Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
some1 schreef:Hij heeft al eerder verkondigd (toen ik vertelde dat ik nog steeds twijfels had) dat hij me dan verplicht mijn paard te verkopen. Want als ik weg wil gaat hij niet alles opgeven. En we hebben 1 of 2 achterstallige rekeningen waardoor dat dan zou moeten. (mijn ouders zijn bereid mij te helpen waar nodig gelukkig)
De keer ervoor dat we er over praatte waren het de katten en de keer daarvoor dat ik het nooit zal redden zonder hem.
Ik weet dus niet hoe serieus ik het moet/kan nemen. En zijn moeder en hij zijn inderdaad 2 druppels water. Ik wil mijn paard niet als drukmiddel tegen me laten gebruiken
bulck schreef:Ik blijf, net zoals in het vorige topic, bij mijn standpunt. Allereerst is dit een 'gekleurde'versie/visie.
Verder vind ik dergelijke zaken eigenlijk niet om op het internet te gooien. Buiten een klankbord bereik je hier immers niets mee.
Ik vind heel veel redelijk achterbaks en geniepig overkomen(ook ideen die hier geoppert worden). En dat zegt dan mss eerder iets over TS als over haar vriend en diens familie. (die ouders zijn even onvoorspelbaar, toch staat het paard daar? Beetje vreemd. was dat dan profiteren of gemakzucht??)
Jullie hebben samen 7 jaar iets opgebouwd. Ok, de wegen gaan uiteen, maar doe dit dan wel menselijk.
Waarom neem jij bvb de katten mee, ze zijn eveneens zijn huisdieren toch?
Verder ben je uiteraard aan het huis verbonden (juridisch en financieel wss), dus weggaan kan je doen, echter blijven er ook verplichtingen waar jullie beide aan dienen te voldoen.
Dus blijf jezelf waardig en eerlijk (mss niet altijd de gemakkelijkste weg).
Communicatie, respect en waardigheid zijn belangrijk. Als een dief in de nacht vertrekken is ook niet de manier. UIteraard kan TS zich laten vergezellen als ze zich daardoor beter/sterker voelt. Maar in c is dit iets tussen TS en haar vriend.

some1 schreef:klopt, ben er erg veel mee bezig
Voel me wel ontzettend achterbaks en dit is nou niet echt een manier waar ik me prettig bij voel. Had liever gezien dat het op een 'normale' manier zou kunnen.
Ik hoop dat uiteindelijk alles mee valt en dat we op een zo'n fatsoenlijk mogelijke manier uit elkaar kunnen gaan
bulck schreef:Zou je dan niet gewoon de dialoog aangaan met de ouders? Ze kennen de 'afwijking' van hun zoon ook. In C hebbben zij hier niets mee te maken. (bedoel einde relatie)
Om nu voor een paard je verblijf te rekken vind ik nu toch ook wat vreemd.
Ik vind wel dat je persoonlijke/belangrijke zaken zeker op orde moet hebben (denk hypotheek, andere contracten/documenten en overzicht van alles wat gemeenschappelijk loopt etc)
Maar de manier waarop zou ik wel deftig en volwassen doen. We kunnen hier wel lopen speculeren over TS haar vriend, maar hier wordt hij al bijna een potentieel moordenaar. Dus blijf rationeel, maar menselijk.

. Ze vinden hem wel eens lastig maar meer niet.
)