Relatie en feesten zonder vriendin erbij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niikiit

Re: Relatie en feesten zonder vriendin erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 16:22

Als hij naar en met die vriend is, ben ik gewoon thuis... We wonen nog geen 10 minuten uit elkaar.

Ja ik vind ieder weekend ook overdreven, heb het vaak genoeg over 'om het weekend' gaan gehad, maar dan heeft hij zoiets van: als we willen afspreken, spreken we af. Hij vindt ieder weekend een avond (wat altijd avond + nacht is) met die vriend zijn normaal... Ik vind het inderdaad prima als ik hem de hele week verder kan zien, maar vind dit gewoon onzin, eens in de 2 weken is toch zat?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:31

Ik zou lekker je eigen plan gaan trekken, gewoon afspreken met vriendinnen. Overdag of s‘avonds, even geen rekening met hem houden. Laat zien dat je niet aan hem hangt en een eigen leven hebt!

Je hebt zelf toch ook wel een sociaal leven of zit je thuis te wachten tot je bij hem op mag komen draven?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:31

Meid, ik had hem allang de deur gewezen. In een relatie zit je met zijn tweetjes, je doet dus ook samen dingen. En een mannenavond is prima hoor, maar je mag nooit mee, en je zit dus elk weekend een avond alleen terwijl hij doordeweeks intern zit voor werk?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:33

Ieder weekend is wel veel hoor! Vooral omdat je hem dan doordeweeks niet ziet.
Ik heb op het moment geen vriend, maar met mijn ex vond ik het juist fijn als hij ook lol beleefd met zijn vrienden! Alhoewel ik hem dan wel vaak doordeweeks zag en de rest van het weekend. En wel eens mee mocht (ook al was het een mannenavondje, zij vonden het ook wel grappig voor soms een avondje, maar we kunnen ook wel heel goed opschieten met zn allen! :) )
Maar hoe hij met jou omgaat (uitgaande van jouw verhaal) vind ik echt niet kunnen.. Op mij komt het alleen maar over als smoesjes en wil hij de vrijgezel uithangen die toch een relatie heeft..
Ik zou nog een keer een goed gesprek met hem voeren, uitleggen hoe jij erover denkt en je het echt beu bent, en mocht hij het weer 'gezeur' vinden hem de deur wijzen. Dit is toch geen leuke relatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:58

Niikiit schreef:
Als hij naar en met die vriend is, ben ik gewoon thuis... We wonen nog geen 10 minuten uit elkaar.

Ja ik vind ieder weekend ook overdreven, heb het vaak genoeg over 'om het weekend' gaan gehad, maar dan heeft hij zoiets van: als we willen afspreken, spreken we af. Hij vindt ieder weekend een avond (wat altijd avond + nacht is) met die vriend zijn normaal... Ik vind het inderdaad prima als ik hem de hele week verder kan zien, maar vind dit gewoon onzin, eens in de 2 weken is toch zat?

Ik denk dat je voor jezelf moet gaan afwegen of dit is wat jij wilt in een relatie.. Het is geven en nemen, maar hij gedraagt zich binnen jullie relatie als een vrijgezel (ik zeg niet dat hij vreemdgaat oid, maar ieder weekend op stap zonder jou is niet erg gezellig natuurlijk)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:42

Ik vind dit ook echt niet normaal hoor, vooral als je hem alleen in het weekend kan zien. Dan moet je juist die tijd samen doorbrengen, of hooguit gaat hij om de week uit. Maar jij niet mee mogen ? Ik zou denk ik wel heel boos worden en zeggen dat je hem dat weekend ook niet meer hoeft te zien.

Ik en mijn vriend zien elkaar ook alleen maar in het weekend, maar we gaan echt niet beide apart uit hoor. We zien elkaar gewoon, elk weekend. Dan dat uitgaan maar op een lager pitje, we willen elkaar gewoon zien want dat vinden we het belangrijkst. Ik ga wel vaak zat mee met zijn vrienden, dat vindt hij juist helemaal geweldig. Maar hij hoeft niet tegen mij te zeggen dat ik niet mee mag, gelukkig is hij zo ook totaal niet !

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:21

Ik heb jaren een partner gehad waarmee ik altijd samen mee uit ging. We hadden beide eigenlijk nooit geen uitjes apart en achteraf gezien was dit niet goed.
mijn huidige partner is lang vrijgezel geweest. In het begin vond ik het heel raar dat hij mij niet mee nam naar zijn vrienden. Nu heb ik er wel begrip voor. We werken allebei aan de andere kant van het land en zien elkaar alleen in het weekend. Dan is ook zijn enigste mogelijkheid om te gaan stappen met zijn vrienden. Ik heb hem overdag helemaal voor mezelf, ik vertrouw hem voldoende om hem zelf op pad te laten gaan. Aan de ene kant zou ik wel mee willen maar gezien er geen andere vrouwen mee gaan zou ik er maar een beetje bijhangen. En mijn vriend met iets te veel alcohol....nee hoor, vind het wel best.
Er moet natuurlijk wel een balans zijn. Niet elk weekend. Nu vallen wij oom niet meer in de leeftijdsgroep die elk weekend op stap gaan.
TS: vertrouw hem. Praat erover. Plan af en toe een stapavond samen. Met een stel mannen hangen is niet echt aantrekkelijk. Kijk anders eens met hem samen of zijn vrienden ook niet een keer hun vriendin mee willen nemen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:35

Ik zie hier wisselende reacties.. Sommige vind ik zelfs naief te noemen := . Ik ben niet meer goedgelovig haha.

Het feit dat jij hier een topic over maakt, zegt m.i. genoeg. Hij geeft jou geen goed gevoel over dat uitgaan en doet gewoon zijn eigen zin, ondanks dat hij weet dat jij het niet leuk vindt en het graag anders ziet. En het dan ook nog afdoen met 'je zeurt'. Ik heb het al in meerdere reacties gelezen ook, deze jongen doet zich een beetje voor als vrijgezel in een relatie.. Sterkte met de situatie, vertrouw op je gevoel/intuïtie! :(:)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:37

Hier gaan vriend en ik ook vaak zonder elkaar stappen. We hebben beiden een leuke vriendengroep en als die plannen maken op dezelfde dag in het weekend, gaan we lekker zonder elkaar weg. Maar mijn vriend vraagt wel áltijd of ik met hem mee ga. Afhankelijk van de plannen die mijn vriendinnen hebben, ga ik dan met hem mee. Ik denk dat hij zelfs liever zou hebben dat ik vaker mee zou gaan met zijn vrienden. Zelf geef ik dan ook regelmatig aan dat hij nog maar eens een boysnight moet hebben en kies ik er bewust voor om niet mee te gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:06

Napie schreef:
Ik heb jaren een partner gehad waarmee ik altijd samen mee uit ging. We hadden beide eigenlijk nooit geen uitjes apart en achteraf gezien was dit niet goed.
mijn huidige partner is lang vrijgezel geweest. In het begin vond ik het heel raar dat hij mij niet mee nam naar zijn vrienden. Nu heb ik er wel begrip voor. We werken allebei aan de andere kant van het land en zien elkaar alleen in het weekend. Dan is ook zijn enigste mogelijkheid om te gaan stappen met zijn vrienden. Ik heb hem overdag helemaal voor mezelf, ik vertrouw hem voldoende om hem zelf op pad te laten gaan. Aan de ene kant zou ik wel mee willen maar gezien er geen andere vrouwen mee gaan zou ik er maar een beetje bijhangen. En mijn vriend met iets te veel alcohol....nee hoor, vind het wel best.
Er moet natuurlijk wel een balans zijn. Niet elk weekend. Nu vallen wij oom niet meer in de leeftijdsgroep die elk weekend op stap gaan.
TS: vertrouw hem. Praat erover. Plan af en toe een stapavond samen. Met een stel mannen hangen is niet echt aantrekkelijk. Kijk anders eens met hem samen of zijn vrienden ook niet een keer hun vriendin mee willen nemen.

TS haar vriend gaat met 1 andere vriend stappen en naar feestjes.
Hij neemt dan niet zijn vriendin mee, maar zijn (beste?) vriend.
Dat vind ik persoonlijk wel raar.

Ik ben vanaf het begin dat ik mijn man leerde kennen altijd met elkaar mee geweest.
Heel af en toe had ik een meidenavond (of een dagje weg), en nog steeds ga ik af en toe lekker met een vriendin de hort op.
Mijn vriend ervoor wilde nooit met mij mee en dat vond ik juist heel jammer.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:07

Of hij wel of niet vreemd gaat, gepast of geen gepast gedrag is, maakt allemaal geen moer uit.
TS: het is jouw relatie. Jij voelt je er niet fijn bij dat je vriend elk weekend gaat stappen, zonder dat je mee mag. Als je het er over wilt hebben of er iets van zegt ben je een zeur.

Aan jou wat je daar mee wilt doen. Of je gaat op je strepen staan omdat je dit niet pikt, of je laat het gaan en het is zoals het is. (De tussenweg erover praten en verder zien heb je al gehad, die werkt blijkbaar niet)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:15

Sja wat wil je eraan doen? Hij is een feestbeest met zijn vrienden en hartstikke leuk dat hij vrienden heeft waarmee hij dat kan doen. Ik had ook zo'n ex. Echter zijn wij uit elkaar gegaan omdat we elkaar niet konden veranderen wat dat betreft. We paste niet bij elkaar en dan is het kiezen of delen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:29

Ik ben ook wel benieuwd hoe je aangeeft dat je mee wilt? Vroeger hadden mijn vriend en ik altijd op vrijdag onze eigen vrienden avond. Af en toe ging ik met hem mee en af en toe hij met mij. Hij heeft echter nooit moeilijk gedaan. Nu heeft hij daar niet zoveel behoefte meer aan. Ik probeer nog steeds zo vaak mogelijk met de meiden naar de kroeg te gaan (tegenwoordig moet ik het huis ontvluchten want: VI :Y) ) Maar hij gaat maar af en toe mee. Hij is wel welkom maar hij heeft niet echt die behoefte...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:47

Het ligt er natuurlijk aan, maar als je het echt vraagt en je mag niet mee vind ik het wel een beetje debiel van je vriend :+.
Dan zou ik het gevoel krijgen, als hij wat te verbergen heeft..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:56

knetterhard schreef:
Het ligt er natuurlijk aan, maar als je het echt vraagt en je mag niet mee vind ik het wel een beetje debiel van je vriend :+.
Dan zou ik het gevoel krijgen, als hij wat te verbergen heeft..

Dit inderdaad.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:09

hemel wat ben ik blij dat mijn beste vrienden, de vrienden van mijn vriend zijn waarmee hij uitgaat (en ik dus ook, ben altijd one of the guys van hun geweest en toen via via kwam m'n vriend erbij)

En inderdaad wat knetterhard zegt...

Ik heb ook zo'n relatie gehad voorheen en de beste tip die ik je kan geven: hou gewoon een paar weekenden geen rekening met hem, ga lekker een meidenavondje doen met je moeder of vriendinnen, lekker uiteten en tot 's nachts ergens een drankje doen. Probeer er niet over in te zitten. Op een gegeven moment zal die wel inzien dat als hij zo doet, jij ook zo doet en daar kunnen de meeste mannen niet tegen.

Ik zou eerst lekker in t weekend hem lekker laten barsten (niet letterlijk!) en dan kijken hoe hij reageert, als hij het fijn vind om niet bij je te zijn terwijl jij plezier heb zou ik een serieus gesprek aangaan...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:44

Tja ik weet het eigenlijk niet zo goed.

Vrienden zijn ook heel erg belangrijk en juist omdat hij de hele week van huis is kan ik me voorstellen dat hij zijn vrienden ook niet wil verwaarlozen ;)
Ik zou gewoon eens met hem praten en kijken of je er misschien samen uit kunt komen.

Heel veel mensen vinden het raar als je als partner niet meegenomen wordt naar de beste vriend(in). Maar mijn vriend gaat echt nooit mee naar mijn beste vriendin hoor, ik zou het niet eens willen :o En zo gaat hij ook weleens alleen naar vrienden en ga ik niet mee. We gaan ook wel eens samen. Stappen doen we eigenlijk niet meer.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:15

Ja maar dat zit het probleem dus, wel eens of Nooit. En dat laaste is volgens mij op toepassing voor ts.
Mijn vriend mag ook zijn mannenavonden houden geen probleem mee, maar zou ik NOOIT ergens mee naar toe mogen en elkaar al bijna niet zien door de weeks. Dan gaan er bij wel belletjes rinkelen. Helemaal als je er na vraagt en het wordt afgedaan als gezeur.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:22

Ja dat is natuurlijk niet goed. Maar als ik dan even vanuit de man kijk (voor zover ik dat kan als vrouw :+ ) is het voor de man al snel "gezeur" Die zien vaak het probleem niet zo en daarom moet je gewoon duidelijk zeggen wat je dwarszit en dan alleen dat en geen oude koeien en andere "verwijten" want dan snappen ze er niks meer van :+

Ik zou denk ik nog 1 keer het gesprek met hem aangaan en het aanpakken zoals ik hierboven schrijft. Ik zou ook duidelijk maken dat je zo de relatie niet had voorgesteld en dat als het niet veranderd je voor jezelf zal kiezen omdat dit je niet gelukkig maakt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:07

Ik zou het niet goed vinden. En alle ''alarm'' bellen zouden bij mij gaan rinkelen.....
Zeker omdat jij niet mee mag....

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:13

Wat iedereen hier zegt, zou je echt je vriend niet moeten vertrouwen :+

Vind ik overtrokken, vertrouwen is toch de basis van een relatie? Maar als je je vriend de hele week noet ziet, en je ziet hem ook in het weekend weinig, wat voor een relatie heb je dan? Tuurlijk, tijdelijk kan dat, maar als dat vast zo is, lijkt me dat toch niet de beste basis ooit, sorry dat ik het zeg. Ik denk echt dat er wat moet veranderen, hij wil een avond met zijn vrienden, die hij natuurlijk ook de hele week niet ziet, begrijpelijk, maar dan denk ik dat hij toch iets aan zijn werk moet veranderen. Nogmaals, als dit tijdelijk is niet, maar het lijkt me voor hem ook niet fijn zijn vriendin / vrienden zo weinig te zien, dan kun je m.i. Geen echte relatie onderhouden, zowel niet met vrienden als met een vriendin.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:19

Ik vind een gewone mannenavond in de kroeg (of een groep bij iemand thuis) prima.
Maar ik vind het wel "raar" dat de vriend van TS liever zijn vriend meeneemt als hij een feestje heeft en zijn vriendin thuis laat zitten.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:59

Goh, dat lijkt mijn ex wel... Mocht ook nergens mee.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:30

Ik ben persoonlijk een echte voorstander van beiden een eigen leven hebben. Mijn vriend en ik hebben beiden andere hobby's, en laten elkaar ook vrij om die hobby's uit te oefenen. Ook als dat betekent dat de ander een dagje thuis zit omdat die toevallig niets gepland heeft. Vind ik persoonlijk ook heerlijk een dagje alleen thuis zonder vriendlief.

Maar deze situatie vind ik wel raar. Prima dat hij wil stappen, maar ieder weekend en dan ook nog iedere avond zoals ik het begrijp gaat wel erg ver. In een relatie moet je beiden een balans vinden hierin, zodat beide partijen er gelukkig mee zouden zijn. In jou geval betekent dat dus dat hij 1 avond per weekend voor jou reserveerd, wat ik overigens heel goed begrijp. Wil hij daar niet in mee, dan zou het voor mij einde verhaal zijn.
Dat je niet mee mag begrijp ik ook voor geen meter. Zo nu en dan moet het toch kunnen dat je mee kan. Hierin lees ik ook dat hij iets te verbergen heeft.

Ook al zit je in een hoekje je colaatje te drinken terwijl hij gezellig aan het doen is, moet het nog steeds gewoon kunnen. In dat geval zou jij het ook niet leuk vinden en blijft het bij die ene keer. Vind het maar geheimzinnig dat je pertinent niet mee MAG.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:52

Nou, ik vind het raar?! Ieder je eigen dingen kunnen doen (en dus ook samen met je vrienden weg) moet zo nu en dan kunnen..maar om dit standaard te doen, zonder je vriend of vriendin bij te betrekken, vind ik persoonlijk wat vreemd.
Des te meer, omdat ik tussen de regels doorlees, dat hij overdag vaak ook geen fut heeft om met jou erop uit te gaan, naar buiten, samen iets te doen..én omdat hij weet dat jij ook wel zin hebt in een avondje uit en lol maken..dan is dat toch juist erg leuk als je dat met je vriendin kunt combineren, groepje mensen met elkaar?
Op basis van alleen jouw verhaal vind ik het dus maar een vreemde situatie en leest het net of hij jou niet in zijn 'andere leven' wilt betrekken?
Om de week zou mij dan ook genoeg lijken ja..tis uberhaupt al irritant dat daar afspraken over gemaakt moeten worden..als je een relatie hebt, horen daar nou eenmaal compromis bij en als je een vrijgezelle leven wilt leiden (en dan heb ik het niet over met andere vrouwen/mannen rotzooien), moet je niet aan een relatie beginnen.
Zou me dus meer zorgen maken over het feit dat hij weinig voor je over heeft...en als dat na een jaar al zo is????