Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:57

Ik kon nooit grasmaaier zeggen.. Zei mijn moeder gras, ikke: Gras. Mama: Maaier. Ikke: Maaier.
Mama: Grasmaaier. Ikke: Grasma-aaier.. Banaan was boenoen en mijn eerste vis heette Groaaarrrrrdrrr.. :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:00

Ik was geen leuk, grappig kind. Ik geloofde de eerste keer dat ik "roodkapje" hoorde het hele verhaal al niet, en vond dat ze me onzin vertelde op school en wilde hierdoor niet meer gaan, als 4 jarige. :')

Ik geloofde wel in de tandenfee, maar volgens mij deed ik dat ook enkel voor het geld.

Ik heb me wel erg lang afgevraagd waar baby's vandaan kwamen, want ja hoe gok je dat nu?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:08

Blijheid schreef:
missRosanne schreef:
http://m.youtube.com/watch?v=MXXRHpVed3M

Ik verstond vroeger altijd: woaah we're going to eat pizza. :') wist ik veel wat Ibiza was.

Bij 'zie ginds komt de stoomboot' zingen ze 'Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer'
Ik verstond 'Hoe huppelt zijn paardje? Ik denk op en neer :j '

Ik heb heel lang gedacht dat het 'hoe huppelt zijn paardje het dekt op en neer' was... En iedereen maar lachen als ik dat luid meezong...

Relaxed schreef:
Als ik zwart wit foto's van vroeger zag, dacht ik ook echt dat er in die tijd geen kleur was :+ Dat alles toen dus echt zwart wit was :o

Dat dacht ik ook! Maar ook als ik me iets van vroeger voorstel wat mijn ouders vertellen dan is dat in zwart-wit. Zoals over de eerste kleuren tv's dan zie ik mij een zwart-wit woonkamer met mensen voor me die allemaal naar een kleuren-tv kijken :')

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:11

mijn zwager (heel wat ouder), maakte mij wijs, terwijl we in zijn auto reden, dat er vleugels uit zijn auto kwamen als hij 140 reed. Ik scheet bagger bij hem in de auto... straks stegen we op! :Y)

En mijn zussen zijn blond en ik was als klein kind al net een chimpansee (donker haar, donkere ogen etc.)
Mij werd voor de grap wijs gemaakt dat ik geadopteerd was! Al liep die grap ietwat uit de hand toen zelfs de kinderpsycholoog eraan te pas moest komen hihi :o

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:14

cooper schreef:
Ik dacht vroeger dat de wind werd gemaakt door de bomen. Omdat bomen altijd bewegen als er wind is en er een liedje bestaat met de tekst: Zie de wind waait DOOR de bomen.

:') :') :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:15

Ik was altijd bang voor die gele praatpaaltjes langs de snelweg :+. Dacht dat het monstertjes waren. Het is toch ook best logisch :oo! Die telefoontjes aan de zijkant zijn natuurlijk de ogen, en dat ding wat uitsteekt is dan de mond. Reuze gevaarlijk!

Door teletubby's was ik bang voor de stofzuiger :'). Ik ging altijd helemaal in een stoel zitten, en sprong van bank tot stoel omdat ik bang was dat hij me opzoog. Helemaal logisch. Daardoor ben ik nog steeds nog wel een beetje bang voor de stofzuiger, je moet er niet te dicht bij me mee komen ;).

Ik tekende altijd realistisch - voor een kind dat in de kleuterklas zat. Ik vond het altijd raar als mijn leeftijdsgenootjes hoofden met paars, groen, blauw etc inkleurde. Ik pakte altijd keurig de roze, bruin of anders maar geen kleur :+. Heb volgensmij ook hele instructies aan mensen lopen geven hoe je een normaal hoofd moest tekenen zonder al die rare kleurtjes.

Ook moest ik een keer huilen in de kleuterklas toen een jongens zei dat ik verliefd was. 'NEE, DAT BEN IK NIET! STOP' met dan gejank erbij.

We gingen met de vriendengroep van mijn ouders en hun kinderen eens per jaar naar een huisje om daar dan een weekend te blijven. Was altijd heel gezellig. Alleen toen was er een pyjama disco. Natuurlijk komt iedereen dan gewoon in hun normale kleren. Komt kleine, bijdehandse Franka aan, gewoon in haar pyjama. Heb me uiteindelijk toch wel omgekleed :+.

En weer in de kleutersklas: Als we de deur uit liepen, kregen we soms een sticker op ons voorhoofd. Iedereen vindt dat natuurlijk hartstikke leuk, kleuterzijnde. Maar ik ontweek ze altijd, ik bukte of ging opzij of zei dat ik er geen hoefde. Zucht :7

Zo heb ik waarschijnlijk nog véél meer dingen, maar die bedenk ik me ooit nog wel een keer. Ik mis die tijden :+

Iolanthe

Re: Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:24

Niet van mij maar mijn broer: op reis in Duitsland reden we langs de autosnelweg, en af en toe passeerden we dus pijlen met "Ausfahrt" er op. Na tientallen kilometers vraagt hij hoe groot de stad Ausfahrt wel niet is, want "we rijden al zo lang en er zijn nog steeds pijlen daar naar toe" :')

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:31

elainelouise schreef:
Auto's waren sjeeeezers :')

Heb ik ook regelmatig gezegt, en een gierwagen achter een trekker was een poepsjeezer..

We hadden eerder ook vanille yoghurt met op het pak bloemetjes. Vanille yoghurt heeft jaren lang bij ons bloemetjespap geheten. En heksenpap was karamelvla..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:57

Iolanthe schreef:
Niet van mij maar mijn broer: op reis in Duitsland reden we langs de autosnelweg, en af en toe passeerden we dus pijlen met "Ausfahrt" er op. Na tientallen kilometers vraagt hij hoe groot de stad Ausfahrt wel niet is, want "we rijden al zo lang en er zijn nog steeds pijlen daar naar toe" :')

Haha, zo iets had ik ook. Mijn tante woonde in duitsland en eens per jaar kwam ze me halen om daar te longeren. En dan zei ik ook elke keer 'oh dat is snel, we zijn er al' want ik dacht dat ze in Ausfahrt woonde :')

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:04

Ik had een keer dat er iets vies in te tuin lag, zegt mijn moeder:'niet daarheengaan, er ligt daar viezigheid', dus ik waar is die vieze geit dan?'
Ook een keer zei mijn moeder dat ik loog omdat mijn neus gloeide, dus toen een keer later toen ik
een leugen vertelde hield ik mijn hand voor mijn neus :+
Een grappige uitspraak van mijn broertje was de stapelbus :') , oftewel de dubbeldekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:28

Die vieze geit :')

Zegt mn oppaskindje ook altijd :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 13:34

Ik weet nog dat ik 5 jaar oud was en meende dat ons huis net zo oud was als mij. :+

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 14:46

ik dacht altijd dat in r'dam de gele m s die je daar ziet van de Mcdonalds was..
en dacht dus dat er op iedere hoek van de straat dus een Mc zat,

later was het dus de M van metro :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:15

Mijn broertje noemde een roofvogel altijd rookvogel en een vangrail - gevangenrail. Hele grappige dingen kan ik me niet herinneren van mezelf :o