Woningbouw negeert uitspraak rechter, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Woningbouw negeert uitspraak rechter, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 01:19

Watvoor toevoeging bedoel je?

We zijn al ingeschreven dus dat kunnen we niet meer eisen, we moeten alleen betalen voor we een woning toegewezen krijgen. Ze werken dmv loting dus worden wij uitgeloot, moeten we eerst betalen anders gaat hij naar de volgende. Maar wie controleert er? Ze kunnen ons bij het loten wel elke keer weer onderop de stapel leggen als we uitgeloot worden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 04:46

anneliesdj schreef:
Oke dan.
Let wel, het gaat hier om een sociale woningbouwvereniging, volgens mij mogen zij helemaal niemand weigeren.

Ja wel hoor, wanbetalers. ;)

En je bent niet urgent als je particulier huurt en je huur eindigt. Urgent is als je situatie onvoorzien is bv, je huis brand af en bent van het ene moment op het andere dakloos of je leven wordt bedreigd door je partner en je moet acuut vertrekken.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:30

HippoLogic schreef:
anneliesdj schreef:
Oke dan.
Let wel, het gaat hier om een sociale woningbouwvereniging, volgens mij mogen zij helemaal niemand weigeren.

Ja wel hoor, wanbetalers. ;)

En je bent niet urgent als je particulier huurt en je huur eindigt. Urgent is als je situatie onvoorzien is bv, je huis brand af en bent van het ene moment op het andere dakloos of je leven wordt bedreigd door je partner en je moet acuut vertrekken.

Was het maar zo. Mijn huis was afgebrand, maar ze lieten me mooi in de kou staan. Uiteindelijk na veel rompslomp een woning voor een half jaar gekregen en toe daarna moest ik er weer uit, want ik zou er geen recht op hebben.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:28

Als je een tijdelijke woning hebt toegewezen gekregen (6 maanden lees ik) dan zegt het woord Tijdelijk al dat je er weer uit moet. ;) Dat weet je dan van te voren. Klinkt hard he?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:30

Dat hebben we met zeer veel moeite voor elkaar gekregen want ze vonden dat we er uberhaupt al geen recht op hadden. Dat is mijn punt. En daarna knallen ze je er alsnog zonder pardon uit. Daarom zeg ik, zelfs al brand je huis af, je hebt geen rechten!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:38

anneliesdj schreef:
Watvoor toevoeging bedoel je?

We zijn al ingeschreven dus dat kunnen we niet meer eisen, we moeten alleen betalen voor we een woning toegewezen krijgen. Ze werken dmv loting dus worden wij uitgeloot, moeten we eerst betalen anders gaat hij naar de volgende. Maar wie controleert er? Ze kunnen ons bij het loten wel elke keer weer onderop de stapel leggen als we uitgeloot worden.

http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechts ... osten.html
http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/controle

Staat wat een toevoeging precies is :)

Succes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:34

Heb je inmiddels contact gehad met t juridisch loket?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 22:16

Ja we moeten langskomen dus het duurt nog even :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:05

We zijn bij het Juridisch Loket geweest en de dames waren zeer verbaasd :P
Dit mogen ze niet zo doen, ze hadden in beroep moeten gaan als ze het niet met de rechter eens waren.
Nu moeten wij ons inkopen om een huis te krijgen terwijl anderen dat niet hoeven, het lijkt chantage/discriminatie.
Ze noemde het typerend voor deze woningbouw, ze staan erom bekend hun eigen regels te maken en zich niets aan te trekken van wat sociaal is en wettelijk bepaald.

Ze gaan voor ons een brief opstellen om de woningbouw erop te wijzen dat dit niet kan en dan gaan we afwachten hoe ze daarop reageren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:06

+:)+

En misschien een idee om eens tzt te kijken hoe en waar je deze woningbouw kan 'aangeven'.

Succes ermee!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 14:10

Ja het is bijzonder wat dat betreft, want de gemeente zegt dat het gewoon een bedrijf is als alle anderen en dat zij er niets mee van doen hebben. Huurcommissie behandeld geen geschillen. Ombudsman is alleen voor overheid.
Maar ze zijn toch ook niet volledig onafhankelijk, ze hebben wel een sociale taak.
Als ik de tijd heb ga ik een brief schrijven naar de wethouder, kijken wat daaruit komt.