Wat geef jij uit aan je groenten en fruit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat geef jij uit aan groenten en fruit?

Tot 5 euro p.p per week
8 (8%)
5-10 euro p.p per week
21 (22%)
10-15 euro p.p per week
22 (23%)
15-20 euro p.p per week
13 (13%)
20-25 euro p.p per week
9 (9%)
26 euro of meer p.p per week
22 (23%)

Totaal aantal stemmen: 95

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:18

Probeer de seizoensgroenten en aanbiedingen te eten.

Ben eenpersoonshuishouden op groente en fruit bezuinigen doe ik niet echt, als in ik let wel op wat ik koop, maar fruit en groente moet ik wel hebben.
Denk ca 10 euro per week, maar ik stop overal fruit in als ik de kans krijg.
Soort smoothies, mandarijnen mee naar het werk, banaan mee etc.

Nu bv wortels van de paarden (net van 10 kilo 2.45) meegenomen en heb nog net met uien..
Dat wordt stampot. Dat is goedkoop en lekker.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:19

DeEenhoorn schreef:
KarinvdM schreef:
Daar gebruik je toch ook groente bij??
Mijn warme maaltijd bestaat meestal minimaal voor zo'n 50% uit groente, soms ook nog wel meer.

ja, klopt maar dat is echt bijna niets.. 50 tot 100 gram..

:wow: Dat je het daarop trekt... Ik heb toch zeker wel elke dag een flinke portie groente nodig, anders heb ik echt geen energie meer over.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:54

Mri schreef:
phormicola schreef:
Heerlijk he de markt hier, Mri :))

echt wel!
en als je vaak genoeg komt wordt je voor je het weet op date gevraagd ;)

Ik dacht al dat ik woest aantrekkelijk was, maar schijnbaar niet _O-

Grapjasjes12

Re: Wat geef jij uit aan je groenten en fruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:57

Ik sta ook met verbazing te kijken... 2 á 3x per week groenten... Ik eet normaal gesproken ongeveer een pond groenten per dag en ook echt élke dag.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 13:47

Dat is inderdaad heel weinig.. Ik moet zeggen dat wij ook richting die kant gingen toen we het huis nog niet wind/water dicht hadden..

Overigens als ik maaltijd pakketten maak(te) gooide ik er altijd extra groenten bij. Hoe meer groenten je gaat eten hoe smakelijker het word :)

Net weer heerlijk wat pasta gehad met van die gebakken net knapte tomaatjes en plakjes komkommer. Mjam mjam mjam!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:43

Ik denk dat ik gemiddeld 10 a 15 euro per week kwijt ben aan groente en fruit.

Ik ga net zoals Mri naar de Haagse markt, zo heb ik altijd een stuk of 6/7 paprika's voor een euro. Die ik vooral veel gebruik met rijst en pasta gerechten :9
Daarnaast haal ik meestal ong : kilo appels, kiwi's (1 euro), aardbeien, frambozen en uien.

qua groente kijk ik altijd wat er in de aanbieding is in de supermarkt, omdat mijn vriend dat lekkerder vindt dan van de markt. Nu zijn bijv bij de digros de peentjes in de aanbieding zak 400 of 500 gram (49 cent). Ik probeer wel altijd 2 ons groente aan te houden pp. Zijn beide niet zulke groente eters en daarom eten we wat meer fruit. Bananen haal ik altijd bij de jumbo, kilo bananen voor 1 euro.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:49

Wij eten altijd de groenten en het fruit dat in de aanbieding is. Zo eten wij deze week o.a. mineola's, appels, broccoli en spruiten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

Wij eten elke dag groente bij avondeten. Fruit ben ik wel weer wat minder in. In het verleden ook vaak van die wereldgerechten gegeten, maar dat mag ik niet meer (zo vaak) met mijn hoge bloeddruk -O- ...te veel zouten. Vandaar dat we nu meer verse groenten eten, zonder toegevoegde zakjes smaakmakers/kruiden. Smaak moet ik nu zelf maken met diverse "goede" kruiden. Dat valt soms nog niet mee :+
Wat me het meest is meegevallen is het weglaten van zout uit aardappelen en groenten; dat missen we eigenlijk allemaal niet eens zo. Misschien alleen dat dat de 1e week is geweest, maar daarna niet meer.
Viel ook meteen af daarna, waarschijnlijk allemaal vocht wat ik vasthield door het zoutgebruik.