Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Electra63 schreef:secricible schreef:Ik vind het ook geen probleem bij bezoek enzo, maar zoals ik hierboven schreef:
Dit is een bekend probleem in den haag, er worden pendeldiensten opgezet en vouwfietsjes gebruikt om maar niett e hoeven betalen. Gevolg is dat bewoners uit de wijk niet kunnen parkeren, soms moesten wij wel 20 minuten lopen van auto naar huis. Dat is natuurlijk absurd...
Ik woon in Rotterdam, ik ben bekend met het probleem van (betaald) parkeren. Maar dat wil niet zeggen, dat "vreemden/bezoekers" geen recht hebben op een parkeerplaats. Ik weet niet hoe het met jullie sociaal leven is? Maar ik krijg regelmatig bezoek thuis; als er plek is in de straat, parkeren ze natuurlijk gewoon in mijn straat. Het is tenslotte de openbare weg.
Electra63 schreef:Wat een onzin! Sinds wanneer heeft een bewoner een "eigen" parkeerplaats. Er parkeren zo vaak mensen die ik niet ken in mijn straat, so what!
Maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was aan de loop van de discussie. Al denk ik ook dat het op zich handig is als je ook met je bezoek een beetje probeert de situatie leefbaar te houden. (Zo hadden wij ooit een buurman die moeilijk uit kon stappen en daarom een plaatsje op de hoek had. Dan verzochten wij ons bezoek altijd om dat plaatsje vrij te houden.) secricible schreef:Heb je mijn bericht uberhaupt gelezen?
Bezoek enzo is niet het probleem. Het gaat er om dat mensen niet in hun wijk parkeren omdat ze. Niet willen betalen, de auto dus in onze wijk zetten en een vouwfiets pakken om naar huis te rijden of met 8man 1 parkeervergunning nemen en zo pendelen van mijn wijk naar hun wijk.
Ik woon in een appartement dus er is hier geen sprake van een parkeerplaats voor de deur maar als ik mijn auto in de wijk van betaalt parkeren moet zetten (waar ik geen vergunning voor krijg!) omdat zij in mijn buurt parkeren is dat echt absurd..
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Wat een onzin! Sinds wanneer heeft een bewoner een "eigen" parkeerplaats. Er parkeren zo vaak mensen die ik niet ken in mijn straat, so what!
Dat is niet erg als het kan. Maar je auto parkeren voor de deur van iemand omdat je bv het treinstation gebruikt, of omdat je geen zin hebt te betalen voor je eigen parkeerplaats terwijl je best kunt zien dat het toch al krap is met parkeren (en bij gewone smalle straatjes weet je dat natuurlijk)... ja, daar heb ik wel moeite mee. Je weet dan namelijk best dat je overlast bezorgt aan anderen.
Bezoek is inderdaad niet het probleemMaar ik neem aan dat dat wel duidelijk was aan de loop van de discussie. Al denk ik ook dat het op zich handig is als je ook met je bezoek een beetje probeert de situatie leefbaar te houden. (Zo hadden wij ooit een buurman die moeilijk uit kon stappen en daarom een plaatsje op de hoek had. Dan verzochten wij ons bezoek altijd om dat plaatsje vrij te houden.)
. Als ik uit mijn werk kom, parkeer ik mijn auto, waar plek is. Mensen men een beperking kunnen een vergunning aanvragen.
). Verder kan bezoek wellicht carpoolen vanuit een carpoolpunt ofzo, of een gratis parkeerplek in de buurt? Of ze kunnen de fiets meenemen en een stukje wandelen of fietsen. Zo hard zal het niet gaan hoor, dat ineens niemand meer bij je langs wil komen!
Electra63 schreef:Mensen men een beperking kunnen een vergunning aanvragen.
Magrathea schreef:Denk in oplossingen! Om te beginnen kun je een klacht indienen, maar daarnaast kun je inderdaad een plekje voor de deur aanvragen met zo'n bord (misschien kijken of je een kortingsdeal ofzo kunt krijgen met de hele straat). Verder kan bezoek wellicht carpoolen vanuit een carpoolpunt ofzo, of een gratis parkeerplek in de buurt? Of ze kunnen de fiets meenemen en een stukje wandelen of fietsen. Zo hard zal het niet gaan hoor, dat ineens niemand meer bij je langs wil komen!
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:Mensen men een beperking kunnen een vergunning aanvragen.
Dat kan. Je kunt ook proberen om het samen op te lossen, en ik zou niet weten waarom er een hele laag bureaucratie bij moet komen om een officiele vergunning te regelen als je zo ook snapt wat er aan de hand is. Zo maken we de samenleving ook nodeloos bureaucratisch en repressief.
(En zo'n speciale plek kost hier meer dan 250 euro voor aanvraag.)
Maar er wonen aardig wat mensen met een beperking/handicap in mijn buurt met een speciale parkeerplaats voor de deur, dan ook nog de mensen die niet (meer) werken, daarvan staat de hele dag de auto voor de deur, dus als ik uit mijn werk kom, zet ik mijn auto waar plek is. Ik wil rekening houden met iedereen, maar er zijn grenzen. Iedereen heeft wel een reden om zijn auto voor de deur te willen, maar helaas. Shadow0 schreef:Secricible: helemaal mee eens.
Overigens, wat betreft het ziekenhuis: dat is dan wel weer een situatie waarbij het mi juist zinniger lijkt dat ziekenhuis en de gemeente in gesprek (oa over parkeervergunningen voor de medewerkers, maar dus ook andere oplossingen) ipv dat het afgeschoven wordt op de medewerkers en bewoners.
In het begin was het voor medewerkers gratis, helaas moet de exploitatie van het nieuwe ziekenhuis met garage sluitend zijn en werden bezuinigingen ingevoerd. Eén daarvan is, dat medewerkers moeten betalen voor het parkeren. Wel tegen gereduceerd tarief ad € 85 per maand.
De medewerkers die dit niet kunnen of willen betalen moeten met OV komen of hun auto verder weg zetten in de wijk en stukje fietsen op de vouwfiets of lopen. Weinig keuze. Electra63 schreef:De medewerkers die dit niet kunnen of willen betalen moeten met OV komen of hun auto verder weg zetten in de wijk en stukje fietsen op de vouwfiets of lopen. Weinig keuze.
, dan heeft hij in elk geval plek...