Wat is nu een goede betaalbare stofzuiger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:25

Ik had laatst een Henry van iemand geleend maar ik vond 'm veel en veel te zwaar. Ik kon er met mijn fibromyalgie en CVS helemaal niets mee. De zuiger zelf is niet zwaar maar die stang en borstel... niet te doen gewoon. Dus indien je geen krachtpatser bent zou ik 'm niet aanraden.

Erwin89

Re: Wat is nu een goede betaalbare stofzuiger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:52

dat is het nadeel van stalen zuigbuizen, al vind ik het wel meevallen :j

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:56

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:18

Wij hebben toen we gingen samenwonen een stofzuiger gekocht van de Philips, maar bij thuiskomst leek dit een zakloze te zijn. Wat een onding! Zolang we die hadden weigerde ik te stofzuigen, vriendlief vind hem echter fantastisch en snapt mijn probleem niet. :Y) Die verloren keer dat ik er mee in handen heb gestaan heb ik hem bijna vermoord, jeetje wat kan een stofzuiger agressie oproepen in een mens.

Nu heb ik me de CATDOG aangeschaft omdat wij hier 8 vogels hebben, 1 hond en drie katten + bijbehorende modder van hond en paarden wat mee naar binnen komt. Wat een heerlijk ding, het kost was maar je hebt ook wat. :j

Edit: Deze dus. http://www.elcheapo.nl/stofzuiger/miele ... _dog_5000/

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:21

ik ben al een aantal jaar tevreden met mijn rode Henry. De zakken zijn wel duur, maar gaan ook 4x zo lang mee als een "gewone" zak.

Hij is wel een beetje topzwaar en daar moet je wel rekening mee houden, de motor zit nl bovenin (zwarte gedeelte) en onderin zit de zak (gekleurde gedeelte).
Maar hij doet het super, zowel op laminaat als tapijt, maar ook de auto krijgt hij mooi schoon.
Ik heb hem destijds in de aanbieding gekocht en was nog geen €150 kwijt.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:09

Henry,s zijn goede stofzuigers. heb wel eens een vrouw gezien die er de stoep mee stofzuigde. dat werkte blijkbaar prima :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:11

Erwin89 schreef:
anneliesdj schreef:

De stang was vanaf het begin niet ideaal, maar is nu ook stuk, werkt niet goed meer.
Filter was mijn eigen schuld maar hij zoog toch al niet goed meer dus was al aan vervanging toe.
Maakt nu ook dondersveel herrie, kinderen schreeuwen dat ik niet meer mag stofzuigen.
Het is een AEG elektrolux air max

jammer zeg. AEG Electrolux is normaal gesproken best wel goed spul. maar dat model ken ik niet. Is het een stofzakloze?

Nee met zak, is nu 7 jaar oud.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:13

KimD schreef:
Wij hebben toen we gingen samenwonen een stofzuiger gekocht van de Philips, maar bij thuiskomst leek dit een zakloze te zijn. Wat een onding! Zolang we die hadden weigerde ik te stofzuigen, vriendlief vind hem echter fantastisch en snapt mijn probleem niet. :Y) Die verloren keer dat ik er mee in handen heb gestaan heb ik hem bijna vermoord, jeetje wat kan een stofzuiger agressie oproepen in een mens.

:')

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:20

Een zakloze van Electrolux: verstelbare lengte van de buis en 5 'zuigkracht'-instellingen: bevalt prima maar zijn wel wat duurder dan wat je aangeeft te willen uitgeven ;-)

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:19

anneliesdj schreef:
Erwin89 schreef:

jammer zeg. AEG Electrolux is normaal gesproken best wel goed spul. maar dat model ken ik niet. Is het een stofzakloze?

Nee met zak, is nu 7 jaar oud.

ohw ok, ik dacht dat het om een zakloze stofzuiger ging.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:49

Ik heb járen in de thuiszorg gewerkt en vond de Philips stofzuigers de prettigste. Ze hebben een verstelbare stang, lang snoer en zijn lekker licht.
Wat de prijs is weet ik niet, maar als ik ga samen wonen komt er een Philips.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 02:16

Bij de blokker stonden ook een aantal stofzuigers, oa de moulineux compacteo, iemand ervaring daarmee?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:04

Er staan inderdaad bij de blokker diverse stofzuigers met 50% korting! Wie weet een idee. O.a. een siemens.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:11

Ik werk in de thuiszorg en hanteer elke dag berschillende stofzuigers (inval kracht), Miele staat echt op nr 1!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:14

Ik gebruik hier een Karcher. Ik gebruik hem in huis,kennel,trimmerij enz. Zonder zak . Stofzuigers hebben het hier echt zwaar maar doen het nog super.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:14

Hier een Miele Black Pearl.
Hiervoor hadden we een Miele cat and dog. Over beide ben ik erg tevreden. Enorme zuigkracht. Verschil tussen deze 2 is de zuigmond, bij de cat and dog krijg je er een speciale zuigmond bij, deze gebruikte ik niet. Prijs is wel wat duurder, maar wij kochten hem in een actie bij Mediamarkt. Toevallig hoorde ik op de radio dat heel binnenkort er weer een actie is dat je geen btw hoeft te betalen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:41

MediaMarkt heeft vanaf woensdag avond 21% korting op alles, BCC gaat ook mee, mits in de buurt. Webshop doet ook mee.
Scheelt toch weer geld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 14:00

Dat is ook een goede tip!

Zie via mp een bosch ergomaxx proffesional pro parquet te koop staan in de buurt.
Maar ik lees ook negatieve ervaringen met bosch en kan niet vinden wat deze nieuw heeft gekost?

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:01

dat kan inderdaad ook, maar met 2e hands stofzuigers weet je nooit hoelang of ze het blijven doen.
En over iedere stofzuiger valt wel iets negatiefs te lezen :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 23:31

Moeilijk moeilijk.
Bij de blokker staan de volgende:
Philips FC8451/01
Philips FC8142
Moulinex power space
Siemens VS01E1801
Siemens VS06G1824
Siemens VS06G2012
Bosch GSG 62023
Moulinex compacteo

Maar wat is nu cruciaal voor een goede stofzuiger, enkel een hoog wattage, 2000 is beter dan 1800 of is het niet zo simpel?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 29-01-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:32

anneliesdj schreef:
Moeilijk moeilijk

wat is jouw budget en wat zijn de eisen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 23:37

Ow zie vorig bericht.
Budget tjah, liefst zo goedkoop mogelijk, maar ik wil wel een goede.
Met of zonder zak maakt me niet zoveel uit, als hij maar straf zuigt en blijft zuigen, niet te zwaar is ook wel handig.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:44

Heb er hier ook één van Numatic en dan de Hetty variant , dus de roze.

Vooral eigenlijk omdat hij roze is :o

Maar het is ook een vreselijk fijne stofzuiger , zit alleen wel boven je budget.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:44

ik zag het net. maar motorwattage zegt eigenlijk vrij weinig over de zuigkracht. het gaat om het ontwerp van de stofzuiger, de manier hoe de lucht er doorheen gaat, en de motorwattage. zuigkracht word gemeten in airwatt. dus dat is wat uiteindelijk de zuigkracht is :j snap je? :o

een ketelstofzuiger, zoals een Numatic Henry en dat soort stofzuigers hebben over het algemeen een laag motorvermogen, maar wel een hoge zuigkracht, die zelfs bij een volle zak vrij weinig afneemt. een sledestofzuiger heeft meer motorvermogen, maar hoe voller de zak, hoe minder zuigkracht. en een ketelstofzuiger gaat veel meer in dan in een sledestofzuiger B-)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:50

KimD schreef:
Nu heb ik me de CATDOG aangeschaft omdat wij hier 8 vogels hebben, 1 hond en drie katten + bijbehorende modder van hond en paarden wat mee naar binnen komt. Wat een heerlijk ding, het kost was maar je hebt ook wat. :j

Edit: Deze dus. http://www.elcheapo.nl/stofzuiger/miele ... _dog_5000/

Vanwege onze huisdieren hebben wij deze een paar maanden geleden ook gekocht, wat een rampending. Hij is net terug van de leverancier, de motor was opgeblazen, het deksel waarachter de stofzuigerzak zit sloot niet goed en het oprolmechanisme van het snoer was kapot. Gelukkig viel het nog onder de garantie.