Gestalkt, Mishandeld, Geestelijk kapot gemaakt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Gestalkt, Mishandeld, Geestelijk kapot gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:14

Even nieuwsgierig trouwens;
je bent op je 15e van huis weg gelopen, waar waren/ zijn je ouders in dit hele verhaal?

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:15

Ja daar heb je echt helemaal gelijk in. Ik denk dat toen ik hem ontmoette ook een beetje kwetsbaar in het leven stond. Mijn vader is namelijk precies hetzelfde en ze zeggen ook altijd dat je iemand onbewust zoekt die op je vader lijkt.

Als ik nu terug kijk dan ben ik echt knettergek geweest, hoe heb ik toch alles maar kunnen pikken? Hij heeft mij zelfs een SOA gegeven terwijl ik echt nooit ben vreemdgegaan en uiteindelijk dacht ik zelf dat ik toch was vreemdgegaan en zo aan die SOA was gekomen. Als ik nu terug denk aan die tijd en ook oude mails etc doorlees dan sta ik gewoon van mijzelf verbaasd.

Ergste is ook nog..Toen hij in het ziekenhuis belandde had ik medelijden met hem..Ik wilde gelijk naar hem toe. Ik ben niet gegaan maar ik wilde het wel. Heb zelfs zitten janken omdat ik het zo rot voor hem vond dat hij nu zoveel pijn heeft en nooit meer een normaal leven kan hebben. Belachelijk gewoon.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:16

Goof schreef:
Even nieuwsgierig trouwens;
je bent op je 15e van huis weg gelopen, waar waren/ zijn je ouders in dit hele verhaal?

Mijn vader heb ik sinds mijn 15de geen contact meer mee, mijn moeder was eigenlijk hetzelfde als mij tot ze bij mijn vader wegging. Ze is ernstig ziek geworden en weet hier niks vanaf. Net zoals de rest van mijn familie. Ze weten nu wel iets maar wat er allemaal is gebeurd dat weet niemand. Degene die het meeste weet is mijn familielid waar ik bij heb gewoond maar ook hij weet niet alles.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:18

Bizar inderdaad, en daarom ook lastig te begrijpen voor buitenstaanders. Ik heb echter al meerdere keren gezien dat het inderdaad zo werkt; iemand kan compleet in iemand anders macht zijn..

Vaak hangt het in dit soort situaties samen met jouw eigenwaarde, in de zin van: iemand die niet van zichzelf houdt, cijfert zichzelf te makkelijk weg voor anderen en als je dan de verkeerde treft, kan het zo lopen dat je eigenlijk zelf "verdwijnt" en de ander jouw leven gaat beheersen. Vooral als je in je leven veel problemen en weinig oprechte liefde hebt gekend

Om dit te doorbreken, zul je met je eigenwaarde aan de slag moeten denk ik. Hou je van jezelf? Vind je jezelf de moeite waard? Ik gok dat dit zomaar heel belangrijk voor je zou kunnen zijn. Je moet genoeg van jezelf houden om jezelf dingen te gunnen (een normaal leven, liefde)
Laatst bijgewerkt door Corelli op 29-01-14 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:19

Pfffffff ik weet even niet wat te zeggen.
Wat een leven heb jij!!
heel veel sterkte TS. :(:)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:21

Of ik van mijzelf hou? Ik denk het niet. Ik zie mijzelf echt als minderwaardig op sommige momenten voel ik mijzelf heel erg sterk maar meestal niet. Ook met mijn huidige relatie heb ik wat problemen omdat hij in mijn ogen rare dingen doet die overigens schijnbaar heel erg normaal zijn ( vragen of ik mee uit wil gaan, ook eten voor mij maken enzo dat vind ik echt heel erg raar(

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:21

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat heb jij een hoop moeten doorstaan zeg. Ben er echt even stil van...

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:23

Dat vind ik dus ook zo raar.. dat er mensen zijn die hier stil van worden terwijl het voor mij eigenlijk een hele normale situatie was..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:23

TrojkaPink schreef:
Of ik van mijzelf hou? Ik denk het niet. Ik zie mijzelf echt als minderwaardig op sommige momenten voel ik mijzelf heel erg sterk maar meestal niet. Ook met mijn huidige relatie heb ik wat problemen omdat hij in mijn ogen rare dingen doet die overigens schijnbaar heel erg normaal zijn ( vragen of ik mee uit wil gaan, ook eten voor mij maken enzo dat vind ik echt heel erg raar(

Ik vind het enerzijds triest om dit te lezen, maar aan de andere kant mooi, omdat ik denk dat dit een groot deel van het probleem is en ik vind het al heel knap dat je dit kunt benoemen!

Meid, je bent de moeite waard. Liefde is voor jou niet meer normaal, want je hebt van Kees geleerd om je vast te klampen aan hele kleine "lieve dingetjes" die niet lief waren, maar hoogstens minder naar. En minder naar is niet lief
Ik hoop dat je het jezelf gunt om hiermee aan de slag te gaan :* Je zou eens kunnen kijken naar EMDR-therapie, dat is erg geschikt voor het verwerken van trauma's

En het "normaal vinden" is misschien een copingmechanisme geweest. Je lijf en geest kunnen maar een bepaald level van stress aan, daarna treden er mechanismes in werking om simpelweg te overleven. Relativeren is daar één van, omdat de echte situatie te heftig is om door te laten dringen
Laatst bijgewerkt door Corelli op 29-01-14 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:25

Ik word hier ook zo stil van.. Meer dan "heel veel sterkte", weet ik momenteel niet te zeggen! Dus, heel veel sterkte TS! :(:)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:26

meid ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:28

TrojkaPink schreef:
Dat vind ik dus ook zo raar.. dat er mensen zijn die hier stil van worden terwijl het voor mij eigenlijk een hele normale situatie was..

Je bent daar niet de enigste in. Zelf heb ik een behoorlijk heftig verleden (o.a ook mishandeling) en ik dacht ook altijd dat het normaal was. En pas sinds kort zie ik het in dat het niet normaal was.

En volgens heb je nu een super vriend, dus geniet van zijn aandacht :)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:28

Ja misschien wel Corelli en idd hij was niet lief maar minder naar. Maar sommige dingen die waren ronduit gemeen, mij een puppy geven en die 5 dagen later weer van mij afpakken en verkopen.

Of mijn blackberry was kapot, hij kwam thuis en gaf mij een mooie smartphone ik zei nog is die voor mij? Jaahaa zei hij speciaal voor jou gekocht uur later wou hij hem zelf hebben..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:30

TrojkaPink schreef:
Ja misschien wel Corelli en idd hij was niet lief maar minder naar. Maar sommige dingen die waren ronduit gemeen, mij een puppy geven en die 5 dagen later weer van mij afpakken en verkopen.

Of mijn blackberry was kapot, hij kwam thuis en gaf mij een mooie smartphone ik zei nog is die voor mij? Jaahaa zei hij speciaal voor jou gekocht uur later wou hij hem zelf hebben..

Manipulatie ten top, waardoor jij hem helemaal niet meer kunt peilen. En dan weet je als het ware niet meer wanneer je nou wat moet doen om het "goed" te doen (om hem niet boos te maken)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:33

Ja inderdaad! Ik ben nogal een kletskous en als hij zei dat ik mijn mond moest houden dan deed ik dat en dan werd hij weer woedend omdat ik niks zei. Of ik moest naar de grond kijken om dan kwaad te worden omdat ik jaja naar de grond kijk..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:36

TrojkaPink schreef:

Ik ben opgegroeid in een niet zo fijne situatie maar bij mij uit dit zich tegenwoordig aan bindingsangst en een "ikke eerst" instelling: ik heb deze zomer een relatie verbroken omdat hij al 6 maand aan het zeuren was over mijn nieuwe paard :+ ... het omgekeerde kan dus ook...

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:36

Jeetje wat een verhaal. Heel veel sterkte TS! :(:)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:38

maximuss schreef:
TrojkaPink schreef:

Ik ben opgegroeid in een niet zo fijne situatie maar bij mij uit dit zich tegenwoordig aan bindingsangst en een "ikke eerst" instelling: ik heb deze zomer een relatie verbroken omdat hij al 6 maand aan het zeuren was over mijn nieuwe paard :+ ... het omgekeerde kan dus ook...

Ja idd en ik ben juist zo van anderen eerst. Maar ik ben ook niet altijd een lieverdje geweest hoor, ik heb hem ook wel eens terug geslagen of zijn spullen kapot gemaakt.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:38

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen, zit hier met mn mond vol tanden.
Dit is niemand gegund. Ik hoop dat hij je nooit meer lastig kan vallen.
Ik gun je veel geluk met je nieuwe vriend, dat heb je dubbel verdiend!
En erg veel sterkte met het verwerken van deze vreselijke jaren! :(:)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:39

Ik hoop ook dat hij me niet meer lastig gaat vallen maar ik denk dat zodra hij op een andere afdeling ligt met internet enzo ik toch weer van hem ga horen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:39

Hebben jullie samen kinderen gekregen ... ?

Heftig dit ...
En permanent naar de andere kant van het land verhuizen? Is ook geen optie zeker ...

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:41

Nee we hebben gelukkig geen kinderen dat heb ik altijd wel goed tegen gehouden en ik heb ook op de een of andere manier toch nog 2 diploma's behaald alleen geen werkervaring maar een echte baan buitenshuis ben ik ook nog niet aan toe. Ik werk nu vanuit huis en voor nu vind ik dat wel prima.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:44

Jeetje, ook ik word hier even stil van. Wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Veel stertke :(:)

Wel fijn dat je een vriend hebt die goed voor je is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:44

Ik herken zo veel in je verhaal, gelukkig niet van mij, maar iemand die ik ken.

Die heeft jaren niet naar buiten gedurfd, straatvrees. Nu met medicatie en therapie is dat 'verholpen', maar zonder medicatie gaat die ook niet de deur uit.

Ziek is het, als politie kwam zei iedereen dat ze nergens van wisten en niks hoorde, ze waren bang voor de vent. Belachelijk.

Heb hierdoor ook echt aan me dat wanneer ik denk dat iemand (geestelijk of lichamelijk) mishandeld word, ik hier al snel over begin. Echt heftig om mensen te zien krimpen als iemand begint te praten of langs loopt, gewoon uit pure angst. Ook word bij ruzie's gelijk de politie gebeld, want weet uit ervaring dat je hier in een ruzie zelf echt niet de kans voor krijgt.

Ik hoop dat het met jou snel beter gaat, helemaal eroverheen kom je toch niet, maar ik hoop dat jij en je man/vriend toch een mooi leven gaan krijgen! :)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:45

Ja ik heb nu echt een hele leuke vriend gelukkig die totaal niks op "kees" lijkt! Ben echt heel erg blij met hem maar ik doe wel expres een beetje rustig aan.