Echt blij met je baan / werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:32

Ik vind mijn werk saai en ga dus dagelijks tegen mijn zin. Ik werk als IT-er en moet een soort van helpdesk doen voor een specifiek programma.
Het is ook vrij ver van huis en lange files, maar ik kan het inkomen goed gebruiken en dat is dan ook mijn enige drijfveer :o

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:59

Ik ben net afgestudeerd en hoor hopelijk over ruim een week of ik werk heb. Niet helemaal waar ik voor geleerd heb, maar werk is werk en het team schijnt ontzettend leuk te zijn.

Verder werk ik nu parttime bij de post en parttime bij Puchje in haar team! Dat vind ik het leukste tot nu toe. Lekker vanuit huis, je eigen tijd indelen en een ontzettend enthousiast, stuiterend en gewoon geweldig team! *\o/*
Zo help ik mezelf naar meer inkomen en mensen en dieren naar een betere gezondheid. Iets beters bestaat er voor mij niet!

Joltsje

Re: Echt blij met je baan / werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:06

wat leuk. toch veel mensen die het echt naar hun zin hebben op het werk.

hier ook! werk op personeelszaken. voor mij maakt de uitdaging in het werk het werk het leukst. nieuwe dingen leren en doen. daarnaast leuke collega's en bedrijf.

@ts... waar denk je dat het aan ligt? waarom misje het plezier?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:27

Ik wàs blij met mn baan, mag dat ook? Ik heb het jaren met plezier gedaan, maar ik merk dat de sleur er in komt. Daarnaast zijn de klanten niet meer zo leuk als vroeger en ligt de werkdruk een stuk hoger. Ik ben dan ook aan het rond kijken voor iets anders. Naast mn baan heb ik samen met mijn man een eigen bedrijfje. Dit loopt goed, (ik kan mn baan nog niet opzeggen hoor, maar op deze manier werkt het prima) enhier heb ik echt plezier in.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:36

Ja! Ik ga eigenlijk nooit met tegenzin, ja natuurlijk baal ik ervan als ik uit bed moet haha!

Mijn stiefvader heeft een groot bouwbedrijf waar ik de gehele boekhouding van doe al een aantal jaar (met de jaren steeds meer gaan doen vanaf stage en nu doe ik de hele boekhouding).

We zijn een middengroot bedrijf met ongeveer 60 man eigen personeel en bouwen luxe villa's!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:00

Ik ben operazangeres en zangdocente en ik vind mijn werk echt héél erg leuk!!!
Omdat ik van de muziek alleen natuurlijk niet rond kom maak ik een paar ochtenden in de week schoon bij mensen thuis. Het werk zelf is wat het is. Niet bijzonder leuk. Maar het contact met de mensen ende dankbaarheid die ik van ze krijg maakt dat ik toch fluitend m'n bed uit stap op m'n schoonmaakochtenden.

Heb veel bijbanen gehad, secretaresse, callcenter, klantenservice, winkels. En álles gaat binnen het half jaar verschrikkelijk tegenstaan en vervelen.
Bah bah bah.
Ik geloof dat ik het simpele post voorbereiden en schoonmaken nog het leukste vind van alle jobs die ik gedaan heb.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:04

Ik heb ontzettend veel plezier in mijn werk! :)
Werk voor mezelf als fotografe, studio aan huis en fotografeer verschillende takken waaronder newborn, baby, kinds, portret, bedrijfsfotografie, bruidsfotografie...
Geen enkele dag is hetzelfde en geniet elke reportage weer net zoveel als de eerste keer...heerlijk! :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:08

ik vind mijn werk niet leuk en zeker niet de manier waarop wordt omgegaan met personeel. Ik werk in een familie bedrijf (waar ik dus neit echt familie van ben, meer kennis van de werkgever) en mijn moeder werkt daar ook.
ik doe daar grafisch ontwerp en productie. Opzich leuk maar ik werk savonds en ben altijd alleen.dat laatste vind ik eigenlijk heerlijk want ik kan echt heel moeilijk werken voor iemand die me constant opdrachten geeft(meestal echt k*tklussen waarbij je je hele handen open haalt) en die me nooit een complimentje geeft of wat dan ook..
Ook krijg ik zeer weinig betaald voor wat ik kan en doe..
de administratie is niet in orde, contracten zijn niet goed geregeld, wij merken niks van miljoenendeals die binnen worden gehaald oid.. (qua inkomen bedoel ik)
Tis dat dit ideaal te combineren is met mijn studie maar tis zeer ver van 'leuk' en 'betekenisvol' voor mij.
Ik kijk uit naar de dag dat ik afstudeer dan neem ik per direct ontslag.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:12

Nee ik ben niet blij met mijn baan en ga al lang niet meer met plezier naar mnw erk (ben ook aan het rondkijken voor wat anders). Ik werk hier puur voor het geld op mijn bankrekening plus de leuke collega's die ik in de loop der jaren ontmoet heb :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:41

joyce2 schreef:
Nee, ik ben niet blij met mijn baan. Hiervoor werkte ik in een luxe lingeriezaak en daar heb ik 3,5 jaar lang met veel passie en plezier gewerkt. Na 2,5 jaar begon de sfeer te veranderen en uiteindelijk ging de boel failliet, omdat ik voor een stel oplichters bleek te werken (heeft zelfs de media gehaald). Door dat laatste super stressvolle jaar heeft mijn gezondheid een fikse tik gehad.

Na ruim een jaar vond ik weer nieuw werk, waar ik van begin af aan al wel mijn twijfels over had. Maarja, ik wou mijn horizon verbreden en heb de baan aangenomen (daarbij was het ook erg prettig om weer een inkomen te hebben :D ). Vanaf mijn eerste werkdag voelde ik me niet welkom en ondanks dat het werk zelf heel leuk is, heb ik gemerkt dat collega's en de sfeer op het werk ontzettend belangrijk zijn. De klachten die ik had na mijn baan in de lingeriezaak kwamen weer opspelen, waardoor ik nu ziek thuis zit. Ben er dus wel achter dat collega's en sfeer op het werk voor mij heel belangrijk zijn om een baan te laten slagen.

Heb na veel overleggen met partner, vrienden en familie besloten om voor mijn eigen geluk te kiezen en ik zit nu te wachten op een telefoontje van de re-integratiecoach om te bespreken hoe we dit nu aan moeten pakken. Ik vind het een hele enge beslissing, in deze tijd zelf ervoor kiezen om vroegtijdig je contract te beëindigen, maar ik ga desnoods wel weer schoonmaken of kranten bezorgen als we op een gegeven moment krap komen te zitten.

Ik vind het juist knap dat je deze stap gezet hebt! In plaats van doorsukkelen omdat het 'moet' of bang zijn voor de onzekerheden die het met zich meebrengt, kies jij voor jezelf. Ik denk dat meerdere mensen deze stap zouden moeten durven nemen.

Ik heb een hele leuke baan. Ga elke dag met plezier naar m'n werk, maar ik heb zoals ieder ander af en toe ook een baaldag.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:49

Joyce2: Knap dat je de stap zo zet..wat Wieldop ook zegt. Maar tja het moeten is er soms wel bij als je echt geld moet verdienen dat nodig is. dus niet voor iedereen gaat het op om zomaar los te laten;)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:06

Ja ik heb heel erg leuk werk waar ik met veel plezier naartoe ga. Ik werk op een zorgboerderij als assistant begeleidster en wat wij voornamelijk doen is coachen met behulp van paarden. Ik heb ontzettend veel geluk gehad met deze kans en het sluit voor het grootste gedeelte ook erg mooi aan op mijn opleiding manager dierenverzorging en paardenhouderij. Mijn werktijden zijn ideaal en ik rij daardoor eigenlijk altijd buiten de spits in ongeveer 20 minuutjes erheen. Het team is leuk, de dieren en de paarden zijn geweldig en de clienten zijn ook hele lieve mensen en kinderen die echt laten merken dat ze je waarderen. We hebben goed contact met het team en krijgen veel vrijheid met wisselen van dagen ( ik werk bijvoorbeeld standaard elke zondag, collega werkt standaard elke zaterdag) als het een keer minder uitkomt. Verder werk ik de dinsdag en woensdag ook. Zo hou ik voldoende tijd over om mijn eigen dieren te verzorgen, paard te rijden en mijn andere beroep hondentrimmen uit te voeren. Ik zou niks anders willen. Ik heb wel werk gehad wat niet leuk was en kan me voorstellen hoe vervelend het is om met tegenzin aan het werk te moeten.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:12

XBostonx; Zoiets zou ik ook wel willen;) Maar is inderdaad zeldzaam en zeker hier in de buurt!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:17

Ja precies! Ik mag echt in mijn handjes knijpen met dit werk. Het voelt ook niet als werk maar mijn home away from home haha :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:33

Thanks Wieldop en Kostolany! Ook ik denk dat meer mensen de knoop door zouden moeten hakken als ze diep ongelukkig zijn met hun baan, want het werkt ook erg door in je privéleven. Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om die knoop door te hakken. Het is zo'n onzekere tijd!

Ik wil ook even terugkomen op het stukje van Kostolany, dat je echt MOET blijven als je geld moet verdienen. Wij hebben een hypotheek, gebaseerd op mijn royale loon van toen ik nog filiaalmanager was bij de lingeriezaak en we hebben 3 katten en een hond. Het is onmogelijk voor mijn vriend om dat allemaal alleen te betalen, want je krijgt ook nog alle verzekeringen voor het huis erbij, de zorgverzekeringen je boodschappen, etc. etc. Alleen toen mijn vorige werkgever failliet ging, zijn we heel handig geworden in "budget leven" en de touwtjes aan elkaar knopen. Ondanks dat ik toen echt dacht dat de halve wereld zou vergaan, zijn we er helemaal niets slechter op geworden en dat gaf een heel goed gevoel. Daarom is het voor mij nu ook wel iets makkelijker om zelf los te laten, omdat we het ook gered hebben toen ik zonder werk (en later ook zonder uitkering) kwam te zitten.

Tuurlijk heb je ook echt wel momenten van stress, omdat je hoopt niet voor grote uitgaven te komen staan en omdat je ook wel weer eens lekker wilt shoppen of uit eten zou willen gaan. Maar het is des te leuker als je dat wel weer een keertje kan doen (I love Sale en vakantieveilingen :D ). We zijn dingen die eerst heel vanzelfsprekend waren, zoals dagelijks luxe brood en lekkere kaasjes in het weekend, veel meer gaan waarderen. Doordat het budget leven ons zo goed afging, zijn we veel dingen ook budget blijven doen en daardoor heb ik het afgelopen jaar een buffertje op kunnen bouwen. Als we weer helemaal "back to basic" gaan en er niet al te gekke dingen gebeuren, kunnen we zeker een jaar vooruit. Mocht ik nog geen nieuwe baan hebben wanneer na 3 maanden mijn uitkering stopt, dan weet ik zeker dat ik wel weer een manier vind om wat geld bij te verdienen, waardoor we nog langer vooruit kunnen. Ik heb al een periode schoongemaakt en ben echt niet te beroerd om zoiets eventueel weer te gaan doen.

Overigens moet ik wel toegeven dat ik niet weet hoe ik er over zou denken wanneer ik geen partner had gehad, maar goed, ik kan natuurlijk alleen maar spreken over mijn eigen situatie :) En ik haal heel veel energie uit het runnen van mijn webshop, dus ik hoop daar over een tijdje ook een klein komen uit te kunnen halen en zo blijf je ook bezig als je thuis zit.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:42

Kostolany schreef:
Joyce2: Knap dat je de stap zo zet..wat Wieldop ook zegt. Maar tja het moeten is er soms wel bij als je echt geld moet verdienen dat nodig is. dus niet voor iedereen gaat het op om zomaar los te laten;)

Loslaten betekent niet gelijk je ontslag aanvragen.

Je kunt stap voor stap gaan. Vooral eerst duidelijk voor jezelf krijgen wat voor werk je zou willen doen en of dat soort werk bij je past. Inventariseren bij je huidige werkgever wat de mogelijkheden zijn, korte cursussen volgen in eigen tijd, opleiding gaan volgen in eigen tijd, mogelijkheden bij andere bedrijven bekijken, etc etc. Alles is mogelijk, als je zelf de mogelijkheden tenminste wil zien.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:48

Dat budget leven deed ik toen ik alleen was ook super goed;) Maar met 2 kleine kinderen een van 3 jaar en 10,50 maand valt het niet mee;'_ Daarnaast dus een kluspandje gekocht ons droomhuis waar nog veel in en om het huis moet gebeuren. Mijn man kan het wel alleen dat is het niet. Maar de luxe die we hebben van dat ik ook nog 3 dagen werk is wel handig nu met alles erom heen.

Maar ik droom wel van ander werk. Ik hoef geen hoogvliegende baan meer geen streefpunt. Maar gevoel van gelukkig zijn in wat ik doe. En tja wat mijn passie is zou ik ook graag meer mee doen maar is lastig te vinden. Of ik wordt afgewezen omdat je te oud wordt enz;) Zoek nu wel rustig door. En is het nog even ongelukkig zijn met de baan van nu.

Uit het verleden juist toen ik alleen was was ik echt een job hopper en deed wat ik leuk vond of dacht leuk te gaan vinden en probeerde het uit en waar ik van kon leven. Maar toen had ik alleen mezelf als verplichting;) Nu zit dat anders zorg niet alleen voor mezelf. EN betaal mijn hobby van het geld wat ik verdien. En dat vind ik al een luxe positie want slecht hebben we het niet;) Mijn man zou het alleen kunnen trekken maar het zou wat minder luxe zijn. En als ik nu zou gaan..tja...waar kom ik dan terecht want kan van alles of het allemaal leuk is;) maar uit de tijd dat ik alleen was was het van als er geld op de plank moet komen omdat ik nergens geld kreeg of had was het aanpakken wat ik kon. Daar deed ik niet moeilijk over.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:48

JA *\o/*

echt :D :Y)

ik heb van 2001 tot 2005 bij de post gewerkt en kreeg toen een goed aanbod wat ik niet kon afslaan en ik ben er weg gegaan. De druk werd toen erg hoog onder de collega's en de sfeer er niet beter op :=
Door de jaren heen is er veel in mijn leven veranderd en was ik huismama geworden die eigenlijk wel weer een leuk zakcentje wou voor zichzelf (lekker shoppen enz)

en ben ik dus nu weer terug bij de post als bezorger. Lekker in mn oude wijkje vlak tegenover m'n huis en ik heb bepaalde oud collega's ook weer terug. Echt super gezellig!
En ik ben gek op bewegen en tja soms ruim 4 uur lopen achter elkaar is wel degelijk goede beweging :P
Ik doe het nu nog maar 1 dag per week maar als mijn dochter naar de basisschool gaat wil ik er nog 2 dagen pw bij pakken :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:51

Ik ben direct toen ik klaar was met school bij Profile Tyre Center begonnen als balie miep :) Administratief, telefoon, verkoop en klantencontact.

Heb het enorm naar mijn zin en ben ook echt een auto liefhebber!

Ga elke dag met plezier en kom met goede zin thuis.

Zit hier nu 2.5 jaar!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:57

Nee. Ik ga niet met plezier naar mijn werk en zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als TS. Ik ben ik 2011 afgestudeerd (HBO), toen heb ik een half jaar thuis gezeten, wat echt een hel was.

Toen via een uitzendbureau fulltime werk kunnen vinden bij een bank, fulltime. Werk was zwaar onder mijn niveau, bood geen enkele uitdaging en er waren geen doorgroeimogelijkheden. Wel was het dicht bij huis en had ik leuke collega's.

Toen ik daar een jaar werkte, kwam er een reorganisatie. Hierbij had ik de keuze: of geen baan meer, of gedegradeerd worden (dus nóg simpeler werk) en 4 dagen per week klaar staan om per week 8 - 14 uur te mogen werken. Dit heb ik toen gedaan uit angst om totaal zonder werk te komen zitten, maar het was geen pretje.

Toen ben ik ruim een half jaar geleden aan de slag gegaan bij een andere bank, weer fulltime. Er werd mij een HBO-functie beloofd maar dat is het bepaald niet geworden. Ook hier helaas geen doorgroeimogelijkheden. Vanaf dag 1 was het duidelijk dat er weer een reorganisatie aan zat te komen. Per 1 maart verhuist het werk naar de andere kant van het land. De motivatie op de werkvloer is bij iedereen heel ver te zoeken en de manier waarop er door het management wordt omgegaan met het personeel verhoogt de stress nog eens lekker.

Dus nu maar weer op zoek naar ander werk. Maar ik ben nog nooit een dag met plezier naar mijn werk gegaan. Ik merk dat ik al lange tijd op mijn tandvlees loop wegens gebrek aan motivatie, niveau van de werkzaamheden, geen doorgroeimogelijkheden, geen zekerheid (uitzendkracht) en geen goed loon. Daar bovenop ook nog eens vroeg beginnen, wat betekent om 06:15 uur op staan en bijna 2 uur reistijd per dag.

Maar ik heb het gevoel dat ik moet, er moet tenslotte toch geld in het laatje komen. Werk dat ik niet leuk vind, vind ik nog niet eens zo erg als het parttime zou zijn. Maar helaas is in deze tijd eigenlijk alleen fulltime een optie.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 10-02-14 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:58

Collega's zijn nog belangrijker dan het werk vind ik!

Daar ben je toch de hele dag mee in de weer! Gelukkig heb ik een leuke leiding gevende en enorm fijne collega's!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:58

Ja, ik ben blij met mijn werk.
Ik heb wel een andere baan gehad die ik als werk zijnde leuker vond, maar de werkgever was flut, dus ook de sfeer was soms om te huilen (dit was bij een dierenasiel).

Ik werk nu als paraveterinair bij een dierenkliniek voor landbouwhuisdieren en paarden. Super leuk, leuke collega's. Maar ik mis het contact met dieren. Dat is namelijk veel minder!

Heb overigens ook gesolliciteerd in verschillende dierentuinen als hoofd dierenverzorger. Dat zou wel echt een topbaan zijn.
Sluit ook beter aan op mijn HBO diploma. Ik werk nu natuurlijk op mijn MBO diploma (heb ik allebei).

Al met al. Ik ben erg blij met mijn baan, heb er ook veel geluk mee.
maar het is niet mijn droombaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:02

loez schreef:

Daar ben je toch de hele dag mee in de weer! Gelukkig heb ik een leuke leiding gevende en enorm fijne collega's!

Klopt, die maken het werk gelijk al leuk :j

Ik werk ook nog eens enorm dichtbij huis, heb mooie uren én tot mensen om mij heen. Dus dat het werk dan echt niet leuk is, dat is jammer maar maakt het werk in z'n grote geheel wel dat ik met plezier werk.

Als ik hetzelfde werk 100 km verderop moest doen en ik de enige op lokatie was, dan had ik het echt niet vol gehouden :n
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-02-14 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:03

loez schreef:

ligt er aan welk werk je doet :P
ik zie mijn collega's alleen op het depot bij het ophalen van m'n post
Als ik er geen zin in zou hebben dan kom ik gewoon een uurtje later en zie ik niemand :+