Jouw moeilijkste keuze/beslissing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:03

Mijn paard wel of niet laten opereren door koliek. Ben erg blij dat ik dat destijds wel gedaan heb :j .

Vera12_10

Re: Jouw moeilijkste keuze/beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:12

Ik sta op het moment voor de keuze om wel of niet door te gaan met mijn relatie... Maar als ik lees welke keuze anderen hebben moeten maken... Pff

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:15

Om mn "foute" vriendinnen te laten gaan en nieuwe te zoeken, waarmee ik nu druk bezig ben....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:17

Knoop doorhakken om een huis te kopen en volledig te verbouwen (en die keuzes die daarbij horen). Lig er nog wel eens wakker van, want de rekeningen zijn pittig en ook van de knopen die moeten worden doorgehakt.

3/4 van ons spaargeld wordt er in gestoken dus ja, dat is niet altijd even makkelijk.

Dit jaar komt een ander keuze moment; naar de arts toe of ik overgezet kan worden en wil ivm kinderwens. Dus ben ik bereid mijn eigen gezondheid op het spel te zetten? Wil de arts het?
Is ook zeker spannend en levert veel stof tot nadenken op.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:21

Mijn eerste pony wel of niet verkopen... Toch gedaan en voelt nu heel goed! :j

Wel of geen hartoperatie ondergaan voor een nieuwe kunst hartklep.. Heb besloten om het nog even uit te stellen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:41

Jeetje sommige beslissingen :oo sterkte allemaal!!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:18

Of ik nog bij mn opa langs moest gaan of niet toen hij op sterven lag...
Uiteindelijk niet gedaan omdat hij nauwelijks bij bewustzijn was en ik dan in mn eentje moest reizen (zo'n 2-3 uur met de trein en ik reisde in die tijd echt nooit, was 16 ofzo). Die dag en de dagen erna wel héél veel steun gehad van mijn lieve vriendinnen ( <3 ) waar ik heel blij mee was maar achteraf toch wel heel veel spijt gehad toen ik erachter kwam dat de rest van de familie er allemaal waren en hij nog wel wat heldere momenten heeft gehad.
Maarja gebeurd is gebeurd en heb er wel van geleerd.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:11

Poeh heftige dingen zeg!

Ik kom dit jaar voor een lastige keuze te staan, probeer het nu (te lang) uit te stellen, maar ik moet er toch aan geloven. Ik ga samen wonen met vriendlief, wat te doen met paardlief? :\

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:17

Ik denk dat mijn aller moeilijkste keuze ooit is geweest om mijn vorige paard te verkopen. Was de beste keuze denk ik wel maar wel de aller moeilijkste..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:17

Opleidingkeuze

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:34

Mijn moeilijkste beslissing was toch wel in maart 2012. Na jaren vechten, ruzies en weer zo genaamd goed maken, het contact met mijn vader verbroken. Ik woonde destijds al 6 jaar bij mijn moeder, 25 km verderop.

Mijn opa en oma van mijn vaders kant woonde 100 meter vanaf mijn vader. Ik zag mijn opa en oma toen nog wel.

Oktober 2012 was ik aan het werk en kreeg telefoon van mijn moeder. Mijn oma, haar moeder had uitsla gehad van het ziekenhuis. Onder de kanker zat mijn oma, mijn lieve oma, waar ik bijna ben opgegroeid. Waar ik in vakanties mee op vakantie ging, alles

Ik was verslagen, en hing de telefoon op. Belde mijn vriend in alle tranen en kon geen woord uitbrengen. Hij had mij via de telefoon een beetje rustig gekregen.
Ik hing weer op.

10 seconden hierna ging mijn telefoon weer en ik nam op, al huilend en stotterend, ik dacht dat het mijn vriend weer was.

Het was mijn opa, de vader van mijn vader. Hij heeft me uitgescholden, met de grond gelijk gemaakt, ik loog volgens hem en hij kon me wel wat aandoen.
Dat allemaal omdat ik er al even niet was geweest.

Ik was gebroken, en mijn broer had wel contact met ouders van mijn vader gehad over mijn moeders moeder.

Mijn opa heeft zich nooit verontschuldigd voor zijn gedrag. Dezelfde dag besloten om nooit meer deze familie op te zoeken, en ik vind het tot nu toe heerlijk! Geen gezeur maar het was een hele moeilijke beslissing, allebei

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:44

Zoo das heftig :oo

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 22:50

xGoldenHero schreef:
Mijn moeilijkste beslissing was toch wel in maart 2012. Na jaren vechten, ruzies en weer zo genaamd goed maken, het contact met mijn vader verbroken. Ik woonde destijds al 6 jaar bij mijn moeder, 25 km verderop.

Mijn opa en oma van mijn vaders kant woonde 100 meter vanaf mijn vader. Ik zag mijn opa en oma toen nog wel.

Oktober 2012 was ik aan het werk en kreeg telefoon van mijn moeder. Mijn oma, haar moeder had uitsla gehad van het ziekenhuis. Onder de kanker zat mijn oma, mijn lieve oma, waar ik bijna ben opgegroeid. Waar ik in vakanties mee op vakantie ging, alles

Ik was verslagen, en hing de telefoon op. Belde mijn vriend in alle tranen en kon geen woord uitbrengen. Hij had mij via de telefoon een beetje rustig gekregen.
Ik hing weer op.

10 seconden hierna ging mijn telefoon weer en ik nam op, al huilend en stotterend, ik dacht dat het mijn vriend weer was.

Het was mijn opa, de vader van mijn vader. Hij heeft me uitgescholden, met de grond gelijk gemaakt, ik loog volgens hem en hij kon me wel wat aandoen.
Dat allemaal omdat ik er al even niet was geweest.

Ik was gebroken, en mijn broer had wel contact met ouders van mijn vader gehad over mijn moeders moeder.

Mijn opa heeft zich nooit verontschuldigd voor zijn gedrag. Dezelfde dag besloten om nooit meer deze familie op te zoeken, en ik vind het tot nu toe heerlijk! Geen gezeur maar het was een hele moeilijke beslissing, allebei

:oo

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:52

Om echt voor mezelf te kiezen. Me niet te laten uitspelen.
Had het liever niet hoeven doen, maar er zijn grenzen. Ben blij dat ik die aangegeven heb.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:53

Het was een hele makkelijke keuze om voor een jaar naar Zweden te gaan .
Maar, dan...
De keuze die waarschijnlijk de rest van mijn leven zal veranderen, hier blijven of terug gaan naar Nederland in augustus. Na 6 weken had ik de 'keuze' gemaakt om hier te blijven, om vervolgens weer van gedachte te veranderen.
Nu ben ik (na 5 maanden) eindelijk zover dat ik heb besloten om alles op alles te zetten om hier te studeren, maar dat heeft me een flink aantal slapeloze nachten bezorgd..

Pff, heftige dingen komen er voorbij zeg, dan valt mijn keuze wel mee hoe moeilijk die is/was..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:54

Mijn oma (vaders moeder) niet meer zien toen ze doodziek was..
Ik heb haar nog wel een brief geschreven met daarin uitleg en dat begreep ze ook goed. Ik wilde haar herinneren zoals ik haar altijd had gekend, niet als iemand die er totaal niet meer op leek :n

En mijn eerste pony verkopen, daar heb ik het toch ook flink moeilijk mee gehad. Achteraf was het wel de beste beslissing, maar toch..

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:03

De beademing stopzetten of niet, van mijn moeder die slechts 49 jaar oud was na accuut hartinfarct. Kans op herstel was klein, kans op permanente hersenbeschadiging en orgaanbeschadiging was reëel.
Uit liefde besloten om de behandeling wel stop te zetten. Een kwartier later overleed ze. Hier heb ik jaren over gedaan om te verwerken. Ik was 15.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:13

Mijn moeilijkste keuze/beslissing heb ik nog niet zo heel lang geleden moeten maken.
Ik ga hem niet zo online zetten, maar een pb'tje mag altijd.

Ik heb het tot op de dag van vandaag vreselijk moeilijk met deze keuze en denk dat het me nog vele jaren gaat kosten om hier over heen te komen, maar ik ben er van overtuigd dat het de juiste keuze was.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:22

Keuze om mijn paard in te laten slapen, die artrose had, waarvan mensen bleven zeggen 'dat hij best nog even door kon' omdat zij niks zagen. Uiteindelijk is het inslapen niet vredig gegaan, heeft hij heel erg gevochten tegen het inslapen. Hierdoor kreeg ik een gigantisch schuldgevoel in plaats van de 'trots' dat ik deze moeilijke beslissing voor hem had gemaakt zodat hij niet zou wegkwijnen met pijn.
Tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds moeite mee, en kan ik niet fijn terugdenken zonder het gevoel van schaamte en schuld weer terug te krijgen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:32

keuze mee te gaan naar de crematie van mijn oom, toen ik 12 was. toch gedaan maar had het en flinke week moeilijk op school, had daarom ook de rust van docenten gekregen hoefde niet te antwoorden o.i.d. en mocht zo even 5 minuten de klas uit om uit te huilen op de gang.. kwam de leraar ook wel even kijken, en liet me daarna vast, ik kwam vanzelf de les weer in..

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:43

De moeilijkste keuze om mijn lieve paardje te verkopen..
Het doet verschrikkelijk pijn, ik heb hem zelf bij elkaar gespaard en onderhouden en was verschrikkelijk gek met hem. (ookal kon ik hem soms we schieten hahaha, maar dat zal iedereen wel eens hebben met een dier)
Ik mis hem verschrikkelijk en zou hem het liefst terug halen maar weet dat het onmogelijks is.

Mijn gemaakte keuze is de juiste alleen gevoelsmatig niet :n

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:38

Mijn moeilijkste keuze? Denk toch wel het contact met mijn ouders, broertje en zusje verbreken..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:08

Het beëindigen van mijn verloving na 4,5 jaar.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:02

De verkoop van mijn knappe paard. Gedaan en nog elke dag spijt van.. Knapperd is aan de verkeerde mensen verkocht, in de handel terecht gekomen, zwaar verwaarloosd, in 1 jaar 6 keer doorverkocht en uiteindelijk ingeslapen. Een zenuwslopende zoektocht waarbij ik bij elke plek die ik vond waar ze kon zijn, steeds te laat was. Dan was ze al weer weg en doorverkocht. Van mega sportpaard tot hoopje ellende en ik ben verantwoordelijk geweest voor die keuze. ;(

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:09

de keuze tussen op kamers gaan voor mijn eigen rust en minde reistijd dus beter kunnen concentreren voor school maar daarbij mn paard verkopen.
of
mijn paard houden met de kans dat ik geen ander werk kon vinden (helft van krantenwijk was weg) en hem uiteindelijk toch zou moeten verkopen..

damn wat mis ik hem! ik heb geen spijt maar ik mis hem gruwelijk veel