Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat dieren in veel gevallen reageren op de schrik en consternatie bij hun baasjes.Onze huisdieren daarentegen hebben de echte nuchtere Groningse mentaliteit.
KarmaWitch schreef:Dat is niet waar.[naam] schreef:Deze keer niks gevoeld, in het verleden wel een paar keer.
De zwaarste die ik heb meegemaakt, moet ergens in 2005 zijn geweest, toen trilde je letterlijk van je stoel af.
Maar bij de kleinere voelt en hoort het alleen alsof er een vrachtwagen voorbij rijdt in de verte.
Dat was een huis die ontplofte toen der tijd
Kentaro schreef:Hoorde zojuist op de radio dat het geluid van gisteravond zo goed als zeker een F16 was
Kitty1985 schreef:Kentaro schreef:Hoorde zojuist op de radio dat het geluid van gisteravond zo goed als zeker een F16 was
Dat geloof ik niet.
Een f16 die door de geluidsbarrière gaat geeft geen zacht poefje.
In mijn ogen onmogelijk dat de 1 het niet hoort, maar 300 meter verderop wel.
Net als mijn collega's die op dat moment buiten stonden en niet gehoord hebben, terwijl er wel meldingen uit het dorp komen.
Dit is een FA-18 die door de geluidsbarrière gaat:
http://www.youtube.com/watch?v=-1ywUmBpVGY
Pion schreef:Kitty1985 schreef:
Dat geloof ik niet.
Een f16 die door de geluidsbarrière gaat geeft geen zacht poefje.
In mijn ogen onmogelijk dat de 1 het niet hoort, maar 300 meter verderop wel.
Net als mijn collega's die op dat moment buiten stonden en niet gehoord hebben, terwijl er wel meldingen uit het dorp komen.
Dit is een FA-18 die door de geluidsbarrière gaat:
http://www.youtube.com/watch?v=-1ywUmBpVGY
Het zou ook gaan om de geluidsgolf die de trilling veroorzaakte. Het geluid hoor je dan al niet meer.
Annuuuhh schreef:Ik heb ook niks gehoord of gevoeld, was iets van 1.4 (weet het niet precies) op de schaal van richter..
SAKKIA schreef:Ik heb eens even op de site van het KNMI gekeken en daar zie je het verschil tussen een akoestische knal en een aardbeving.
Duidelijk is dus dat er iets in de atmosfeer gebeurd is en niet in de grond. Wat het precies is, is niet duidelijk. Op de site van Defensie kan ik niks vinden over oefeningen e.d.