Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yucca schreef:Ik maak me soms ook zorgen over mijn privacy. Ik wil liever niet men alles van me weet, ik wil geen preventief DNA afstaan en eigenlijk ook geen vingerafdruk voor een paspoort: dan liever een irisscan. Ik wil geen Appie of Kruidvat die alles van me registreert.
Ik geloof in een wereld voor iedereen, waar je verantwoordelijk bent voor jezelf én anderen.

Konstantine schreef:Het is daar niet veel anders dan hier eigenlijk: geld genoeg, maar allemaal op de verkeerde plek. Daar misschien in iets extrere mate dan hier, vanwege de corruptie en de uitbuiting, maar aan de basis hetzelfde.
En dan noemt iemand in dit topic de sociale voorzieningen in Nederland, maar die zijn ook om van te janken hoor. Niet genoeg om te leven, niet genoeg om dood te gaan. We kunnen inderdaad beter eerst eens kijken naar de ellende dichtbij, want die is er genoeg.
dorientjuh schreef:Bewust ben ik een beetje. Maar heel eerlijk: ik doe er vrijwel niets mee. Ik koop mijn boodschappen bij de AH en kijk daarbij naar de prijs van de producten, niet waar het vandaan komt. Goede doelen heb ik wel gesteund (WNF en het Manege Paarden Pensioen Fonds) maar heb ik inmiddels weer opgezegd omdat ik mijn geld beter kan gebruiken. Ik lees regelmatig de National Geographic en dat maakt me wel vaak bewuster van de wereld om mij heen. Maar mijn wereld draait inderdaad wel om mezelf en mijn naasten gelukkig te houden, niet om de derde wereld. Wel heb ik met Kerst gedoneerd aan de Voedselbank, en dat geeft me dan wel weer een fijn gevoel.
Zag laatst weer een spotje voorbij komen over dat er elke dag 19.000 kinderen sterven en dat dit terug moet naar 0. Dat vind ik dus geen goed doel. Jammer van die individuen, maar er wordt blijkbaar niet over nagedacht wat er zou gebeuren als al die mensen zouden blijven leven.
Ik rijd een kleine auto omdat het goed voor het milieu is en omdat hij goedkoop is. Mijn passie is paarden en ik wil er mijn werk van maken om paarden in Nederland een zo goed mogelijk leven te geven en een goede band te krijgen met hun eigenaar. Ik houd niet van verspilling en milieuverontreiniging, ik ben dan ook tegen mensen die voor hun eigen ego een enorm bakbeest van een auto kopen terwijl ze die niet voor praktische doeleinden gebruiken. Ons huishouden draait op vrijwel alleen spaar- / LED lampen.
Mocht ik in de toekomst een hoop gaan verdienen, en dan ook een hoop geld overhouden dan zal ik ook echt wel meer goede doelen gaan steunen. Tot die tijd ga ik echter voor en vind ik mijn priveles paardrijden belangrijker dan de kindjes in Afrika.
Ik maak me ook zorgen om de bevolkingsgroei, maar niet op deze manier.Ayasha schreef:H&m shirtjes maken is voor die mensen een in komen veronderstel ik. Geen hoog naar onze normen maar voor hun is het een dag eten. Dan neem je ze dus ook dat nog af..
Selka schreef:Jij zegt het ik dacht het. Hoe kun je een levend wezen nou geen gezond, fijn, lang leven gunnen? En ja overbevolking is een enorm probleem maar alle kindjes die sterven wens ik dat zeer zeker niet toe!

Onali schreef:Selka schreef:Ja l.ullig dat het ook mensenlevens betreft maar zolang het geen mensen zijn die ik persoonlijk niet ken is het voor mij een ver van mijn bed show.Jij zegt het ik dacht het. Hoe kun je een levend wezen nou geen gezond, fijn, lang leven gunnen? En ja overbevolking is een enorm probleem maar alle kindjes die sterven wens ik dat zeer zeker niet toe!