Oud van geest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:43

Maar ik voel me veel ouder dus heb soms ook het gevoel dat de tijd dringt... Hersenspinsels... :Y)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:44

vuurneon schreef:
Diegene komt wel, misschien morgen, misschien over 2 jaar.
En anders koppel ik je wel aan mijn vrijgezelle neef :Y)

_O- _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:46

Ach, ga op jezelf wonen en neem 20 katten en noem jezelf een oude vrijster die in de buurt beter bekend staat als het gekke kattenvrouwtje :D

Wedden dat je aanspraak krijgt? <<)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-02-14 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

pluisje88

Re: Oud van geest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:47

Haha. Euhm... Ben geen kattenmens. 10 honden ook goed?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:48

Vooruit!

Weet je wanneer je pas echt oud bent? Als je de godganse dag klaagt over 'te warm, te koud, het tocht, heb last van mijn teen, voet, knie, heup, buurvrouw, het eten is te koud, te warm, te zout, te flauw en ik laat alles lopen als het niet moet en als ik wel moet kan ik niet meer en heb ik je al minstens 100 verteld over de operatie van 15 jaar geleden aan mijn ingegroeide teennagel?'

Ga eens een dag tussen de bejaarden zitten aan de 'klaag'tafel en je voelt je extreem jong en jeugdig :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-02-14 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:49

:D

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:59

vuurneon schreef:
Vooruit!

Weet je wanneer je pas echt oud bent? Als je de godganse dag klaagt over 'te warm, te koud, het tocht, heb last van mijn teen, voet, knie, heup, buurvrouw, het eten is te koud, te warm, te zout, te flauw en ik laat alles lopen als het niet moet en als ik wel moet kan ik niet meer en heb ik je al minstens 100 verteld over de operatie van 15 jaar geleden aan mijn ingegroeide teennagel?'

Ga eens een dag tussen de bejaarden zitten aan de 'klaag'tafel en je voelt je extreem jong en jeugdig :')

Aah shoot dan ben ik al echt oud :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:15

Haha Vuurneon, jouw reacties :D

Ik herken je verhaal hoor TS. Ik ben ook nooit een uitgaanstype geweest; wat ik dan weer wel leuk vind is gewoon sociaal contact hebben buiten discotheken en dergelijke om. Ik ben een heel makkelijke prater en vind het ook niet erg om een keer met vrienden iets te doen wat ik zelf minder leuk vind, maar toen ik overschakelde van middelbaar naar unief (in een grote richting, paar honderd studenten, niet op kamers of in een studentenvereniging) heb ik mij ontzettend eenzaam gevoeld. De kliekjes waren zo snel gevormd, en je ging als individu echt op in de menigte zeg maar. Nee, dat vond ik echt niet fijn en wil ik ook niet meer :n

Uiteindelijk heb ik via een groepswerk mijn vriend leren kennen, met wie het gewoon meteen fantastisch klikte. Hij heeft ook een hekel aan uitgaan en zuipen en dat soort zaken, maar heeft wel gewoon een bloeiend sociaal leven. Zijn vrienden (nu eigenlijk onze vrienden ;)) houden ook niet zo van wilde feestjes. We spreken erg vaak af en dan duurt het ook gewoon tot 4 uur 's ochtends, met gezelschapsspelletjes, games of een kaartspel er bij, en wat wijntjes en lekkers.

Het ene sluit echt het andere niet uit: als jij je niet thuis voelt bij de mensen die je nu kent, heb je gewoon je kliekje nog niet gevonden zeg maar. Aangezien je niet vaak weggaat met vrienden, neem ik aan dat je best een beetje vrije tijd over hebt? Probeer een leuke hobby te zoeken - sporten, naar een boekenclub, iets met knutselen, danslessen, kookcursussen..., ga 1 vaste dag per week koffie drinken in een leuke zaak en kijk wat er op je af komt... - en ontloop vooral geen sociaal contact. Er zijn echt mensen net zoals jij zijn, je moet ze gewoon vinden.

En niet onzeker zijn over jezelf, jij bent niet oud, jij bent niet raar, je bent gewoon jezelf :(:) Kom uit je comfort zone, probeer een keer iets geks uit, en er gaat vast een hele wereld voor jou open waar je je wél thuis in voelt!

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 03:21

Wat ik me vandaag nog afvroeg he..... wat nou als je bij de bakker staat en er staat een heerlijk vent een broodje te bestellen. Of je loopt in de bouwmarkt en er staat een heerlijk ding, iets wat gespierd in zijn kluskleding, een dag niet geschoren, nou ja je weet wel zo een reclame kerel.
Heeft iemand wel eens de ballen gehad om iemand in zo een situatie aan te spreken?

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 04:25

Hoe herkenbaar! Ik ben ook niet van het uitgaan, een avondje in de plaatselijke buurtkroeg vind ik dan wel weer gezellig. Maar in een dorpje met hooguit 1000 inwoners en een gemiddelde leeftijd van 75+ ga ik daar natuurlijk ook niet Mr. right tegen komen...
Verder voel ik me heel snel bekeken. Als ik bijv door de supermarkt loop en een jongen kijkt mijn kant op ben ik al bang dat ik een stuk pleepapier uit mijn broek heb hangen ofzo! Neuh, op mijn best ben ik thuis tussen al mijn beestjes. Gezellig op de bank met 55 kilo hond tegen me aan en de kat op mijn buik. Mocht iemand van jullie mijn droomprins kennen: zeg hem maar dat ik thuis op de bank lig!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 09:08

Hmmm, een 75+ miljonair met een hartkwaal kan best een interessante optie zijn hoor :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:46

Imala,ja. IK :+ Maar dat was een eenmalige actie. Maar het heeft wel gewerkt.

We zijn ondertussen 4 jaar samen.

Ibbel. Jij bent slecht! :') maaruhm... Als hij alles na laat aan mij en geen schulden heeft, moeah... Zou het misschien overwegen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:14

Ik had als kind meestal vriendinnen die een paar jaar ouder waren, maar inmiddels heb ik vrienden en goede kennissen van allerlei leeftijden. Het zijn wel allen mensen die op dezelfde manier in het leven staan en daarom kan ik goed met ze opschieten.

Wijsheid komt niet altijd met de jaren, als dat zo was zou de mensheid niet zo achterlijk zijn denk ik. :+ Ik denk dat je vooral 'moet' zoeken naar gelijkgestemden, of soulmates met een groot woord. Dat kan je in alle leeftijdsgroepen vinden, maar alleen als je ook echt uitstraalt wie je bent en waar je voor staat. Als je doet wat bij jou past trek je daarmee als vanzelf mensen aan die weer bij jou passen. Niet iedereen is een kroegtijger, grote kans dat je de liefde van je leven dus ook niet ontmoet in de kroeg als je toch gaat omdat je 'toch eens mensen moet ontmoeten'. Dan deed je niet wat bij jou hoorde en trek je daarmee ook niet aan wie je zou willen aantrekken. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:22

Ik ben 28 en voel me afentoe ook een oude truffel! Ik ben sowieso getrouwd met een man die 11 jaar ouder is dan ik (en zelf ook zo oud is van binnen _O- ), want jongere mannen? Daar kan ik niets mee.
Als kind speelde ik juist met jongere kinderen, die zochten mij automatisch op als leider. Ik was juist graag bij volwassenen en snapte alles al heel snel. Ik ben geestelijk sowieso vrij vlot.

Mensen die in geesten en andere paranormale dingen geloven zeggen mij altijd meteen dat ik zo'n oude ziel ben. Ikzelf geloof daar niet zo in, maar het is leuk om te horen.
Verder maakt het mij niets uit wat leeftijdsgenoten van mij vinden. Nee, ik wil niet lekker dronken worden, nee ik wil geen drugs gebruiken en nee ik wil niet uitgaan, laat mij maar lekker een boek lezen bij de kachel :brr:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:59

Indigokinderen, unite!

Ach, ik geloof er allemaal niet zo in, oude-zielen-geleuter. Aardstralen. :=

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:10

lieveli schreef:
Indigokinderen, unite!

Ach, ik geloof er allemaal niet zo in, oude-zielen-geleuter. Aardstralen. :=

_/-\o_

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:18

Ik heb het ook zo, voel geen behoefte om uit te gaan, af te spreken, te roken of te drinken. Nee laat mij maar lekker mijn gang gaan, lezen of bij Dublin de hele dag bezig zijn dat is wat ik leuk vind. Ik heb het ook, ik ga liever met dieren om dan mensen, en liever oudere mensen dan jongere mensen. Net als jullie kan ik mij ook best wel eens ergeren aan mensen van mijn leeftijd, hun gedrag ed. (slecht he)

Ik ben ook gewoon met totaal andere dingen bezig dan mensen van mijn leeftijd, mijn interesses passen ook niet bij mijn leeftijd en ga zo maar door.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:39

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:57

Wees blij en tevreden met jezelf dat je de dingen doet die je leuk vind. :)
Dat is zeker niet bij iedereen die achter de meute aanloopt zo..

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:07

Ik ben wel van het feesten maar een vriend kom je echt overal wel tegen. De mijne kende ik al van vroeger maar we zijn elkaar op een begravenis weer tegen gekomen zo zie je maar dat alles mogelijk is.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:46

Peelie schreef:

Ibbel. Jij bent slecht! :') maaruhm... Als hij alles na laat aan mij en geen schulden heeft, moeah... Zou het misschien overwegen :P

Hoe het je dat aangepakt haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:02

Mijn man kende ik van toen ik nog kind was. :') Tussentijds elkaar wat uit het oog verloren en een aantal jaar geleden weer samen gekomen en de vonk sprong over. :)

Verder houd ik ook niet van uit gaan, harde muziek, en word ik enkel humeurig van mensen die zich in bezopen toestand laten gaan. Jongere heren en zelfs heren van mijn leeftijd heb ik nooit een connectie mee gehad in die zin dat ik er een relatie mee wilde. :)
Manlief is 9 jaar ouder dan ik zelf en zo nu en dan wil ik nog wel eens vermoeid zuchten als ie een ADHD aanval krijgt :') Maar over het algemeen gaat dit perfect samen! :)

Waarom zou je moeten toegeven aan de verwachtingen van anderen TS? Juist als je "ouder" bent zou je je daar niets meer van aan moeten trekken... :) Jouw leven, jij moet er blij mee zijn, niet iemand anders.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:02

pluisje88 schreef:
Ik sta ervoor open. Toch blijkt dat blijkbaar niet genoeg. Denk dat de gene die geïnteresseerd is in mij nog geboren moet worden ofzo ;)

Hihi dat gevoel had ik ook en laat dat nou eens de halve waarheid geweest zijn!!!
Zal je even een feel good momentje bezorgen. Ik was 30 en had nog nooit een vriendje gehad, ging ook altijd om met "oudere" en voelde me daar prima bij, moet ook eerlijk zeggen dat ik geen aandacht tekort kwam maar gewoon geen behoefte.
Ik werk in een mannen wereld en voel me daar meer op mijn gemak als tussen vrouwen.
Misschien wel teveel..... dacht ik.
Tot ik eens een halve zool van 8jaar jonger tegen kwam via een vriendin, wat moet ik daar nou mee????
Maar bleek een jongen te zijn die veel, hard en heel zelfstandig werkt veel in het buitenland, dus veel gezien en meegemaakt.
Jeetje wat kon ik goed met hem praten over serieuze , maar ook de meest stomzinnige dingen. Nu 6 jaar later zijn we nog steeds samen en wat ben ik blij dat ik niet op leeftijd ben blijven hangen.
Want hij zat in de eerste en ik in de laatste klas van de "zelfde" basis school :+
Wat ik je wil meegeven is, blijf gewoon jezelf en geniet van wat jij leuk vind.
Een geschikte vent komt op je pad als jij daarvoor klaar bent en openstaat!!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:04

Ibbel schreef:
Hmmm, een 75+ miljonair met een hartkwaal kan best een interessante optie zijn hoor :+

_O-
Geen miljonair te vinden helaas. Wel een heel aantal vrijgezelle boeren met veel grond, leeftijd 50+. Te oud om smakelijk te zijn, en te jong om interessant te zijn dus! :D
Bovendien wonen ze allemaal nog bij mama thuis, en laat ik dat stadium dan toch al een paar jaar gepasseerd zijn....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:18

Imala schreef:
Peelie schreef:

Hoe het je dat aangepakt haha.

Er naast gaan zitten en je smoel dicht houden :') we hadden wel daarvoor al oogcontact gehad :P maar ik heb zitten wachten totdat hij tegen mij begon te praten.