Wie werkt er op het vliegveld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:11

saroanda schreef:
GamblersCup schreef:
Beveiliging zou helemaal mijn ding zijn denk ik! Wat voor opleiding heeft jouw zusje daar voor gedaan?
En in een winkel staan zou me ook wel passen :D Moet jouw oom dan ook elke dag eerst door de douane?

Om beveiliger te worden heb je geen diploma nodig, je wordt intern opgeleidt. G4S, Securitas en Trigion zijn grote beveiligers op Schiphol.

Om in 1 van de taxfree winkels te werken heb je ook geen specifieke opleiding nodig.

Wij als personeel gaan niet door de douane, wij hebben een personeelsfilter waar we indien nodig worden gecontroleerd.

Met de douane heb je als passagier zijnde pas te maken als je het land inkomt. Douane gaat over de invoer en uitvoer van goederen.

Yep Douane gaat over in en uitvoer van goederen.

Personeelsdoorgangen worden regelmatig door Douane gecontroleerd steeksproefgewijs.

Je gaat overigens niet door de Douane maar door de KMar. Koninklijke marechaussee.
Zij controleren de paspoorten. Achter hen heb je de Douane :j

Uitgaande pax krijgt trouwens ook met Douane te maken

Willl65

Re: Wie werkt er op het vliegveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:18

Als je als passagier het land uitgaat en je moet je spullen in bakjes doen dan heb je niet te maken met de Douane maar met beveiliging van schiphol.
Je ruimbagage wordt wel door douane gedaan. Het kan wel voorkomen dat je , nadat je door de beveiliging heen ben, evengoed nog een controle krijg van de Douane.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:58

Ruimbagage wordt ook wel door beveiliging gedaan.

Heb zelf ook op Schiphol gewerkt, in de beveiliging. Leuk wereldje om in te werken op zich.
En binnenkort weer rondom Schiphol te vinden, alleen dan op de bus

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:06

Ik weet niets van de werkzaamheden van beveiligers. Maar wat ik wel zeker weet is dat ruimbagage door douane handen gaan ter controle op verboden goederen.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:35

Heb zelf een poosje bij het animalhotel gewerkt als groom maar was meer een luxe bijbaan, soms zat ik elk weekend ergens anders met de paarden en soms een paar weken niet, er waren collegas daar integen die het fulltime doen, ook paardengrooms vooral uit ierland die 4 tot 5 vluchten achter elkaar paarden vloog over de hele wereld dus bv eerst groepje paarden naar mexico vlucht van 14/15 uur en hetzelfde vliegtuig terug om vervolgens weer ergens over te stappen op een andere vlucht met paarden. Ik was groom via de klm, je kunt bijvoorbeeld ook een groom worden van een bedrijf die paardentransport verzorgd.