Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:12

Jannepauli schreef:
Om 't maar even grof te zeggen:
Vriendin is ver weg, meneer staat droog..
Komt een gewillig meisje langs dat zich gevleid voelt door de aandacht..
Volgende stap: overnachten, naakt, in hetzelfde bed, masseren..
Hoe duidelijk wil je 't hebben? _O-

Vind dat je behoorlijk denigrerend overkomt nu. TS komt op mij niet over als een gewillig meisje (integendeel), en daarnaast was er al sprake van vriendschap, die steeds closer geworden is. Als je gewoon een wipkip wil ga je daar echt niet weken achteraan zitten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:14

Als er duidelijke chemie is, moet je eerlijk zijn naar jezelf en naar je huidige partner. Bovendien zou het erg laag zijn om je vriendin het vreemdgaan kwalijk te nemen, om het vervolgens gewoon zelf te doen. De dingen over het slapen die hij tegen de TS gezegd heeft, vind ik al over de schreef als je in een relatie zit. Ik vraag me af wie het wel normaal zou vinden als haar vriend tegen een ander meisje zou zeggen dat hij naakt slaapt, bij haar wilt slapen en haar wilt masseren.

Hij moet eerst maar eens voor zichzelf duidelijk voor ogen hebben wat hij wilt, en niet gebruik maken van de "handigheid" dat z'n vriendin is vreemdgegaan en in het buitenland zit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:18

@Ayasha: Wat vind je zo respectloos dan? Dat die jongen heeft aangegeven best bij TS in bed te willen slapen?

@Tieneke: Mijn vriend had, toen we elkaar net hadden leren kennen, een vriendschap met een meisje. Toen ze zaten te webcammen zei ze dat ze even ging douchen, of mijn vriend misschien mee wou en dat soort flirterige opmerkingen. Ik kwam daar achter toen ik bij hem sliep, hij naar zijn werk was en hij zijn computer aan had laten staan en er opeens MSN berichten van haar binnenkwamen (ja heel slecht, ik heb toen zijn berichtgeschiedenis door zitten lezen). Ik vond het he-le-maaaal niet leuk dat het gebeurde, maar hij zag het gewoon als grappig tijdverdrijf, een beetje flirten. Hij zag er serieus geen kwaad in en realiseerde zich pas dat het kwetsend was naar mij toe, toen ik hem ermee confronteerde en uitlegde hoe ik daar naar keek. Mannen zijn soms gewoon echt (misschien opzettelijk) naïef hoor!

Daarentegen kwam ik een tijd geleden een ex scharrel van mij tegen. Iemand waar ik altijd een ontzettende chemie mee had, maar we konden het ook gewoon altijd goed vinden. Ik wou hem aan een vriendin van mij koppelen, maar uiteindelijk trokken we toch weer als magneten naar elkaar toe. In het begin negeerde ik het gewoon, dacht ik dat het aan mij lag, maar later bleek toch dat we iets meer voor elkaar voelden dan alleen vriendschap. Zodra ik dat uit had gevogeld heb ik het ook tegen mijn vriend verteld en hij zag er verder geen probleem in. Hij was blij dat ik eerlijk was en hij weet dat ik nooit vreemd zal gaan. Met die "chemie" vriend heb ik nog geprobeerd om te kijken of er een normale vriendschap in zat (hij was nl ook bevriend geraakt met mijn vriend), maar dat ging helaas niet. Ik baal dat we elkaar nu voor de 2e keer uit het oog zijn verloren, maar mijn relatie is belangrijker, dus het is goed zo.

Ik heb van beide kanten gezien hoe dit soort dingen kunnen gaan en ik weet dus ook heel goed dat je echt geen verrot persoon hoeft te zijn als dit soort dingen je overkomen. Maar ik ben wel voor eerlijkheid en de dingen uitspreken, dan loopt het niet uit de hand.
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 29-01-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:19

naakt bij haar in bed te willen slapen, te willen masseren enz. Ipv op het aangeboden matrasje.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:20

Tsja, heel banketstaaf, maar waarschijnlijk gaat het niet op iets leuks uitlopen tussen jullie. Jongen vertrouwt zijn vriendin niet meer, relatie loopt dus niet zo super, vriendin zit in het buitenland, en hij heeft zijn behoeftes.

Als ik jou was zou ik duidelijk tegen hem zeggen: ik vind je een hele leuke jongen, maar ik ben niet je tweede keus omdat je vriendin in het buitenland zit. Ik heb ook geen zin om problemen tussen jullie te veroorzaken. Zoek uit wat je precies wil.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:28

Ik zou duidelijk zijn. Gewoon zeggen dat hij dit niet kan maken. Je bent geen tweede keus. Dus of voor jou, of voor haar en niet beide.

Wees gewoon eerlijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:34

Ik heb even mijn vorige gepost aangepast :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:37

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar goed.

Je zal voor jezelf moeten bepalen of je "die andere vrouw" wil zijn, of dat je daar te goed voor bent? Zo ja, dan zou ik afstand nemen en hem eerst zijn zaakjes laten uitzoeken. Niet over verliefdheid praten, want vaak komen ze dan met een mooi praatje dat zijn relatie toch al niet goed meer zit, dat hij met jou verder wil, maar zijn vriendin niet over de telefoon wil laten weten dat het uit is bla bla bla.

Laat hem maar even darren. Als zijn relatie echt niet goed meer zit en hij maakt het uit zichzelf, dus zonder druk van jouw kant uit, prima. Maar niet nu en stiekum achter zijn vriendin haar rug om, dat zou ik echt laag vinden...

Dat hij naakt bij je in bed wil slapen getuigd niet van veel respect naar zijn vriendin toe. Erg onaardig. Als hij in de buurt wil slapen zou ik m een hotel laten boeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:37

Ik zeg niet dat die jongen verrot is. Maar als ik het meiske was, zou ik wel willen dat ie eerst voor zichzelf duidelijk heeft wat ie wil want anders is het gewoon wachten tot het mis gaat. Waarom iets goed riskeren om dat je niet de tijd wil nemen om even duidelijk te hebben wat je wil?
Zo'n moeite kan het toch niet zijn om eerst netjes af te ronden met meisje A en dan pas over te gaan naar meisje B?
Is dat echt zo "ouderwets" dan nu?

Flirten enz zou ik ook geen moeite mee hebben maar echt aangeven naakt bij iemand in bed te willen slapen en niet op een matras, dat gaat stilaan verder dan flirten. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:45

Ben ik met je eens hoor Ayasha, dat heb ik in mijn vorige posts ook aangegeven. Hij moet eerst uitzoeken wat hij precies voor TS en voor zijn huidige vriendin voelt. Dan kan hij de knoop doorhakken en gaan doen wat ie moet doen. Maar ik vind niet perse dat hij respectloos is geweest naar TS of naar zijn vriendin, omdat hij aan heeft gegeven wel bij haar in bed te willen slapen. Overigens ligt het er voor mij wel aan op wat voor manier het is gezegd. Als hij letterlijk heeft gezegd "Als ik bij je blijft slapen, wil ik dat alleen als ik naakt bij jou in bed mag slapen" zou ik wel even zoiets hebben van Wohoooo, calm down! Maar als hij heeft gezegd "Ik zou eigenlijk liever bij jou in bed slapen, dan op het matrasje...." en dan met een gekke bek er achteraan "En opgepast, want ik slaap wel altijd naakt he ;) " dan vind ik het een heel ander verhaal. Dat soort debiele dingen zeg ik namelijk ook gerust tegen vrienden, ongeacht of het jongens of meiden zijn, dat is mijn soort humor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:47

Beste TS jij voelt al meer voor hem dan gewone vriendschap, dat is duidelijk.
Verliefdheid maakt blind dus dat jij het idee hebt dat hij geen advances maakt is logisch want dat zie je niet.

Ik kan niet oordelen over de jongen maar gezien hij een relatie heeft die niet goed verloopt en hij heeft aangegeven dat hij nog om haar geeft maar tegelijkertijd advances maakt bij jou.....tja.
Hij zou best wel in de war kunnen zijn en niet weten wat hij wil maar daar kan hij ook prima achter komen zonder op jou advances te gaan maken.
Aangezien hij grapjes maakt heeft hij wel een bedoeling en wat die bedoeling is daar kom je maar op 1 manier achter door te vragen wat hij nu precies van jou verwacht en wil.

Blijven slapen, naakt en masseren en dan denken dat er niets hoeft te gebeuren. Het vlees is gewillig, daar hoef je niet eens voor gedronken te hebben :')
Alle verstand raak je kwijt op het moment dat het vuur aangewakkerd en dat blus je echt niet zomaar zo wel dan moet je wel in hele sterke schoenen staan ~~}> .
Maak het jezelf niet moeilijk en geef aan dat je daar niet aan gaat beginnen.
Niet op aan laten komen want voor je het weet zit je in de situatie en durf jij geen nee te zeggen omdat je bang bent voor zijn reactie.
Je zal echt niet de eerste vrouw zijn die dat overkomt.

Dus trek je stoute schoenen aan en maak duidelijk dat je wilt weten waar hij op aan stuurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:48

:= ik durf niet eens te posten.

Ten eerst ben je dus niet in staat om jezelf te kennen. Bedoel ik mee te zeggen als ik wat drink en desnoods dronken wordt dan zal er echt niks gebeuren wat ik niet wil en verder zou ik zoiets hebben van.

Wil je het wel...... Who cares geniet er van je bent nog jong.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:50

joyce2 schreef:
Ben ik met je eens hoor Ayasha, dat heb ik in mijn vorige posts ook aangegeven. Hij moet eerst uitzoeken wat hij precies voor TS en voor zijn huidige vriendin voelt. Dan kan hij de knoop doorhakken en gaan doen wat ie moet doen. Maar ik vind niet perse dat hij respectloos is geweest naar TS of naar zijn vriendin, omdat hij aan heeft gegeven wel bij haar in bed te willen slapen. Overigens ligt het er voor mij wel aan op wat voor manier het is gezegd. Als hij letterlijk heeft gezegd "Als ik bij je blijft slapen, wil ik dat alleen als ik naakt bij jou in bed mag slapen" zou ik wel even zoiets hebben van Wohoooo, calm down! Maar als hij heeft gezegd "Ik zou eigenlijk liever bij jou in bed slapen, dan op het matrasje...." en dan met een gekke bek er achteraan "En opgepast, want ik slaap wel altijd naakt he ;) " dan vind ik het een heel ander verhaal. Dat soort debiele dingen zeg ik namelijk ook gerust tegen vrienden, ongeacht of het jongens of meiden zijn, dat is mijn soort humor :D

Hmm goh, ik zou er geen ruzie over maken maar ik zou denk ik wel aangeven dat ik dat niet zo tof zou vinden van mijn man eerlijk gezegd. Enfin, het zou geheel van de situatie af hangen. Als het in een gesprek waar ze gewoon aan het dollen zijn is, is nog iets heel anders dan wanneer het "stiekem" via sms of chat ofzo gebeurt (je snapt wel wat ik bedoel hoop ik want ik krijg het niet zo goed duidelijk gemaakt in woorden) Maar dat "idé" krijg ik ook niet van TS haar verhaal. :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:18

Ik zou het niét doen TS :n .. Deze jongen klopt in mijn ogen echt niet. Zijn vriendin gaat vreemd: dat is hun zaak, máár als hij haar daar mee terug wilt pakken en bij jou wilt blijven slapen en dat soort ongein ?! Ik zou dat echt niet doen. Je moet je zelf dan maar eens afvragen als jij wat met hem zou krijgen, dadelijk doet hij zulke geintjes ook bij anderen in jullie relatie. En ook al beweert hij dat hij nooit vreemd zal gaan en hij dit nog nooit heeft mee gemaakt, maar jij zo bijzonder voor hem bent: niet in geloven, want het feit dat een jongen een relatie heeft en met een ander zo intiem is.. Dát zegt genoeg.
Dadelijk is die vriendin weer terug uit het buitenland en laat hij jou weer stikken hoor, hij zal dan weer naar zijn vriendin trekken.
Echt meid, wees verstandig. Je bent nog jong, maar dit kan nooit goed zijn. Beeld het maar eens in jou situatie in: stel jij hebt een vriend en jij gaat maar even bij een ander slapen (okee, jullie relatie loopt een beetje stroef..) Iemand met gezond verstand hoort dit gewoon niet te doen.
Gewoon tegen hem zeggen dat je hier niet aan begint, omdat hij een relatie heeft. Kijk dan maar eens wat hij daarop te zeggen heeft..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:25

Ik zou het er gewoon eens rustig over hebben met hem. Dat jij het niet ziet zitten omdat je het niet eerlijk vind naar zijn vriendin bijvoorbeeld. Dan wijs je hem op zijn vriendin, jouw normen en waarden, en je wijst hem niet direct af :j

Want ik vind het verstandig dat je dit nu niet wil ivm. met jouw gevoelens naar hem toe! helemaal prima.

Ik vind sommige wel heel hard voor haar vriend? Hij is over de grens gegaan. Helemaal waar. Maar ik kan me ook indenken dat gevoelens kunnen ontstaan. Zeker als zijn relatie helemaal niet goed loopt. Dat wil niet meteen zeggen dat als jullie wat zouden krijgen hij weer vreemd gaat? wat nu nog niet eens écht gebeurd is dat zou een heel andere situatie zijn.
Wel vind ik dat hij alles eerst zelf op een rijtje moeten zetten. En een zetje van jouw kant, TS, om hem te laten denken kan denk ik geen kwaad.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:05

Ik denk dat heel veel mensen het ontzettend uit zijn verband trekken en ik denk dat het in dit geval héél weinig te maken heeft met "meneer staat droog"/"als mevrouw weer terug is ben jij weer nr 2" etc.... :=

Kom nou... als hij bekend staat als een grote player of slet is het een ander verhaal, mee hé...mogen we tegenwoordig niet meer van gedachte veranderen wat relaties betreft?!
Soms kom je juist achter de waarheid zodra iemand een poosje weg is, dat diegene misschien niet de liefde van je leven is...

Begrijp me niet verkeerd, hij moet er eerst een punt achter zetten maar als ik het zo hoor denk ik dat hij dat heus van plan is maar als iemand in het buitenland zit doe je dat ook niet zo 1,2,3.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:16

MariekeS_ schreef:
Begrijp me niet verkeerd, hij moet er eerst een punt achter zetten maar als ik het zo hoor denk ik dat hij dat heus van plan is maar als iemand in het buitenland zit doe je dat ook niet zo 1,2,3.

Niet? Maar ondertussen wel naakt bij TS in bed willen kruipen. Dan lijkt het netjes uitmaken (desnoods op een afstand) wel het minste wat je van tevoren doet.
Als hij niet het respect naar zowel zijn vriendin als TS kan opbrengen om het eerst even netjes uit te maken, zegt dat imo wel degelijk wat over hem :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-01-14 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:18

Ik denk dat je gelijk hebt, MariekeS. De jongeman komt meer naar voren als iemand die zich realiseert dat zijn huidige relatie het niet helemaal is, zeker nu hij een andere leuke vrouw heeft ontmoet. Dat kan iedereen op elk moment gebeuren, zeker als je nog wat jonger bent. Maar om het zuiver te houden zou hij wel eerst zijn huidige relatie moeten beëindigen alvorens iets met TS te willen beginnen. TS heeft dit duidelijk scherp voor zichzelf en helpt hem hierin dus eigenlijk door de kat niet op het spek te willen binden (de Belgische variant met melk vond ik ook wel grappig).

Een telefoontje naar het buiteland en zijn huidige relatie is beëindigd. Dat is niet zo moeilijk.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:26

joyce2 schreef:
Maar als hij heeft gezegd "Ik zou eigenlijk liever bij jou in bed slapen, dan op het matrasje...." en dan met een gekke bek er achteraan "En opgepast, want ik slaap wel altijd naakt he ;) " dan vind ik het een heel ander verhaal. Dat soort debiele dingen zeg ik namelijk ook gerust tegen vrienden, ongeacht of het jongens of meiden zijn, dat is mijn soort humor :D

Ja, zo kwam het eigenlijk ook meer als grap over. Alleen vind ik het nu gewoon heel verwarrend om te weten welk deel ervan als grap bedoeld was en welk deel niet. Want ik denk dat hij toch wel signalen heeft dat hij echt interesse heeft in mij.

Ik wil liefst gewoon voor iedereen het beste doen, en ik wil niet dat er ruzies ontstaan. Maar ik wil inderdaad geen tweede keus zijn, ofwel kiest hij voor me en verbreekt hij zijn relatie, ofwel kiest hij voor haar en dan wordt het niks met mij.
Uiteindelijk hebben we er wel nog nooit echt over gesproken, dus ik weet niet wat hij van plan is en wat er in zijn hoofd omgaat. Ik merk alleen dat hij duidelijk aangeeft interesse te hebben, en ik merk dat zijn relatie niet zo goed loopt. Maar ik wil ook zeker niet de persoon zijn met wie hij zijn vriendin terugpakt op het vreemdgaan.

Pfft, ik weet het allemaal niet zo goed meer. Ik wil graag onze vriendschap behouden maar ik weet gewoon niet meer hoe ik het beste kan reageren. Het is zo'n rare situatie geworden dat ik bang ben dat, gelijk wat de volgende stap is, onze vriendschap dat toch niet overleeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:31

Ik heb niet alles gelezen,maar gewoon even met elkaar bespreken...meld dat je wil praten en vraag hem rechtstreeks waarom hij dit allemaal doet, wat zijn reden hier achter is en zijn verwachtingen...Dan weet je gelijk hoe of wat en kan je daarop reageren. Wil hij meer van jouw meld hem dan ook dat hij moet realiseren dat hij een relatie heeft, en jij geen derde wiel aan t wagentje wil zijn. Vertel hem dat hij eerst zelf maar een keuze moet maken, en je tot die tijd alleen vrienden wil zijn. Dus geen gehang gekus geflirt etc, dat is niet eerlijk tegenover jouw, en al helemaal niet tegenover zijn vriendin

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:39

Eens met de post hierboven.
Je kunt hem er best op aanspreken. Uitleggen dat je van hem de indruk hebt gekregen dat hij meer dan vrienden in je ziet, maar dat jij niet de rebound wil zijn. Gewoon eerlijk zijn erover. Én hem goed duidelijk maken wat jij vooral NIET wil en ook bij je standpunt blijven. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:50

Cayenne schreef:
MariekeS_ schreef:

Niet? Maar ondertussen wel naakt bij TS in bed willen kruipen. Dan lijkt het netjes uitmaken (desnoods op een afstand) wel het minste wat je van tevoren doet.
Als hij niet het respect naar zowel zijn vriendin als TS kan opbrengen om het eerst even netjes uit te maken, zegt dat imo wel degelijk wat over hem :)

Maar zeggen dat je het liefst naakt met iemand in bed wil kruipen is iets heel anders dan het ook daadwerkelijk doen zonder ergens bij stil te staan :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:10

Kijk MariekeS, wij liggen op 1 lijn :D

@TS: Als hij zijn ex terug zou willen pakken met jou, zou hij daar dan echt zoveel tijd in gaan steken? Welke gozer gaat er in hemelsnaam naar school op een dag dat hij geen les heeft, als het hem alleen maar om het terugpakken van zijn ex gaat. Dan had hij ook naar een kroeg of wat dan ook kunnen gaan en daar een makkelijk/gewillig meisje mee naar huis kunnen nemen. Het lijkt mij logischer dat hij gewoon niet weet wat hij met de situatie aan moet en daarom is het juist goed om met hem het gesprek aan te gaan.

Als jullie echt goede vrienden zijn, dan zal het (in het geval jullie niet op dezelfde golflengte zitten) misschien even ongemakkelijk zijn, maar dan is wel de lucht geklaard. Jullie voelen duidelijk beiden een bepaalde spanning, het is echt niet gek om daar over te praten! Als hij daar niet mee om kan gaan, dan kan je daar maar beter nu achter komen, toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:11

MariekeS_ schreef:
Maar zeggen dat je het liefst naakt met iemand in bed wil kruipen is iets heel anders dan het ook daadwerkelijk doen zonder ergens bij stil te staan :+

Het feit dat ie er alleen al over nadenkt en het er met TS over heeft zou mij al te ver gaan. Iets met fatsoen enzo.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:14

Cayenne schreef:
MariekeS_ schreef:

Het feit dat ie er alleen al over nadenkt en het er met TS over heeft zou mij al te ver gaan. Iets met fatsoen enzo.

Mee eens..

Het kan best dat hij zijn huidige relatie niet ziet zit en het met jou wil aftasten of het wat zou kunnen worden maar dan nog vind ik het inderdaad te ver gaan.