Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:09

woofie schreef:
Willeke_ schreef:
Wat een raar topic. Is het de bedoeling dat we het non-alcoholische gedeelte van de kaart opnoemen?

Hoe zo een raar topic?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de 18- jongeren nu drinken tijdens het stappen....immers, nog geen maand geleden mochten ze gewoon een biertje of wijntje drinken?

Nou uhhh pure cola?
En dat heeft niet zo zeer met leeftijd te maken. Ik drink nooit alcohol in de stad. Gewoon frisdrank.

Eleionomae

Re: Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:34

Toen ik nog regelmatig uitging dronk Ik altijd gewoon water of jus, cola etc was me veel te zoet. Of chocomel :') t was zelfs zo erg dat we dat niet meer hoefden te vragen als we binnen kwamen was het eerste rondje chocomel :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:37

Nagini schreef:
Jillz is niet alcohol vrij hoor :)

Alle moraalridders alweer verzameld in dit topic zie ik. Ik snap niet waarom het hier direct op hol slaat als een 18 jarige een drankje wil doen.
En ojee.. laat staan een 16 jarige! (Ondanks dat dit jaaaaren toegestaan was).

Alsof iedereen zich gelijk naar de klote zuipt.

Laat andere toch fijn genieten van hun alcoholisch drankje. Soms is een wijntje of een cocktail of een mixdrank puur genieten. Zoals een biertje op 'n warme dag of een rode wijn bij een goed stuk vlees.

En soms is het fijn om de randjes er vanaf te nemen om te kunnen relaxen of net die ene jongen te durven aanspreken of jezelf op de dansvloer te wagen.

Wil toch niet zeggen dat je je direct het ziekenhuis indrinkt, korsakoff uitnodigt en een levertransplantatie nodig hebt.

Prima als sommige alcohol vies vinden.. maar je hoeft dat andere nog niet op te dringen.

Ontopic: Alcoholvrije cocktailkaart? Misschien alcoholvrij bier?
En anders gewoon frisdrank. Denk dat niet-alcoholische drank nu niet echt veel verandert.

Mij gaat het er niet om dat ze een alcoholisch drankje willen nuttigen maar dat ze gewoon zelf al niet mer op non alcoholische dranken komen... Dat ze daar bokt voor nodig hebben....
En ik wil ze de kost niet geven die dat wel doen, nee van mij mag het goedje geheel uit de rekken maar goed, dat gaan ze nooit doen want dan verliezen ze te veel inkomen. De taxen op alcohol zullen vooralsnog wel de gezondheidskosten compenseren.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:23

Ze kunnen er wel op komen, maar niet alles is verkrijgbaar in een discotheek/kroeg.
Jillz 0.0% is inderdaad een goed alternatief, maar daar zit ook een lichte bruis in en dus zal ze daar ook niet veel van kunnen drinken en is dit ook lang niet overal verkrijgbaar (werk zelf voor jillz horeca nightlife). Dubbelfris hebben ze vaak wel is mijn ervaring. Appelsap ook (voor mixjes).

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:23

In de kroegen hier in Amersfoort kun je alles krijgen, zelfs Fristi en Chocomel. Keuze zat! :)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:40

Mijn optie altijd is gewoon vragen naar waar ik zin in heb en als ze het niet hebben iets anders bestellen :')

Over de alcoholkwestie ik ben persoonlijk ook wel benieuwd naar wat er nu gedronken wordt door mensen onder de 18 die eerst gewoon mix/bier/wijn dronken.
En inderdaad er wordt geadverteerd in kroegen en discotheken met bier, shotjes noem het maar op. Maar met iets wat alchoholvrij is, ik heb nog nooit gezien dat het happy hour met cola was.
Zodra je 16 werd, hoorde alcohol gewoon bij het uitgaan (voor de meeste al eerder) en natuurlijk kan je dan de discussie gaan houden wie dat bedacht heeft, maar dat lijkt me voor de situatie niet heel relevant. Ik zou ook niet weten wat ik zou gaan drinken als ik heel de avond geen alcohol mag, net omdat ik zo'n drinker ben maar gewoon omdat ik vanaf me 16e niets anders meer gedaan heb tijdens uitgaan.

Tot slot vind ik dat de leeftijd van energydrink ook omhoog mag, de hoeveelheid suikers (en andere troep) wat daar in zit, is ook echt niet goed voor je gezondheid. Als veel 16/17-jarige nu allemaal aan de redbull gaan, hebben we misschien geen kinderen meer die zich comazuipen maar die in het ziekenhuis komen te liggen maar met een te hoog suikergehalte en caffeïne overdosis, ook niet erg goed voor de gezondheid.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:07

Als ik uitga drink ik cola. Nu als -18

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:16

Ik ben heel benieuwd wat het nu geworden is en of de vriendin van TS ergens binnen is gekomen.

In veel kroegen (Zowel in steden als dorpen) is de leeftijd op vrijdag en zaterdagavond naar 18 jaar gegaan. Dan heb ik het gewoon over een bruine kroeg.

clubs en cocktailbars zullen dat dan al helemaal doen.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:19

Ja klopt! De meeste uitgaansgelegenheden zijn naar 18+ verhoogd. Maar aantal kroegen
doen ook aan polsbandjes aan minderjarige.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 23:19

Ze heeft braaf cola gedronken, en is gewoon overal waar ze wilde binnengekomen. De leeftijden zijn waar wij waren namelijk niet veranderd, er wordt nu wel met bandjes gewerkt en er werd streng gecontroleerd.

Dan heb ik het overgens over een club

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:24

Hier in het dorp? Drinken de 18-ers nog hetzelfde als voorheen, alcohol dus.. Nog niemand een id-kaart laten zien.
Daarnaast, ik drink zelf ook heus alcohol, weet de gevolgen wel hoor, maar niet iedereen zuipt zichzelf meteen naar de *****.
Inderdaad, alcohol vrij bier of jillz of cocktails, sapjes, fris. Of gooi eens twee drankjes door elkaar, wie weet ontdekt ze iets nieuws lekkers..

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:19

Cava met licor 43