Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

RedPassion schreef:Bedoel je met SL een samenlevingscontract? Dat is wat anders dan geregistreerd partnerschap, dan komt er een notaris aan te pas en daardoor zijn de kosten wat hoog. Wat ik heb kunnen vinden is geregistreerd partnerschap hier gewoon gratis op een bepaalde dag, en is alles daarmee ook geregeld.

ElCid schreef:Als je op maandagochtend trouwt kost het niets ( ja, ca. 25,- voor een paar kopietjes) en sta je met een half uur weer buiten! Voordeel is dat "alles" in 1 keer geregeld is, als je bijv. een huis o.i.d. samen wil kopen is het toch wel handig. De romantiek er om heen ontgaat mij ook, maar "zakelijk" gezien is het makkelijker en goedkoper dan een samenlevingscontract!

verootjoo schreef:GP zijn kinderen ook niet bij inbegrepen toch? Volgens mij was dat het verschil met een huwelijk.

verootjoo schreef:RedPassion schreef:Bedoel je met SL een samenlevingscontract? Dat is wat anders dan geregistreerd partnerschap, dan komt er een notaris aan te pas en daardoor zijn de kosten wat hoog. Wat ik heb kunnen vinden is geregistreerd partnerschap hier gewoon gratis op een bepaalde dag, en is alles daarmee ook geregeld.
Ja, sorry, C vergeten
GP zijn kinderen ook niet bij inbegrepen toch? Volgens mij was dat het verschil met een huwelijk.
Dat was het enige verschil wat ik kon vinden, vandaar onze keuze voor GP. In geval van kinderen/kinderwens is trouwen dus wel handiger (maar voor ons ook niet van toepassing, dus het maakt niet uit).
lijkt me vreselijk, zo'n uitgekauwde dag met "weddingplanners" en zo'n idioot dure jurk die je daarna nooit meer aandoet...
vuurneon schreef:Op die manier zou ik ook graag trouwen, gewoon basic. Misschien wel in nette kleding; een mooie jurk en een mooi pak, maar niet per se een traditionele trouwjurk die je één dag aan kunt.Mijn schoonzus wil tzt trouwen en dan gewoon op de fiets naar het stadhuis en daarna als gezin uit eten. Gewoon eenvoudig en intiem
Konstantine schreef:Dat met die jurken heb ik ook nooit gesnapt.
Ik zou dolgraag een keer een hele dag van die dingen gaan passen, lijkt me fantastisch, maar kopen?
Mijn galajurk van 40 euro die ik volgend jaar zeker weten niet meer mooi vind deed al pijn in mijn portemonnee.

linoleum schreef:Mijn vriend en ik hebben beide geen behoefte om te trouwen. Ik vind het totaal niet nodig en ben al niet van de jurken en alles en mijn vriend heeft er een hekel aan om in de aandacht te staan.
De enige reden waarom we ooit zouden willen trouwen, is het feest. Want van feestjes houden we weer wel. Inmiddels zijn we 5 jaar samen en zeggen al een aantal jaar dat we een groot feest geven als we 12,5 jaar (of misschien wel als we 10 jaar) samen zijn. Dat lijkt ons veel leuker. Kunnen we het toch een keer vieren met onze familie en vrienden. En dan hebben we gelijk nog een aantal jaar de tijd om te sparen voor een geweldig feest!
Voor huis of kinderen is het niet nodig. We hebben samen al een huis en we willen geen kinderen.