Geef het wat tijd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 14:08

Misschien ben ik aan het doemdenken hoor..Hij stuurt me ook berichtjes om slaapwel te zeggen, hij vertelt ook over hoe het op het werk was, hij stuurde me gisteren nog dat hij blij was dat hij zo eerlijk tegen mij kon praten, dat hij vroeger zo'n confrontaties uit de weg ging. Dat hij niet gewoon de klootzak kan uithangen en er gewoon mee kan stoppen, dat ik daarvoor te veel voor hem beteken.
Hij steekt het zelf op zn 'quarterlife' crisis, die ik dus ook heb meegemaakt :-)

Dus gewoon effe rustig aan doen, niet te veel pushen, beetje tijd en ruimte geven en het zal wel goed komen

upendo

Re: Geef het wat tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:29

Je praat jezelf alleen maar moed in he? :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:58

Jij zegt dat het voor hem enkel zwart of wit is... is dat niet ook een eigenschap van jou zelf die je spiegelt op hem?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:40

espiga1984 schreef:
Misschien ben ik aan het doemdenken hoor..Hij stuurt me ook berichtjes om slaapwel te zeggen, hij vertelt ook over hoe het op het werk was, hij stuurde me gisteren nog dat hij blij was dat hij zo eerlijk tegen mij kon praten, dat hij vroeger zo'n confrontaties uit de weg ging. Dat hij niet gewoon de klootzak kan uithangen en er gewoon mee kan stoppen, dat ik daarvoor te veel voor hem beteken.
Hij steekt het zelf op zn 'quarterlife' crisis, die ik dus ook heb meegemaakt :-)

Dus gewoon effe rustig aan doen, niet te veel pushen, beetje tijd en ruimte geven en het zal wel goed komen

Probeer niet teveel hoop te krijgen van zulke berichtjes die hij stuurt...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:08

Ik herken mezelf wel een beetje TS. Als ik iemand leuk vind, vind ik die leuk ben de eerste tijd elke dag samen, helemaal verliefd en te vroeg samen gaan wonen. En ja, dan zit je elkaar toch wat veel op de lip, komen er irritaties en wil je weer dingen voor jezelf.
Ik weet dan ook dat het beter is elkaar niet elke dag te zien, en minstens een paar jaar te wachten voordat je gaat samenwonen. Maarja, die gevoelens en impulsiviteit he?

Ik denk zelf dan ook eigenlijk dat jullie nu op een goed punt zijn gekomen en je er niet meer van moet maken dan het is: jullie zijn te snel gegaan en beseffen dat nu. Klopt het als ik vermoed dat het niet zozeer onzekerheid is over of je wel tijd hebt voor een relatie, maar meer of jullie wel een 'gezonde' relatie aan kunnen gaan? Dus elkaar zien wanneer daar de tijd voor is, niet elke dag kleven en rustig de tijd nemen ook al gaat dat in tegen wat je het liefste zou willen? (Maar dus eigenlijk ook weer niet wilt)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 11:32

Effe een verslagje van gisterenavond.

Ik was moe en triestig maar had wel mijn gedachten kunnen ordenen. Ik had een lange brief geschreven naar hem, waarin ik vertelde waarom ik mij zo goed voel bij hem, en dat het soms allemaal niet zo simpel is, maar dat het langs de andere kant helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Dat we niet moeten samenwonen, of dat iedere zondag bij de ouders gaan eten. Dat hij perfect zijn eigen hobby's kan hebben. Dat ik niet alles ga leuk vinden omdat hij het leuk vindt... Zolang de basis (het gevoel) maar goed zit. Dat hij dat niet mag wegcijferen... Ik wou de brief pas donderdag of vrijdag aan hem bezorgen.

Opeens kreeg ik een bericht. Dat hij zichzelf soms zo irritant vindt. Dat hij niet normaal kan doen, dat hij het altijd zo moeilijk moet maken. Dat ze op het werk ook al zeiden dat hij soms problemen maakt waar er geen zijn. En toen reed hij met de fiets naar huis en dacht hij 'wat stond ze hier toch altijd lief op mij te wachten'. Hij ging koken en hoorde een liedje en dacht 'wat leuk dat ze dat kon meezingen'. En toen zat hij alleen in de zetel en besefte hij dat hij helemaal niet alleen in de zetel wilde zitten. En dat een half uur rijden naar mij gewoon peanuts is als je iemand graag ziet. En dat als je verliefd bent, dat je dan gewoon bij die persoon wil zijn...

Ik heb hem de brief doorgestuurd en ik kreeg als reactie dat hij een grote glimlach op zijn gezicht kreeg en zelf een paar traantjes moest laten. Dat hij me wou knuffelen en niet meer loslaten. En hij heeft gewoon zijn auto genomen en naar mij toe gekomen.

We hebben veel gepraat. We gaan leuke dingen doen samen. We gaan tijd vrij maken voor elkaar. En we gaan vooral blijven praten want in ieder relatie is er wel iets. Nooit is iets 100 procent goed, maar het is maar wat je er zelf van maakt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:42

Wat een fijn nieuws! Nu niet te snel erin springen he ;)

Ik wens jullie een hele fijn toekomst samen :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:58

Communicatie is de sleutel, dat blijkt maar weer. Gewoon lekker verder "teuten" in een tempo dat bij jullie past.