Kijkers bij pup daarna niet op komen dagen en stelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:48

Waarom hadden jullie trouwens een raar gevoel bij deze persoon? Gedroeg hij zich vreemd of?

Iris82

Re: Kijkers bij pup daarna niet op komen dagen en stelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:52

De tweede persoon die mee ging wel?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:53

kan het niet zijn dat er iets bij hem tussen gekomen is en hij er zelf niet aan denkt om te bellen
vind het vreemd dat hij aanbetaald, als hij wilt inbreken kan hij toch ook gewoon bezichtigen en erna geen interesse meer hebben.
watt een werk om in te breken, je kan toch ook gewoon aanbellen en kijken of iemand open doet, of kijken of de auto weg is, ipv zoveel werk te doen met een zender plaatsen

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:02

Heb je zijn nr. al gegoogled?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:03

Iris82 schreef:
De tweede persoon die mee ging wel?

Die was hetzelfde, alleen wat vriendelijker en pratiger dus dat voelde daarom iets beter.
De koper had een beetje nonchelante houding, was bijna een half uur bezig met kijken naar de houding en de stand, dat js vrij lang. Ja en verder.. Je kreeg gewoon een onderbuik gevoel en qua kleding was hij ook niet al te chique gekleed, joggingbroek met vest. Ook keek hij je niet echt aan meer langs je heen

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:04

mayday schreef:
Heb je zijn nr. al gegoogled?

Ja heb ik gedaan behalve turkse/chinse tekens (ik spreek die taal niet geen flauw idee wat het is) niks te vinden

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:15

WillBokkers schreef:
Dat heet onvoorzichtigheid.

Vertrouwen = onvoorzichtigheid[/quote]

Heeft niks met vertrouwen te maken, meer met geld verdienen blijkbaar. Zolang meneer zijn aanbetaling doet en pup komt halen en verder betaalt maakt blijkbaar niks uit waar het dier terecht komt. Je hebt geen adres, geen woonplaats, niks. Verder heb je er een raar gevoel bij maar goh, zolang die maar betaalt he?

Sorry maar dat idee krijg ik er echt bij. Het gaat hier om een puppy, die door zijn fokker de wereld word opgezet en vervolgens als een ouwe pop verkocht wordt. Als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen dan ga ook niet fokken in godsnaam. Excuses voor mijn felheid maar dit soort dingen snap ik echt niet.

Snollygoster

Re: Kijkers bij pup daarna niet op komen dagen en stelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:21

Raap me op, iemand die Mohammed heet en een pup gaat kopen _O- . Het blijft hoe dan ook ironisch :')
Maar dat even terzijde, TS, waarom zou je überhaupt een pup verkopen aan iemand die je zelf een vaag figuur vindt? Als het mijn pups waren zou ik zeker willen dat ze bij een goed thuis terecht komen, en ik zou ze zeker niet aan de eerste de beste verkopen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:22

Amandavd schreef:
WillBokkers schreef:

Vertrouwen = onvoorzichtigheid

Heeft niks met vertrouwen te maken, meer met geld verdienen blijkbaar. Zolang meneer zijn aanbetaling doet en pup komt halen en verder betaalt maakt blijkbaar niks uit waar het dier terecht komt. Je hebt geen adres, geen woonplaats, niks. Verder heb je er een raar gevoel bij maar goh, zolang die maar betaalt he?

Sorry maar dat idee krijg ik er echt bij. Het gaat hier om een puppy, die door zijn fokker de wereld word opgezet en vervolgens als een ouwe pop verkocht wordt. Als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen dan ga ook niet fokken in godsnaam. Excuses voor mijn felheid maar dit soort dingen snap ik echt niet.[/quote]

Kun je die discussie niet lekker in pb of in je eigen topic gaan voeren? Dit heeft verder niks te maken met de vraag van de ts

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:22

Amandavd schreef:
WillBokkers schreef:

Vertrouwen = onvoorzichtigheid

Sorry maar dat idee krijg ik er echt bij. Het gaat hier om een puppy, die door zijn fokker de wereld word opgezet en vervolgens als een ouwe pop verkocht wordt. Als je je verantwoordelijkheid niet wilt nemen dan ga ook niet fokken in godsnaam. Excuses voor mijn felheid maar dit soort dingen snap ik echt niet.[/quote]
Ik heb een woonplaats -> antwerpen.
En jou visie is iets anders als de onze. De aanbetaling heeft niks met het geld te maken maar met de vastheid. Wij hebben al meerdere gehad van gob pups zo lief helemaal verkocht en dan niet komen opdagen en dan moet je ze weer opnieuw verkopen en goh waarom heb je er nog 2 dan als ze al 9 weken zijn die vrij zijn? Meestal zijn ze dan al verkocht. Wij zitten niet verlegen op het geld. En alle pups hebben een goed plekje gekregen. Hun waren de enige, en de eerstw waar wij een slechr gevoel bij hebben. Ik vind een excuus niet meer als normaal aangezien jij niet in onze situatie zit en waarschijnlijk nog nooit een nestje hebt verkocht en dus ook niet die nadelen hebt gekend.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:23

maximuss schreef:
Ik dacht dat m oslims honden onrein vinden en er daarom niet van moeten weten...
Ik vind het wel raar dat je überhaupt een pup zou verkopen aan iemand waar je een vreemd gevoel bij hebt..

Mee eens. Wil je je pup zo graag kwijt?

Dat het jou niets uitmaakt bij wie het terecht komt.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:24

Snollygoster schreef:
Raap me op, iemand die Mohammed heet en een pup gaat kopen _O- . Het blijft hoe dan ook ironisch :')
Maar dat even terzijde, TS, waarom zou je überhaupt een pup verkopen aan iemand die je zelf een vaag figuur vindt? Als het mijn pups waren zou ik zeker willen dat ze bij een goed thuis terecht komen, en ik zou ze zeker niet aan de eerste de beste verkopen.

De laatste waarop ik reageer met deze opmerking/instelling:
Ik heb niet de belangrijkste stem voor complete zin lees even terug

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:25

[quote="WillBokkers]
Ik heb een woonplaats -> antwerpen.
En jou visie is iets anders als de onze. De aanbetaling heeft niks met het geld te maken maar met de vastheid. Wij hebben al meerdere gehad van gob pups zo lief helemaal verkocht en dan niet komen opdagen en dan moet je ze weer opnieuw verkopen en goh waarom heb je er nog 2 dan als ze al 9 weken zijn die vrij zijn? Meestal zijn ze dan al verkocht. Wij zitten niet verlegen op het geld. En alle pups hebben een goed plekje gekregen. Hun waren de enige, en de eerstw waar wij een slechr gevoel bij hebben. Ik vind een excuus niet meer als normaal aangezien jij niet in onze situatie zit en waarschijnlijk nog nooit een nestje hebt verkocht en dus ook niet die nadelen hebt gekend.[/quote]

Ik ben zelf geen fokker maar heb wel een hoop fokkers in vrienden en familie kring, dus ja ik weet er meer vanaf dan jij denkt. En de manier waarop jullie pups verkopen gaat echt nergens over. Maar goed dat is off topic. Wellicht heb je van deze vreemde meneer iets geleerd.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:26

Ragdollcat schreef:
maximuss schreef:
Ik dacht dat m oslims honden onrein vinden en er daarom niet van moeten weten...
Ik vind het wel raar dat je überhaupt een pup zou verkopen aan iemand waar je een vreemd gevoel bij hebt..

Mee eens. Wil je je pup zo graag kwijt?

Dat het jou niets uitmaakt bij wie het terecht komt.

Ook voor jou geld, lees terug en reageer dan pas, dat spaard reacties die niet waar zijn en waar ik niks aan heb!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:30

Misschien was het wel een broodfokker, daar zitten er zat van in België.
Die een pup zocht om tzt mee te 'broodfokken'. :D
Maar goed, dan nog is het raar dat hij een aanbetaling doet en dan niks meer van zich laat horen.
Wat hebben jullie dan voor een ras honden?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 25-01-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:30

Ik ben zelf geen fokker maar heb wel een hoop fokkers in vrienden en familie kring, dus ja ik weet er meer vanaf dan jij denkt. En de manier waarop jullie pups verkopen gaat echt nergens over. Maar goed dat is off topic. Wellicht heb je van deze vreemde meneer iets geleerd.[/quote]
Poee vind ik een hele uitspraak, wij hebben nog nooit een klacht gehad en tja dan maar op die manier die 'nergens op slaat' hahah vind het wel ironisch aangezien je nog de helft niet weet.

Wij hebben zeker iets geleerd van deze meneer. Maar 1 moet de eerste zijn. Helaas

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:32

mika11 schreef:
Misschien was het wel een broodfokker, daar zitten er zat van in België.
Die een pup zocht om tzt mee te 'broodfokken'. :D
Maar goed, dan nog is het raar dat hij een aanbetaling doet en dan niks meer van zich laat horen.
Wat hebben jullie dan voor een ras honden?

Wij hebben Rottweilers, broodfokker zou kunnen maar denk ik niet. We hebben telefonisch contact gehad met een 'broodfokker' temniste daar leek het verdacht veel op en die hebben wij geen pups verkocht. Deze man was toch tamelijk anders maar hij zij wel dar hij af en toe een nestje had.. Maargoed wat is af en toe? Dat hebben wij ook en dat is 1x per 2.5 jaar dat is voor ieder anders

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:34

Jongens kom op zeg! Ts zegt al een paar keer dat zij niet alles te zeggen heeft en dus niet zomaar kan zeggen je krijgt hem niet mee.

Ts ik ben ook wel beetje nieuwgierig wat voor een pups jullie hebben.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:36

maj0 schreef:
Jongens kom op zeg! Ts zegt al een paar keer dat zij niet alles te zeggen heeft en dus niet zomaar kan zeggen je krijgt hem niet mee.

Rottweilers, forsw boeren rottweilers

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:36

WillBokkers schreef:
maj0 schreef:

Rottweilers, forse boeren rottweilers

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:38

Ik heb medelijden het dier, hopelijk wordt het niet daadwerkelijk opgehaald door zo'n onfris figuur.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:42

Ragdollcat schreef:

Ook voor jou geld, lees terug en reageer dan pas, dat spaard reacties die niet waar zijn en waar ik niks aan heb![/quote]

Het feit is en blijft dat zo'n vreemd figuur een aanbetaling heeft gedaan bij jullie en jullie vinden hem maar een vreemd figuur en dan toch nog de pup aan hem verkopen.[/quote]
Reserveren (correctie) de pup is niet officieel verkocht en het feit blijft ook (dar had je geweten als je had teruggelezen) dat de man de pup nu NIET meer krijgt.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 20:44

Ragdollcat schreef:
Ik heb medelijden het dier, hopelijk wordt het niet daadwerkelijk opgehaald door zo'n onfris figuur.

Nogmaals: deze man krijgt hem NIET MEER. We hebben nog 2 gezinnen die haar willen en misschien houden we haar zelf

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:47

Heee ff dimmen jij, wat ben jij hartstikke hard op je teentjes getrapt zeg!

Nu ga ik echt denken dat de waarheid hard is aangekomen. Anders hoefde je niet zo onbeschoft te reageren.

Nog niet verkocht nee. Maar heeft wel een aanbetaling mogen doen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-01-14 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:48

Jemig, wat kunnen mensen moeilijk doen zeg..... Net of dat een goed gevoel bij iemand hebben een garantie is voor een goed adres?! Over het algemeen zullen mensen met slechte bedoelingen zich zo positief mogelijk voor doen om een diertje mee te krijgen.
Ik ken ook mensen waar ik de kriebels van krijg, maar die door het vuur gaan voor hun dieren.
Wij gingen járen terug voor een pup kijken. Toen we hem zagen, waren we verliefd en hebben we meteen ja gezegd. We zijn nu bijna 8 jaar verder en hebben er een jaar later nog een broertje bij gekocht ook.
Voor inbreekpraktijken zou ik in deze totaal niet bang zijn. Zoals iemand hier eerder zei, dan had hij ook gewoon kunnen komen kijken, zeggen dat het niet was wat hij zocht en weer weg gaan. Dan had hij echt geen aanbetaling gedaan.
Dat jullie geen contact kunnen krijgen is heel vervelend en naar de reden waarom blijft nu gissen.
Persoonlijk denk ik dat er om wat voor 'n reden dan ook, geen interesse meer is voor de pup en dat ze de aanbetaling maar als verlies nemen.
Wat ik persoonlijk zou doen, is het bedrag van de aanbetaling apart houden, een ander baasje zoeken voor de pup, en mócht het raar lopen en deze persoon terug komen voor zijn aanbetaling, je het in het ieder geval achter de hand hebt.