vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:34

Ik blijf, net zoals in het vorige topic, bij mijn standpunt. Allereerst is dit een 'gekleurde'versie/visie.
Verder vind ik dergelijke zaken eigenlijk niet om op het internet te gooien. Buiten een klankbord bereik je hier immers niets mee.
Ik vind heel veel redelijk achterbaks en geniepig overkomen(ook ideen die hier geoppert worden). En dat zegt dan mss eerder iets over TS als over haar vriend en diens familie. (die ouders zijn even onvoorspelbaar, toch staat het paard daar? Beetje vreemd. was dat dan profiteren of gemakzucht??)
Jullie hebben samen 7 jaar iets opgebouwd. Ok, de wegen gaan uiteen, maar doe dit dan wel menselijk.
Waarom neem jij bvb de katten mee, ze zijn eveneens zijn huisdieren toch?
Verder ben je uiteraard aan het huis verbonden (juridisch en financieel wss), dus weggaan kan je doen, echter blijven er ook verplichtingen waar jullie beide aan dienen te voldoen.

Dus blijf jezelf waardig en eerlijk (mss niet altijd de gemakkelijkste weg).
Communicatie, respect en waardigheid zijn belangrijk. Als een dief in de nacht vertrekken is ook niet de manier. UIteraard kan TS zich laten vergezellen als ze zich daardoor beter/sterker voelt. Maar in c is dit iets tussen TS en haar vriend.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:35

Jeetje wat heftig allemaal..
Veel nieuwe adviezen heb ik niet voor je nav bovenstaande van andere bokkers.
Probeer vooral rustig te blijven en doe de verhuizing niet alleen..

Heel veel succes en sterkte

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:36

some1 schreef:
Hij heeft al eerder verkondigd (toen ik vertelde dat ik nog steeds twijfels had) dat hij me dan verplicht mijn paard te verkopen. Want als ik weg wil gaat hij niet alles opgeven. En we hebben 1 of 2 achterstallige rekeningen waardoor dat dan zou moeten. (mijn ouders zijn bereid mij te helpen waar nodig gelukkig)
De keer ervoor dat we er over praatte waren het de katten en de keer daarvoor dat ik het nooit zal redden zonder hem.

Ik weet dus niet hoe serieus ik het moet/kan nemen. En zijn moeder en hij zijn inderdaad 2 druppels water. Ik wil mijn paard niet als drukmiddel tegen me laten gebruiken :n

En daarom zou ik het dus doen op de manier wat Brainless zei... Ik neem aan dat die onvoorspelbaar doet bij ruzies en zo? Dan is het niet minder als jij weg gaat dus ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen, vooral met je diertjes, geld en papieren etc.

olijf

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:39

Klinkt heftig allemaal, heb helaas geen advies voor je sorry!
Heel veel sterkte en hoop dat hij je verbaast en dat jullie er samen uitkomen over hoe en wat.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:41

Dat je zegt dat je het eng vind wat je gaat zegt al genoeg over diegene. Dat er bang voor moet zijn maakt denk ik dat deze beslissing super van je!
En goed dat je zo doordacht te werk gaat want als ik het zo lees is hij in staat om je met alles dwars te zitten. Gewoon vertellen en de katten direct meenemen.

Lijkt me ook het verstandigst dat je dan niet in discussie oid gaat maar gewoon gaat. Nadat hij jou dood heeft gewenst ed lijkt het me niet nodig dat hij een uitleg krijgt. Daarbij is er blijkbaar geen andere optie voor je over dan het zo te doen. Niet schuldig voelen dus!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:43

bulck schreef:
Ik blijf, net zoals in het vorige topic, bij mijn standpunt. Allereerst is dit een 'gekleurde'versie/visie.
Verder vind ik dergelijke zaken eigenlijk niet om op het internet te gooien. Buiten een klankbord bereik je hier immers niets mee.
Ik vind heel veel redelijk achterbaks en geniepig overkomen(ook ideen die hier geoppert worden). En dat zegt dan mss eerder iets over TS als over haar vriend en diens familie. (die ouders zijn even onvoorspelbaar, toch staat het paard daar? Beetje vreemd. was dat dan profiteren of gemakzucht??)
Jullie hebben samen 7 jaar iets opgebouwd. Ok, de wegen gaan uiteen, maar doe dit dan wel menselijk.
Waarom neem jij bvb de katten mee, ze zijn eveneens zijn huisdieren toch?
Verder ben je uiteraard aan het huis verbonden (juridisch en financieel wss), dus weggaan kan je doen, echter blijven er ook verplichtingen waar jullie beide aan dienen te voldoen.

Dus blijf jezelf waardig en eerlijk (mss niet altijd de gemakkelijkste weg).
Communicatie, respect en waardigheid zijn belangrijk. Als een dief in de nacht vertrekken is ook niet de manier. UIteraard kan TS zich laten vergezellen als ze zich daardoor beter/sterker voelt. Maar in c is dit iets tussen TS en haar vriend.

Een klankbord is soms erg fijn als je er niet echt over kunt praten met anderen.
Paard heeft een hele tijd op een andere stalling gestaan en dat leverde erg veel problemen.
Ik snap dat je het ook van uit een andere kant bekijkt, maar ik ben geen profiteur! De katten heb ik ook in het vorige topic aangegeven dat ik daar met hem over wil praten en als hij ze perse wil zal ik me daar bij neer moeten leggen.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik me aan alle verplichtingen wil onttrekken.
Door de dingen die gezegd zijn durf ik het risico niet te nemen om het anders te doen, anders had dit zeker mijn voorkeur!
Ik vertrek niet als dief in de nacht en ik wil ook het gesprek met hem aan gaan. Mijn doel is op een zo goed mogelijke manier uit elkaar te gaan.

Ik verwijt hem niks en zijn ouders ook niet. Ik ben zijn ouders ook dankbaar dat mijn paard daar een tijd heeft gestaan en dat wil ik ze ook laten weten.

Ik wil dit zo goed mogelijk afsluiten, maar ik wil niet het risico nemen dat mijn paard tegen me gebruikt wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:44

Bulck, ik snap je post helemaal. Er zijn echter mannen die compleet doordraaien en ernstige dingen doen. Ik heb het persoonlijk meegemaakt met een vriendin die ook dacht dat het netjes was om het allemaal recht voor zijn raap persoonlijk te vertellen. Inmiddels zwijgt ze al jaren want ze heeft het niet overleefd dus ja, ook ik adviseer ts om te zorgen dat alles in veiligheid is inclusief zij zelf, haar bijna ex heeft een afwijking waarbij iets nooit aan hem ligt en ts heeft volgens zeggen alles geprobeerd maar het houd op.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:48

Zorg dat je paard daar weg is, voor het geval dat ze je de toegang ontzeggen van hun erf.
De katten en de rest zou ik in overleg proberen te doen.
Als hij het huis niet alleen kan betalen, zullen jullie nog wel enige tijd met elkaar te maken hebben.
Een huis is niet een, twee , drie verkocht.
Laat ze je maar achterbaks noemen, maar, een slimme meid is voorbereid!

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:49

Ik kan je alleen maar sterkte wensen !
Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen :j

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:51

nogmaals: als het op een andere manier zou kunnen, zou ik dat zeker doen.

Ik ben me er van bewust dat ik ook de makkelijkste niet ben en ik heb er uiteraard ook een eigen aandeel in.

Ik heb zitten denken/zit er over te denken om wel alles op 1 dag te doen maar in andere volgorde: Eerst met hem praten en daarna spullen in laden en paard verplaatsen. Maar ik weet niet goed of dit dan goed zal verlopen. En dat maakt het zo lastig :j

Wel zal er, hoe ik het ook doe eerst praten of niet, iemand bij zijn om te helpen. In ieder geval met mijn spullen inladen. En hopelijk is er voor meer ook geen hulp nodig

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:56

Ik zou eerst alles in veiligheid brengen en daarna met hem praten.
Hij kan tijdens het gesprek wel mooi weer spelen maar zodra jij weg bent om je paard te halen en je komt bij paard aan en die is weg oid.
Veel sterkte
Denk ook om je eigen veiligheid!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:59

Zou je dan niet gewoon de dialoog aangaan met de ouders? Ze kennen de 'afwijking' van hun zoon ook. In C hebbben zij hier niets mee te maken. (bedoel einde relatie)
Om nu voor een paard je verblijf te rekken vind ik nu toch ook wat vreemd.

Ik vind wel dat je persoonlijke/belangrijke zaken zeker op orde moet hebben (denk hypotheek, andere contracten/documenten en overzicht van alles wat gemeenschappelijk loopt etc)
Maar de manier waarop zou ik wel deftig en volwassen doen. We kunnen hier wel lopen speculeren over TS haar vriend, maar hier wordt hij al bijna een potentieel moordenaar. Dus blijf rationeel, maar menselijk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:01

Wat een rotsituatie en ik wil je dan ook allereerst heel veel sterkte wensen! Vind het onwijs moedig van je dat je dit besluit genomen hebt.

Omdat je aangeeft dat hij onvoorspelbaar is zou ik ook eerst zorgen dat de dieren veilig zijn. Te beginnen met je paard.. Die is helemaal van jou dus die zou ik naar een andere plaats brengen voordat je het gesprek aan gaat.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:05

Ik had je paard als eerste mee genomen.
Vooral oomdat je hier druk om maakt.
en de belangrijkste dingen zoals een aantal papieren pasjes. Id rijbewijs enz enz.
en dan zal ik gaan praten en zie je wel hoe dit loopt.
kleren enz had ik mij het minst druk om gemaakt.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:09

Vinden de ouders van hem het ook een "afwijking" als moeder volgens ts hetzelfde is dan is het in hun ogen normaal.

Tuurlijk alles proberen zo volwassen mogelijk te regelen. Maar ik vind het (op het verhaal gebaseerd) veel veiliger dat alles al verhuist is en daarna het gesprek met hem.
Dan heb je niet eerst in het ergste geval met een flippende vriend te maken om daarna nog flippende schoonouders op je bord te krijgen.

Een kat in het nauw maakt hele rare sprongen.....

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:11

Ik wens je nogmaals heel veel sterkte TS! Hoop dat het allemaal goed afloopt voor je zonder al te veel problemen achteraf.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:14

some1 schreef:
klopt, ben er erg veel mee bezig :j

Voel me wel ontzettend achterbaks en dit is nou niet echt een manier waar ik me prettig bij voel. Had liever gezien dat het op een 'normale' manier zou kunnen.

Ik hoop dat uiteindelijk alles mee valt en dat we op een zo'n fatsoenlijk mogelijke manier uit elkaar kunnen gaan :j

Je niet zo voelen hoor! Hij heeft zijn rechten om het op een fatsoenlijke manier te eindigen, verspeeld.
Ik heb in exact dezelfde situatie gezeten en het heeft me veel tranen gekost, maar uiteindelijk heeft het me ook veel opgeleverd want de dag dat ik vertrok heeft hij alles uit de kast gehaald om me te dwarsbomen, maar door mijn zorgvuldige planning had hij geen "stok" meer om mee te slaan.
Dus koppie erbij en zorgen dat je goed nadenkt over wat belangrijk is voor jou en dat meenemen.
Omdat jullie een koopwoning hebben zou ik wel even goed de hypotheekpapieren nalezen, want ik meen me iets te herinneren dat als jij het huis vrijwillig verlaat je geen recht meer hebt op overige spullen uit de woning en kijk ook even of hij je niet kan dwingen om mee te betalen aan de woning als hij besluit er te blijven wonen. Dus ik zeg, leg je verhaal voor bij de hypotheker en laat je goed informeren.

Heeeeeeel veel sterkte en zet em op!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:27

bulck schreef:
Zou je dan niet gewoon de dialoog aangaan met de ouders? Ze kennen de 'afwijking' van hun zoon ook. In C hebbben zij hier niets mee te maken. (bedoel einde relatie)
Om nu voor een paard je verblijf te rekken vind ik nu toch ook wat vreemd.

Ik vind wel dat je persoonlijke/belangrijke zaken zeker op orde moet hebben (denk hypotheek, andere contracten/documenten en overzicht van alles wat gemeenschappelijk loopt etc)
Maar de manier waarop zou ik wel deftig en volwassen doen. We kunnen hier wel lopen speculeren over TS haar vriend, maar hier wordt hij al bijna een potentieel moordenaar. Dus blijf rationeel, maar menselijk.

Wat een rare posts plaats jij zeg. Ik zou ook blijven als dat betekende dat ik mijn paard bij mij kon houden. Je weet immers niet wat haar schoonouders doen, een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Er wordt nergens gespeculeerd dat TS haar vriend een moordenaar is, maar wel iemand die in zijn wanhoop dingen kan doen die normale mensen niet zo snel zullen doen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:28

Pfff. Naar verhaal. Je hebt groot gelijk dat je weggaat. Gezien zijn en zijn ouders' onvoorspelbaarheid zou ik je paard op een plek brengen waar het min of meer 'bewaakt' wordt en ik zou dat zo snel mogelijk doen. je hebt grote kans dat ze iets gaan vermoeden. Ik zou ook de katten meenemen als je kunt.
Vertel hem je besluit niet alleen, neem iemand, een vriendin, potige broer, zus of ander familielid mee (neem dan meteen mandjes mee voor de katten).

Zorg van tevoren dat je de belangrijkste dingen onopvallend wegsmokkelt. Stuur dingen desnoods per post als wegbrengen te lastig is. Neem uiteraard persoonlijke papieren, papieren van je paard, bankpasjes e.d. mee, maar ook dingen als sleutels, laptop, telefoon+lader etc.

Je hebt kans dat hij alles wat je achterlaat vernielt (ga van het ergste uit, gebeurt dat niet dan valt het mee).
Ik zou voor je weggaat een advocaat raadplegen, die kan je vast tips geven over hoe je moet handelen.

Let op je mobiel, en je e-mail zodat hij niet via die weg al weet wat je van plan bent. Verander je wachtwoorden.

Ik weet niet of jullie een gezamenlijke rekening hebben, zo ja, zorg dan dat je wat geld hebt wanneer je vertrekt.

Een scheiding kan lang duren. een koophuis moet worden verkocht, of de een moet de ander kunnen en willen uitkopen. Dat regel je via een advocaat.

Heel veel sterkte!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:32

Als je niet iemand mee wilt nemen, spreek dan af in een openbare gelegenheid, zoals een restaurant. Ga samen uit eten en vertel het hem dan.

Breng eerst je paard in veiligheid. Heb al verschillende nare dingen gezien in dergelijke situaties. En nog wat, ouders zijn altijd geneigd partij te kiezen voor hun eigen kind, hoe onmogelijk dat ook mag zijn. Reken dus niet op veel redelijkheid van die kant, zeker in eerste instantie niet.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:40

In het vorige topic had ik je als tip gegeven om als je alles verhuisd had en je dieren onder gebracht had. Om zelf een paar dagen te "verdwijnen" zodat jij een beetje rust krijgt en alles een beetje overgewaaid is. Als hij merkt dat je even "ontvindbaar" bent kan hij ook alles een beetje relativeren.. Misschien dat hij dan rustiger gaat reageren.. Of denk je dat dat hem alleen maar bozer gaat maken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:44

Ik was je vorige topic al kwijt, ben blij dat je er toch nog eentje geopend hebt om steun bij de zoeken! :(:)

Is het niet verstandig om je paard te verplaatsen onder het mom van een beter plekje gevonden of een vriendin waar een paard van is overleden en haar paard alleen staat waardoor ze een weide maatje nodig heeft tijdelijk ofzo?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:45

Eerst praten zou ik persoonlijk niet doen. Eerst alle belangrijke spullen en dieren weg hebben en dan praten. Ken genoeg verhalen waarbij er word gedreigt met 'als je niet terugkomt/dit doet vermoord/ontvoer/etc ik je paard/spullen/etc.'

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:01

Zijn ouders zien het niet zo :n. Ze vinden hem wel eens lastig maar meer niet.
Als zijn ouders zijn kant niet zouden kiezen dan zou dat raar zijn. Dat horen ze ook gewoon te doen. Evenals zijn broer. Ik zou het ze zelfs kwalijk nemen als ze het niet zouden doen.

Ik wil ook zelf zijn broer inlichten omdat ik wel wil dat hij ook goed opgevangen wordt en ik acht zijn broer daar beter toe in staat dan zijn ouders (beter in relativeren enzo :) )

Ik denk dat een aantal dagen 'verdwijnen' niet echt zal helpen. Hij is heel goed in boos blijven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:20

Allereerst sterkte!
Ik weet niet hoe goed je zelf op de hoogte bent wat betreft de rechten en plichten omtrent je koophuis, maar misschien is het verstandig om alvast een jurist te raadplegen?

Ik weet ook niet hoe snel hij argwaan krijgt, maar persoonlijk zou ik er voor kiezen om op een dag waarvan je weet dat hij de hele dag op zijn werk zit, de boel snel te verhuizen. Misschien kun je dit van te voren met je eigen werkgever overleggen? Mocht hij plots naar je werk bellen kunnen zij "het spelletje" meespelen. Het laatste wat je wil is natuurlijk dat hij plots op komt dagen terwijl je paard nog bij zijn ouders staat en jij pas halverwege bent met het uit huis halen van belangrijke spullen.

Dit alles er van uit gaande dat het echt niet op een redelijke manier te doen is.