Huiselijk geweld bij de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:13

VivaLaVida schreef:
Ik vind het niet zo slim van je vriend om tegen haar er over te beginnen en ook te zeggen dat 'de deur altijd openstaat'. Jij zit duidelijk met een trauma, en zo haal je het je eigen huis binnen.
Volgende keer politie bellen en hen hun werk laten doen, jezelf er buiten houden... is mijn advies!

hier ben ik er mee eens, top dat jullie haar willen helpen,maar moet niet ten koste gaan van jou

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:17

Ts, niet de deur openen voor haar(behalve als ze in levensgevaar is) zo zet je hem ook open voor haar partner. Elke keer de politie bellen en verder NIET mee bemoeien.

anneliesdj

Re: Huiselijk geweld bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:23

VivalaVida; het hele drama IS al bij ts binnen, ze horen alles, haar kinderen horen alles, ts durft de trap niet meer op en af en is bang van die kerel. Hoe kun je dan zeggen dat zij het niet in huis moet halen?
Ik zou juist proberen dit zo snel mogelijk te laten stoppen, dus wel voor haar klaarstaan, duidelijk maken dat je weet wat ze meemaakt en dat ze bij jou terecht kan. Dan gaat zij ook inzien dat dit niet normaal is.
Daarnaast structureel de politie bellen, elke keer weer.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:31

Misschien was het inderdaad niet slim van mijn vriend nee, maar hij heeft zo'n situatie nog nooit van dichtbij meegemaakt. Hij onderschat het hele gebeuren, de impact die het op je leven heeft. Zo kan hij heel boos worden als ik in elkaar duik als we een woordenwisseling hebben, omdat ik inmiddels toch moet weten dat hij zo niet is.

Verder vind ik het wel een goed teken dat, ookal is het niet gelukt, ze wel geprobeerd heeft om uit die cirkel te komen. Voor mij wel een teken dat ze mogelijk wel hulp wilt hebben.

Over de andere buren (iemand haalde die situatie ook aan), die kerel is al meermaals afgevoerd door de politie. Haar moeder woont bij hun in en belt voor hem wel de politie, maar ze laten hem steeds weer in huis, omdat dit in hun ogen de normale gang van zaken is.

Verder wil ik jullie wel heel erg bedanken voor jullie openhartigheid. Dat zal niet makkelijk zijn voor jullie evenmin als voor mij.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:39

Ik wil er ook wel iets over kwijt.
Zelf ingrijpen zou ik nooit doen maar ik heb wel is de politie gebeld toen een ruzie bij mijn buren helemaal uit de hand liep.
Ook ik ben ooit mishandeld en zelfs gegijzeld geweest door een ex en ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd maar niemand deed wat.
Op een gegeven moment had hij me op de bank gedrukt en ging boven op mij liggen en drukte met zijn handen mijn keel dicht en schreeuwde daarbij heel hard "ik maak je af!" (waar de politie trouwend niks mee kan tijdens een aangifte omdat hij het woord dood niet gebruikte 8)7 )
Daardoor ben ik juist meer op mijn hoede als ik ruzie hoor, op het moment dat ik daar aan het out aan het gaan was met zijn handen om mijn nek had ik er alles voor over gehad dat iemand de politie zou bellen....

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:41

zelf ook niet onbekend met dergelijke situaties... maar wat had ik in de tijd graag gewild dat er iemand had gebeld.... zelf kon ik het niet maar wat had ik het graag gewild...

Als bij haar de knop om is dat ze er van weg wilt maar niet durft/kan kijk eens naar blijf van mijn lijf huizen.

Voor jou, ik 'herken' je angsten en ook als ik hier iemand een keer ruzie hoor hebben brengt dat heel veel bij mij terug naar boven... van buiten kan ik mooi een masker ophouden maar van binnen is een totaal ander verhaal... probeer ook voor jezelf hulp te zoeken meid, ik weet niet of jij makkelijk/goed met iemand over die periode kan praten maar als je het kan zeker doen... voor mij heeft dat al heel goed geholpen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:42

Ik zeg niet dat ze die vrouw niet moeten steunen maar ts moet ook aan zichzelf denken.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:46

VivaLaVida schreef:
Ik zeg niet dat ze die vrouw niet moeten steunen maar ts moet ook aan zichzelf denken.

Daar ben ik het 100% mee eens, maar als je de politie belt (of een andere instantie) dan helpt TS niet alleen haar buren maar ook haar zelf.
Ook al heb je ook van die mensen die het "prettig" vinden om zo te leven hoor, continue ruzie en drama maken en daarna weer poeslief met elkaar.
Dan is het gewoon politie bellen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:48

Dilayla schreef:
zelf ook niet onbekend met dergelijke situaties... maar wat had ik in de tijd graag gewild dat er iemand had gebeld.... zelf kon ik het niet maar wat had ik het graag gewild...

Als bij haar de knop om is dat ze er van weg wilt maar niet durft/kan kijk eens naar blijf van mijn lijf huizen.

Voor jou, ik 'herken' je angsten en ook als ik hier iemand een keer ruzie hoor hebben brengt dat heel veel bij mij terug naar boven... van buiten kan ik mooi een masker ophouden maar van binnen is een totaal ander verhaal... probeer ook voor jezelf hulp te zoeken meid, ik weet niet of jij makkelijk/goed met iemand over die periode kan praten maar als je het kan zeker doen... voor mij heeft dat al heel goed geholpen...

Helemaal mee eens..! :j
TS, als je er nog heel veel moeite mee hebt raad ik je aan om ook naar een psycholoog te gaan.
Heeft bij mij heel erg geholpen wat meer rust in mn koppie te krijgen.
Dit jaar ga ik ook bij iemand langs die zelfs overspannen voetballers weet te helpen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:57

Je kunt steunen, maar probeer ook afzijdig te blijven.

Ik heb na de dood van het stiefzoontje van mijn ex veel contact gehad met zijn -inmiddels- ex vrouw. Ik ging mee in haar verdriet, heb nachtmerries gehad, ben op gesprek geweest bij Slachtofferhulp, moest een verklaring afleggen bij de politie, zélfs mijn moeder. De politie raadde mij zelfs aan bij de rechtzaak aanwezig te zijn, in de hoop dat hij knakt, maar ik hoef hem niet te zien, hoe dan ook ben ik het haasje als hij vrij komt en te weten komt dat ik een verklaring tegen hem heb afgelegd (hij heeft mishandeling van mij bekend). Mijn vriend was nog banger voor represailles dan ik, ook omdat de familie van mijn ex knettergek is én achter hem staat.
Ik heb in onze relatie de KEUZE gemaakt weg te gaan, of hij mijn keel nou zou doorsnijden of niet (was altijd de belofte) en of hij zichzelf van kant zou maken. Ik ben lastig gevallen door zijn moeder, ik heb huis en haard verkast, máár heb na een aantal jaar tóch weer contact met hem gehad, het bleef lokken. Toen heb ik mijn haat omgezet in medelijden, maar voor medelijden moest hij niet bij mij zijn.

Voor mij was mijn ex allang een gesloten boek, het laatste wat ik van hem had gehoord was dat hij voor de 2e keer vader werd (ik was toen zelf ook zwanger) en dat zijn leven zo veranderd was, dat hij zo veranderd was. Dan gebeurt dit en staat werkelijk je hele wereld op zijn kop. Nog steeds droom ik over hem.

Dus TS; probeer je er echt buiten te houden en besef vooral dat het niet JOUW situatie is. Dat heb ik ook steeds gezegd: 'het is niet MIJN situatie, het is niet MIJN kind, het is niet naar MIJ gericht'. Het had heel anders voor MIJ kunnen aflopen, als ik niet de keuze had gemaakt weg te gaan. En dat is geen makkelijke keuze geweest.

http://www.andereverhalenuitderechtbank ... iet-klaar/

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 15:00

Ik kan helaas niet makkelijk praten over mijn gevoelens en emoties. Typen en schrijven lukt dan weer wel, maar vanaf dat ik face to face over dit soort dingen moeten praten, doe ik net alsof het een heel luchtig onderwerp is.

Tja, aan mezelf denken, daar heb ik het wat moeilijk mee. Ik weet hoe het is in zo'n situatie, hoe het is als er niemand is voor je op de momenten dat je het juist zo hard nodig hebt. Ik zou het mezelf ook nooit vergeven, moest het nog meer uit de hand lopen of nog erger uitlopen op een gezinsdrama, als ik voor mijn gevoel niet alles gedaan zou hebben om haar te helpen.

Dat het knopje al om is om toch weg te willen wist ik ergens wel al. Ze gooit niet voor niks deuren en ramen open als er weer een uitbarsting aankomt. Ik zie dat als een schreeuw om hulp, maar het lijkt erop dat niemand durft helpen, of dat het verder niemand iets kan schelen.

Helaas herken ik die dreigingen over zelfmoord van de periode dat mijn ex daarna nog erger werd in zijn uitbarstingen. Als hij daarmee dreigde dan wist ik al dat het de volgende pijnlijker, langer en extremer ging zijn. Dan ging het van enkel schoppen en slaan naar brandende sigaretten gooien, mij aan mijn haren een aantal keer de trap op en af sleuren tot mijn hoofd door een spiegel of ruit aan toe. Een mes op mijn keel en over de rand van een balkon hangen, ik ken het allemaal helaas.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:13

Arrabel schreef:
VivaLaVida schreef:

Daar ben ik het 100% mee eens, maar als je de politie belt (of een andere instantie) dan helpt TS niet alleen haar buren maar ook haar zelf.
.

Dat bedoel ik er ook mee. Absoluut de politie bellen, en echt niet twijfelen hoor. Beter 1x teveel......
maar zelf wel erg oppassen met wat je er verder mee doet. Want Ts is al.kwetsbaar genoeg..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 06:50

Gisteravond om 23u is mijn vriend zijn bed uit geweest voor de buurman. Nu ging het goed met zijn vriendin en is hij begonnen om ons te terroriseren.

Onze hal is een vrij klein halletje. Hier is een stilzwijgende regel dat deze gemeenschappelijk gebruikt mag worden. Wij gebruiken het nisje onder de trap voor onze enkele en dubbele buggy, hun de andere kant voor de fietsen.

Gisteravond riep hij ineens door het gebouw dat wij geen recht hebben op ons deel, omdat wij een garage hebben en hun niet. Kleine kanttekening, onze garage ligt aan de voorkant van het gebouw aan een drukke weg. Niet echt de plaats om te gaan stoeien met een klemmende poort terwijl je met 3 kinderen tussen de 1 en de 3 jaar daar staat. Tevens staat onze auto daarin en is die garage gewoon vol. Dus wij mogen de buggy's in de hal zetten. Meneer had ze dus gewoon buiten gezet, de regenzeilen zijn kapot gescheurd en er is langdurig op onze bel gedrukt. Je had zijn reactie moeten horen, dolblij dat de kinderen wakker waren, dat wij weer wakker waren en vervolgens gaat meneer zijn eigen appartement in en doet de deur op slot.

Een half uur later staat de politie voor de deur. Of wij het niet wat stiller kunnen doen omdat de buurman vanmorgen vroeg moest werken en niet kon slapen >;) Nadat wij de situatie hebben uitgelegd, hebben ze gezegd dat we vandaag aangifte moeten komen doen tegen hem. Blijkbaar was hij al niet onbekend bij de politie, al voor ik mijn verhaal ben komen doen van de week.

En nu, nu zit ik hier alleen. Vriend is gaan werken en de 2 oudste moeten straks naar school. Daarna ga ik naar de politie toe en vertrek ik naar een vriendin tot vriendje thuis is. Ik zit hier met de bibbers en vooral de vraag wat hij zich bezield heeft. Weet hij dat ik naar de politie ben geweest? Heeft zijn vriendin iets gezegd? Of is het toch mijn reactie op hem geweest, die het verraden heeft? Vriend belt vanavond naar de huisbaas, om de situatie uit te leggen en dan is het aan hun om een beslissing te nemen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:20

poedersuiker. Weet je zeker dat zijn vriendin nog bij hem is? Lijkt mij namelijk meer een actie uit frustratie en jullie zijn blijkbaar de enige die hij verantwoordelijk acht voor iets.
verstandig dat je jullie verhaal bij de politie neerlegt. Jammer, dat dit soort mannen vaak van die "kleine kindjes" blijven en op zeer trieste manieren andermans leven verzieken.

Verstandig dat je overdag weg blijft. Maak goede afspraken met de politie voor het geval hij weer vervelend wordt. Huisbaas inlichten en direct vertellen dat de buurman al een bekende van de politie is, waardoor jij je nog onveiliger voelt. Heel veel sterkte :(:)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 07:55

Haar fiets staat beneden in de gang, dus vermoed wel dat ze hier nog is. Haar heb ik gisteravond dan weer niet gehoord, maar het zou kunnen dat ze aan het werk was. Misschien dat hij het deed omdat hij bij haar zijn frustratie niet kwijt kon :?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:09

Wat mij opvalt dat ik niemand over de andere andere buren hoor?! Andere cultuur en ze willen geen hulp dus dan mag het? En heeft de vrouw een prima leven? Wat een kul!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 08:19

Die andere buurman wordt regelmatig afgevoerd door de politie, maar zolang zijn vrouw geen klacht indient en haar moeder haar klacht iedere keer intrekt omwille van haar dochter kan er niks aan gedaan worden. Ze hebben alle mogelijke hulp voorstellen gehad van de instanties, hij heeft een contactverbod gehad en iedere keer opnieuw laat ze hem weer binnen (koophuis op haar naam). Onze vorige onderbuur had een goed contact met hun, vandaar dat ik dat weet, maar alle hulp weigeren ze.
Hij heeft hier ook eens aan de deur gestaan, omdat ik volgens hem onze hond expres de grote boodschap voor hun deur had laten doen, zodat hij daarin zou stappen. Het grappige daaraan is dat wij helemaal geen hond hebben.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:09

Bijzonder allemaal en ook geen fijne omgeving voor jullie om te wonen! Helemaal niet gezien jouw verleden..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 09:20

Bij de andere buren had ik er niet zoveel moeite mee in de zin van het psychische, zij doen dan ook alle moeite van de wereld om het niet te laten merken aan de buitenwereld. Maar nu het onder ons gebeurt en ik iedere dag geconfronteerd word met de deur die open vliegt voor hulp, om dan nog maar te zwijgen over de personen zelf, is het weer 1 grote puinhoop in mijn hoofd.

Nog een paar maanden en we verhuizen naar een huis van de bouwmaatschappij. Dan zal het voor mij ook wel rustiger worden hoop ik. Hopelijk is de situatie onder ons dan ook al verbeterd, anders blijf ik mij ongerust maken om haar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:43

Ik zit met verbazing door dit topic te lezen.... Mijn god, wat hebben veel mensen een hel meegemaakt -O-
En wat erg dat die kerel zich nu ook nog eens tegen jullie gaat keren!
Ik kan me er zo óntzettend kwaad over maken dat dit soort dingen 'gewoon' maar kunnen :( (en als iemand dan het recht in eigen hand zou nemen, is diegene wél de banketstaaf :( )
Wat fijn dat jullie gaan verhuizen, maar helaas duurt het wel nog even. Ik heb natuurlijk geen idee in jullie financieen, maar is er geen optie dat jullie tijdelijk in bijvoorbeeld een recreatiewoning verblijven tot jullie over kunnen??? Ik krijg vanaf hier al de kriebels van die kerel......

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:24

Sorry, maar dit had je kunnen verwachten. Het is puur een machtspel van die "vent" en als jullie je daar in mengen gaat hij zich wel even bewijzen. (Ook naar zijn vriendin van "gaan de buren jou helpen?? Nou is even kijken wat ze durven tegen mij")

Hoop dat je snel naar een andere woning kan ,want het klinkt niet als een lekkere buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:31

Citaat:
Misschien was het inderdaad niet slim van mijn vriend nee, maar hij heeft zo'n situatie nog nooit van dichtbij meegemaakt. Hij onderschat het hele gebeuren, de impact die het op je leven heeft. Zo kan hij heel boos worden als ik in elkaar duik als we een woordenwisseling hebben, omdat ik inmiddels toch moet weten dat hij zo niet is.

Ik kroop jankend onder de tafel als mijn buren weer eens met de kids overhoop lagen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-14 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:44

Heel hard maar dit had je kunnen verwachten, die buurvrouw gaat nog niet bij hem weg en waarschijnlijk heeft ze hem iets naar het hoofd geslingerd, zoals: Je doet maar want de buren zijn toch al naar de politie geweest. neem contact op met die vereniging waar je binnenkort een woning krijgt en doe je verhaal, zet er spoed achter. Niet voor jezelf maar voor je kinderen, die nemen je angst over en krijgen hier een gigantische knauw van die je pas over jaren gaat merken. Laat die buurvrouw maar in haar sop gaarkoken, jullie hebben aangegeven te willen helpen en neemt zie die kans niet waar dan eigen schuld, dikke bult.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:23

Vind het nogal cru om nu te zeggen dat het ts haar eigen schuld is en de buurvrouw maar in haar sop moet gaarkoken.
Het is jammer dat hij zich nu op jullie uitleeft, maar het geeft de buurvrouw hopelijk wat rust om na te denken en de politie heeft meer reden om in te kunnen grijpen.