Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:26

Vjestagirl schreef:
M'n vriend en ik hebben t erover gehad, dat het best wel eens kan gebeuren dat je in n opwelling met n ander zoent. In een opwelling met een ander mee naar huis om seks te hebben kan bij ons dan weer niet, dan heb je tijd genoeg om erover na te denken en je te realiseren dat je n relatie hebt...

Maar als je een relatie hebt, zoen je een ander toch ook niet? Ook niet in een opwelling? -O-

mys_bohemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:53

renee16 schreef:
Natuurlijk is het totaal anders als je eenmaal in de situatie zit en gooi je je hele relatie ook niet zomaar weg door een enkel voorval.

Ik vraag me soms alleen wel af waar ligt de grens.
De verhalen die ik uit de buurt ken.

1: Relatie van 11 jaar, man verschillende keren vreemdgegaan. Man zag het de eerste jaren ook als open relatie, dit was bij vrouw akkoord. Laatste jaren was het wel serieus incl samen wonen. vrouw komt erachter dat man 2,5 jaar een seks relatie erop naast hield (incl parenclubs en andere vrouwen) in de laatste periode. Man heeft alles opgebiecht nadat hij echt niet anders kon, vrouw is gebleven.

2: Relatie van ja ja wel 1 maand. Man gaat vreemd, vrouw komt erachter. Man ontkent, vrouw geloofd hem en blijft.

3: Relatie van 2/3 jaar. Vrouw komt erachter dat man vreemd gaat, man biecht op vrouw blijft. En dit tot een x of 10 toe..

4: Relatie van 2 jaar. Relatie is een tijdje gebroken geweest, man heeft in deze periode een andere 'relatie' gehad, welke al begon toen het nog aan was. Na 2 maanden terug gegaan bij elkaar. Man ontkent alles, vrouw geloofd hem of wil hem ontzettend graag geloven tegen beter weten in.

Als ik dit hier in mijn omgeving zo zie, dan lijkt het wel alsof de mannen tegenwoordig alles kunnen flikken qua buiten de deur snoepen (al dan niet met gevoel) en de vrouwen het toch wel pikken.

Ben ik dan zo ouderwets of naïef dat ik dit niet normaal vind?

tsja de mannen weten ondertussen dat de vrouwen toch wel blijven en hebben er daardoor maling aan. waarschijnlijk met zijn vrienden lacht hij zich rot
bericht aan alle vrouwen, accepteer het nou juist niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:58

lifeofmarit schreef:
Vind ook echt beide not done :n Had hij maar geen relatie moeten aangaan.
Behalve mijn, helaas neppe/hopeloze/gaatnooitgebeuren, relatie met Orlando Bloom is ok :j hihi

Ja en die van mij met Charlie Hunham :')

Ik zit daar wel eens aan te denken he, stel je bent echt superfan van iemand maar je hebt een toprelatie, en je komt je idool tegen en hij vind jou leuk, zoo dat zou poedersuiker zijn! Lijkt me een rare mindfuck. Niet dat ik mijn vriend hierom zou verlaten maar t lijkt me best moeilijk.

Joltsje

Re: Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:03

hmm.. ik heb toch wel net wat meer vertrouwen in de man. niet iedereen is daar trots op hoor.

@joolien.. haha ja zulke dingen bedenk ik me ook wel eens.. vind dat het dan gewoon mag hahah. gaat toch nooit gebeuren haha. hmm nee ik zou het niet weten.. weet wel dat mijn relatie dan voorbij is.. als ik dat zou doen..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:04

Daarom hebben wij hier thuis de deal dat als we onze 'idool' :') tegen komen, we er voor mogen gaan.

Hoe groot is nu de kans dat mijn partner Halle Berry tegen komt :D

(ik ga dan voor Shemar Moore :)) )

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:08

zelf vind ik vreemdgaan vreemdgaan, gevoelens of niet.

echter ken ik stellen die een 'open relatie hebben'

zo hebben ze de afspraak dat ze mogen doen wat ze willenen het niet van elkaar willen weten ( om ongemakkelijke momenten te voorkomen)

de enige afspraak die ze hebben is dat ze niet mogen zoenen met een ander ( want dit zou een uiting van emotie/gevoelens zijn ) en puur fysiek zoals oa. seks. is gewoon pure lust ( we zijn immers gewoon dieren met bepaalde drangen ) volgens hun zit vreemdgaan nou eenmaal in de mens. we zijn geen pinguins die voor de rest van hun leven bij de zelfde blijven :)

en gevoelens heb je slechts voor 1 persoon :) dat is je maatje, je liefde etc. en zit door het gevoel dat je voor elkaar heb op een veel hoger level dan puur fysiek

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:08

Ik vind dit altijd zulke gekke discussies.
Wanneer iets vreemdgaan is, is voor iedereen anders. En in elke normale relatie bespreek je dit en geef je je grenzen aan.
Er is geen regel voor vreemdgaan wat voor iedereen telt.

Persoonlijk vind ik emotioneel vreemdgaan veel en veel erger dan fysiek vreemdgaan. Als mijn vriend gevoelens ontwikkelt voor een ander of veel intiem contact heeft via de telefoon dan zou me dat heel erg kwetsen, en dan denk ik dat het voorbij is tussen ons.

Persoonlijk vind ik mijn vriend prachtig, dus ik kan me best voorstellen dat hij sjans heeft als hij uit gaat met vrienden. En zolang alles in overleg gaat ben ik erg coulant. :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:12

Goede insteek! :j

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:31

Vreemd gaan is vreemd gaan, of het nou fysiek of emotioneel is. Mijn ex (met een reden ex) raakte bevriend met mijn beste vriendin en deed allerlei leuke dingen met haar, waaronder weekendjes weg. Toen ik daar wat van zei, omdat ik me buitenspel gezet voelde, werd hij vreselijk kwaad. Ook kwam ik erachter dat ze gerust naakt samen door haar huis liepen. Allebei bleven ze ontkennen dat er 'iets' was tussen hun (en dat wilde ik echt heel graag geloven), maar voor mij voelde het als vreemd gaan. Ik heb mijn vriendschap met haar verbroken en korte tijd daarna verbrak hij de relatie met mij en trokk hij bij haar in.
Ik geloof echt dat er in het begin niets aan de hand was, maar op de een of andere manier kan zo'n relatie tussen een man en een vrouw 9 van de 10x niet een gewone vriendschap blijven.

Dus, om een lang verhaal kort te maken. Emotioneel vreemd gaan is net zo erg als fysiek. Zeker als je partner het keihard ontkent.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:04

ooh maar wendeltje.. dat vind ik dus eigenlijk ook al not done.
ik kan me ook niet voorstellen dat mijn beste vriend een man is. of zijn beste vriend een vrouw of zo.
en dan samen een weekendje weg.. terwijl jij niet meegaat.. nee. ook al zou er niets zijn.

tuurlijk mogen ze wel vrienden zijn met een vrouwlijk iemand.. mijn man kan ook beter opschieten met vrouwelijke collega's, maar om daar nou een weekend met zijn 2en weg te gaan nee. met alle collega's uit eten heb ik dan weer geen moeite mee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:12

Dat is naar Wendeltje :(.

Jtsje: niet mee eens. Mijn 2 beste maatjes zijn allebei van het andere geslacht. Ja, het is weleens voorgekomen dat we in hetzelfde bed zijn beland, maar er iets tussen die 2 mannen en mij nooit wat gebeurd en dat zal nooit gaan gebeuren ook. Toendertijd bij alle situaties waren we vrijgezel, nu spelen er relaties en mócht de situatie nog een keer voor komen, weet ik niet of ik dan een nachtje wakker zou blijven om te kletsen of dat ik (of 1 van hun) er gewoon naast duik. Iets met respect voor hun partners. Vind het erg toffe meiden en ondanks dat ze weten hoe de band tussen hun vriendjes en mij is, denk ik dat het toch niet geheel gewaardeerd zou worden. Zou ik zelf ook niet leuk vinden namelijk.
Maar gok dat het niet (vaak) meer zal voorkomen want de meiden gaan ook gewoon mee nu met uithes en weekendjes weg natuurlijk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:21

snap ik helemaal yv. iedereen is daar ook weer anders in. stel ik was 1 van die vriendinnen geweest van je maatjes.. had ik het wel geaccepteerd, maar was ik best jaloers geweest denk ik. van waarom wil hij dan geen relatie met haar.. zij is toch ook super aardig.. ze kennen elkaar heel lang en weten wat ze aan elkaar hebben. wie weet vind hij mij een keer zeuren en duikt hij bij haar het bed in zeg maar.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:29

Citaat:
tuurlijk mogen ze wel vrienden zijn met een vrouwlijk iemand.. mijn man kan ook beter opschieten met vrouwelijke collega's, maar om daar nou een weekend met zijn 2en weg te gaan nee. met alle collega's uit eten heb ik dan weer geen moeite mee.

Ze deden allebei aan LARP en ik hield daar niet van, vandaar die weekendjes weg. Maar ondanks dat ik er niet van hield, voelde ik me buitengesloten en vreselijk jaloers als ze weer met geweldige verhalen thuis kwamen.

Later speelde er meer hoor tussen ons 3en (niks seksueels ofzo), maar geloof me, het is niet goed voor je relatie. Hoeveel zelfvertrouwen je ook hebt, het wordt door zo'n situatie absoluut ondermijnd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:34

inderdaad.. dat denk ik ook... hmm ik ben van het paardrijden en hij van het voetbal hahaha. dat scheelt weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:36

Ik denk dat eenieder voor zichzelf moet beoordelen wat vreemdgaan is.
Dat is iets heel persoonlijks denk ik.

In mijn geval zou het zijn: 'alles wat ik mijn partner niet zou vertellen omdat ik zou weten dat hij het niet goedkeurt.'

Heb inderdaad heel wat vreemde dingen zien gebeuren in relaties, zelf het een en ander meegemaakt en hier veel mee geconfronteerd geweest.

Voor mij is alles wat mijn partner achter mijn rug om doet vreemdgaan.
Hierom is het voor mij / ons zo belangrijk om te blijven praten in een relatie, dan weet je wat er speelt en kun je ook lastige onderwerpen bespreekbaar maken en er samen mee omgaan.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:41

Emotioneel vreemdgaan en/of fysiek vreemdgaan is voor mij hetzelfde: not done.
Ook vind ik als een man naar de prutsmutsen gaat hij gewoon vreemdgaat. Dat vind ik niet kunnen als je een serieuze relatie met iemand hebt. Net zulke dingen als Second Love, ik begrijp het echt niet :? :n

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:48

Alle soorten vreemdgaan even erg.. Ook waar geen gevoelens bij zijn.
Juist als er geen gevoelens zijn waarom zou je dan buiten de deur snoepen terwijl je thuis alles hebt? Of je relatie moet dus al slecht zijn, maar dan moet je eerlijk zijn en de relatie beëindigen.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:06

Vreemgaan is not done, maar voor mij zit er wel degelijk een verschil in het vreemdgaan met of zonder gevoel.
Het feit dat hij of zij gevoel heeft voor een ander en daar dan (uiteindelijk) naar handeld is voor mij veel kwetsender dan als hij of zij jeuk had en daar aan laat krabben. Beide keur ik niet goed, beide zijn kwetsend, maar als er gevoel bij komt is er dus iets niet goed in de relatie!

Ik heb het met mijn vriend meegemaakt..... ik sprak hem aan op zijn gedrag tegenover zijn "beste vriendin" (voor wij een relatie hadden was hij al een paar keer met haar geweest) en dat ik daar toch moeite mee had(edit:we gingen hier bijna 2,5 jaar met elkaar), toen kwam het hoge woord er uit..... hij had met haar gezoend.... wij zijn uiteindelijk na 3 dagen praten, huilen, en schreeuwen uit elkaar gegaan omdat hij gevoel had voor haar. (Dit alles is een notendop van wat er allemaal gebeurt is)
Iets minder dan een jaar later, we hebben alletwee een "relatie" gehad in de tussen tijd, zijn we weer bij elkaar gekomen, en nu al 10 jaar heel gelukkig samen.

wat we niet moeten vergeten (en dit is zeker geen excuus!!) is dat mannen anders in elkaar zitten.... Dit is bewezen! Wel ben ik van mening dat als een jongen/man kiest voor een relatie hij dus de keus maakt (mits anders afgesproken natuurlijk) om monogaam te zijn, en vreemdgaan dus uitgesloten is!

oh en over de vreemdgaande vrouwen....... daar is een onderzoek naar geweest:
vrouwen gaan bijna net zo vaak vreemd als mannen, alleen zijn ze er beter in de mannen. Ze zijn berijd om verder te reizen om kans op ontdekking te minimaliseren, ook zijn we beter in liegen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:14

Miss_Caroo schreef:
Emotioneel vreemdgaan en/of fysiek vreemdgaan is voor mij hetzelfde: not done.
Ook vind ik als een man naar de prutsmutsen gaat hij gewoon vreemdgaat. Dat vind ik niet kunnen als je een serieuze relatie met iemand hebt. Net zulke dingen als Second Love, ik begrijp het echt niet :? :n
Eens. In alle gevallen zou ik weg gaan bij mijn vriend. Maar als hij emotioneel vreemdgegaan was zou ik wel meer verdriet hebben denk ik.

439.285 leden heeft Second love. Niet normaal joh! :7

En mocht ik ooit die ene heeeeeeeeeele knappe en rijke bassist van Coldplay tegen het lijf lopen (Guy Berryman <3 ), dan moet hij wel net zo tof en lief enzovoort als mijn vriend zijn, anders kan hij doorlopen :')

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:29

Ik vind het allebei even erg en ik zou het echt niet door de vingers kunnen zien. Als mijn vriend fysiek vreemdgaat, is het sowieso gelijk al over. Ook al is het gebeurt tijdens het uitgaan en is het per ongeluk gegaan omdat meneer behoorlijk aangeschoten was en echt geen gevoelens schijnt te hebben voor Truus: nee, klaar er mee ! Hoe veel ik ook van hem hou.. (Gelukkig nog nooit mee gemaakt !)

Emotioneel vreemdgaan vind ik ook echt niet kunnen. Als je dat doet, dan zit er sowieso al iets niet goed in je relatie. Als het goed zit met elkaar, dan heb je geen tijd en behoefte om aan een ander te kunnen denken. Natuurlijk is het helemaal niet erg om iemand op straat te zien en te zeggen: ''Wow, hij is wel knap'' Mijn vriend zei ook pas tegen mij: ''Zij is wel een knappe vrouw zeg !'' Maar dan sla ik hem echt niet hoor, maar dit gaat meer over een mening. Ik kan het alleen niet begrijpen dat je over een ander moet fantaseren en fantaseert hoe het zou zijn als je met diegene een relatie had.

Berichtjes sturen naar het andere geslacht, totaal geen moeite mee. Ik weet hoe vriendlief is, die heeft totaal geen behoefte aan vrouwen op een andere manier te zien. Ik stuur ook berichtjes naar het andere geslacht, maar ik ga heus niet sturen dat diegene zo knap is en flirtpartij-berichtjes :n

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:48

Nee dat is het moeilijke van een relatie, als je iets (nog) niet hebt meegemaakt weet je niet hoe je gaat reageren! het hoeft niet zo te zijn dat het klaar is.......
Fantaseren over andere mensen is heel normaal! ik denk dat heel veel mensen, mannen en vrouwen, dit doen. Mijn vriend heeft een r.kcarrousel :o en daar zitten meiden in die ik ook ken, boeit me helemaal niks. Hij zou nooit iets doen met deze meiden, al zou hij proberen komt hij er niet mee weg. Maar hij heeft die behoefte helemaal niet. Maar de gedachte/fantasie dat een dame of heer die je mooi/lekker vind ook nog eens precies kan wat jij wil. In zijn geval zijn dat vaak situaties met 3 personen waarvan ik er 1 ben.Dat snap ik wel, een fantasie hoeft niet iets te zijn wat je ook daadwerkelijk wil meemaken/ondervinden.

edit: overgins sluit ik natuurlijk niet uit dat mensen meteen een eind maken aan de relaties als de partner vreemd gaat!!

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:55

Vreemdgaan is ook voor mij echt een 'No go' , al vind ik flirten wel kunnen. Ik en mijn vriend kunnen elkaar ook rustig tijdens een film zeggen dat we met 1 van de acteurs wel een beschuitje zouden willen eten. Ik heb pas 'friends with benefits' gezien en ik vind dat best een goede vertaling van het echte leven. Het gezegde 'zoals je er aan komt, kom je er ook vanaf' vind ik ook een goede, als een jongen met jou vreemdgaat en vervolgens ook met jou gaat dan weet je op voorhand al dat zijn grenzen niet zo ver weg liggen. Praten is zoooo belangrijk in een relatie. Voor mij is emotioneel vreemdgaan het ergste wat je kan doen, ik zou dan ook niet meer verder kunnen met mijn vriend. Al zul je altijd zien dat de realiteit misschien anders uitwijst. Heb al een paar keer meegemaakt dat andere dames erg gecharmeerd waren van mij vriend, gelukkig doet hij er niks mee behalve een lieve 'ik weet dat ik schattig ben glimlach'.

Las hier ook een verhaal over weekendjes weg met een beste vriendin, nou voordat mijn vriend zoiets bedenkt. Hij zou het huis niet eens uit komen denk ik.. ik vind dat soort dingen echt not done. Als je wil vreemdgaan zeg het dan voor de tijd, zo hoeft het geen vreemdgaan te worden.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:22

Sabini schreef:
439.285 leden heeft Second love. Niet normaal joh! :7

Wow, ik wist niet eens van het bestaan van zulke sites af! Er bestaan dus werkelijk websites waar je afspraakjes kan maken om vreemd te gaan -O-

Dat vind ik eerlijk gezegd gewoon ziek, wie bedenkt in godsnaam zoiets? :r Als je via zo'n site afspraken maakt is er geen sprake van zich laten meeslepen door emoties of door fysieke aantrekkingskracht, dan is het vreemdgaan echt iets wat je bewust doet en vooraf voorbereidt

Het kan best gebeuren dat je relatie niet meer zo 'spannend' is als in het begin, maar daar zijn toch andere oplossingen voor? In de eerste plaats denk ik dat dit moet bespreekbaar gemaakt worden, wie weet denkt je partner net hetzelfde en blijken jullie allebei wel eens iets nieuws te willen proberen.
Als een gebrek aan spanning niet de reden is, maar je hebt echt gevoelens voor iemand anders, moet je volgens mij gewoon het lef hebben om je relatie netjes te beëindigen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:54

@doebidon.. dat is dus precies het voorbeeld wat ik bedoel.. een beste vriendin.. lastig lastig. maar blijkt maar weer.. op dat moment niet klaar voor elkaar.. hij is in ieder geval wel eerlijk geweest.

mijn man is helemaal niet sjanserig.. hangt het liefst aan de bar met zijn vrienden, dat scheelt weer.
ik hou wat dat betreft meer van flirten.
laatst waren we op stap, waren er een paar vriendinnen van vriendinnen die waren vroeger verliefd op mijn broer hahaha.. ooh is dat je broer.. ooh daar had ik vroeger een oogje op.... en zelfs dat vind ik stom haha.. dan vertel ik dat ie getrouwd is en 2 kinderen heeft hahaha.. erg dom... ik weet het.

maar zoals velen hier zeggen.. emotioneel vreemdgaan vind ik veel meer kwetsend dat een fysiek foutje. maar beide is vreemdgaan en niet de bedoeling. de een zou voor mij denk ik andere consequenties hebben. bij emotioneel vreemdgaan is de relatie voorbij.. in ieder geval op dat moment haha. fysiek vreemdgaan betekend nooit meer los te vertrouwen.. dus nooit meer naar de kroeg haha. en dan moet hij mijn gestalk maar accepteren. op het moment zijn we allebei mega vol vertrouwen en hebben we het beide nog niet geschonden.. laten we dat maar zo houden.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:00

Ja inderdaad, en hij had al een verleden met haar. Mijn instinct zei ook dat als het fout zou gaan tussen ons het "door" haar zou komen. Maar ja uiteindelijk was het gewoon het bewijs dat het tussen ins niet zo goed ging, en hij met haar kon praten en uiteindelijk meer. Hij kreeg een relatie met haar. Ik viel in korte tijd 20 kilo af, en toen na een paar maanden kreeg ik ook een scharrel. We gingen toen vriendschappelijk met elkaar om en kreeg hij van mij te horen dat ik het vermoeden had dat zij vreemd ging!! Hahaha en dat was ook zo. Toen werd de vriendschap beter uiteindelijk na heel veel kletsen hebben we elkaar toch weer gevonden. En nu 10 jaar later nog steeds heel gelukkig samen.