd had. In realiteit gaat het op werkplekken toch meestal als volgt:
Heeee er is taart!! Wie is er jarig dan??
En dan krijg je gewoon alsnog je welgemeende felicitaties..
Ik snap je wel hoor TS. Het is niet zo leuk als je je collega's eraan moet herinneren dat je jarig bent. Ben benieuwd of je uiteindelijk nog hebt getrakteerd of dat je de taart mee naar huis hebt genomen.
Ik maak me er nooit zo druk om gezien ik verjaardagen van anderen ook gewoon vergeet, zelfs als we het de dag ervoor nog over hebben gehad (als mijn kop toch niet vast zat
Ik heb een kantoorbaan en hier is het ook gebruikelijk dat de felicitaties pas gedaan worden bij het trakteren.
Mijn vriend is mijn verjaardag ook een keer vergeten, hij kwam er pas achter toen het begon op te vallen dat ik veel appjes kreeg zo vroeg in de ochtend, waaronder van zijn familie? Ach, ik kan me er niet druk om maken hoor.
M_aaike
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-14 13:21
Ik maak me er ook niet druk om. Ik loop stage en heb nog geen idee van het reilen en zeilen binnen het bedrijfsleven. Had een iets te rooskleurig beeld van de werkelijkheid denk ik.
Toen ik nog in Nederland in een brasserie in een zwembad werkte heb ik in de personeelszaal wat neergezet. Op het bord heb ik geschreven; neem wat lekkers voor mijn verjaardag, en kom een dansje doen in de brasserie Ik zou me er niet zo druk om maken, ze zijn je verjaardag echt niet expres vergeten
Zinzi_jewel
Geplaatst: 14-02-14 22:30
Bij ons op t werk feliciteren en trakteren we tijdens koffie tijd om 10 uur. Collega van me trakteerde niet want er was niemand die hem gefeliciteerd had. Vraag ik wanneer was ie jarig dan.ja toen en toen. Hallo, bedrijf was gesloten hoor die datum.