Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LK_2312

Re: Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:32

Pfff parkeren... Hier in almelo is het ook drama. Wij hadden een grote parkeerplaats in de straat en een laden en lossen strook precies voor de deur. Voor die parkeerplaats hadden wij parkeervergunningen. Nu zijn ze met het nieuwe gemeentehuis aan het bouwen en is de parkeerplaats dicht, gaat ook nooit meer open. De strook bij ons voor de deur zijn 5 parkeerplaatsen voor kort parkeren en een stukje laden en lossen geworden. Overdag gaat dit aardig goed maar 's avonds is het hier vrij parkeren. Als wij een keer daar een auto neer willen zetten kunnen wij hem dus ook niet kwijt. Parkeervergunningen willen ze niet afgeven voor dat stukje, dan krijgen we een vergunning voor een paar straten verderop op een donker stukje naast een instelling met mensen met psychische problemen, dat doen we dus niet.

Ik zou als ik jou was ts wel in overleg met de gemeente, dan maar iets betalen. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je ook plaats hebt bij je in de straat. Een vergunning geeft geen recht op een plek dus als het vol staat heb je alsnog pech.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:09

Electra63 schreef:
secricible schreef:
Ik vind het ook geen probleem bij bezoek enzo, maar zoals ik hierboven schreef:
Dit is een bekend probleem in den haag, er worden pendeldiensten opgezet en vouwfietsjes gebruikt om maar niett e hoeven betalen. Gevolg is dat bewoners uit de wijk niet kunnen parkeren, soms moesten wij wel 20 minuten lopen van auto naar huis. Dat is natuurlijk absurd...

Ik woon in Rotterdam, ik ben bekend met het probleem van (betaald) parkeren. Maar dat wil niet zeggen, dat "vreemden/bezoekers" geen recht hebben op een parkeerplaats. Ik weet niet hoe het met jullie sociaal leven is? Maar ik krijg regelmatig bezoek thuis; als er plek is in de straat, parkeren ze natuurlijk gewoon in mijn straat. Het is tenslotte de openbare weg.:D

Heb je mijn bericht uberhaupt gelezen?
Bezoek enzo is niet het probleem. Het gaat er om dat mensen niet in hun wijk parkeren omdat ze. Niet willen betalen, de auto dus in onze wijk zetten en een vouwfiets pakken om naar huis te rijden of met 8man 1 parkeervergunning nemen en zo pendelen van mijn wijk naar hun wijk.
Ik woon in een appartement dus er is hier geen sprake van een parkeerplaats voor de deur maar als ik mijn auto in de wijk van betaalt parkeren moet zetten (waar ik geen vergunning voor krijg!) omdat zij in mijn buurt parkeren is dat echt absurd...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:29

Electra63 schreef:
Wat een onzin! Sinds wanneer heeft een bewoner een "eigen" parkeerplaats. Er parkeren zo vaak mensen die ik niet ken in mijn straat, so what!

Dat is niet erg als het kan. Maar je auto parkeren voor de deur van iemand omdat je bv het treinstation gebruikt, of omdat je geen zin hebt te betalen voor je eigen parkeerplaats terwijl je best kunt zien dat het toch al krap is met parkeren (en bij gewone smalle straatjes weet je dat natuurlijk)... ja, daar heb ik wel moeite mee. Je weet dan namelijk best dat je overlast bezorgt aan anderen.

Bezoek is inderdaad niet het probleem :) Maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was aan de loop van de discussie. Al denk ik ook dat het op zich handig is als je ook met je bezoek een beetje probeert de situatie leefbaar te houden. (Zo hadden wij ooit een buurman die moeilijk uit kon stappen en daarom een plaatsje op de hoek had. Dan verzochten wij ons bezoek altijd om dat plaatsje vrij te houden.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:21

secricible schreef:
Heb je mijn bericht uberhaupt gelezen?
Bezoek enzo is niet het probleem. Het gaat er om dat mensen niet in hun wijk parkeren omdat ze. Niet willen betalen, de auto dus in onze wijk zetten en een vouwfiets pakken om naar huis te rijden of met 8man 1 parkeervergunning nemen en zo pendelen van mijn wijk naar hun wijk.
Ik woon in een appartement dus er is hier geen sprake van een parkeerplaats voor de deur maar als ik mijn auto in de wijk van betaalt parkeren moet zetten (waar ik geen vergunning voor krijg!) omdat zij in mijn buurt parkeren is dat echt absurd..

Dat herken ik ook. Bij een buitenlocatie van mijn werkgever is ineens betaald parkeren ingevoerd. Dit betekende een parkeerabonnement voor de werknemers van € 85,00 per maand. Heel veel werknemers hebben inderdaad een vouwfiets aangeschaft en parkeren hun auto iets verderop in de (woon-)wijk en fietsen een stukje naar het werk. Omdat dit een ziekenhuis betreft, draaien mensen onregelmatige diensten, dus hebben de bewoners in de omliggende straten daar dag- en nacht last van.

Maar draai het eens om. Jij moet ineens € 85,00 per maand aan parkeren betalen en je kan dit vermijden door 500-1000 meter te lopen of te fietsen. Wat zou jij dan doen?

Daarom wordt uiteindelijk betaald parkeren ingevoerd in heel de stad.
Ik woon zelf aan de rand van betaald parkeren. Over ongeveer 2 jaar wordt in mijn straat betaald parkeren ingevoerd. Mijn dochter kwam gisteren om half 12 uit haar avonddienst. Zij heeft haar auto op de stoep moeten parkeren (met risico op een bekeuring, er was in de omliggende straten nergens plaats), ik heb haar auto vanmorgen verplaatst, toen ik om 7 uur naar mijn werk ging. Heel vervelend allemaal, maar ik haal het niet in mijn hoofd om kritiek te uiten als iemand zijn auto in mijn straat parkeert.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:26

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Wat een onzin! Sinds wanneer heeft een bewoner een "eigen" parkeerplaats. Er parkeren zo vaak mensen die ik niet ken in mijn straat, so what!

Dat is niet erg als het kan. Maar je auto parkeren voor de deur van iemand omdat je bv het treinstation gebruikt, of omdat je geen zin hebt te betalen voor je eigen parkeerplaats terwijl je best kunt zien dat het toch al krap is met parkeren (en bij gewone smalle straatjes weet je dat natuurlijk)... ja, daar heb ik wel moeite mee. Je weet dan namelijk best dat je overlast bezorgt aan anderen.

Bezoek is inderdaad niet het probleem :) Maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was aan de loop van de discussie. Al denk ik ook dat het op zich handig is als je ook met je bezoek een beetje probeert de situatie leefbaar te houden. (Zo hadden wij ooit een buurman die moeilijk uit kon stappen en daarom een plaatsje op de hoek had. Dan verzochten wij ons bezoek altijd om dat plaatsje vrij te houden.)

Ik heb mensen in mijn straat die verplaatsen altijd de auto zodra er een plekje voor de deur vrij komt, kunnen ze er heel de dag naar kijken :D . Als ik uit mijn werk kom, parkeer ik mijn auto, waar plek is. Mensen men een beperking kunnen een vergunning aanvragen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:30

Denk in oplossingen! Om te beginnen kun je een klacht indienen, maar daarnaast kun je inderdaad een plekje voor de deur aanvragen met zo'n bord (misschien kijken of je een kortingsdeal ofzo kunt krijgen met de hele straat :Y) ). Verder kan bezoek wellicht carpoolen vanuit een carpoolpunt ofzo, of een gratis parkeerplek in de buurt? Of ze kunnen de fiets meenemen en een stukje wandelen of fietsen. Zo hard zal het niet gaan hoor, dat ineens niemand meer bij je langs wil komen! :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:39

Electra63 schreef:
Mensen men een beperking kunnen een vergunning aanvragen.

Dat kan. Je kunt ook proberen om het samen op te lossen, en ik zou niet weten waarom er een hele laag bureaucratie bij moet komen om een officiele vergunning te regelen als je zo ook snapt wat er aan de hand is. Zo maken we de samenleving ook nodeloos bureaucratisch en repressief.

(En zo'n speciale plek kost hier meer dan 250 euro voor aanvraag.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:40

Magrathea schreef:
Denk in oplossingen! Om te beginnen kun je een klacht indienen, maar daarnaast kun je inderdaad een plekje voor de deur aanvragen met zo'n bord (misschien kijken of je een kortingsdeal ofzo kunt krijgen met de hele straat :Y) ). Verder kan bezoek wellicht carpoolen vanuit een carpoolpunt ofzo, of een gratis parkeerplek in de buurt? Of ze kunnen de fiets meenemen en een stukje wandelen of fietsen. Zo hard zal het niet gaan hoor, dat ineens niemand meer bij je langs wil komen! :)

je krijgt echt niet zomaar een plekje voor je eigen deur hoor...
Hier krijg je dat iig alleen als verloskundige, arts of bij een handicap.

Bij ons kwam het zo ver dat we om andere tijden gingen werken om voor 6uur thuis te zijn en ind e avonden vrijwel nooit meer weg, of pas na 12 uur thuiskomen.
15 euro per dag als je de auto niet in de wijk kwijt kon en dus in hun betaald parkeergebied moest zetten, want daar krijg je geen vergunning voor als je daar niet woont.
Ik vind het gewoon asociaal, beetje fatsoen hebben en beseffen dat andere de dupe worden van jou actie. De mensen die voor ons betaald parkeren kregen hebben ook deze parkeeroverlast gehad, dus dan weet je gewoon wat voor last mensen van je hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:44

Secricible: helemaal mee eens.

Overigens, wat betreft het ziekenhuis: dat is dan wel weer een situatie waarbij het mi juist zinniger lijkt dat ziekenhuis en de gemeente in gesprek (oa over parkeervergunningen voor de medewerkers, maar dus ook andere oplossingen) ipv dat het afgeschoven wordt op de medewerkers en bewoners.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:59

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:
Mensen men een beperking kunnen een vergunning aanvragen.

Dat kan. Je kunt ook proberen om het samen op te lossen, en ik zou niet weten waarom er een hele laag bureaucratie bij moet komen om een officiele vergunning te regelen als je zo ook snapt wat er aan de hand is. Zo maken we de samenleving ook nodeloos bureaucratisch en repressief.

(En zo'n speciale plek kost hier meer dan 250 euro voor aanvraag.)

Tja, als je verder niets te doen hebt, kan dat misschien wel. :D Maar er wonen aardig wat mensen met een beperking/handicap in mijn buurt met een speciale parkeerplaats voor de deur, dan ook nog de mensen die niet (meer) werken, daarvan staat de hele dag de auto voor de deur, dus als ik uit mijn werk kom, zet ik mijn auto waar plek is. Ik wil rekening houden met iedereen, maar er zijn grenzen. Iedereen heeft wel een reden om zijn auto voor de deur te willen, maar helaas.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:03

Shadow0 schreef:
Secricible: helemaal mee eens.

Overigens, wat betreft het ziekenhuis: dat is dan wel weer een situatie waarbij het mi juist zinniger lijkt dat ziekenhuis en de gemeente in gesprek (oa over parkeervergunningen voor de medewerkers, maar dus ook andere oplossingen) ipv dat het afgeschoven wordt op de medewerkers en bewoners.

Door wie is bepaald dat er betaald moet worden voor parkeren bij het ziekenhuis? :)* In het begin was het voor medewerkers gratis, helaas moet de exploitatie van het nieuwe ziekenhuis met garage sluitend zijn en werden bezuinigingen ingevoerd. Eén daarvan is, dat medewerkers moeten betalen voor het parkeren. Wel tegen gereduceerd tarief ad € 85 per maand. :D De medewerkers die dit niet kunnen of willen betalen moeten met OV komen of hun auto verder weg zetten in de wijk en stukje fietsen op de vouwfiets of lopen. Weinig keuze.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:06

Het gaat hier niet meer om autos voor de deur kunnen zetten electra. Het gaat er om dat mensen die weigeren te betalen jou straat zodanig vol zetten dat jij jou auto gewoon niet meer in je WIJK kan zetten, dat je 20 minuten moet lopen van auto naar jou huis en met een beetje pech nog 15 euro kwijt bent ook omdat je in HUN wijk waar jij geen parkeervergunning voor krijgt moet staan en dus de meter moet vullen.
En dat je dus in het donker door de stad heen moet banjeren omdat je gewoon je auto nergens in de buurt kwijt kan met alle risico's. Alleen omdat anderen gewoon weigeren te betalen voor hun auto.

Met alle respect, maar ik ben heel beneiuwd waar jij woont...

Bij dit ziekenhuis vind ik de situatie ook gewoon asociaal, er vanuit gaand dat dat dus betekend dat bewoners hun eigen auto nergens meer kwijt kunnen.
Ik parkeerde mijn auto ook niet bij mijn werk in de parkeergarage (waar ik als uitzendkracht voor moest betalen), maar er was daar zo extreem veel parkeerruimte, dat er altijd zeeen van plek was.
In dit geval moet ziekenhuis, gemeente en afvaardiging van bewoners dus om de tafel om het gesprek aan te gaan en oplossingen te verzinnen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:52

Ik woon in Rotterdam. 5 straten verderop begint de zone van betaald parkeren. Bij de supermarkt is betaald parkeren en blauwe zone. Ook mijn straat is binnen paar jaar aan de beurt.

Wat parkeren bij het zkh betreft, de kosten moeten eruit gehaald worden, simpel.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 09:43

Oh waauww, wat een reacties...
Ze zijn er bij ons nu allemaal mee bezig..
We hebben de wijkagent een bericht gestuurd en die zorgt dat er zo min mogelijk boetes worden uitgeschreven.
Er worden allemaal waarschuwingen uitgedeeld, en als je er 's nachts een gekregen hebt, en 's middags nog staat krijg je een boete. Wij hebben een wijkcommite waar ze er mee bezig zijn, en het word doorgestuurd naar de gemeentes. We snappen gewoon niet waarom het van 18.00 tot 24.00 is, en niet overdag, want idd zoals genoemd door iemand, zijn er heel veel mensen die hun auto's bij ons in de wijk (en Den Haag, want dat was eerst ook gewoon gratis parkeren) neer zetten, en vervolgens het laatste stuk met de tram of fiets gaan.

Dit komt van de Gemeente Rijswijk;
http://www.rijswijk.nl/actueel/parkerenlaak

Het betaald parkeren is dus van 3 februari naar 11 februari 'verplaatst'. Helaas is er bijna niemand die het weet.

http://www.youtube.com/watch?v=ggTyJeTx ... pp=desktop

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:06

Reden dat het van 6 tot 12 is, is dat het eenw oonwijk is. De parkeerproblemen in den haag zijn alleen in de avond, dus is de "oplossing" in de avond betaald parkeren. Vaak zie je in bedrijvenbuurten overdag betaalt parkeren.

Oh, en in jou link hebben ze het over de verwachting dat het zal gaan beteren. Dat werd bij ons ookg eroepen, vergeet het maar, echt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:09

Electra63 schreef:
De medewerkers die dit niet kunnen of willen betalen moeten met OV komen of hun auto verder weg zetten in de wijk en stukje fietsen op de vouwfiets of lopen. Weinig keuze.

Best wel keuze dus, voor een deel.

De keuze is nu gewoon: om jezelf geld te besparen, zadel je andere mensen met veel extra kosten op. (Ofwel een gereserveerde plek, ofwel dat zij parkeergeld moeten betalen omdat ze geen gratis plek meer hebben.)
Het is een houding die ik vaker zie: "als ik er maar geen last van heb interesseren anderen me weinig." IK wil niet betalen, dus ik pik gauw de gratis plek in en lekker pech dat zijn dan wel moeten betalen.

En dan zijn sommige mensen nog verbaasd dat er steeds meer regels komen en steeds meer handhaving, en er elke keer een parkeerwacht langsloopt.

Laten we het erop houden: mijn houding is het niet. Dat is gewoon niet de manier waarop ik in de samenleving wil staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:10

De oplossing die jouw gemeenre gaat geven is in betaald parkeren bij jullie in de wijk.....

Dan krijg je zoveel vergunningen per straat en als er meer auto 's dan vergunningen worden gegeven, hebben er toch nog een paar pech..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:17

Russel, maar dat zou mee moeten vallen want voordat Den Haag ging rotzooien was er geen probleem. Dus voor de bewoners zelf past het.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 10:22

Klopt Shadow.
Maar doordat veel mensen niet weten dat het betaald parkeren de 11e ingaat ipv de 3e staat het bij ons nu al bomvol. We gaan nu gewoon een vervelend 'spel spelen' door de auto's zo ruim neer te zetten (met de rest van de buren dan) zodat de gene die later thuis komen daarna plek hebben. Dan verplaatsen we wat auto's waardoor er weer plek is. Ze krijgen het bij ons normaal al voor elkaar om een rij van bijv 4 parkeerplekken, met 2 grote auto's en een kleinere de rij vol te krijgen door ruim te parkeren dus daar zijn ze bij mij in de straat erg goed in.
Ook ben ik zo bij de hand om mijn scooter gewoon in een parkeervak neer te zetten als ik weet dat mijn vader met een half uur thuis is :+, dan heeft hij in elk geval plek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:26

Ik ken het probleem uit Amsterdam, plenty plaats, toen kwam betaald parkeren en mensen gingen uitwijken....toen de brief op de mat over vergunningen, laten er nu minder vergunningen werden afgegeven dan autobezitters in mijn straat.

Ik woonde in een straat waar de meesten werkeloos waten, maar wel een aftandse auto voor de deur hadden, voor het geval dat. Ik had een baan buiten de stad en was afhankelijk van mijn auto...

Gelukkig voordat de regel werd ingevoerd, verhuisd.

Het gaat de gemeente niet om de parkeergelegenheid, maar om de stad autoluw te maken...gewoon dat men zoveel mogelijk de auto opruimt...en voor sommigen zal dat niets uitmaken, maar wel de extra kosten en kiezen voor auto de deur uit..

Jammer voor die wijken waar men altijd netjes voor de deur kon parkeren...ook dat is verleden tijd.

Ik zou daar ook mee gedupeerd zijn...balen hoor.

Ik doe een opleiding in Utrecht, ook daar plenty parkeerplaats, ineens betaald parkeren, voor een dagje parkeren betaal je 35 euro, grappig toch? Ik zet ook in de wijk waar nog niet betaald parkeren is...gelukkig is daar overdag met moeite nog wel wat plek te vinden...

De prijzen die gevraagd worden is dieverij.....maar gemeenten hebben behoefte aan veel extra cashflow....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:31

Haha love uggs, dat spel speelden mijn vorige buren in een woonwijk. Zoontje lief kreeg auto en wilde auto bij ons voor de deur....25 meter verder parkeervakken, maar het ging om het spel he?...

Dus auto pa werd uit garage gereden en voor hun deur gezet, pa werkte niet, zoontje kwam thuis auto pa in garage, auto zoontje bij ons voor de deur, bij hun voor de deur vrij, dus mooi vrij uitzicht, wij auto in parkeervak....

Maar in jullie geval zou ik dit ook doen hoor.

Mijn tijd in Amsterdam, moest minstens 20 minuten lopen om mijn auto op te halen....all dolled up in de regen en dan verwaaid op je werk aan komen....fijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:33

Utrecht is in een aantal opzichten echt heel erg... de actie bij Tuindorp was typisch een geval van niet nodig. En de binnenstad is raar - ze weten nou nog steeds niet wat ze willen, autoluw, parkeerders ontmoedigen of juist naar de binnenstad halen. Gevolg is dat voor bezoekers het parkeren niet duur is, maar voor bewoners onbetaalbaar. (En dan bedoel ik echt onbetaalbaar: in bepaalde delen is de wachtlijst voor een parkeervergunning oneindig: de vergunningen zijn gegeven aan bedrijven en blijven eeuwig bestaan. Dan kun je een commerciele plek aanschaffen voor een paarduizend euro.)

Maar voor Utrecht is de P+R mogelijk een optie. Het OV in de stad is over het algemeen best goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:35

Maar ik zit buiten het centrum, heel erg buiten het centrum...echt totaal onnodige aktie...en de heren staan om 09.00 heel de dag lekker te schrijven, komen na de lunch terug om een nog nieuw gekomen sukkel te beboeten...

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:37

Ik zou al heel blij zijn als ik dagelijks in mijn eigen wijk kon parkeren. Niet omdat er betaald parkeren in de buurt is, niet vanwege sporthallen of scholen, maar puur omdat er meer mensen in deze jaren 30 wijk een auto hebben dan waar er parkeerplek voor is. Het bezettingspercentage is op dit moment 105%. (ja, opgevraagd, werk zelf bij de gemeente). Daarnaast wonen hier ook veel mensen met een eigen bedrijfje die naast een personenauto een grote bedrijfsbus hebben.
In bepaalde straten wordt standaard door de buren al dubbel geparkeerd.

Tja, wat doe je er aan? Er is geprobeerd de bedrijfsbussen de wijk uit te krijgen, daarmee kwamen de bewoners met bedrijfje in protest.
Ik zou graag willen dat er gewerkt zou gaan worden met parkeervergunningen. Ja, ik heb er echt geld voor over. Maar de meeste mensen willen dit niet.
Omdat het een dichtbebouwde wijk is is het ook niet mogelijk om extra parkeervakken te maken.

Het is hier geen kwestie meer van in de straat willen parkeren, maar in de wijk is al leuk. Als ik 's avonds na 18u thuis kom kan ik al niet meer parkeren. Zondagmiddag ga ik meestal op de fiets weg, omdat ik anders de auto nergens meer kwijt kan.
En als jullie denken dat ik vast een enorme bak heb, het is slechts een suzuki alto en die kan ik ook nergens kwijt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:37

In mijn straat plaats genoeg maar ik moet wel een vergunning kopen omdat het blauwe zone is geworden. Ander probleem....ik vind het belachelijk omdat er echt altijd plaats is, mijn auto is 's avonds ongeveer de enige op tig parkeerplaatsen en zelfs op zaterdag met de markt kan ik gewoon ruim parkeren voor de deur.

Zo frustrerend allemaal en de kosten die ik ervoor betaal zijn inmiddels verdubbelt.