Geloof het of niet, ik mis de echte winter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VreVrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:25

Ik houd ook van winter! Of beter gezegd, ik houd van het feit dat er seizoenen komen en gaan. Ieder seizoen heeft voor en nadelen maar als er zoals nu nog geen echte winter geweest hoeft de lente ook nog niet te komen. En ik wil ook sleeen met het paard!

Vickz

Re: Geloof het of niet, ik mis de echte winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:33

Nou dat gevoel heb ik nu ook als er echt winter is geweest denk ik laat die lente nu maar komen, dan kijk ik daar naar uit, maar nu zit ik nog steeds op de winter te wachter, ik heb nog geen nood aan lente...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:27

Precies, ik wil ook nog steeds even winter! Ik geloof dat het 2 of 3 jaar geleden was, toen was er een dik pak sneeuw gevallen toen ik aan het werk was (dat jaar wel een paar keer trouwens, maar toen was het de eerste keer). Niemand was er goed op voorbereid, waardoor ik toen ik naar huis ging ipv 25 minuten, bijna 2 uur onderweg was. Het was zo bizar, gewoon 1 lange file van Zeist naar Amersfoort, maar het had ook wel wat. Ik heb lekker een muziekje opgezet, onderweg ook nog wat mensen gebeld (handsfree ;) ) en gewoon genoten van dat maffe weer! Ik hou er wel van, om een paar dagen per jaar helemaal dik ingepakt door de sneeuw heen te banjeren. Ik waan me dan echt een beetje in zo'n sprookjeswereld <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:30

Je bent niet de enige die de winter mist.. Hier nog een.
Vorig jaar hadden we een winter met veel sneeuw, ijs en dikke vorst. Dit jaar hebben ze bij ons geen sneeuw gehad, ja 5 km verderop lag een dikke 5-10 cm sneeuw :(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:34

SV --> LZP

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:34

Eigenlijk heb ik die sneeuw ook wel gemist, mocht best van mij even gaan sneeuwen in de kerstvakantie. Maar helaas, het lijkt meer
herfst dan dat het winter is -O-

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 17:03

Ik kocht me tijdens de solden zo een lekkere warme lange jas (tot net boven de knie) van Eurostar. Ik zag me er al in rondlopen in de sneeuw, of voor een koude buitenrit, want je kan hem zo lekker om je benen vastdoen. Maar heb hem nog geen enkele maal kunnen aandoen, het is echt belachelijk warm voor die jas :( Ik heb eigenlijk nog geen winterjas nodig gehad... Meestal loop ik rond met een fleech trui en een bodywarmer.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:45

Wat mij betreft is alle sneeuw na kerst overbodig :P

Ik HAAT winter. Het is koud, ik sta bijna elke week 's ochtends weer iemand een starthulp te geven omdat ik de enige ben die z'n auto accu gewoon goed bijhoud/laad waardoor ik weer 10-15 min later op werk ben, m'n vriendin (sorry dames, man hier) kan in haar rolstoel de deur amper uit als het glad is/er sneeuw ligt.

Wat mij betreft vriest het gewoon lokaal. Akkerbouw die vrieskou nodig heeft gun ik graag de kou die ze nodig hebben (net zoals alle anderen die afhankelijk zijn van vorst) maar voor de rest? Lekker overslaan... :P

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:49

Choiix schreef:
Wat mij betreft is alle sneeuw na kerst overbodig :P

Ik HAAT winter. Het is koud, ik sta bijna elke week 's ochtends weer iemand een starthulp te geven omdat ik de enige ben die z'n auto accu gewoon goed bijhoud/laad waardoor ik weer 10-15 min later op werk ben, m'n vriendin (sorry dames, man hier) kan in haar rolstoel de deur amper uit als het glad is/er sneeuw ligt.

Wat mij betreft vriest het gewoon lokaal. Akkerbouw die vrieskou nodig heeft gun ik graag de kou die ze nodig hebben (net zoals alle anderen die afhankelijk zijn van vorst) maar voor de rest? Lekker overslaan... :P

Hier ben ik het helemaal mee eens! Dit zou ik zo hebben kunnen schrijven, behalve het gedeelte van de accu en vriendin met rolstoel :')

Sneeuw mag van mij in de berggebieden blijven, heerlijk voor de wintersport, maar verder.. :n

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:51

Ik vindt de winter ook vreselijk :') al die kou, regen, wind en sneeuw! :brr: ik ga gegarandeerd 2x per week onderuit met mijn fiets als het glad is/sneeuw ligt! (ben ook een beetje klungelig :j ) schaatsen vindt ik niks aan.. dat het zoveel donker is vindt ik ook vreselijk! de snijdende wind in mijn gezicht ;( nee ik vindt het niks! en zal het heerlijk vinden als we de sneeuw en echte kou een keertje overslaan! geef mij maar de zomer, de warmte, lekker zwemmen, zonder jas naar buiten, de lange dagen, lekker bqq'en, alles dat groeit en bloeit, zomervakantie *\o/* ik kan niet wachten tot de lente en zomer! <3

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:55

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:00

Ik ben heel blij met deze "winter"! Koffiepauze buiten in het zonnetje, wie doet me wat. :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:08

Ik mis de koude winter niet zo zeer, maar het mag wel eens een paar weken goed vriezen en een weekje sneeuw (voor leuke foto's :)) ). Ik zie nu al weer vliegen en andere stomme insecten, en als het niet gaat vriezen, gaan we van de zomer een invasie van insecten hebben... :=

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:15

Ik ben voor echte winter haha! Ik vind dit zulk ongezond weer, bah! Afgelopen donderdag was het mooi hier.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:28

Vind deze winter helemaal te gek. Fijn voor de paarden, de honden en voor mijzelf. En veel beter voor de energie rekening!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:32

ik ben ook echt een wintermens,en dan wel met veel vorst en sneeuw als het even kan,2009 en 2010 zijn voor mij dan ook echt topjaren geweest,van oktober tot maart sneeuw hier gehad :D :))

nu hebben we de afgelopen week hier toch wel een beetje kunnen winteren,hier lag best een dikke laag sneeuw,en het was echt heerlijk....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:46

Vilar schreef:
Ik ben heel blij met deze "winter"! Koffiepauze buiten in het zonnetje, wie doet me wat. :)

Precies dat dus!
Wat een heerlijk weer, ik ben erg gelukkig met de "winter" tot nu toe.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:48

De afgelopen week en vandaag was inderdaad lekker, kou/vorst en een zonnetje.
Maar dat heb ik de verdere winter nog niet ervaren, was meer het herfstgevoel.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:35

Ik mis het ook :j
Ik hoef niet perse een dik pak sneeuw want dat vind ik alleen maar lastig als ik met de auto naar het werk moet. Wij hebben al wel sneeuw gehad en toen ben ik een dagje met de trein naar het werk gegaan. Dat was ook prima te doen.

Maar ik wil gewoon mooi droog, beetje zon en dan -10 ofzo. Lekker schaatsen op de ijsbaan in het dorp en dan na afloop warme chocolademelk drinken. Of een leuke tourtocht schaatsen. Twee jaar geleden kon dat allemaal en ik heb toen echt een geweldige winter gehad.
Ik zie me nog helemaal rossig een pizza in de oven schuiven, een wijntje inschenken na 30 km geschaatst te hebben. Heerlijk :+

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:27

Er ontbreekt gewoon iets nu :( sommigen vinden kou en sneeuw misschien niet zo leuk, maar het is eens iets anders, regenen doet het al genoeg! Als het vriest of sneeuwt gaan mensen andere dingen doen en dat maakt het nou net zo leuk :) even een uitdaging in de dagelijkse sleur...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:54

Vandaag en gisteren was heerlijk in het zonnetje. Krijg al helemaal zin in de lente.
Heb helemaal niets met de winter. Maar kwakkelweer vind ik ook niet echt wat. Dan liever wat vrieskou en een zonnetje.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:26

Ik heb voor het eerst in mn leven last van een winterdepressie! Gewoon door het gebrek aan winter.... Is het enige seizoen dat ik normaliter geen last heb van warmte en uvstraling en dit jaar mag dat zelfs niet eens meer. Uv is nog steeds laag natuurlijk, maar ik zweet me alsnog kapot als ik buiten bezig ben. Om nog maar te zwijgen over de NOG STEEDS aanwezige muggen! Nog geen week muggenbultvrij geweest dit jaar, om gek van te worden! In november trok ik de teken nog van de katten af en nu is het buiten alweer een drukte van belang met insecten.... Waar zijn die paar weekjes per jaar dat ik mag genieten?????
Ik mis de frisse (koude) vorstlucht, het prachtige kale en liefst witte winterlandschap, leuke mutsen en handschoenen (en jas...) aan kunnen doen en nog veel meer. De winter is het enige seizoen dat ik alleen maar vrolijk ben en geniet van de buitenwereld... Rot op met je eeuwige herfst en laat die lente aub nog heeeeeeel lang duren, ik wil eerst echte vorst verdorie!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 00:28

Hehe Zwerte :P

Je hebt wel een punt! Ik vind zomer leuk, maar ik zweet me ook steeds kapot en word helemaal knetter van al die vieze vuile insecten en m'n paard ook trouwens! Ze is allergisch aan dazen (krijgt gigantische grote (zo groot al een hand) jeukende bobbels) en heeft daar boven zomerexceem! Niet echt het ideale seizoen voor haar. Gaan wandelen is helemaal geen pretje, terwijl we nu wel gezellig kunnen wandelen.

Winter landschappen zijn zooo mooi <3